ČRo 1 Radiožurnál ztratil 28 tisíc denních posluchačů.
Podle nejnověji vydaného Radioprojektu ztratil Píchův Radiožurnál 28 tisíc denních posluchačů, i když týdenní číslo vzrostlo o 8 tisíc. Více o tom píše server RadioTV.cz
To dobře koresponduje s naší teorií, že Radiožurnál je nyní poslouchatelný maximálně čtvrthodinu týdně, což v mém případě potvrzuje i osobní zkušenost. Děkujeme všem posluchačům, kteří své přeladění přiznali výzkumným agenturám :-)
Pro zajímavost: Frekvence 1, ze které byla odejita Barbora Tachecí, si po jejím odchodu vede víc než dobře.
Nabízí se otázka: Kdy odejdou pánové Zelenka, Medek a celá Rada ČRo?
Včera bylo pozdě! Všichni dohromady v poslední době prokázali tolik nekompetentnosti, že by už nikdy neměli mít co do činění s žádnými medii. Jejich bolševické snahy o zglajchšaltování Radioužurnálu i rádia Wawe škodí posluchačům a zcela popírají smysl veřejné služby a vybírání koncesionáských poplatků.


Diskuse
Medku,tvá stupidita oslovuje širokou veřejnost dostatečně co?
2 ALL : Ten Medek je názorným příkladem člověka, který pohnojí vše, kam ho strčí. Ale nejperverznější je jeho snaha se podrazácky před Radou “profilovat” jako nový ředitel ČRo. Pán Bůh s námi a zlý pryč ! Co se “výzkumu” poslechovosti týče : Ty legrační a nic neříkající otázky pana Hradeckého jsou výsměchem seriozní sociologii. Jak funguje “normální” posluchač ? Ten přece neswinguje každou čtvrthodinu na jiný vysílač ! Ten má svou “domácí” frekvenci, své rááádyjo a přeladˇuje jen na extra vybrané pořady jiných. V kancelářích, podnicích a autoopravnách mají jednu frekvenci bez přeladění. V autech máme většinou svou “štamfrekvenci”. Pokud by chtěl hradecký zjistit odezvu na RŽ, tak musí nejdřív za “štamgasty” RŽ. Výrobce aut taky nezjištˇuje názory na nový model vozu u pasažérů taxíků, ale u lidí, kteří tu značku kupují odjakživa. Vezměme v úvahu i jistou “těžkopádnost” a časový posuv chování respondentů. Jestliže někteří “ze zvědavosti” začali poslouchat RŽ ( ODTUD TO JÁSAVÉ VESELÍ NAD ZVÝŠENÍM POSLECHOVOSTI ) a konstatovali “svěží” vítr, tak po pár měsících frustrovaně utekli, konstatujíc, že se točí normalizační a italské či švédské hity “around the clock” a že jingly a bodré hlášky, včetně “organizovaného veselí” lezou maximálně na nervy, stejně jako “rádobysenzacechtivé” zpravodajství.
2 ALL : tak jsem si přečetl “prohlášení” našich radních k aféře Swastika Eyes a Wave a nevěřil vlastním očím : on prý ten blok v angličtině NEMÁ EDUKATIVNÍ CHARAKTER a proto odporuje Kodexu. Boží prostoto ! Já se obávám, že slovo E D U K A T I V N Í je pro radní pojmem, jehož obsah jim není ani v nejmenším jasný. Zároveň se obávám, že pořad v jiném než českém či ruském jazyce je pro borce z Rady “španělskou” vesnicí. A tito lidé chtějí spolurozhodovat o trendech vývoje veřejnoprávního rozhlasu…..Myslíte, že jim “analýza poslechovostiů něco řekne ? Že dokáží interpretovat data ? Když si neporadí s jedním jednoduchým nečeským či neruským textem ?
Chybné úvahy o poslechovosti: Naše ráááádyjo se teď totiž zaměřuje na půlminutové posluchače, v nich je budoucnost celého osmimilionového národa. Žádná jiná stanice nebude mít tolik půlminutových poplatníků! Očekává se obrovský nárůst půlminutových poplatníků ihned po zvýšení hihňavosti celého kolektivu (nejvíc se bude hihňat vedení při jakémkoliv počasí). Již byla najata firma pro provedení zavedení zvýšení stupně hihňavosti (stojí to ale dost peněz, hlavně to metodické vedení, takže se zvýší vaše poslechovné). Připravuje se i další vylepšení za účelem dodržení žánrové čistoty, ale to je obchodní tajemství.
Ano, naše ráááádyjo střežilo, střeží, a střežit bude milovaný odkaz bipolární ředitelky na věčné časy a nikdy jinak!
Začínám mít “dojem” (připouštím, fakt by byl děsivý), že katastrofy typu “požáry v Praze” jsou na “něčí objednávku”. To aby veřejnobulvární měl o čem “hlásit”.
Prosím Vy kteří posloucháte, slyšeli jste ve stále se opakujících zprávách o požáru, který nás daňové poplatníky bude zřejmě stát plno peněz, komu vlastně objekt patří, zda byl pojištěn a jak fungovala preventivní opatření pro nás všechny povinná ze zákona?
Po tři čtvrtě roce, jak vidím, stále ještě kecáte o margináliích, zatímco skutečná příčina zhoršování stavu lidské společnosti je jiná a jinde. Respektive jsou to jiní a sedí jinde než v rozhlasu.
Jen pár nápovědních případů pro chytré:
EU právě schvaluje, byť opatrně a po kouskách, a to včetně tz. “levicových” poslanců 65 hodinový pracovní týden = moderní otrokářství. Hloupým otrokům je třeba nacpat více hloupé zábavy tady a teď.
Finanční krize de facto neexistuje. Je to uměle a naprosto uvědoměle řízená bublina, podezřele podobná těm před první i druhou světovou válkou. Pitomým masám předhodíme pár mediálních kauz a zatím si ze státních rozpočtů sami sobě schválíme pár reforem “objektivně” nutných pro překonání té děsivé a nečekané krize.
A teroristy na ně. Ať se mají čeho bát. však oni si o omezení vlastních svobod a o nastřelení čipu do zadnice sami požádají. Těm co by chtěli víc než jen makat a v noci podřimovat před super mega HD monitorem plným skvělé zábavy a politicky korektního zpravodajství o prdu překonfigurujeme toho švába.
Střílíte moc nízko a ještě vedle. Ale se slepými je to stejně jedno.
Tak ahoj…
Re: bab | 7. 11. 2008, 5.48
Dnes ráno zapnu rádio, Rž, a co se ozývá? Zase řeči o nějakém požáru někde v Praze. Oheň hořel. Hasiči hasili. Bude se zkoumat, proč hořelo. Asiaté postávají u vyhořelé tržnice s kapucemi na hlavách a s rukama v kapsách, hlásí hlasatelka. Sledujte celý den — možná, že vyndají ruce z kapes, reportérka Šumová přímo na místě nám to ihned ohlásí přímým vstupem do vysílání. A kdyby sundali i ty kapuce, dozvíme se tady a teď!
Předchozí dny zase po zapnutí rádia neustále uhořívali důchodci v autobuse v Německu.
Pak taky další kardinální světová událost: na dálnici namontují značky a hned je zakryjí. Snad je budou zakrývat operativně, ale taky možná, že ne, dozvěděl jsem se.
Jinak se na světě nic neděje. Naštěstí každý den něco někde hoří, tak je o čem mluvit. A když nehoří, operativně nebo neoperativně se zakrývají značky. Stále se něco zajímavého děje. A to vše za pouhých 45 Kč měsíčně, a taky víte kudy kam. Zahraje vám skupina Kryštof po stotisící tu vaši pořád stejnou oblíbenou píseň (blyštivě čistý žánr dodržen). 55 oznámila, že brány rááádyjožurnálu se otevřely, a jednu větu o Zimním paláci v r. 1917.
Vypnul jsem pro dnešek a posílil tak dav párminutových posluchačů. Krásně červená křivka pětiminutové poslechovosti stoupá závratně strmě vzhůru.
pro Mikelo 7.11.2008. 9.26:
Mikelo, ano, pravdivá slova. Jenže s těmi pravdivými slovy nevystačíte v moment, kdy se v KAŽDÉM nespokojeném posluchači Radiožurnálu, na který neustále “nadáváme”, probudí stranická, sociální a jiná příslušnost. Ano, VŠE souvisí se VŠÍM. Ale může i rozdělovat. Poznání a rozlišení “špatností” RŽ nás spojuje. Vaše názory na Radiožurnál jsou vítány.:)
Promiňte, ahoj.
pro Ma Yana:
Milý Ma Yuan, jsem ráda, že jste mne, jako většinou, podepřel.:))
Lze demokraticky rozhodnou o zrušení pravidla: “Bez politiky:”? “Nedemokraticky” prosazuji (za sebe) – nelze…
pro Ivana 7.11.2008. 8.52:
Ivano, nedověděli jsme tyto informace, “nemáme, nevíme, neb nejsou bulvární”. Jak Vás mohlo něco takového napadnout!
# Mikelo | 7. 11. 2008, 9.26 spojte se s dalšími chytrými jako Vy, kteří sem píší stejně objevné apely, střílejte podle sebe jak chcete vysoko a přesně a pak nám sdělte, čeho jste osobně dosáhli!
Paní Tachecí má novou práci http://aktualne.centrum.cz/aut.....ra-tacheci Ať se jí daří!
Mám Rozhlas ráda a proto mě jakákoliv negativa netěší. Ale na druhou stranu je to dobrá zpráva, že zaměnitelný Píchův Radiožurnál netáhne. Vždyť to muselo být jasné, že nárůst v prvním čtvrtletí je dán obrovskou, byť negativní, reklamou. A byla velká chyba, že si vedení RŽ nepřečetlo naši petici a ještě se tím chlubili. Byl to jedinečný materiál napříč spektrem posluchačů, ohromné množství informací, co by si posluchači přáli ! Kdyby posluchačům naslouchali, využili dané situace, ti by neodešli a ještě by přibyli další. Jsem přesvědčená, že nepovrchních lidí, kteří chtějí vědět a ne být povrchně ohlupováni, je v naší zemi dost.
Ovšem číst názory nějakých posluchačů… PROČ.. my ( nevím KDO ) víme přece lépe co máme vysílat. Doufejme, že g.ř. na peticí nepostavil fíkus a ještě nezplesnivěla. Možná si jí konečně někdo přečte.
Těší mě nárůst Čro2, kam jsme částečně přeladila, neboť zde je bezkonkurenční publicistika, dělaná opravdovými profíky. Nemají potřebu stavět na jedné jediné osobě každý den, je to pestré, je to aktuální a není to povrchní. Těší mě nárůst Vltavy, což je pro mě stanice, kam by mělo být směřováno více peněz. Nedivím se nárůstu Radia BEAT, škoda, že není naladitelné všude, do auta příjemné a zelená vlna se mi líbí víc než na RŽ a možná získal nás, kteří opravdu 35 let staré normalizační hity nesnášíme. To raději starý dobrý rock.
Doufejme, že i situace kolem Wave rozhoupe ty, kteří rozhodují, kdo bude rozhodovat, co se vysílá za naše peníze.
VÍTE ŽE :
Z poplatků ve výši 45 korun měsíčně rozhlas získal 1,87 miliardy, tedy zhruba o 25 milionů více, než původně předpokládal. Ve srovnání s rokem 2006, kdy ČRo vybral téměř 1,73 miliardy korun, je to nárůst o 8,3 procenta.
Na konci loňského roku registroval rozhlas 2,96 milionu koncesionářů
Výnosy ČRo loni podle výroční zprávy rozhlasu o hospodaření dosáhly 2,13 miliardy korun, což je zhruba o 60 milionů více oproti původnímu plánu.
Viz: http://www.financninoviny.cz/i.....id_seznam=
Zdá se Vám, že stejně jak rostou vybrané prostředky, roste i kvalita?
Hele přibyla nám další fronta http://www.facebook.com/group.php?gid=33957761343
2 ALL : děkuji Ivaně za ta čísla. Už chápete proč jsou tak podráždění ? Protože při dvoumiliardovém rozpočtu si lze zorganizovat dobré bidýlko a opatřit trafičky pro patolízaly, kamarádíčky a rodinné příslušníky. A je to stoprocentně bezpečný “byznys”. Nezávisle na kvalitě a výkonech tok peněz zůstává konstantní, neb vynucován od občanů státem na základě zákona. A proto se brání tak zuřivě jako když berete psovi kost. A tím spíš je třeba Augiášův chlív vyčistit. Další fronty se otvírají. Kasík může zapomenout nadalší mandát, Medek může pohřbít svůj sen o džobu G.Ř. a florian bude moct v klidu konečně krmit holuby v parku. A my se snad dočkáme veřejnoprávního rádia XXI. století a poslouchatelného Radiožurnálu. Znovu navrhuji : začněme kampaň za poslání jednoho z vůdců iprotestu do Rady a Waveáci by měli navrhnout totéž (svého člověka).
Docela pěkné shrnutí.
http://www.lidovky.cz/k-verejn.....s=081107_0
to Hluchý pes. V současné době mám asi nejen, já méně a méně času. Do Rady se musí kandidovat přes parlament a sdružení. Co jsme od ledna pochopili, slušný kandidát bez podpory politické strany nemá šanci. Je to dělění rovnoměrně v levo a pravo…a 9 člen chybí..
http://www.blisty.cz/art/43695.html
Záznam na rozhovor s Richardem Medkem
2 Hana K. : NIKDE není nic psáno o tom, že navrhovat smějí POLITICKÉ STRANY. V Zákoně se píše o “relevantních” skupinách obyvatel, které reprezentují šíři společnosti vč. regionální. Tzn., že navrhovat může i iprotest či přátelé Radia Wave. A jelikož jsou turbulence kolem ČRo už problémem celospolečenským, tak by měli šanci být zvoleni. aspoň ti inteligentnější poslanci by mohli pochopit, že by “opozice” tomu klubu důchodců prospěla. A mít tam Waveáka….ubylo by ostud s “hodnocením” textů. Nespokojujme se se slogany typu “ono to nejde” či “to tu ještě nebylo”. Možná, že by si i iprotest a Wave měli vypůjčit ono “YES, WE CAN !”.
Hafane, neber to jako poraženecký názor, ale
inteligentní poslanec bud neexistuje nebo jejich počet je srovnatelný s rozšířeností pandy červené. Není politická vůle, protože co sem poznala i intelignetního poslance “zpracuje” stranická mašinerie. Jediná šance, že bude vyvíjen tlak, ale fakt netuším kým. Radní se chovají takto, protože moc dobře tuší, že jsou prakticky neodvolatelní. Paní Ptáčková a spol se “odvolává” víc jak rok….
Pořád se různě objevuje “radní Zelenka”. Neměl on něco společného se stanicí “Hvězda” v dobách slavného budování (nej)více (nej)spravedlivějšího společenského řádu? Nebo odkud se vynořil? Neví někdo, prosím?
2 Ma Yuan : BINGO, čínský spolubojovníku ! Soudruh Zelenka už na RŽ byl, pak dělal “parlamentní” televizi 24, co zkrachovala, dnes je na Tachecí-Z-1. Jako překladatel z angličtiny je ale nepřekonatelný, není-liž pravda ?
Re: Hluchý pes | 8. 11. 2008, 20.08
Grates, Canis Surdus sophos! Takže je to on. Ale jak se takoví dostanou do Rady (pouze řečnická otázka)? Případ Wave ukázal leccos. Myslím, že ten nějaký poslanec má pravdu, Rada by se měla zrušit. Ale kdo ví, proč to ten poslanec říká a jak to myslí — třeba to myslí doopravdy, anebo se chce jen svézt na momentálně populárním tématu?
Hana Kopecka | 8. 11. 2008, 0.18 má pravdu ;-). A Radu nikdo rušit nebude, asi jde jen o výměnu korýtka pro nějaké nové, povolební radní.
2 Ma Yuan : bohužel, je to tak ! Funkce radního je v podstatě trafičkou. Optimální je, když radní není přímo členem jeho propagující strany, ale 100 % zastupuje její zájmy. Při hlasování pak jde o 2 zásadní otázky : 1. Je to kandidát “mé” strany ? 2. Je to dostatečně zprofanovaná “mediální” osobnost ? Že média ale nejsou k tomu, aby vysílala pro poslance či vyžilé mediální krysy, na to nikdo nemyslí a nikoho to ani náhodou nezajímá. A zde musíme nasadit !
Když ono se dnes nenosí, ptát se “A čím jsou voni v civilu, pene rechnugsfeldvébl” protože odpoví-li po pravdě “Já jsem takto drogista Vaněk”, hned každý ví, že asi umí stáčet ve sklepě špiritus, ale možná o kultuře “zas až tolik néé”.
Čímž ale nechci říct, že by v Radě nemohl být i chytrý drogista se zdravým rozumem a partajně “nezavázaný” .
Přátelé ! když je tento systém takto nastaven, tak v nejbližších měsících s tím nic nenaděláme! Ale protože ” štěstí přeje připraveným” prosím Vy z Vás kteří by jste to časově zvládali a máte na to, zkoumejte raději, jak do Rady případně kandidovat. Je dost dobře možné, že k obměně radních dojde a je třeba se chopit příležitosti ! Jeden zástupce Wave a jeden z IP v Radě by byl velmi přínosný ! Snad bychom s našimi známostmi, které jsme si ze těch 10 měsíců udělali, uměli zlobovat úspěch tohoto kandidáta!
Se Zelenkou se asi částečně pletete , s Hvězdou asi neměl nic společného ? :
http://www.rozhlas.cz/rada/clenove/_zprava/335391
2 posluchač : dovoluji si nesouhlasit ! V Radě mají zasedat především konzumenti, nikoliv tvůrci bývalí, současní či budoucí. Jestli je absolventství filozofické či pedagogické fakulty za komunismu s následnou kariérou v normalizačním státním rádiu či televizi s následnou “kariérou” ve sdělovacích prostředcích svobodných (po otočením kabátu !) nějakou legitimací “kompetence”, tak nevím. Vždytˇchaos v Radě je dostatečnou vizitkou neschopnosti ! Wave nechaj založit, pak by rčadši zrušili, Tachecí tleskali, pak ji nechaj vyhodit…no a “swastiková”aféra už je jen třešničkou na dortu.
2 ALL : jsem rád, že se mnou ivana souhlasí. A prosím o podporu té myšlenky. Dostaňme do rady MINIMÁLNĚ jednu iprotestˇačku a jednoho waveáka. Aby ty důchodce (zde bab prosím promine, ona ví, koho myslím) kopali pořádně do zadku, v Radě vyvětrali, a rozhlas XXI. století vytvořit pomohli !
Re: Hluchý pes | 9. 11. 2008, 21.47
Když, tak *kvalifikovaný konzument*. Schopný chápat neřešitelný problém různorodosti poplatnictva (=> kompromisy, kolik času na co), schopný chápat nutnost odstupu od bulváru (avšak neexistuje ostrá hranice mezi bulvárem a nebulvárem), a spoustu dalších složitých věcí. Ale coby *konzument* by to musel být neprofesionál. Mno, docela náročná funkce.
Ale kde vzít kvalifikované konzumenty, když se musí dosazovat lidi, kteří potřebují nějakou tu funkcičku, když třeba o jinou někde přišli? Proto ty “rady” jsou tak pochybné. Proč proboha musí být v televizní radě ta česká Tamara Pressová? Naštěstí televizi nemám, ale mám rádio (jejich ráááádyjo), jehož vysílání mě (za mé vlastní peníze) otravuje. Těch pár pro mě vyhovujcích občasných věcí vytváří mou poplatnickou spokojenost < 50 %) spokojenosti KAŽDÉ minority.
Nechápu tohle: Existuje menšina (konzumenti) spokokojená s tím, že se zásadně nehraje hudba hudebníků, s nimiž se vede dost dlouhý rozhovor? Tak proč to dělají? Píchovy řeči o “žánrové čistotě” jsou evidentní žvást už jen z toho, jaký pojem používá ve snaze se vymluvit (vždy si vzpomenu na jeho vědeckou teorii o dvou minutách).
Ma Yuan | 9. 11. 2008, 22.19
Klávesnice na laptopu mě zase zradila, upadává mi písmenko “t”, můj předchozí plevel mi zaplevelila. Takže pokus o korekci:
“…Těch pár pro mě vyhovujících občasných věcí vytváří mou poplatnickou spokojenost < 50 %) spokojenosti KAŽDÉ minority. Nechápu …”
;-)
Re: Ma Yuan | 9. 11. 2008, 22.19
Aha, text je na místě příjmu měněn tím, že obsahuje znaky “vetší” a “menší”, proto se mi to vždy objeví jinak, než napíšu. Takže nikoliv klávesnice, ale XML. Tak ještě jednou korekce, bez většítek a menšítek:
“… Těch pár pro mě vyhovujcích občasných věcí vytváří mou poplatnickou spokojenost MNOHEM MENŠÍ NEŽ 50%, sebrali mi i Polyester!
Nikdy by nebyli spokojeni všichni, ale měla by být snaha přiblížit se převažující (tj. VĚTŠÍ NEŽ 50%) spokojenosti KAŽDÉ minority. Nechápu …”
2 Ma Yuan : Rada ČT je ještě větším humusem než ta naše ! Škoda slov ! Tam se stranické šarvátky a klientelismus projevují ještě více. Jde o větší vliv a větší peníze (7 mld.). Nevím, ale co se naší Rady týče – ohledně “kompetence” jejich členů si nedělám iluze. Je ale fakt, že radní vymetl tucet postů normalizačních a postkomunistických médií, nějakou známkou “kvalifikace” ? Navíc : formálně nemá Rada co kecat do obsahu vysílání, personální a investiční politiky. Takže tam můžeš dosadit kdejakého blba, který umí sedět na židli.
Pro Hluchý pes – Nesouhlas povolen :-), ale myslím, že věčnými bitkami jsi příliš nažhavený, takže sis mne podal za něco, co jsem neřekl. Myslím (doufám), že 19 let po sametu už by se pár lidí s jakýms takýms přehledem a přitom nezapletených s komouši, mohlo najít. Nikde snad není řečeno, že v radě musí sedět jen starci (o stařenách nemluvě). Kdybych to bral stejně, tak ti opáčím, že znám spoustu pitomých konzumentů, kteří by v radě nadělali stejnou paseku, čehož je aféra s wave vlastně důkazem – tam se radní zachovali právě konzumentsky nepoučeně, originálnímu “návodu” nikdo nerozuměl, někdo jim na podnose podal lákavé sousto a oni se do něj lačně zakousli a teprve jiní jim museli důrazně vysvětlit, že to smrdí. Proto v tom upřesňujícím doplňku nemluvím o “každém” drogistovi, ale o drogistovi chytrém, s rozhledem. Tak asi tak :-)
To Ma Yuan – Zázraky se dějí – dnes hostem Daniely Karafiátové Eva Pilarová a světe div se – písnička …. kočka není pes …. včera není dnes …. Nehodnotím tím historickou hodnotu písničky ani její interpretku , pouze skutečnost , že ….včera není dnes a jak je slyšet , tak to jde ! Dnes 10.11.2008 od cca 10:27
Pane Kučero, neměl byste své nohsledy zavádět. :-)
Vy přece jako příznivci starého RŽ sledujete porovnání poslechovosti před lednem a po lednu. A tu vidím, že oproti loňsku má RŽ v denní poslechovosti stále nárůst 13 tisíc posluchačů a račte si porovnat i druhé číslo. Z 1215 na 1308, to už je slušný krok kupředu. A to přesto, že už pominula ona vlna hysterie, kterou jste tak ochotně svou stránkou přiživoval. Operujete s čísly jak se vám to hodí, že? To je pro vás, manipulátora, příznačné.
Jakube prosím slušně : nevím proč nazývat hysterii obyčejný požadavek chtít za poměrně hodně peněz, hodně kvality, více než mi dávají soukromá rádia zadarmo ! Jestli počty posluchačů rostou, koncesionáři přibývají – dobře, jen aby vedení rozhlasu adekvátně zvyšovalo nabídku, což se mi prostě nezdá.
Jinak prohlášení RADY :
http://www.rozhlas.cz/rada/portal
Jakube, musím se taky ozvat, i když některé výplody zdejších diskutérů jsou poněkud mimo mísu. Možná tušíte, s jakou pompézností byla v rádiu vítána ta čísla, která oznamovala nárůst poslechovosti. To chodily až nechutné vnitropodnikové maily od šéfů, jak to všichni dělají dobře a jak se potvrzuje, že jsou nejlepší. Teď? Nějak bych čekal aspoň komentář, aspoň pár slov na vysvětlenou. Třeba přišel, nevím. Ale kolega a kamarád z ČRo, který je pro mě zdrojem informací, taktně mlčí. Stejně jako vedení. Takže, Jakube, pokud používáte slova o manipulaci, tak můžete úplně stejně brečet i na jiném hrobě. A možná i víc nahlas.
2 ALL : Měli bychom rozlišovat – nárůst poslechovosti a nárůst počtů koncesionářů. Jak to, že může růst počet koncesionářů ? 1. Sofistikovanější metody naháněčů koncesí. 2. Změna struktury domácností. Přibývá domácností při stejném počtu obyvatel. 3. Netto-nárůst počtu obyvatelstva (v ČR migrací ze zahraničí). Poslechovost : komické metody, kterých se využívá (1/4 hod. posluchač atd.) se mi jeví jako dost podivné. Vycházejme z toho, že RŽ je na čtvrtém místě, přičemž vedoucí Impuls a F-1 mají ŘÁDOVĚ více posluchačů a jsou de facto nedostižitelné. CO MÁ POSLECHOVOST SPOLEČNÉHO S KVALITOU A VEŘEJNOPRÁVNÍM ZÁVAZKEM ??? Nic. Poslechovost NENÍ hlavním kritériem existence veřejnoprávního rozhlasu. ten si vydržujeme proto, ABY SE ODLIŠOVAL OD KOMERČNÍHO SEKTORU. A proto si ho platíme a nežádáme, aby se financoval z reklamy. Jestliže jeden program začne kopírovat komerční rádia “kvůli poslechovosti” a na úkor kvality a náročnosti, pak je jeho další existence zbytečná. Pak se může začít financovat sám, stejně jako programy komerční. Znovu říkám : sledovanost, poslechovost, čtenost NENÍ KRITERIEM KVALITY. Pokud by měly být, pak by asi existovali jen Impuls, Nova a Blesk. Posudˇte sami, kolik v nich té kvality a “náročnosti” je !
2 posluchač : asi došlo k nedorozumění. Chtěl jsem sdělit, že “kompetence” těch “mediálních krys” v Radě je zcela bezpředmětná. Formálně se nesmějí k obsahu vysílání vyjadřovat. Teoreticky by tam mělo sedět 9 právníků. Jenže, to by znamenalo minimálně 18 názorů. Já bych si představoval něco jako soudní porotu ve Spojených státech. Tu tam tvoří 12 lidí ze všech možných skupin obyvatelstva. Spoléhá se tudíž na “zdravý” úsudek “normálních” lidí. Ta Tvá teorie o spiknutí se špatným překladem Swastika Eyes, aby si naběhli, není špatná. Ještě jsem o TOMHLE nepřemýšlel. Ale kdo jim bránil si udělat (či nechat udělat ) překlady vlastní ???
jakube :-))
Jako priznivci “stareho dobreho” radiozurnalu muzeme srovnavat klidne s rokem 2001 nebo 1993 a muzeme se dostat k jeste zajimavejsim cislum! Jen do toho! :-)))
Ja jen srovnavam s predchozim obdobim a cituji DOSLOVA oficialni prameny, nic vic. Blby, co?
Pesu, respektuji Tvoji nechuť k panu Kotrbovi, ale musím. A to ještě nevím, zda bude odkaz funkční.:)))
hhtp://www.psp.cz/sqw/text/text2.sqw?idd=30773
To jen abychom věděli, s kým máme tu čest, když se budeme snažit oslovit poslance…
Stálá komise pro sdělovací prostředky, Zápisy z jednání, č. 11 (1.října 2008)
No, prosím, nefunguje. Copak já vím, kde se stala chyba? Co zase dělám “nedobře”?
Re: bab | 11. 11. 2008, 20.46
Bab, máte tam překlep HHPP: místo HTTP:, takže si dovolím vložit vaši vylepšenou verzi:
http://www.psp.cz/sqw/text/text2.sqw?idd=30773
a hned se dozvime, jak mrhají našimi penězi.
(“http” = HyperText Transfer Protocol, nadtextový přenosový protokol, textový popis přenosu textu jako data; “hhtp” odhaduji na “hihi, to počasí”, protokol o pozitivně hihňavém přenosu prázdných řečí o počasí — taky se to často používá; vynález Rž).
pro Ma Yuan 11.11.2008 21.02:
Milý Ma Yuane, houby překlep, já chybu FAKT NEVIDÍM.:)) Četla, co četla, studovala písmenko po písmenku, nejméně “vosumkrát”. Děkuji za osvětu.:))
Zápis mne ujistil, že naše snaha byla od počátku odsouzena k záhubě…
Ještě dotaz, pan Zelenka je ten, co odešel z RŽ s vysvětlením, že nesouhlasí s vysíláním “malých velkých zpráv”? To vysvětlení bylo obsáhlejší, ale zaujalo mne toto. Že nesouhlasí s velkými, malými zprávami.
Tak, tak to je v současnu RŽ a já. Upoutá mne kde jaká “blbina” např. hihňání rosničky, pomalé “mletí” LV (odpočinek od ní je balzám na duši), kulometná palba Causidisové, přežblepty (ty jsou stále), bulvární zprávy, neskutečný hudební marazmus (sem tam bílá vrána). A nejvíc, nejvíc REKLAMY A SEBEREKLAMY… ALE JÁ NEMÁM KAM, !!!! RŽ by snad měl upoutávat nikoliv “upoutávkami”…
To jen, že se nezměnilo prakticky nic, ba co dím, těch reklam je řádově více… Ivano, Vaše pravda se ukázala.:)))
Neměl by mne RŽ, vlajková loď ČRo, nabídnout jinou kvalitu? Měl, ale jak, nejsou lidi. A zájem, ten směřuje jinam, že…
Poznámka. Co to Medek nebo Kasík? povídali o Wave, že má být “vlajkovou lodí” pro mladé?!?! Tím pádem je Wave jasné… Vlajková loď dle jejich je úúúžasný krok do prázdna. Sem chtěla napsat hrubě, dobré vychování “ulice” mne nutí být dále slušná.
Omlouvám se za ranní výlev, bezradnost mnou cloumá…
Dejte prosím k dispozici ostatním : http://www.ct24.cz/media/35501.....rdi-kasik/
A tady si to můžete vše poslechnout http://www.ceskamedia.cz/article.html?id=263746
Zdravím Ivanu, v komentáři k příspěvku Opakovaný vtip přestává být vtipem jsem se Vám pokusil odpovědět na Váš dotaz. S pozdravem R.
2 ALL : tak se podle toho zdá, že nám Kasík jde do protiofenzívy. Jenže, není trochu pozdě ? A musel lézt Radě do……….Kdo s vlky vyje…..Je smutné, že si patrně myslí, že vysílá pro Radu a ne pro nás, posluchače. Zdá se, že tam na sebe jsou jak vlci. Medek háže za sebe loajalitu k řediteli a okatě se nabízí Radě jako jeho dědic, Rada místo diskuze vydává prohlášení. A jaké ! Ona zas za nic nemůže. Chudák, stala se obětí nepřesné expertízy. Ale kdo to vybíral “experty”, kdo je z našich peněz platil ( 4000 korun za takovej paskvil ), kdo s expertízou souhlasil na základě vlastního amatérského překladu ? Kotrba straší likvidací ČRo. Jo, k ní dojde, když budou pokračovat v další bulvarizaci programu, nezlikvidují selektory Tetřeva Hlušce a nenechají Wave na pokoji. Ovšem nejlépe zaperlil pan Medek : plánem “výchovně-vzdělávacích” relací na Wave. To se posluchači ale budou mít ! Moh by je pouštět z konzerv. Za normalizace myslím už něco takového bylo, jmenovalo se to tuším “Na pomoc stranickému vzdělávání”. No a k tomu by na Wave ještě mohli vrazit “oblíbený pořad” Hrajeme první směně…
Pro Romana :
Velmi děkuji za vysvětlení, je to stejné jako u toho selektoru : sice je ,ale šikovný ČLOVĚK, na jiné stanici než RŽ, upřednostní výjimečně mozek před stojem a vybere k příspěvku něco co se hudebně hodí .. ..! Vše je prostě o lidech a já mám umanutý požadavek slyšet na RŽ jen ty nejlepší !
Říkáte „ kvalita reportáží je značně ovlivněna technickou fundovaností dotyčných redaktorů „ Velmi mi to vadí, pokud každý druhý příspěvek je z mobilního telefonu a hodně jich je dost špatně slyšitelných.
Zneužívám Vaší ochoty, ale není to tedy otázka peněz a případného zlepšení techniky?
Jestli je možné vypozorovat, kteří rozhlasoví pracovníci zvládají techniku bravurně, kdo kontroluje ty, kterým je to v podstatě jedno co špatně slyší či spíš neslyší posluchač ?
děkuji za odpověď až budete mít čas.
Tak přátelé : poslechněte si poslance a kdo se přihlásí do Rady ať už tam sedí konečně někdo kdo Rozhlas také poslouchá ..
http://www.rta.cz/rta_stream_w.....01.11.2008
2 ALL : No, za KSČM nebo Zubovou by to zrovna být nemuselo. Ale za iprotest či Wave ano. Jak poznáme, že šéf sněmovny oslovil “organizace” oprávněné navrhovat, abychom začali sbírat podpisy a návrh odeslali ? Kdo z Vás má kontakt na Wave, dejte jim též avízo. Děkuji.
Pro psa i ostatní – vy tady řešíte koho oslovit, aby se podle politického klíče jmenovalo (? :-) ) – zkuste raději mrknout na stránky studentů UK, INVENTURA DEMOKRACIE – jedním z požadavků studentů k politikům je, aby nám dali k 20. výročí sametové revoluce dárky, a jedním z nich by bylo, aby se změnil způsob volby mediálních rad – pokud máte tento požadavek, přijďte s balíčkem na kterém bude mašle 17. 11 v 18.00 na stanici metra Malostranská.. Po pravdě, tady jde o víc než o R1 nebo Wave!!!
eh a tady je ještě odkaz na stránky akce: http://www.ukacko.cz/happening-k-17-listopadu
to EVA : to je naprosto skvělé, že jedním z požadavků je změna způsobu volby mediálních rad. Máte pravdu, nejde o RŽ nebo Wave , ale o důležitější požadavek objektivity a kvality za povinně vybírané poplatky a skutečné naslouchání posluchačům bez utrácení našich peněz za nekvalitu a banality.
To # eva | 13. 11. 2008, 11.31 – výborný nápad , díky za link , velmi zajímavé !
http://www.digizone.cz/aktuali.....dle-archa/
Bravo Evo!!!!!
Pro: ivana | 12. 11. 2008, 17.55
Pokusím se srozumitelněji: Příspěvky vysílané pomocí spojení s mobilní sítí se v poslední době hodně rozšířily. Je to asi teď skutečně to nejrychlejší možné odbavení události. Obsahově pochopitelně záleží na lidech z obou konců spojení. Vrátím se ale k té technické stránce. Jak jsem minule psal, mám pocit, že tuto ovlivňuje skutečně jeden každý mobilní operátor velikostí tzv. datového toku, tj. mírou datové komprimace. Vzpomínáte na kdysi vysílané reklamy o čistotě a průzračnosti zvuku mobilních telefonů. Nevím jistě, ale už to pominulo. V té době, tedy podle mého, byl signál komprimován daleko méně (a tím byl zvuk kvalitnější), než nyní kdy se ještě na signál nabalují další přidávané služby. Je to trochu obdoba fomátu MP3. Čím víc stlačené (komprimované), tím horší kvalita (ale zase na druhou stranu méně zabraného místa třeba na datovém disku, ale i lince) a pochopitelně naopak. (Přiznám se, že nejsem v tomto oboru či směru velký odborník a nechci uvádět bludy, ale myslím, že tak to nějak je). Jinou otázkou je posílání hotových zvukových konzerv elektronickou poštou. O tom zkusím příště, ano? S pozdravem a vírou v lepší rozhlasové (ne rádiové) zítřky Roman.
způsob volby do mediálních rad – pondělní akce – zde ještě připojuji stránky s plným zněním výzvy (část mediální rady) směrem k politikům (přečtena bude slavnostně 17. 11.) na http://praha.inventurademokrac.....nirady.php
na těchto stránkách naleznete během roku jak sme s akcí pokročili, co je nutné řešit, jak jsou sbírány podpisy pod petici k dannému “dárku” aj.
Jiří Oberfalzer
Předseda senátní mediální komise Jiří Oberfalzer hájí svobodu slova.
Své dotazy mu zasílejte už nyní.
http://www.ct24.cz/chat/160-ji.....dposlechy/
Je možno připojit se k dobré věci za kterou snad bojujeme i my :http://praha.inventurademokracie.cz/pripojitse.php
Tak jsem se chtěl připojit a podpořit inventuru, leč server, do té doby jen líný, nyní odmítá moje potvrzení. Na stránky se sice pořád dostanu, ale link z emailu prostě neprotlačím. Máte někdo také tenhle problém?
Tak už se to povedlo, bylo mi divné, že je ten server tak “přetížený”, když tam bylo všeho všudy asi 160 podpisů.
Vaše reakce
Email nebude zveřejněn.