Pokud se vám stránka zobrazuje "divně" (neformátovaně), klikněte sem!




6. 2. 2008, 9.53

TISKOVÁ ZPRÁVA: Vedení Českého rozhlasu a Rada ČRo neřeší krizi Radiožurnálu

Stáhnout: Word PDF

Dopis Radě ČRo: JPG

TISKOVÁ ZPRÁVA

PRAHA – 6. února 2008

Zástupci občanské iniciativy „Nechceme přeladit, nemáme kam“ nesouhlasí s přístupem Rady Českého rozhlasu k situaci v Radiožurnálu. Programové změny zavedené na této stanici od ledna 2008 vyvolaly mezi posluchači silnou vlnu nesouhlasu. Petice proti těmto změnám zatím podepsalo 13 tisíc lidí. K nové podobě vysílání přišlo na adresu rozhlasu a Rady ČRo více než 1000 písemných stížností.

Vedení veřejnoprávní instituce s námi sice zahájilo dialog, podněty posluchačů se však zabývá nedostatečně a kritiku veřejnosti v podstatě neřeší. Počátkem ledna se rozhlasová rada peticemi a stížnostmi odmítla zabývat úplně, koncem ledna je sice vzala na vědomí, ani to však podle našeho mínění nestačí. Tisícovku kritických dopisů nelze přecházet mlčením. V reakcích vedení rozhlasu a Rady ČRo zaznívá, že se Radiožurnál stal moderní a dynamickou stanicí. To však podle našeho přesvědčení neznamená totéž jako seriozní a kvalitní. Jako další přívlastky by se pro současný Radiožurnál hodily – plytký, uspěchaný a bulvární. Tato slova zazněla i od některých členů Rady ČRo.

Představitelé občanské iniciativy „Nechceme přeladit, nemáme kam“ dnes vyzvali Radu Českého rozhlasu k ustavení expertní komise, která posoudí současnou koncepci Radiožurnálu. Její ustavení umožňuje článek XI Jednacího řádu Rady Českého rozhlasu. Podle jeho znění mohou být jejími členy vedle členů Rady ČRo také experti, odborní poradci, členové Dozorčí komise Rady ČRo a zástupci veřejnosti. V rámci tohoto ustanovení jsou zástupci naší iniciativy připraveni účastnit se práce v komisi. Ta by měla objektivně vyhodnotit, zda nová koncepce Radiožurnálu neporušuje zákon o Českém rozhlasu, zda současně není porušován Kodex ČRo, Statut ČRo a Programové cíle ČRo1 – Radiožurnálu. Pokud není deklarovaný zájem Rady ČRo o názory posluchačské obce pouze předstíraný, jsme přesvědčeni, že Rada na naši výzvu přistoupí a expertní komisi ustaví.

Za iniciativu NECHCEME PŘELADIT, NEMÁME KAM:

Roman Kučera
Martin Holcman
Jana Kopecká
Hana Kopecká
Irena Tothová

Diskuse

  1. # Z.Z. | 6. 2. 2008, 10.49

    Doufám, že se veřejnost (iprotest) bude moci vyjádřit k složení té komise…

  2. # bab | 6. 2. 2008, 10.57

    Začnu oklikou. Dnes ráno jsem svého muže (jsme důchodci) přinutila číst (na obrazovce) Základní programové cíle ČRo.
    Po chvíli naprostého soustředění prohlásil: “Ženo, nemáš nárok, nejsi argumentačně vybavena pro diskuzi s odborníky.”
    Vy argumenty máte. Věřím vám.

  3. # Hluchý pes | 6. 2. 2008, 11.04

    Výborně ! Velmi dobrý krok ! Nezapomínejte také, že jsme připraveni podpořit tuto výzvu i činy…kdyby náhodou nerozuměli anebo nechtěli porozumět této naší výzvě. Jsme s Vámi, budˇte s námi.

  4. # mouse | 6. 2. 2008, 11.10

    Děkuji za výborné zastupování. Myslím si, že jak vedení RŽ, tak Rada ČRo dělá úmyslně mrtvého brouka, předpokládá a doufá, že posluchače odpor přestane s narůstajícim časem bavit a vše se rozplyne do ztracena. To nesmíme dopustit!

  5. # Had | 6. 2. 2008, 11.41

    Nebát se a …. NEDAT SE !!! Nevím proč , začíná mi to připomínat dobu nástupu Husáka k moci /první týdny/! Teď je a do doby zvolení prezidenta i bude veškerá pozornost soustředěna na hrad , nějaká petice teď vlivné novináře bohužel nezajímá . Nesouhlas s postupem vedení ČRo a Rady ČRo je zcela na místě , nejlepší obranou je útok . Zatím je dle mého názoru až příliš slušně vedený , podpásovky z jejich strany určitě přijdou . Jde o cca 2,4 mld.Kč, našich korun !

  6. # qui | 6. 2. 2008, 11.46

    Výborný krok a logický. Myslíme to vážně, takže v kolik hodin a který den se sejdeme před ČRo, aby pochopili, že to není JEN virtuální, ale skutečné?

  7. # Z.Z. | 6. 2. 2008, 11.46

    Díky “iprotestům” za všechnu tu práci!

    Vrátila jsem se ke sledování situace po delší přestávce a nestačím se divit: Tak očividná zdržovací taktika a zbavování se zodpovědnosti ze strany Rady ČRo se nedá přehlédnout. Píšu stížnost Radě ČRo i Radě pro RTV ohledně nevyváženosti týkající se prezidentské volby v ČR. Nikdy jsem nepsala stížnosti na žádný úřad a považuji se celkem za kliďase, ale člověk musí občas překročit vlastní stín :). Ještě si zítra poslechnu Klause, ať mám s čím srovnávat. I když, Eliška Hašková-Coolidge a dnešní rozhovor se Švejnarem už dle mého názoru taky stačí.

    Jestli uzraje čas na demonstraci, přijedu kamkoli.

  8. # ivana | 6. 2. 2008, 11.47

    Výborně! Jsem připravena pomoci.

  9. # Michal | 6. 2. 2008, 11.48

    Ač děkuji organizátorům petice za vše co pro zdar věci dělají (vlastně by jim měli děkovat i samotní rozhlasoví pracovníci,pokud jim ještě ení zcela jedno za co berou peníze), trvalo jim velice dlouho než pochopili, že akademickou cestou k nápravě nedojde. Naše republika je banánová korupční oblast bez banánů a jakákoliv vrchnost se s občanem (už dávno degradovaným na pouhý lidský zdroj v ekonomické tabulce) bude bavit jen v případě, sezná-li, že může být svým poddaným ohrožena na penězích, moci, nebo teplé židli. Pak následuje dvojí přístup. a/ zkusme si je koupit – b/ udělejme z nich nihilisty a nepřátele veřejných pořádků v očích co největší skupiny jiných občanů. Již jsem to psal a opakuji: jedině trvalý tlak na změnu struktury a smyslu povinných poplatků na veřejnoprávní media má naději přinést viditelný a slyšitelný výsledek.
    Nemyslím však, že se hned měli pořádat demonstrace a defenestrace, jak i zde někteří vyřvávají. Příliš radikální postup hned od začátku bývá eliminován snadno dle bodu b/. Bylo správné ukázat že nejsme banda opilých revolucionářů s krvavými prapory, ale kultivovaní občané, kteří se vzpírají nekultivovanosti šířené oficiálním sdělovacím prostředkem za účelem vymývání mozků v době kdy vláda a parlament nejsou schopny pravdivě a odpovědně zastávat svou práci.
    Shrnutí: není už doba na založení občanského sdružení, složení členských příspěvků za něž bude najata schopná advokátní kancelář profesionálně hájící zájmy sdružených občanů na plný úvazek? Mám několikanásobně blíž na Slovensko než do Prahy a co nejde písemně to je pro mě prakticky nedosažitelné. Jenže boj se vede v Praze. Nelze chtít věčně po několka dobrovolnících aby ten velký objem práce trvale suplovali. Nikdo to nemůže vydržet. Oficiální struktury mají času dost a hrají na to.
    Dále navrhuji už nikdy nesčítat počty signatářů petice radiožurnál kvalitně a i protestu. Je to nabíhání si na útok, pokud se nedá prokázat že obě petice nepodepisovaly totožné osoby. Zrovna já jsem podepsal na začátku radiožurnáloprůseru obě. Nedalo se odhadnout která se “na vážno” ujme. A jistě nejsem sám.
    A všimli jste si lidičky, že měníme dějiny ČR?
    Bez řádných voleb a drahých kampaní za daně druhých (kteří “naši stranu” ani nechtějí) máme dobré a pilné zástupce našeho společného zájmu, které jak čtu, respektují i ti z nás kteří mají mírně odlišné představy jak na to. A to vše po internetu! :o)

  10. # Martin Moučka | 6. 2. 2008, 11.49

    Dobrý den.
    Frekvence jedna se dá docela poslouchat od té doby, od kdy je pryč paní Tachecí. Se vstupem do Radiožurnálu přišel i kus Dámského klubu Frekvence 1. A ten tam nepatří. Chybí glosy pana Ivana Hoffmana, kterého si velice vážím. Vstupy o tom, že je to moje rádio plné zpravodajství jsou hloupé a nepříjemné a vnucují něco, co záleží jen a jen na mě. Vykřikování o tom, že dnes vyjde Slunce…no promiňte, ale kde to jsme ? Vždy jsem hltal Velké-malé zprávy. Paní Tachecí bych za to vyliskal. Motožurnál na ten jsem se vždy těšil a díky němu jsem získával velice zajímavé informace. Omlouvám se, ale jsem vyloženě nasraný! Nevzdáme se! Martin Moučka, 31 let.

  11. # Jana Szczurková | 6. 2. 2008, 11.51

    Děkuji za sepsání tiskové zprávy. Navrhuji, aby každý zaslal tuto zprávu všem svým poslancům s dovětkem, že 26.2. budou volit nové členy rady Českého rozhlasu.

  12. # Milan | 6. 2. 2008, 11.55

    Díky Vám. Já osobně jsem vždy všemu nechával hladký průběh a čas vše vyřešil. Zde se ukazuje, že iniciativa je nutná!!! Podporuji postup a budu nápomocen.

  13. # qui | 6. 2. 2008, 12.07

    to Michal: Měnit dějiny – trochu silné i na nenapravitelného optimistu :-) Zatím jsme ve SKUTEČNÉM světě nezměnili mnoho, z dnešního poslechu ČRo 1 zjistíte, že skoro nic (jen kosmetika). Takže nedržet se jen virtuální reality by mohlo pomoci. Žel mnoho posluchačů Radiobulváru totiž nemá přístup k internetu.

  14. # Hana Kopecka | 6. 2. 2008, 12.16

    To MICHAL
    Dobry den, obcanske sdruzeni je jedna z moznosti, kterou zvazujem. Nicmene to neni tak jenoduche jak to vypada. Vedeni sdruzeni vyzaduje urcitou agendu a administrativu a to i na nekolik let( napr. jeste ca 5 let po ukonceni cinnosti sdruzeni, nas muze kontrolovat financni urad). Pro zajemce i dobrovolniky zkuste sehnat a precist tuto knihu.
    Řízení neziskových organizací/ autor textu Jiří Plamínek , nadace Lotos
    Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru/ Oldřich Čepelka, Jitka Jilemnická,ISBN 80-902376-0-6
    Průvodce neziskovým sektorem Evropské unie/ Oldřich Čepelka, ISBN 80-902376-3-0
    Dobrovolnici hlaste se ZDE
    http://www.iprotest.cz/kontakty
    K peticim
    Podle nasi predbezne kontroly, pocet shodnych signataru pod Prohlasenim a Petici neni nijak markantni.

  15. # Jana34 | 6. 2. 2008, 12.20

    Já vím, že chcete dělat mnoho a chápu Vás, ač se na Vás dívám “zvenku”. Není jisté, že se bude rada volit 26. února, i když možné, radní ČT jsou “předvolení” už půl roku. Nemyslím, že vedení ČRo neví, že je to průšvih a nesnaží se to řešit. Ale lavíruje mezi podrazáckými členy rady a tím, jak situaci vyřešit. Rozhlas je ale moloch a také velmi citlivý. Omlouvám se, že si Vám dovoluji radit, ale možná bych teď pár dní zatajila dech. Jakmile budete tlačit příliš, může se stát, že se to zlomí proti Vám, což by byla škoda.

  16. # J. Hudec | 6. 2. 2008, 12.28

    NEPOSLOUCHAT RADIOZURNAL! To je ten nejsilnejsi argument! Preladte na jinu stanicu – doporucuji Prahu!
    J.H.

  17. # Petr Denk | 6. 2. 2008, 12.32

    To přece není normální, aby přestavba takového významného podniku, jakým byl Radiožurnál, byla svěřena pouze jednomu jedinému člověku, (bez výběrového řízení), jedné ambiciózní ženštině, z jakési komerce. Změny a vůbec celá přestavba, včetně znělek, “vaty” (pokud je vůůůůbec nutná), výběr moderátorů, hodících se pro ten který pořad a samozřejmě zprávařů, to vše by mělo být týmovou prací rozhlasových a mediálních odborníků a nikoli pouhou noční vizí jedné dosazené ženské. Na takovéto celoplošné stanici by měli být ti nejlepší moderátoři a zprávaři s perfektní výslovností a také s příjemnými hlasy. Ne pavlačové štěkny, prosím!
    Co však slyšíme? Vesměs ukřičené a uspěchané amatéry se spoustou chyb, špatnou výslovností a mnohé s tzv. “nerozhlasovými hlasy”.
    Uvedu jediný příklad. Zprávařky: třeba profesionálka paní Merunková – komerční zprávařka pí Causidisová. Tyto dvě dámy se prostě nedají srovnat. A to nemluvím o těch odešlých…
    Tato současná ambiciózní šéfová udělala strašnou, ale strašnou chybu, jakou by žádný schopný manažer nikdy neudělal. Ona se zbavila schopných lidí, mj. i posluchači oblíbených, na kterých mohla stavět. Navíc stále jen lže a lže. Lže NÁM a snad i sam sobě. Ona se nám snaží vnutit jakousi JEJÍ kvalitu, ale všichni slyšíme, že to není NAŠE kvalita. To prostě není kvalita celoplošného veřejnoprávního rozhlasu. Ten byl touto nekompetentní osobou degradován na pouhé ráááádio a stále se nic neděje.
    A Rada mlčí, slibuje, mlčí a opět slibuje…
    Je ta Rada vůbec ještě Radou?

  18. # Anna | 6. 2. 2008, 13.20

    Současná situace Radiožurnálu je neudržitelná a nesnesitelná. To vymývání mozků (viz. rozhovor s J. Švejnarem, komerční moderátorka Výborná nestále opakovala: “hostem Radiožurnálu je Jan Švejnar, kandidát na prezidenta”, po 2 minutách rozhovoru: “to řekl host Radiožurnálu Jan Švejnar, kandidát na prezidenta” a zase před písničkou “hostem dnešního Radiožurnálu je Jan Švejnar, kandidát na prezidenta” a po jeho odpovědi zopakovala “to řekl Jan Švejnar” a neustále dokola nám celou hodinu vymývala mozky. Do toho ještě jejich nesmyslné jingly “VAŠE RÁÁÁDIOOO”. Nejedná se o trestný čin, že si takhle nehorázně zahrávají s normálními, na rozdíl od nich inteligentními posluchači? Celých 24 hodin z nás dělají svým neustálým žvaněním (to se jinak nedá nazvat) hlupáky! Vážně to Radě ČRo nevadí?

  19. # Michal | 6. 2. 2008, 13.31

    Pokud jsme všichni i přes dílčí názorové rozdíly spojeni stejnými demokratickými ideály a touhou po praktické aplikaci zatím jen slibované občanské společnosti pak musíme být i ochotni příjmout zodpovědnost za založení a fungování občanského sdružení , které je jednou z možností naplnění výše uvedených principů. Někteří fyzicky, ostatní finančně. Za peníze to účetnictví a právní otázky už někdo z profesionálů zpracuje. Ať si berňák počte. Nebo snad hrozí i mezi námi tunelování založené vlastní právnické osoby? To přece ne.
    Kdo má strach stát se z IP adresy elektronického stroje konkrétním a svéprávným občanem se všemi výhodami i nevýhodami, není svobody hoden a budiž nadále ovcí v anonymním stádě. Je třeba ovšem trvale vědět, že každá ovce bude dříve či později chycena na porážku a anonymní stádo ji bezduchým a nekonkrétním zvoláním “bééééé” nezachrání.

  20. # Michal | 6. 2. 2008, 13.42

    A ty dějiny ČR opravdu měníme. Ať to v dějepisu psáno bude, nebo nebude. Jen to zatím není tolik patrné (třeba důsledkem plánovité ignorace oficiálních a námi placených veřejnoprávních medií a dohlížitelů na ně). Pokud to někomu nedochází, už od začátku nešlo jen o radiožurnál a jeho úpadek. To čeho se právě účastníme je jeden z testů občanských práv a schopnosti nás všech si je formulovat, prosadit a podržet i do budoucna. Jednou je to o rozhlasu, jindy o skladu jedů za školou, pak o miliontém supermarketu místo jedinečného parku, atd.
    A dosť bolo politiky, víc to přece vysvětlovat netřeba. Je to poměrně “transparentní” :o)))

  21. # Karel | 6. 2. 2008, 13.58

    Pro Hanu Kopeckou: Proboha založte už ta konta pro zasílání peněz včetně dárcovských DMS(je to pro moc lidí to nejjednodušší) a věřím že se Vám sejde dost peněz abyste administrativu(účetnictví) mohli svěřit profesionálům a sami se mohli věnovat jen kvalitě Radiožurnálu. Já Vám peníze daruji a nikdy se nebudu ptát, jak jste s nimi naložili. Věřím Vám a chci pomoci. Dejte mi šanci. Je mi 58 let.

  22. # Martin Holcman | 6. 2. 2008, 14.08

    Založeni uctu se zvazuje. Ale legislativa v tomto ohledu ma sve pravidla, ktere se musi zvazit.

  23. # Zdeněk Říha | 6. 2. 2008, 14.12

    ad Petr Denk:

    není co dodat, cituji “Tato současná ambiciózní šéfová udělala strašnou, ale strašnou chybu, jakou by žádný schopný manažer nikdy neudělal. Ona se zbavila schopných lidí, mj. i posluchači oblíbených, na kterých mohla stavět. Navíc stále jen lže a lže. Lže NÁM a snad i sam sobě. Ona se nám snaží vnutit jakousi JEJÍ kvalitu, ale všichni slyšíme, že to není NAŠE kvalita. To prostě není kvalita celoplošného veřejnoprávního rozhlasu. Ten byl touto nekompetentní osobou degradován na pouhé ráááádio a stále se nic neděje. “.

    Zcela souhlasím, je vidět, co “umí” jeden jedinec, jakou dostala frau Tachecí pravo-moc, a posluchači, i když jsou koncesionáři, mají od ní defacto zdvižený prostředník. Tato dáma musí být odejita, jinak se nic k lepšímu nemůže změnit, jelikož je jednoznačné, že její koncept je zcela jiný, než-li bychom si přáli..

    Jen poznámka, na pondělní večerní vysílání mám nezapomenutelnou vzpomínku. Vracel jsem se před půl desátou večerní vozem domů, z Radiožurnálu hráli Genesis, když najednou v 21,33 byla píseň utnuta šíleným předělem, jímž začaly zprávy, až jsem se doslova velmi lekl. A to i přesto,že jsem jel ostražitě, v úseku kde často přebíhá zvěř. Tak jsem přeladil. Ty předěly ve zprávách jsou opravdu komerční, a doslova “zprasené”. Promiňte mi ty názory, ale je už těžké někdy se udržet na uzdě.

  24. # Martin Holcman | 6. 2. 2008, 14.21

    V kazdem pripade co mam posledni zpravy tak spise by si meli hlidat penize na Rdiozurnalu, pani Tachecí dela pruvan v rozpoctu. A to dost velky:) Takze sediny a vrasky maji a zacnou mit ve vedeni Ceskeho rozhlasu !

  25. # Michael | 6. 2. 2008, 14.30

    Tachecí byla odvolána.

  26. # Z.Z. | 6. 2. 2008, 14.36

    Nevěřím vlastním očím :-)! Gratuluji! Jsem zvědavá, kdo ji nahradí. To bude skutečně klíčová otázka následujících dní.

  27. # Karel | 6. 2. 2008, 14.39

    PRAHA 6. února 2008 | 14:03
    Vedení Českého rozhlasu odvolalo ředitelku Radiožurnálu Barboru Tachecí. LN to sdělil důvěryhodný zdroj, mluvčí ČRo tuto informaci nepotvrdil ani nevyvrátil.

    Tachecí tak neustála kritiku, které čelila poté, co jako nová šéfka změnila programové schéma nejposlouchanější stanice Českého rozhlasu a vyměnila některé klíčové pracovníky.

    Lidovky.cz

  28. # Roman | 6. 2. 2008, 14.40

    To Karel: Karle, mluvíš mi zduše! Založte běžný účet na fyzickou osobu, ať máme kam přispívat do doby, než se ustanoví nějaká z forem NNO a bude možnost založit účet na IČO. Věříme Vám, že s penězi naložíte dobře. Na diskusích se vyprofilovala skupina, která chce konkrétně pomoct, tady a teď, finančně:-) ne jen vzdychat a znova a znova rozebírat situaci! To nás nikam neposouvá a Vám práci neulehčí.

    DMS – Karle, díval jsem se na stránky společnosti zajišťující DMS na čísle 8 7777 a jednou z jejich podmínek je fungování NNO minimálně poslední 2 roky a schopnost po tuto dobu doložit účetnictví…

    Můj návrh: založme diskuzi, veřejně nepřístupnou, heslo na základě osobního kontaktu na určeném mailu, po minimálním ověření identity. Hned se uvídí, kolik lidí je doopravdy ochotno pro iprotest něco udělat:-)
    Stanovme jasné, konktrétní a postupné cíle. Např.: rozdělit podle abecedy členy PSP ČR a poctivě obeslat mailem s přiloženým tiskovým prohlášením: termín,splněno/nesplněno; zjistit maximum o legislativě NNO, vypsat registraci, orazit stanovy, poslat na MV ČR…
    Nemusí se nás scházet tisíc, stačí dvacet. Buď začnem dělat konkrétní kroky, nebo se v tom uplácáme.
    Každá firma je nejzranitelnější, když roste. Jakmile ale neroste, jde ke dnu.
    Není se čeho bát.

  29. # Roman | 6. 2. 2008, 14.42

    A kuš, tak já tady soptím plány a ono se to mezi tím rozběhlo…:-)

  30. # qui | 6. 2. 2008, 14.43

    Není dobojováno – je to sice velmi pozitivní vítězství, ale jen v jedné bitvě. Radiobulvár zní pořád stejně – špatně. Nenechme se ukolébat – ještě NE.
    Staronový pan šéfredaktor byl novému konceptu nechutně nakloněn. Až uslyším své oblíbené pořady a alespoň kvalitu před 1.1.2008, pak to bude něco.

  31. # Had | 6. 2. 2008, 15.02

    PRAHA6. února | 14:03
    Šéf Českého rozhlasu Václav Kasík odvolal ředitelku Radiožurnálu Barboru Tachecí. Původní informaci LN potvrdil šéfredaktor stanice Alexandr Pícha. Tachecí, která odvolání popírá, tak neustála kritiku, které čelila poté, co jako nová šéfka změnila programové schéma nejposlouchanější stanice ČRo a vyměnila některé klíčové pracovníky. více

  32. # Z.Z. | 6. 2. 2008, 15.07

    Prozatímním šéfem je A. Pícha.
    Tachecí se k situaci jen tak nevyjádří, údajně odletěla na dovolenou (Dominikánská republika) a nezvedá telefony.
    Teď to bude chtít tlačit na to, aby nový ředitel byl vybrán v průhledném řízení..

  33. # zdenek.r | 6. 2. 2008, 15.33

    dobré zprávy tu čtu!!! …. Tak snad bude zase s ČRo1 brzy lépe :)

    PS:
    Mch. nevím, jak to bylo dosud, ale cca 12,45 zazněla improvizovaná “knihovnička Radiožurnálu” … s jinými moderátory, ale byla.

  34. # Zdeněk | 6. 2. 2008, 15.49

    Doufejme,že se postupně vrátí i ostatní oblíbené pořady.S moderátory to bude asi horší.Je to první výhra.Dík iniciátorům petice.

  35. # Kdy padne Kasík a Jaklová? | 6. 2. 2008, 15.54

    Odvolání je fajn, ale došlo k němu pod tlakem veřejnosti. Ing. Tachecí je jen oběť chybného systému a nekvalifikovanézho, neboť zkorumpovaného vedení ČRo. Požadavky zůstávají:
    1/ Zveřejnit zadání ing. Tachgecí od Rady ČRo či ředitele? (Nemá snad pan Pícha totožné zadání?)
    2/ Zveřejnit, které kvality rozhodly o volbě Tachecí? Kdo byl jejím konkurentem?
    3/ Jakým výběrovým řízením prošel p. Pícha?
    4/ Kdy bude odvolán či kdy odstoupí ředitel Kasík, pod jehož laskavým velením došlo ke krizi?
    3/ Kdy zveřejní na webb. stránkách členové Rady ČRo svá C.V.?
    4/ Kdy odstoupí z Rady paní Jaklová a pan Zelenka, kteří prokazatelně nesplňují kriteria pro členství v Radě?
    Hanka

  36. # Had | 6. 2. 2008, 16.31

    Informaci potvrdil pro deník Aktuálně.cz zdroj dobře obeznámený se situací v rozhlase. O odvolání se rozhodlo už v úterý večer, kdy se proti Tachecí postavilo celé vedení rozhlasu.

    “Důvodem byl narůstající nesoulad ve vnitřní komunikaci,” vysvětlil odvolání mluvčí Českého rozhlasu René Zavoral.

    Konkrétnější být nechtěl, ale vyloučil, že by za odvoláním stál tlak řady nespokojených posluchačů, jimž se nelíbily změny, které dnes už bývalá ředitelka po Novém roce prosadila.

    Vyjádření Tachecí se redakci nepodařilo získat, podle informací Aktuálně.cz odletěla na dovolenou do Dominikánské republiky.

  37. # bab | 6. 2. 2008, 17.15

    Hade, že by za odvoláním B.T. nestál “tlak”?
    Tak to se potom přimlouvám za Občanské sdružení.

  38. # Michal | 6. 2. 2008, 17.37

    Odvolání B.Tachecí vidím asi takto:
    - Je to dobře a dobře jí tak. To, že v době boje o svou (ne)koncepci RŽ klidně zmizí na dovolenou jen doplňuje obraz jejího rozbouřeného psychického profilu. Který manažer na jejím místě by to mohl, pokud by mu na něčem skutečně záleželo, udělat…
    - O generálním řediteli Kasíkovi to taky ledaco vypovídá. Odvolat kohokoli v době jeho nepřítomnosti je výraz zbabělosti a zákeřnosti, tyto vlastnosti jsou sestry.
    - Odvolání Tachecí je možná důvodem k oslavě jedné vítězné potyčky ale ne ke skutečné radosti, byla nám jen předhozena loutka, která nesplnila svůj úkol, navíc svým chováním iritovala i ty kterým je RŽ celkem fuk. Takovou fiurku skuteční hráči už nemohli potřebovat.
    - celý tento Tachecí příběh je typickou ukázkou zákulisního (jak blízké slovu úlisného :o) jednání českých volených zástupců v řídících a dozíracích funkcích
    - Nyní bude RŽ řídit nejspíš Pícha, který se už taky stihnul odkopat minimálně ve věci trapného pokusu o rychloprůzkum. Jeho bigotní obdiv USA ve mně věru nebudí dojem že je dost přemýšlivý a vnímavý.
    - souhlasím s tím co definovala o něco výše Hanka. Nesmíme se nechat opít rohlíkem o Tachecí samotnou nikdy nešlo. Byla jen ikonou průseru který má kořeny jinde.
    K případným příspěvkům na chod obč. sdružení – stačí od každého jeden televizní poplatek a bude dost na vše potřebné. Občanská práva mají hodnotu nesrovnatelně větší.

  39. # Alenka | 6. 2. 2008, 18.55

    Říkám toto:
    vysílání rozhlasové stanice je věcí politickou, a tedy kritika postupu vedení Radiožurnálu není “oproštěna od politiky”, jak uvádí “poučení” pod čarou. Vysílání ČRo je z definice politikum. Proto říkám toto:
    Stejně jako ing. Klaus zdiskreditoval svou osobu ve funkci prvního úředníka ČR – tedy prezidenta, neboť se nedistancoval od utajovaného kontaktu svého kancléře s kamarádem mafiána Mrázka, a měl by proto složit funkci, neboť prakticky přestal prezentovat prezidentskou funkci a obhajovat smysl “věci veřejné” (a je již jen ing. Klausem) ze stejných důvodů by měla složit funkce celá Rada ČRo a vedení ČRo, neboť se tyto orgány diskvalifikovaly jmenováním do funkce a obhajobou konání ing. Tachecí, která se před zraky (ušima) posluchačů zpronevěřila poslání řídícího orgánu rozhlasové stanice veřejné služby. Alenka

  40. # RE: Kdy padne Kasík a Jaklová? | 6. 2. 2008, 22.17

    Dobrý večer, Hanko,
    pokud jde o životopisy členů Rady ČRo, jsou na http://www.rozhlas.cz/rada. Ohledně nesplnění podmínek pro členství v Radě ČRo máte na mysli § 5 odst. 2) Zákona o ČRo?

    J. Rosenauer, ČRo 1

  41. # Hluchý pes | 6. 2. 2008, 23.44

    Pane Rosenauere z ČRo 1, nezdá se Vám, že ta c. v. jsou malinko “sexed up ” ? Ono sem tam něco zamlčet a sem tam něco přidat není problémem. My máme na mysli realistická c. v. Až je na ten web hodíte, tak se lidi TEPRVE začnou divit KDO TAM STŘEŽÍ VEŘEJNOPRÁVNOST MÉDIA DEMOKRATICKÉ ZEMĚ !!!

  42. # Hana | 6. 2. 2008, 23.44

    Dobrý večer pane Rosenauere,
    spíš bych očekával reakci někoho z vedení rozhlasu než od Vás. Leč, když už se ptáte. Jako byste žertoval. Adresa, kterou uvádíte, prezentuje parodii na “životopisy”. Píšli-li zde profesní C.V. myslím tim informaci o profesním – pracovním, současném zařazení vč. zaměstnavatele. Jinými slovy, kdo je – kromě ČRo “vyplácí”, tedy pro koho pracují, že. Mj. proto, aby se dal vysledovat například event. konflikt zájmů, jak o něm hovoří zákon. A ten lze vysledovat jak z pracovního zařazení, tak z názorové orientace, “zhmotněné” v mediálních vyjádřeních. Viz například D. Jaklová a její nedávný, jednostranně zaměření, politický text pro internetové Media. Vzhledem k tomu, že ostatní členové- ne všichni – své zaměstnavatele tají, nelze jejich aktivity kontrolovat beze zbytku. Pravda aleje, že to je spíš téma pro poslaneckou sněmovnu a senát…
    Hanka

  43. # Hluchý pes | 7. 2. 2008, 0.00

    Hanko, důvod navíc proč tam potřebujeme naše studenty z iprotestu. Konečně někoho, kdo to nepovažuje za “vedlejšáček”, své “zvýraznění” a možnost prosazovat politické zájmy. Já tam chci, jak žádá litera zákona, lidi zastupující posluchače, nikoliv partaje. A chci, aby tak dělali “na plný úvazek” a ne aby ve dvě začali schůzi a ve tři už seděli na kafíčku.

  44. # Magda | 7. 2. 2008, 12.50

    Tak jak to je? Furt píšu, že nynější JUDr. Jíša coby člen Rady pro rozhlasové vysílání, byl do roku 1989 zástupce vedoucího Zvláštních úkolů v Čs. rozhlase. Potom se oženil, vzal si jméno své manželky. Předtím se jmenoval ANDRLÍK. Jak je možné, že tohoto člověka někdo vůbec mohl nahlásit do Rady pro rozhlas? Pak se nedivte, že to takhle všude vypapdá. Rádio je pouze malý vzorek. Dokonce jsem do Rady i psala – bez odpovědi. Asi na tom jsou panáčci všichni stejně. Jen by mi zajímalo, jak se zachová analání akrobat Pokorný, až bude zvolen někdo jiný. Ten taky přežije všechno a všechny.

  45. # Martin | 7. 2. 2008, 19.24

    sledoval jsem dnešní odpolední rozhovor na čt24 se zástupci petice iprotest a nemůžu než souhlasit…přesně tak jak to tam vyjádřili,tak to vidim i já…a pevně věřim, že to povede k té debatě mezi čro1 a veřejností, jak bylo nastíněno.
    Tak by se asi mělo postupovat ohledně veřejně-právního rozhlasu…

  46. # Hana | 8. 2. 2008, 7.32

    TÉMATEM DNE zásadní zpráva o odvolání ředitelky stanice, kterou v dnešních Ozvěnách dne soudruzi paní Tachecí, tedy pan Kasík a pan Pícha doslova utajili (a tedy porušili zákon). Možná se v tom neshodneme, ale chcete-li, dobrá, soustřeďme síly alespoň na minimum: dodržování elementárních pravidel hry. Podle mých zkušenosti, tito herci z grotesky jménem Radiožurnál (některým připadá ranní vysílání lepší než Cimrman!) alias vedení ČRo, ani toto nedokáží! Vsadím boty… Proto zde níže opět písi již jednou zveřejněné, což by mohlo být oním “bodem konsensu”, na kterém bychom se měli coby rebelové shodnout. Prosím o event. doplnění! Či oponenturu. Děkuji. Hanka
    !Odvolání je fajn, ale došlo k němu pod tlakem veřejnosti. Ing. Tachecí je jen oběť chybného systému a nekvalifikovanézho, neboť zkorumpovaného vedení ČRo, které postrádá nezávislou kontrolu. Požadavky posluchačů zůstávají neměnné: 1/ Zveřejnit zadání ing. Tachecí od Rady ČRo či ředitele? (Nemá snad pan Pícha totožné zadání?) 2/ Zveřejnit, které kvality rozhodly o volbě Tachecí, coby reprezentanta rozhlasové stanice veřejné služby? 3/ Kdy bude odvolán či kdy odstoupí ředitel Kasík, pod jehož laskavým velením došlo a prakticky nadále dochází ke krizi? 4/ Kdy zveřejní na webb. stránkách členové Rady ČRo svá C.V.? 5/ Kdy odstoupí z Rady paní Jaklová a pan Zelenka, kteří prokazatelně nesplňují kriteria pro členství v Radě? Hanka

  47. # Hana | 8. 2. 2008, 7.50

    P.S.
    Včerejší komedie, kdy se vyjádřil nějaký pan Čermák na CT 24, že “Radiožurnál” je podle něj “v pořádku”, aniž se ho moderátor například zeptal, z jakých pozic se na jeho kvalitu dívá, jestli jako veřejnoprávní či komerční, ukazuje, že Česká televize bude muset projít stejnou očistou jako Český rozhlas. Prvním úkolem bude zveřejnit profesní C.V. členů Rady ČT. Z 10 členů čtyři z nich tají svá C.V. úplně, zbytek je prezentován stejně “lajdácky” jako v ČRo, přesněji ve zbytku mnohdy členové rovněž tají své zaměstnavatele. Veřejnoprávní služba je jen jedna – televizni i rozhlasová. Rebelové z Radiožurnálu bojují i za ČT. Hanka

  48. # Hluchý pes | 8. 2. 2008, 21.32

    2 Hana : máš pravdu v tom, že velká část lidí z těch různých rad zasedala a natřásala se v grémiích už za bolševika a že je třeba vše provětrat. Avšak, podle hesla : netříštěme síly, soustředˇme se zde na RŽ, restaurování jeho kvality. Sekundární jsou tedˇ(určitě důležité) otázky kolem televize, sekundární jsou otázky personální, sekundární je i Tachecí a blázinec (přeji brzké uzdravení…bez ironie !!!), sekundární jsou tahanice kolem Rady. Tu si vezmeme na mušku hned po dosažení primárního cíle : kvalitního Radiožurnálu !

Vaše reakce

Jestli se po zveřejnění vaše reakce nezobrazí, obnovte stránku (tlačítko „Refresh“ ve vašem prohlížeči, nebo stiskněte kombinaci kláves Ctrl+R). Pokud se nezobrazí ani poté, čeká na schválení (redakční systém mohl váš příspěvek omylem vyhodnotit jako spam), schválení proběhne do 24 hodin.
Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich pisatelů. Neručíme a neneseme zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse není moderována ani redigována. Vyhrazujeme si však právo je smazat, a to zejména takové příspěvky, které odporují dobrým mravům (urážky a vulgarismy) a porušují platné zákony ČR (pomluva). Žádáme čtenáře, aby se v diskusích oprostili od politiky a spekulací. Smazané příspěvky najdete v koši.