Pokud se vám stránka zobrazuje "divně" (neformátovaně), klikněte sem!




8. 5. 2008, 9.09

Schůzka s poslancem Ježkem

V úterý 6. 5. 2008 jsme se setkaly (Kopecká, Tothová) s poslancem Josefem Ježkem, členem Stálé komise pro sdělovací prostředky Poslanecké sněmovny ČR.

Pan Ježek bude na zasedání Komise 20. května předkládat Výroční zprávu Českého rozhlasu za rok 2007. Upozornily jsme na fakt, že příští rok by mohly být s Výroční zprávou problémy, vzhledem k počtu zrušených pořadů, kde počet příspěvků rozpuštěných do proudu bilancování komplikuje. Pan Ježek poznamenal, že jelikož se zpráva za rok 2008 předkládá až v březnu 2009, situace by se neměla nechat “vyšumět” a měla by být vyvinuta snaha předejít problémům v budoucnu.

Zrekapitulovaly jsme vývoj situace od lednových změn. Pana poslance jsme seznámily s přetrvávajícími nešvary a problémy ve vysílání Radiožurnálu. Předaly jsme mu materiály týkající se vysílacího schématu.

Hovořili jsme také o (ne)činnosti Rady Českého rozhlasu a informovaly se na stížnosti, které byly před časem na Komisi zaslány.

Velmi oceňujeme, že si pan poslanec na nás udělal čas a vyslechl si naše názory a připomínky. Současně nás ujistil, že bude celou situaci nadále sledovat.

Hana Kopecká, Irena Tothová

Diskuse

  1. # krtek | 8. 5. 2008, 21.37

    Buďto je to chyba v datu,nebo tu má někdo stroj času…

  2. # Irena | 9. 5. 2008, 7.39

    Děkujeme za upozornění a omlouváme se.

  3. # bab | 11. 5. 2008, 15.48

    Mám vážné pochybnosti a čím dál větší. Když se podíváte na zpravodaje k veřejnoprávním médiím – ČTo a ČT – , připojíte k tomu předsedu komise pro sdělovací prostředky, vyjde vám(nám), že jedno je za osmnáct a druhé za dvacet bez dvou. Privatizace (i když se budou zaříkávat že není na pořadu dne) nebo zestátnění (opět není na pořadu dne). A tak vám(nám) vyjde, že můžeme bojovat akorát za poslouchatelný RŽ tlakem na alespoň částečně nakloněné osoby… :)))

  4. # Zora | 14. 5. 2008, 18.42

    Děvčata, sice opožděně, ale děkuji za neúnavnost. Síly ochabují, ale Ranní a Dopolední RŽ občas zvedne člověku adrenalin a dodá energii do boje za zlepšení vysílání.

  5. # Alda | 15. 5. 2008, 6.22

    Co máte proti Rannímu Radiožurnálu? Už jste s tím trapní. Já jsem Radiožurnál na konci roku prakticky neposlouchal, teď ho poslouchám celý den. Jo, já vím, teď mi řeknete, že když mi stačí nějaké to ráááádio, tak musím být spokojený. Ale to není pravda, to jsou jen takové vaše bláboly. Stejně jako tahle “iniciativa”.

  6. # bab | 15. 5. 2008, 6.31

    pro Alda:
    “Pravda” není absolutní pojem. Je velmi závislá na nositeli… Vydávat svou “pravdu” za obecně platné faktum je ošemetné. To bych si nedovolila ani já…:))) Vaši spokojenost Vám přeji.

  7. # Zora | 15. 5. 2008, 17.22

    pro Alda:
    Vyjadřujeme zde své názory a žádáme jen dodržování toho, co je obsaženo v Kodexu Čro a ve studii o veřejnoprávnosti , autorem které je gen.ř. Kasík. Pokud se Vám něco na vysílání líbí, pište do monitoringu se znamínkem plus, já osobně si to ráda přečtu.Sama se tam také vyjadřuji i kladně, protože sleduji ve vysílání i vynikající pořady.
    Já si za svými názory stojím, nemusí být vůbec s nikým totožné, a pokud je pokládáte za bláboly, no tak ať…
    Jsem ale ráda, že se lidé spojili, aby usilovali o kvalitu vysílání. Vždyť z toho nemá nikdo např. majetkový prospěch, jde nám v převážné většině o prospěch kulturní a vzdělanostní.
    Malý dotaz: Poslouchal jste Rž i před 1.1.2008?

  8. # Zora | 15. 5. 2008, 17.25

    po Alda:
    Teď jsem si všimla, že jste koncem roku skoro neposlouchal. Pokud jste poslouchal, co se Vám líbilo?

  9. # Alda | 16. 5. 2008, 6.01

    pro Zora:
    Co jsem poslouchal? Jen ranní, někdy odpolední vysílání. A neměl jsem rád všechny ty zdlouhavý rozhovory s meteorology, informace o ekonomice po půl osmé, sport vždy ve tři čtvrtě apod. A taky – když ráno nemoderoval Daniel Takáč, tak jsem obvykle vypínal. Usnout za volantem jsem opravdu nechtěl. Proto tvrdím, že ranní vysílání s Janem Pokorným je daleko lepší – je živější, pružnější – a to, že se někdy někdo pousměje – to mi vůbec nevadí, naopak.
    Jinak dopoledne jsem neposlouchal vůbec – ekonomika, Máte na to?, Pod kůži – a v poledne vždy stejné Světem křížem krážem… Ještě někdy O kom se mluví, ale ani po tom se mi nestýská. Odpoledne pak to příšerné Vaše téma – nebo jak se to jmenovalo – každou hodinu – hrozné.
    Jsem rád, že se vysílá v blocích – mám opravdu rád Jana Pokorného, nevadí mi Lucie Výborná a odpoledne se vždy těším na Hanku Shánělovou. Každý den je vysílání jiné, není tolik stereotypní – a co se týče hudby – ta na Radiožurnálu byla vždy poněkud problémem. Asi budu muse založit iniciativu na podporu nového Radiožurnálu. To proto, že mnohdy štvavá kampaň proti některým moderátorům, jejich přeřekům apod. mi přijde neadekvátní – i ve starém Radiožurnálu se podobné chyby dělaly – i tam si moderátoři pletli čas – a taky se ne vždy omluvili, i na starém Radiožurnálu se tu a tam objevila chyba ve zprávách… Všichni jsme jen lidé – a byl čas Radiožurnál posunoout dopředu. Ne kvůli, poslechovosti, ale zároveň kvůli tomu, že pro několik tisíc lidí, kteří podepsali tuto iniciativu se rozhlas dělat nedá. A pokud vím, tak se Radiožurnál v nové podobě líbí. Můžete říkat, jak to bylo zmanipulované, jak špatně byly kladeny otázky – klidně to říkejte – pak ale naznačujete, že posluchači jsou blbci, protože nerozumí otázce a nechají se zmást. Já si to nemyslím.

  10. # anna | 16. 5. 2008, 7.07

    Obávám se, že sledování nějaké konference, kde vystoupí nějaký Kasík, je marnost.

    Nesepsal snad generální ředitel ČRo Kasík sám, osobně celou studii o veřejnoprávnosti?
    A dodržuje ji?
    Starou blažkovou.
    Dneska založil spolu s Jaklovou, Jíšou a Zelenou vlnku-rozhlasovou ODS. A to je to, co platí, ne Stará blažková. Musí tam bejt nasypanejch zkrátka tolik peněz, že se o tom z vás nikomu nesnilo.
    No, nekupte to.
    Když bere Roman šestset mega jako vodměny, nepřisype na spřátelená média?
    Atd.

    Jedině demonstrace. A kritiky zde na webu. V kombinaci se žalobou.
    Vždyť vidíte, že soudy se dají uplácet přece jen složitěji (i když i tady to v Čechách jde…) Anna

  11. # bab | 16. 5. 2008, 7.53

    Alda působí dojmem (nikoliv fakt, neb nevím, mluvím o dojmu!!!) najatého “komentátora”. Tak precizně a gradujícně vystupňovaná, krátká obhajoba – “manipulace” – NOVÉHO Radiožurnálu se nečte každý den.
    Myslím si, že většina z 100 “člověků”, kteří odpovídali na bleskový průzkum, nemusí být blbci. Když někým manipulujeme, obvykle za účelem svého prospěchu. A to většina respondentů nepředpokládá… Proto nemusí být blbci…
    Určitě se bude nový RŽ líbit celebritám typu LV a “Allana” Píši. Odborníci a lidé moudří jsou nadmíru slušní a nekontroverzní, a své výhrady formulují velmi kulantně. Viz článek v LITERÁRNÍCH NOVINÁCH. Nevyznávají zásadu “Na hrubý pytel, hrubá záplata”. A nemusí to být hrubá slova… Prostě slušnost a vzdělanost jim brání.
    pro Anna: Jak si představujete žalobu? Vy znáte někoho, kdo se za naši “minoritu” zasadí žalobou? Někoho, kdo bude “solit” peníze, bez vidiny zisku? Nebo že by Roman pustil ze svých odměn a za pár let kromě ČEZu privatizoval ČRo?
    Pokud budete žádat emotivního svědka, ráda půjdu. Jinak plácáte stejně, dle mínění těch nahoře, jako my tady a teď.

  12. # anna | 16. 5. 2008, 8.23

    2. Svobodný přístup k informacím Napadá mě ještě jeden důvod pro podání žaloby. Jednání Rady jsou veřejná. I jednání předsednictva Rady ČRo. Je tedy povinností pozvat veřejnost na jednání předsednictva – a to včas. Nevím, jestli se tato povinnost řádně inzeruje na webu ČRo a jsou-li zájemci takto zvání, resp. vpuštěni na jednání, které organizuje p. Florián ve vyvhovujících prostorách, apod. V případě,že by se například Jana Kopecká a spo. z Iprotestu chtěli těchto jednání zúčastnit a bylo-li by jim v tom bráněno, mají pravděpodobně nárok vymáhat svá práva soudně. Anna

  13. # Jana Kopecká | 16. 5. 2008, 9.09

    Anno, z jednacího řádu vyplývá, že jednání předsednictva je neveřejné. Nebudu svou účast vymáhat soudně. Ale jestli to chcete zkusit, nic vám v tom nebrání. Napište tajemnici Jandové nebo paní Jaklové, ať vám sdělí kdy a kde se předsednictvo konná. Rovnou jim pohrozte žalobou. A když se vám bude chtít, tak nám pak všem napište, jak jste dopadla. A můžete se přidat i k nám do teamu, aktivní a nápadité posily jsou vítány.

  14. # anna | 16. 5. 2008, 10.37

    Jano Kopecká,
    mohla byste sdělit, z čeho usuzujete, že jednání předsednictva jsou “neveřejná”?
    Přikládám niže kopii jednacího řádu. Po mém soukromém soudu je předsedenictvo integrální součástí Rady a vztahuje se na ně mj. i princip “veřejnosti”,atd. viz jednací řád a zákon.

    Zřejmě jste již i Vy požádala za IP o sdělení data schůze. Jak jste dopadla?
    Anna

    Článek VIII. Předsednictvo Rady (předseda a místopředsedové)
    1. Předsednictvo Rady je tříčlenné a tvoří je předseda a dva místopředsedové, které Rada volí ze svého středu.
    2. Volbu předsedy Rady řídí věkem nejstarší z těch členů Rady, kteří na tuto funkci nekandidují.

    3. Pokud předseda Rady přestane z jakýchkoliv důvodů vykonávat svou funkci, Rada zvolí na jeho místo jako úřadujícího předsedu jednoho z místopředsedů Rady. Pokud by z jakýchkoliv důvodů přestali vykonávat svou funkci všichni členové předsednictva Rady, bude předsedu Rady přechodně zastupovat věkem nejstarší ze zbylých členů Rady. Volby předsedy a dvou místopředsedů pak musí proběhnout nejpozději do šedesáti dnů.
    4. Jeden člen předsednictva je zvolen mluvčím Rady pro jednání se zástupci médií. Mluvčí Rady také řídí internetovou stránku Rady.
    5. Předseda či některý z místopředsedů Rady může být odvolán během funkčního období na základě rozhodnutí nadpoloviční většiny všech členů Rady tajným hlasováním.
    6. Po zvolení nových členů předsednictva Rady a jejího předsedy předá předseda dosavadní předsedovi novému protokolárně veškeré písemnosti a majetek spravovaný Radou a uložený v jejím sekretariátu.
    7. Předseda a místopředsedové se podle vlastní dohody mohou střídat v řízení zasedání Rady.
    8. Předsednictvo vystupuje jménem Rady při jednáních v Parlamentu České republiky i při jiných významných úředních jednáních.
    9. Mezi zasedáními Rady je předsednictvo oprávněno jednat jménem Rady, přičemž svá rozhodnutí musí předložit ke schválení Radě při nejbližším zasedání.
    10. Předsednictvo na základě hodnocení práce generálního ředitele v jednotlivých čtvrtletích kalendářního roku a v závislosti na dosažených výsledcích ČRo v oblasti programové a ekonomické, může navrhnout Radě stanovení odměny generálnímu řediteli za uplynulé čtvrtletí.

    Článek IX. Sekretariát Rady
    1. Sekretariát Rady (dále jen “sekretariát”) se zřizuje v budově ČRo v Praze, kde má vlastní místnost přístupnou pouze členům Rady a pracovníkům sekretariátu.
    2. V sekretariátu je uložen archiv Rady, který obsahuje veškeré písemnosti Rady včetně korespondence, která je vedena v číselné řadě.
    3. Pracovníci sekretariátu pracují podle pokynů předsedy Rady nebo člena pověřeného Radou. Pracovníci sekretariátu jsou v pracovněprávním vztahu k ČRo a jsou odměňováni z prostředků rozpočtu ČRo. Jmenování, odvolání, výši mzdy a odměny pracovníků sekretariátu stanoví Rada.
    4. O technickém a materiálním vybavení sekretariátu rozhoduje Rada a toto vybavení je hrazeno z prostředků jejího rozpočtu.
    5. Práci sekretariátu hodnotí Rada v rámci své výroční zprávy nebo podle potřeby průběžně.

  15. # Alda | 16. 5. 2008, 13.19

    pro bab:
    Alda není najatý komentátor, jen učitel základní školy, kterému zkrátka vadí vulgarita (nemusí se jednat jen o vulgární výrazy, ale i o styl) s jakou mnozí útočí proti novým moderátorským tvářím ČRo 1. Kdo by absolutně nemožný, už je dávno pryč (Bílek) – ti ostatní mají jistě své chyby, ale trvám na tom, že podobné chyby měla i řada dřívějších moderátorů – některé jsem měl rád – Kroc, jiné jsem nemusel…. Podobné to jistě bude i u těch, kdo přišli po 1.1.2008. Nemyslím si však, že by ti stávající byli výrazně špatní – rozhodně ne Pokorný, Chum, Shánělová. Jak jsem již napsal – Lucie Výborná mi nevadí – nemohu říct, že bych se na ni nějak zvlášť těšil, ale zároveň kvůli ní nepřeladím. Navíc řada jejich hostů jsou velice zajímaví lidé.
    A jen tak mimochodem – v posledním řádku máte pořádnou hrubku!

  16. # Anna | 16. 5. 2008, 14.07

    Noční můry mohou spát!
    Novinky hlásí:

    Tachecí do televize!

    Ale DUCH, Tachecí, DUCH tu zůstává s námi (v podobě Jaklové, Píši, Zelenky a Kasíka) DÁL, jak zní starý,dobrý spirituál…
    Anna

    Barbora Tachecí odchází z ČRo 1 – Radiožurnálu a jedná se zpravodajskou televizí Z1. Jednání s Tachecí potvrdil Novinkám šéf Z1 Martin Mrnka. Podle něj se jedná o tom, že by Tachecí měla mít v televizi vlastní pořad.
    16. 5. 2008 13:46

    Mrnka zdůraznil, že žádná dohoda ještě nebyla uzavřena, televize podle něj jedná s desítkami lidí. “Tachecí je jen jednou ze zhruba dvou desítek osob, se kterými jednáme. Nic není uzavřeno,” řekl Novinkám v pátek dopoledne Mrnka.

    Záměr Tachecí odejít z Českého rozhlasu potvrdil Novinkám mluvčí ČRo René Zavoral. “Barbora Tachecí hodlá ukončit svůj pracovní poměr v Českém rozhlase,” řekl Zavoral.

    Tachecí vedla ČRo 1 – Radiožurnál od konce léta loňského roku. Do funkce ji jmenoval generální ředitel Českého rozhlasu Václav Kasík. Již předtím měla za sebou bohatou mediální zkušenost.

    V roce 1986 pracovala jako ekonomická redaktora právě v ČRo. Ekonomice se pak věnovala od roku 1992 v České televizi. Následně pracovala jako ředitelka PR v Investiční a poštovní bance. Od roku 2002 byla programovou ředitelkou Frekvence 1.

  17. # posluchačka z ciziny | 16. 5. 2008, 16.12
  18. # posluchačka z ciziny | 16. 5. 2008, 16.59

    Milý pane Aldo,
    Váš názor Vám nikdo nebere. Jste šťastný muž, patříte-li do skupiny, která je s obsahem vysílání Rž spokojena.

    Já však Vaše nadšení nesdílím. Jsem asi poněkud náročnější posluchač než Vy. Mé osobě chybí hlubší analýzy a publicistika, která má na veřejnoprávní stanici nezastupitelné místo. Povrchní a bulvární zpravodajství tam nemá co dělat.
    Plkání s celebritami mě absolutně nezajímá. Z jazykové úrovně několika zprávařů ale i moderátorů se mi mnohdy ježí chlupy po celém těle. Radši dlouhé hovory s meteorologem-odborníkem než rozjuchaná rosnička.
    Vadí mi, že Rž stále 100% neplní veřejnoprávní službu. Mnohé programy se sice vrátily, stále ale chybí např. magazín pro spotřebitele, vysílání pro (různé) menšiny atd.
    Stanice ČRo nepoužívám jako vatu, kulisu k “příslechu”. Když nemám chuť na proud informací, k příslechu si pustím CD. A tak by to, podle mého názoru, snad mělo být.

    Ale jak jsem uvedla výše, je to otázka míry náročnosti. Já jsem prostě náročná. Na druhé i sebe :-)))
    PS: jak už to někdo výše napsal, pište do monitoringu, co konkrétně se Vám líbí. Jistě je dobré mí nějakou možnost zhodnotit vysílání z jiné strany.
    PS2: kde jste se o těchto stránkách dozvěděl?

    Z nočního velkoměsta vzdáleného tisíce kilometrů od Vinohradské zdraví všechny posluchačka z ciziny…

  19. # bab | 16. 5. 2008, 17.15

    pro Alda 13.19:
    Pane učiteli, nejste, pravděpodobně, častým návštěvníkem těchto stránek. O pravopisných chybách mé maličkosti se napsalo poměrně dost. Dokonce jsem se zařekla, že nebudu reagovat, ale budiž. Nebudete učitel mladý, jinak Vaše povědomost o různých typech dis— by Vám bránila mi připomínat mou nedokonalost…:))) Jenže, nemám ambice stát se spisovatelkou. Na rozdíl od Lucie Výborné, které nedokonalost nebrání “dělat” moderátorku na veřejnoprávním médiu. Dnešní rozhovor s Davidem Matáskem je toho důkazem. O co Vás obohatil rozhovor? Dnes je výročí položení základního kamene Národního divadla. Nehodilo by se toto téma na RŽ, na celou hodinu, místo povrchního plácání o řepce, o bouřlivém mládí, o marihuaně? Ano, řada hostů jsou velice zajímavý lidé, ale Lucie Výborná s nimi komunikovat neumí. Jak říkám, rozhovor s nimi LV zkazit nemůže. Vystačí si sami. Je to můj názor, Vy máte jiný.
    A neodradí mne ani chybný pravopis. Píši, jak mi moje mysl dovolí. Nemusíte číst.

  20. # Alda | 16. 5. 2008, 17.16

    pro posluchačku z ciziny:

    Nedávno byl dopoledním hostem Lucie Výborné např. Ilja Hurník – i to považujete za plkání s celebritami?

    A kde jsem se o těchto stránkách dozvěděl? Víte, od začátku bedlivě sleduji dění kolem Radiožurnálu – a najít tyto stránky nebylo těžké. Od počátku také sleduji reakce, které se zde objevují – a právy ony mě vedly k tomu, abych se ozval. Ne za ty, co mlčí, sám za sebe.

  21. # posluchačka z ciziny | 17. 5. 2008, 18.50

    TO Alda:
    1. nikde výše jsem nezmínila jméno pí Výborné. To jste uvedl Vy :-)
    2. to, co uvádíte jako příklad, je jako kapka v moři. Pořady, ve kterých byli hosty Grygar nebo kardiochirurg, byly naprosto otřesné. Vyloženě jsem se styděla za dotazy, které respondentům kladla. Daří se jí, a to dokonce velmi zdařile, vést rozhovory s lidmi ze showbussinessu – to nikdo nepopírá. Jen u těch hostů z oblasti vědy, techniky apod. je to neposlouchatelné.
    Když budu mít chuť na nějakou senzaci, pustím si místní TV nebo si koupím místní noviny. Oproti místním celebritám jsou ty české totiž naprosto bezvýznamní břídilové, které vlastně nikdo nezná…
    Mám holt smůlu, že mezi moje oblíbené pořady patřily “Co vás pálí”, “Pod kůži” atd. Člověk tak měl možnost překonat vzdálenost 16.000 km a “dostat” se do českého prostředí. Nezbývá než čerpat informace v webových mutací českých novin. Ale mluvené slovo, kultivovaná čeština moc chybí.
    Ale to asi pochopí jen ten, kdo má stejnou zkušenost z velmi dlouhodobým pobytem v zahraničí…

  22. # posluchačka z ciziny | 17. 5. 2008, 18.53

    Oprava: samozřejmě “zkušenost s velmidlouhodobým”. Sorry. Jsem v té cizině už asi dlouho…

  23. # Hluchý pes | 18. 5. 2008, 11.51

    2 Alda : pane Aldo, zdá se, že výkony paní 55 WYborové nesledujete moc často. aždodenní posluchač musí postřeehnout, že 55 je velmi jednoduše střiženou osobou s vážnými deficity v oblasti všeobecného vzdělání. Proto opakuji MŮJ požadavek : nechme ji dálkově udělat maturitu a pak nějaký voluntariát a během 10 až 15 let se i ona může stát průměrnou moderátorkou. (Pár semestrů češtiny a rétoriky včetně).

  24. # ivana | 18. 5. 2008, 12.00

    To Alda
    Problém a „spor“ mezi posluchači, kterým vyhovoval RŽ před 1.1.08, kteří měli rádi zdlouhavé rozhovory s meteorology, informace o ekonomice po půl osmé, sport vždy ve tři čtvrtě a před tím Ranní poznámku …kteří potřebují informace pro běžný život, ( dnes, kdy je zadluženost společnosti časovaná bomba, by byly potřeba dvojnásob) , Pod kůži politikům, aby lépe a dostatečně informovali předem co hodlají dělat a proč, a pestré Světem křížem krážem… tak problém je již v názvu.
    Nemáme KAM přeladit. Vy máte možnost asi tak 20, možná i více stanic, kde jsou živější, pružnější, kde se kdekdo nejen pousměje, ale bude se Vám smát téměř permanentně. Prostě bloky jsou všude. Já si však myslím, že veřejnoprávní rozhlas má nabídnout právě to, co všude není! Radiožurnál poslouchalo před 1.1. mnoho set tisíc posluchačů a stížností bylo v roce 2007 prý 40 na celý rozhlas. Takže se rozhodně nedělal pro téměř 10 tisíc lidí, kteří se jmenovitě ozvali. Nová podoba RŽ je naprosto zaměnitelná a od učitele mě překvapuje, že nechápete naši snahu o vyšší kvalitu. Docela by mě zajímalo, CO Vám RŽ přináší VÍCE , za těch našich cca 100 milionů vybraných korun měsíčně, než kolik dostaneme na Impulsu či radiu Faktor zadarmo?
    Nemusíte zakládat žádnou iniciativu za nový RŽ, vedení jde povrchním posluchačům na ruku a dělá vše proto ( i tou neskutečně početně omezenou hudbou ), aby se Radiožurnál líbil a pokud možno nezatěžoval čímkoliv náročnějším. Že to vychovává ovce a možná v budoucnu povede k tomu, že se začne říkat, k čemu platit to, co mám jinde zadarmo a uvolněné frekvence připadnou dalšímu komerčnímu rádiu, to už je jiná ABBA.

  25. # Ma Yuan | 18. 5. 2008, 17.11

    Re: ivana | 18. 5. 2008, 12.00

    Značky typu “Alda” nikdy nepochopí, že rozhlas může být i k něčemu jinému, než k vytvoření zvukového pozadí jako prevenci vůči usnutí za volantem (nebo k čemukoliv podobnému). Někdo je spokojen s tím, že “nes bude hezky, možná zaprší”, ale někdo chce o počasí vědět víc. Někoho (mě) absolutně nezajímá neustálé vykládání o fotbale, ale prostě to vypnu, ať poslouchají ti, které to třeba zajímá (tím nijak “trapní” nejsou) a reportáže jsou asi kvalifikovaně dělány (na rozdíl od neschopné hlasatelky připravit se na rozhovor s astronomem, např., resp. by bylo podivuhodné poslat 55 jako fotbalovou reportérku, ale její neschopnost např. s astronomem je v pořádku?).

    Proto existuje rozhlas zvaný _veřejný_. Možná ten název budí v někom dojem, že by se měl líbit “veřejnosti” jako nějakému fiktivnímu názorově jednotnému celku. Protože značka “Alda” je spokojena (a za volantem při poslechu neusíná), tak nechápe(?), že jiné značky spokojeny být nemusí a že jsou i koncesionáři, kteří poslouchají rádio i mimo volant. Představy názorově jednotné masy pak vedou k postojím typu [cituji] “Co máte proti Rannímu Radiožurnálu? Už jste s tím trapní.” [docitováno]. Proto si myslím, že vůči značkám “Alda” je “být trapným” spíše pochvalou, člověk pak ví, že nepatří mezi Aldy a že může projevit svůj názor vůči něčemu, na co musí pod hrozbami zákona povinně platit. Nemusí však být součástí “spokojené” masy. Aldové nechť své názory rovněž projevují, ale prostě jako své názory (z názorů Aldy žádná trapnost názorů iProtestistů nevyplývá). Aldu nikdo nenutí číst si sektářskou iProtestistickou Bibli, a kvůli jeho nelibosti si asi nikdo názor měnit nebude, protože názor vznikl z jiných důvodů.

  26. # bab | 20. 5. 2008, 4.42

    Můj včerejší zážitek patří do kolonky “Schůzka s poslancem”. Byť se jmenuje jinak, ten poslanec. Opovážila jsem se tohoto kroku, riskujíc totální znemožnění. Pan poslanec v den, skoro povinné, přítomnosti v kanceláři nebyl, návštěvou nějaké ciziny jsa pověřen… Věnovali se mi usměvaví lidé. Dva. Nebudu informovat o průběhu, ale pána upoutala moje zmínka o případném hlasu v příštích volbách a “přeposlal” mne asistence. Naprosto korektně. Své stesky, které si paní asistentka snaživě zapisovala, jsem zakončila dotazem, zda ona poslouchá RŽ a zda ví o čem mluvím. A začala jsem být rozpačitá, neb mladá paní (slečna) má RŽ puštěný a poslouchá neustále. A moc se jí líbí. Polil mne studený pot, že si má slova může vykládat jako urážky. Má slova o povrchnosti, bulvarizaci, nedůstojnost a “cenzurovaném” zpravodajství. O zprávách typu samá katastrofa. O písních mého “mládí”. Jó, ty se líbí. Co se rozepisovat.
    Končily jsme poněkud překvapivou shodou. Uznala, že má kam PŘELADIT. Na rozdíl ode mne… Žádné “hlubinné” úvahy. Jen velmi povrchní “argumenty”… A koukala překvapeně, že fakt může. Přeladit. A že já NEMÁM KAM.

  27. # Alda | 20. 5. 2008, 6.26

    pro posluchačku z ciziny:

    A přece mluvíte o L. Výborné, že? Nemusíte její jméno říkat, ono to z toho nakonec samo vyplyne. To už tak bývá. Ale nevadí, možná to nevnímáte jen proto, že jste už dlouho v cizině, že? Mimochodem, běžte se s tímto argumentem bodnout.

    Pro Ivanu:
    Pod kůži politikům se stejně nedostanete a jestli se domníváte, že tento pořad pomáhal k tomu, aby politici více a lépe říkali, co chtějí dělat a proč, tak jste hodně naivní.

    Pro Hluchý pes:
    Ano, máte pravdu, skutečně nesleduji výkony Lucie Výborné denně. Já totiž – asi na rozdíl od řady jiných, kteří propadli monitoringu chyb ve vysílání, musím většinu dne pracovat. Přesto jsou dny, kdy v době rozhovorů Lucie Výborné mívám volno a potom si je poslechnu s chutí. S tou češtinou máte částečně pravdu, ale nedomnívám se, že by L.V. byla na rozhovor méně připravena než např. Jiří Chum nebo Václav Žmolík, když ji zastupovali.

    Pro Ma Yuan:
    Milý pane, děkuji za Vaše slova. Jestli si však myslíte, že jsem nepochopil, proč tahle rádoby iniciativa vznikla, tak se mýlíte. Ale to už jsem uvedl někde výše. Já jsem chtěl upozornit jen na jednu věc, kterou si pořád nechcete jaksi přiznat – podobné nebo stejné chyby byly ve vysílání i před 1.1.2008. Ale to je asi zbytečné vysvětlovat. Zvláště pak značkám typu MA Yuan. Jsem rád, že k této skupině lidí nepatřím. Klidně si tu ve svých paranoidních diskuzích pokračujte, navzájem se chvalte, jak jste skvělí apod. Možná není špatné vědět, že to řada lidí považuje již za “trapné”. To, že mi to vytknete, jsem čekal – to mě opravdu vůbec nepřekvapilo. Mějte se pěkně – dlouho jsem se přemlouval, jestli mám vůbec do této diskuze vstupovat, říkal jsem si, že možná budete trochu schopni diskuze, ale jak vidět, není tomu tak.

  28. # ivana | 20. 5. 2008, 8.36

    Pro Aldu : je škoda, že nechcete diskutovat.
    Souhlasím s Vámi, že diskuse je potřebná a nevím proč ji nazýváte paranoidní ? Myslím, že z celého iprotestu je jasné, že jde o lidi trochu mimo hlavní proud a stanice veřejné služby by také měly být mimo povrchní hlavní proud ale s tou ctižádostí oslovit třeba velmi mladé lidi, kteří svůj názor teprve hledají. A k tomu by měl sloužit i ten či jiný pořad s politiky. Nevím proč by měl být naivní pohled, že dobrý moderátor by se prostě mohl pod kůži toho politika dostat tak, abychom věděli koho vůbec volíme. Podle obrázku na volebním materiálu toho moc nepoznáme . Ale zatím se recyklují stále stejní a nepředstavují se např. ti, kteří v poslanecké sněmovně nikdy nevystoupí a při bližším pohledu nic nedělají. Ovšem i ty si platíme. A toto očekávám od veřejnoprávní publicistické stanice.
    Byla by škoda, kdyby Váš hlas nezazněl. My všichni potřebujeme oponenturu. Pokud ovšem nejste urážlivý a diskuse nejste schopen. Dejte nám alespoň k dobrému, že na rozdíl od jiných diskusí, zde není nikdo sprostý a téměř každému jde o dobrý Rozhlas i když samozřejmě si pod tím každý představuje trochu něco jiného. A Lucii ? Myslím, že nikomu by nevadila, kdyby ji pravidelně prostřídali s jinými. Čro má více dobrých ba výborných zaměstnanců než jednu paní každý den 3 hodiny. Víte třeba že výborný rozhlasák Jakub Železný skončil za paní Tachecí ve sportovní rubrice ? Dnes už asi odešel a to je škoda. A také o to téhle iniciativě šlo. Prostě náročnost a vyšší kvalita s profesionály. A to, že byly chyby před 1.1.08 není argument, že se v nich má pokračovat, když důvodem radikálních změn snad byla vyšší kvalita nebo NE?

  29. # posluchačka z ciziny | 25. 5. 2008, 7.10

    To Alda: vážený a milý pane učiteli. Lucii Výbornou jste zmínil Vy jako první a já jsem na Váš příspěvěk pouze regovala. Vaše jistota, že jste mne “odhalil”, je mylná. Do stejné kategorie “žvanění s celebritami” patřil např. o minulém víkendu rozhovor Václava Žmolíka s Lucií Bílou. A to je projev pana Žmolíka (dle mého soudu) o několik úrovní výše než-li LV. Třeba jeho předchozí povídání s Pavlou Jazairiovou o měnící se Africe bylo naprosto skvělé, přínosné, edukativní a veřejnoprávní. A dosti mne udivuje, že Vy jako učitel, kterému by mělo záležet na komplexním a kvalitním vzdělávání mládeže i nepřímo – tedy např. působením veřejnoprvních médií, nepoznáte rozdíl.
    Jak jsem napsala, jsem náročný posluchač, který nepoužívá Rž k příslechu.
    Jo a nad Vaší invektivou jsem se celkem pousmála. Za tento “argument” se nestydím – skutečně je to výhoda, stát mimo všechen ten marast a koukat se na to jako nezaujatý pozorovatel z povzdálí… Nic víc v tom není. A pokud to vnímáte jinak, je mi líto…
    Každopádně přeji pěkný den a poslech.

Vaše reakce

Jestli se po zveřejnění vaše reakce nezobrazí, obnovte stránku (tlačítko „Refresh“ ve vašem prohlížeči, nebo stiskněte kombinaci kláves Ctrl+R). Pokud se nezobrazí ani poté, čeká na schválení (redakční systém mohl váš příspěvek omylem vyhodnotit jako spam), schválení proběhne do 24 hodin.
Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich pisatelů. Neručíme a neneseme zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse není moderována ani redigována. Vyhrazujeme si však právo je smazat, a to zejména takové příspěvky, které odporují dobrým mravům (urážky a vulgarismy) a porušují platné zákony ČR (pomluva). Žádáme čtenáře, aby se v diskusích oprostili od politiky a spekulací. Smazané příspěvky najdete v koši.