Pokud se vám stránka zobrazuje "divně" (neformátovaně), klikněte sem!




23. 2. 2009, 16.26

Pozvánka na demonstraci a 2. veřejné zasedání Rady ČRo

Veřejná schůze Rady ČRo se koná dne 25. února 2009 ve 14:00 hod, zas. místnost 010, Římská 15, Praha 2

Z programu:
- schválení zápisů z předsednictva RČRo
- informace k rekonstrukci objektu ČRo – Vinohradská-aktuální zhodnocení situace
- rozbor poslechovosti celoplošných i regionálních stanic za období 1. 7.- 17. 12.2008
- hodnocení vybraných rozhlasových stanic za měsíc leden 2009
- informace: stížnosti/názory/náměty posluchačů
- různé

Všechny posluchače srdečně zveme na veřejné zasedání Rady ČRo. Doufáme, že Rada podnikla vše pro to, aby se neopakovala situace z posledního zasedání a na zasedání budou vpuštěni všichni zájemci. Jednání Rady je totiž za zákona veřejné, a tudíž veřejnosti přístupné.

Občanské sdružení Pro Wave při této příležitosti pořádá demonstraci „Vítězný únor nad Radiem Wave“ aneb ZABIJ SVOJE RÁDIO!. Veškeré informace naleznete zde!

Irena Tothová

Diskuse

  1. # Petr Had | 23. 2. 2009, 18.22

    25.2.2009 ??? Repríza Vítězného února po 61.letech ? Doufám ,že soudruzi už pušky nafasovali a připravují se na zteč . Stávkové výbory a hlídky LM jsou ustaveny ? A co Kléma , kdo ho nahradí – RansGreb nebo DolFil ?

  2. # krtek | 23. 2. 2009, 22.28

    Přijdu si zabít rádio,přijďte taky!

  3. # Tribun | 24. 2. 2009, 11.22

    Ukázka tunelování ČRo

    Výčet, jaký na RZ nenajdete. Zatímco na Česká media,s.r.o. paní radní Jaklové ano.

    DNES OČEKÁVÁME
    24.02.2009 08:03:20 Zdroj:Vlastní zpráva ČM, (mai)
    08:00 – Den začíná v 8 – host: Sára Saudková. Moderují Roman Ondráček a Miloš Pokorný (Těžkej Pokondr) – Frekvence 1

    09:00 – TANDEM – rozhlasová talk show Jana Rosáka – host: Jakub Jakoubek, moderátor – ČRo Region, Středočeský kraj

    10:00 – On-line rozhovor iDNES.cz – host: Matěje Ruppert, zpěvák kapely Monkey Business. Kapela 23. února vydává v pořadí šesté album s názvem Twilight of Jesters? – http://www.idnes.cz

    10:00 – Evropský chat – host: Přemysl Sobotka, předseda Senátu – http://www.eu2009.cz

    10:05 – Host Radiožurnálu – host: Gustav Opustil, televizní a rozhlasový scénárista – ČRo 1 – Radiožurnál

    11:00 – Projekce a následně TK k filmu režiséra Jiřího Barty Na půdě aneb Kdo má dneska narozeniny? – kino Evald, Národní 28, Praha 1

    13:00 – TK a projekce ukázek nového pořadu České televize Den D. Pořad, ve kterém lidé s nápady hledají investory pro svoje plány, bude ČT vysílat na programu ČT1 od 31. března – klub Mat, Karlovo nám. 19, Praha 2

    13:10 – Třináctka – hodinový kontaktní pořad ČRo Regina dnes poradí žadatelům sociálních dávek. Na dotazy posluchačů bude odpovídat Hana Hallová, ombudsmanka Magistrátu hlavního města Prahy – ČRo Regina

    14:00 – On-line rozhovor serveru Lidovky.cz – host: Miroslav Kalousek, ministr financí – http://www.lidovky.cz

    14:00 – ČT: Chat s osobností – host: Branislav Polák, herec, představitel Bonga v novém vodáckém seriálu ČT Proč bychom se netopili – http://www.ceskatelevize.cz

    17:32 – 20 minut Radiožurnálu – pravidelný pořad ČRo 1 – Radiožurnálu

    18:00 – Impulsy Václava Moravce – host: Pavel Svoboda, ministr, předseda Legislativní rady vlády – Rádio Impuls

    18:00 – Veřejná nahrávka diskuse z cyklu Rozpravy o českých médiích. Pořádá Syndikát novinářů ČR ve spolupráci s Českým rozhlasem 6, serverem Česká média a Univerzitou Jana Ámose Komenského. Téma: Novináři: mohou dění provokovat, nebo ho mají jen popisovat? Účast přislíbili: Barbora Osvaldová, předsedkyně Komise pro etiku, Adam Černý, člen Komise pro etiku, Tomáš Trampota, metropolitní univerzita Praha, Jiří Hynek, televize Nova, Jaroslav Kmenta, MF Dnes, Karel Hvížďala, novinář. Moderuje: Jan Punčochář – ČRo 6, Dykova ulice 14, Praha

    18:30 – Začíná pražská části festivalusoučasné španělské kinematografie La Película. Potrvá do 28. února – kino Světozor, Vodičkova, Praha 1

  4. # Tribn | 24. 2. 2009, 22.27

    Neni to moc zpráva, ale – vzhledem ke gumovacím praktikám, na ČRo to totiž vymázli – přece jen asi nějaké poselství názor senátora za oDS nese.
    Myslím, že je mimořádně – před zasedáním Rady ČRo – důležitý.

    23.02.2009 14:50:13 Jiří Oberfalzer
    Skládají se na ni všechny domácnosti a firmy. Má sloužit veřejnosti. Diskuse o tom, zda a jak dobře naplňuje Česká televize své poslání, se vynořují opakovaně. Vedení televize se vždy pochválí a Rada ČT pochválí vedení. A jsme u kardinální otázky: Je rada ČT zástupkyní veřejnosti (koncesionářů), nebo orgánem vedení televize? Ze zákona o tom sporu není, jak ale vypadá skutečnost?

    Jiří Janeček je po delší době ředitelem, který doslouží celé funkční období. A to přesto, že jeho počínání v čele České televize nebylo vždy bez diskusí. O to zajímavější je sledovat Radu ČT, jak si počínala a jak vehementně zastávala zájmy veřejnosti. Nedávno vypustila zajímavý pokusný balonek. Zvolíme nového generálního ředitele dřív, než pěti z nás skončí funkční období. Co kdyby se to potom nestihlo… Tento dobročinný úmysl, „usnadnit“ práci radě v novém složení, je zdůvodňován skutečností, že mezi koncem funkčního období třetiny rady a funkčního období současného ředitele jsou pouhé tři měsíce.

    Pro případ, že by se to nestihlo, je podle vnitřních předpisů ČT statutárním zástupcem ředitel techniky. Z vyjádření rady nepřímo vyplývá, že by nejspíš nezvládl úlohu dočasného řízení celé televize. Položme si otázku, kdo takto málo schopného manažera do této klíčové funkce jmenoval a kdo mu to jmenování posvětil? A co by se dělo, kdyby byl generální ředitel delší dobu nemocen? A kdo schválil statut s takovým latentním ohrožením?
    Přesto, že si dovedu představit, že rada je zodpovědnější než zákonodárný sbor, mám potíže věřit, že jde radě v tomto případě o zodpovědnost. Při dlouhodobějším sledování počínání rady se nemohu ubránit dojmu, že je to spíše orgán ředitele Janečka než zástupce veřejných zájmů. Pojďme se podívat na pár křiklavých případů z Janečkovy éry, které tomu nasvědčují.

    Kauza milicionář Jiří Janeček tři a půl roku zanedbával povinnost vyžádat si od Františka Lamberta čestné prohlášení, že nebyl v Lidových milicích. Věděl totiž, že v nich Lambert byl. Když se věc provalila, jednal za pomoci předsedy Rady ČT tak, aby se řešení protáhlo přes konec roku, protože pak vstupoval v platnost nový zákoník práce a lustrační povinnost u vedoucích pracovníků už bylo možné relativizovat.

    Rada za tento vědomý podvod generálního ředitele neodvolala, dala mu důtku a později ho bohatě odměnila, protože jeho manažerská smlouva (Kdo ji schvaloval? Rada!) nezahrnuje mezi hodnotící kritéria dodržování zákonů.
    Ředitelé brněnského studia Na post ředitele televizního studia v Brně je jmenován Karel Burian, člověk, který byl v roli šéfa zpravodajství téhož studia usvědčen ze zneužívání veřejné televize ke skryté reklamě a poskytování výhod komerčním subjektům, neboli realizaci svých vlastních obchodních zájmů. Musel z televize odejít. Nyní se vrací na ještě vyšší post. A rada toto kádrové opatření schvaluje.

    Když se proti tomu ozve člen rady Jiří Voráč, je napaden kolegyní Helenou Fibingerovou a předvolán na kobereček sněmovní mediální komise. Podle vyjádření předsedy rady Jiřího Baumruka porušuje zákon, protože jako člen rady nemá zastupovat skupinové zájmy. Touto skupinou se myslí představitelé veřejného života Brna, kteří sepsali petici za Burianovo odstoupení.

    To jiný z předchůdců Karla Buriana, Vladimír Karmazín (dnes je provozním ředitelem ČT), to měl jednodušší: byl Janečkem jmenován bez výběrového řízení, k jeho kvalifikačním předpokladům jistě přispělo, že byl od roku 1986 příslušníkem Sboru národní bezpečnosti a dost možná i že je z Tábora. Miliarda z poplatků Finanční úřad při své kontrole v ČT zjistil loni nesprávné nakládání s příjmy z koncesionářských poplatků. Kromě toho, že kontrola doměří daň, bude muset ČT zaplatit i penále. Tento mimořádný výdaj se blíží jedné miliardě korun. Tato suma půjde z peněz koncesionářů, za něž jim měla televize poskytnout svou službu. Je to velice vážná věc, ale Rada ČT se k ní nijak zásadně nevyjadřuje a spolu s generálním ředitelem hraje opět o čas. Asi bude lepší, když se věc dořeší až po volbě nového ředitele.

    Do výčtu pozoruhodných událostí v ČT bychom mohli zahrnout i podivný prodej autorských práv k populárním televizním seriálům a nebo fakt, na nějž upozorňuje Fero Fenič, že mezi firmami, které dostávají zakázky na dodávku pořadů pro ČT, jsou podivné subjekty s ruskou majetkovou účastí, které v době, kdy zahájily spolupráci s ČT, neměly žádnou praxi v oboru.

    Těchto věcí si rada většinou jen povšimne a nechá si je nějak vysvětlit. Nejspíš je přesvědčena, že by to tak koncesionářům také stačilo. Souznění za ty roky je (až na výjimky) takto harmonické. Je otázka, zda záměr rady uspíšit volbu generálního ředitele není opravdu jenom snahou zajistit znovuzvolení Jiřího Janečka.

    Jiří Oberfalzer

    Autor je senátor za ODS a předseda senátní mediální komise (SKSP).
    Zveřejněno v deníku Lidové noviny.

  5. # Petr Had | 25. 2. 2009, 11.12
  6. # Irena | 25. 2. 2009, 19.05
  7. # Petr | 26. 2. 2009, 6.35

    Vedení Českého rozhlasu, všichni ředitelé včetně Václava Kasíka a jeho Rada se dostali do poslední fáze boje o přežití. Nikdo už asi nevěří tomu, co říkají. Každý tuší, že řízeně vypouštějí do světa polopravdy a ono se jim to vrací stejnou měrou, protože ti, kteří je kritizují nemají úplné informace. V této fázi ,, vztelkého psa,, jsou už nebezpeční svému okolí i sami sobě navzájem. Nejde totiž už jen o vysílání, ale o samu podstatu této instituce demokratické společnosti. Jsou tam ve vedoucích funkcích lidé zjevně s charakterovými vadami, kteří už tam dávno nepatří.Pokud se první posluchač dostane za mříže nebo i před soud jen proto, že mu šlo o věc, tak je to konec. Je mi z toho hodně špatně, než jsem napsal těchto pár řádek celou noc jsem o tom přemýšlel. Z rozhlasu a jeho rady začal jít strach. Veřejnoprávní služba demokratické společnosti pouští hrůzu a ještě v den ,,vítězného února,,. Ne, kdyby jsme byli v normální společnosti nemohlo to až tak daleko dojít. Fráze, polopravdy a jediný cíl přežít, to je manažerská vizitka doplněná teď už zcela neskrytě metodami se kterými se nedá smířit. Nemají na to, tak hledají dráby, nechci, aby byl v tomto boji o rozhlas někdo zraněn. Jsme snad už jinde. Nespadněte prosím na jejich úroveň.

    Ještě je jedna možnost, není to možná jen neschopností a bezcharakterností určitých manažerů, ale je to řízený proces. Nepodobá se nápadně rétorika z rozhlasu a vyhrožování poúnorovými metodami tomu, co slyšíme stále častěji z úst představitelů jedné velké opoziční strany. Nejde tady o přípravu na přechod k úplně jinému stylu vládnutí a není rozhlas jeho nástrojem? Jen se ptám, než mě rozhlasoví drábové popadnou a postaví ke zdi…

  8. # Soňa | 26. 2. 2009, 9.04

    Ano,Petře,je to jedna velká politika a nelze se tvářit,že tomu tak není.Mluvíme-li o formě a obsahu tak mocného média,jakým “veřejnoprávní”rozhlas je,je to politikum už z logiky věci.Při současném stavu,kdy selhávají soudy,policie a poslanci hlavně intrikují pro svůj osobní zisk, buďme jisti,že si vysílání RŽ ohlídají.Proměnu v bezzubé rádio nemůže změnit jeden člověk,pokud vůbec chce.Jsou-li hlavními postavami pan Pokorný se svojí bohatou svazáckou minulostí a paní Výborná se svým zjednodušeným viděním světa,mohou být politici zcela v klidu.Pan Pokorný je nejstatečnější,když cituje z denního tisku a paní Výborná je typickou představitelkou normalizačního rádia.A já ten pozvolný návrat k normalizaci 21.stol.cítím velmi silně.Normalizační hudba,o které už bylo tolik kritických slov,normalizační rada,zakopaná ve svých pozicích,arogantní odpovědi posluchačům na jejich stížnosti-nebylo už to tady všechno?Včetně 20 minut úlitby občanům.Včetně apatie většiny občanů.Ale tak to už u nás chodí a s tím je taky počítáno.Vážím si bab. a Psa a ostatních,že nechají na sebe plivat,i když to vůbec nemají zapotřebí.Ale ti,kterých se diskuse týká,si myslí něco o štěkajících psech a karavanách.Zdravím S.

  9. # Jana K. | 26. 2. 2009, 15.53

    A ještě fotogalerie z včerejší akce: http://www.digizone.cz/texty/v.....ave-v-cro/

  10. # posluchač | 26. 2. 2009, 15.57

    Projevovat účast těm dvěma obviněným dámám slovně je pdle mne málo a v první chvíli jsem si říkal, že by to chtělo petici, v níž bychom se za ně postavili. Pak jsem si ale řekl, že hned přijdou “partyzáni a Anny Hany” a nebo “jakubové” a všechno začnou zpochybňovat. Ale kdyby byl někdo ochoten a REGULÉRNĚ schopen zorganizovat finanční sbírku, ze které by bylo možné zaplatit za ně soudní poplatky a různé úhrady, případně mít i na dobrého advokáta, tak já jsem připraven dát tisíc korun “z fleku”. Admin má moji oficiální emailovou adresu, takže nějaké řeči o tlachajícím anonymovi neplatí. Měli bychom se za ty dámy postavit doopravdy (kdo může, samozřejmě), za veřejno-bulvární rozhlas a televizi platíme z donucení, tohle by mě stálo za to doopravdy.

  11. # Ma Yuan | 26. 2. 2009, 16.26

    Re: posluchač | 26. 2. 2009, 15.57

    Ano, určitě. Takové lidi musíme podpořit. Vždyť je to zázrak, že jsme se ocitli v době, kdy se objevují nelhostejní aktivní občané, kterým není všechno jedno.

    Ale podle mé domněnky k žádným žalobám nedojde. To je jen pokus těch předpotopních figur zastrašovat. Oni nic jiného neznají, neumějí. Veřejná zasedání musejí ukrývat, protože nejsou schopni veřejně obhajovat svou zamlženou činnost — a ta činnost je za veřejné (= naše) peníze, dodávám hamižně.

    Prohlédl jsem si fotky (už některé arcibiskupky poznávám ;-).

    Důležité je, že se to pseudoveřejné zasedání rozmázlo v novinách i na Internetu. To je silná zbraň vůči těm lidem typu “radní”, to je bude hodně omezovat v jejich vytoužené nadřazenosti. V LN(?) píšou i o tom vyhrožování “trestním oznámením”. Ale to je blbost, na to si ti “radní” určitě netroufnou.

    No a jinak jsem si zkusil na webu Wave odstřelit nějaká rádia. První pokus byl s výběrem Jogurta Jogurtoviče jako pistolníka. Skončil jsem nevalně, a přečetl si oprávněnou výtku, že se mám víc snažit. Zato druhý pokus s výběrem mluvčí Rady coby ostrostřelkyně byl lepší (taky jsem se víc snažil): Skončil jsem na 3. stupínku a byl přijat do Rady! Tak to už ale asi nebudu teď smět nadávat na hudební doprovod Rž… a jako radnímu mi začíná připadat docela skvělý… plejlist je optimální, musíte nám věřit!

  12. # Jana | 26. 2. 2009, 16.30

    TO: Posluchač
    nebojte, s obviněnými jsme v kontaktu, konzultujeme s právníky v našich řadách a zastrašovat se nedáme:-) Prosím, zatím nedělejme ukvapené závěry.

  13. # posluchač | 26. 2. 2009, 16.40

    Pro jana – Promiňte jetli to tak vyznělo, ale já naprosto nezpochybňuji morální podporu, ta je velmi důležitá, v určitých chvílích i zásadní, ale je lepší být připraven dát podporu i materiální, “když to začne bolet”. Takže žádné ukvapené závěry, s tím také souhlasím, myslíme to oba dobře :-)

  14. # Jana | 26. 2. 2009, 16.43

    Ano, jsem ráda, že to sledujete, že jsme připravení podniknout další kroky…. Jen jsem nechtěla, aby se předčasně rozpoutala ukvapená debata ohledně dalších kroku. Jak psal Ma Yuan a já si myslím to samé- Radě se nelíbí, že jim šlapem na paty, tak začínají kopat okolo sebe. Je to vrchol, když Rada, která má zastupovat zájmy posluchačů, podá žalobu na posluchače…Krásně to ilustruje jejich myšlení

  15. # Hana Kopecká | 26. 2. 2009, 17.39

    Ze nějakého důvodů se zatím nezobrazují články v sekci pod textem PÍŠÍ JINDE,
    pokud ovšem kliknete na modrý text PÍŠÍ JINDE NAJDETE VŠECHNY AKTUALITY.

    TO all
    ještě odkaz na článek v LN
    http://www.lidovky.cz/verejnos.....s=090226_0

  16. # bab | 26. 2. 2009, 19.02

    Když nás, nespokojené posluchače RŽ, zastánce rádia Wawe a příznivce Odhalených, “vážená a ctěná” Rada ČRo zastrašuje podáním trestních oznámení, můžeme se bránit například žádostí o vysvětlení na patřičných institucích, na základě čeho bylo zavedeno “PŘECEDNICTVO” Rady ČRo?

    Na veřejném zasedáni Rady ČRo jsou schvalovány zápisy z “přecednictev”. Dobře. V zápisech z “přecednictev” je vždy poznámka, že budou projednávány na zasedání Rady. O čem se na “přecednictvu” jedná, se VEŘEJNOST nedoví, přotože DOJDE jen k SCHVÁLENÍ zápisu. Z toho kterého “přecednictva”. Kocourkov a děsivý…
    I můj hlas zaznívá na podporu odporu.
    Instituce, která zastupuje veřejnost, tu veřejnost OKŘIKUJE VYHROŽOVÁNÍM. Má nám v pokoře naslouchat…

    Funguje takzvané předcednictvo i v případě zbývajících mediálních Rad? Nebo je “přecednictvo” jen výsadou nevábného skanzenu – Rady ČRo?!?

  17. # ivana | 26. 2. 2009, 19.58

    to Hana : to jsme si po lednu 08 nemyslely, že toho v mediích bude o Rozhlasu tolik, že už se to ani nevejde na tuto http://www.stránku

    to bab: já jsem tedy od začátku apelovala, vezměme to přes peníze a je to tak.
    Pokud jsme se zajímali a ptali ZRADY na veřejnoprávnost, posluchačovu pohodu, muziku apod. to byla pohoda a jen slabé okřikování a trocha ochranky.
    ALE ptát se na peníze těch sedících v ZRADĚ ! to je jiná káva !

  18. # bab | 26. 2. 2009, 20.43

    Ivano, pravdu díte.:))) ZRADA začíná být nervozní. Soustavný tlak nahlodává, jasně.:)

    —————————————————-
    —————————————————-
    Jednání předsednictva Rady ČRo dne 18. února 2009

    Přítomni: Jiří Florian, Dana Jaklová, Ladislav Jíša, členové předsednictva Rady ČRo,

    Mária Ptáčková,Tomáš Ratiborský, členové Rady ČRo

    Sekretariát: Jaroslava Jandová, tajemnice RČRo

    Hosté: Václav Kasík, generální ředitel ČRo

    Hana Pořízková, pověřená vedením KGŘ ČRo

    Richard Medek, programový ředitel ČRo

    Václav Hradecký, vedoucí odd. výzkumu a analytiky

    Jednání řídil místopředseda Rady ČRo Jiří Florian
    .
    .
    .
    .
    J.Florian se vrací k požadavku Rady ČRo a žádá GŘ ČRo o zajištění klidné atmosféry během veřejných jednání Rady ČRo v zasedací místnosti ČRo 010 a upřesňuje požadavky:

    a) využít zabezpečovacího systému ČRo, vč. zajištění proškolené ochranky, která bude fungovat jak ve vstupní hale, tak u vchodu do zasedací místnosti

    b) stanovit počet sedadel: první řada – vyhrazena pro novináře ostatní řady – pro veřejnost
    /vpustit pouze osoby, které budou sedět, nutno dodržet kapacitní limit/

    c) vyhotovení prezenčních listin – zvlášť pro novináře a zvlášť pro veřejnost (identifikace osob je nutná z bezpečnostních důvodů), kopie předat sekretariátu RČRo

    d) kontrola předmětů, které přináší veřejnost – nevhodné předměty z bezpečnostních důvodů nevpustit do jednací síně.

    V předmětech typu věnce, stará radia, plyšáci, dorty atd. mohou být ukryty předměty ohrožující bezpečnost.
    .
    .
    —————————————————–

    Se mi moc zalíbilo. No není to ke smíchu? Nebo k pláči?
    “Identifikace veřejnosti”. Tak to od “zástupců” veřejnosti fakt sedí…

  19. # posluchač | 26. 2. 2009, 21.41

    Pro bab – To je moc pěkné!! Na příští “veřejnou” schůzi zRady půjde zřejmě několik kusů připuštěné identifikované veřejnosti, ale i novináři bosky, neb Jogurt se zřejmě obává atentátu pantoflem :-)

  20. # Jaroslava | 26. 2. 2009, 23.39

    bab | 26. 2. 2009, 20.43: Bravo, bab, jste vytrvalá, to je dobře. Já jsem ty zápisy už v poslední době nečela.
    Máte pravdu, je to k pláči. Identifikace osob z bezpečnostních důvodů, presenční listiny!
    To o nás pěkně smýšlejí, když se cítí být fyzicky ohroženi. Zaznělo to už na videu z lednové Rady ČRo, když na dotaz novináře p. Florian zvolal:
    “Nejsme zástupci veřejnosti” a pí Jaklová to po něm dvakrát opakovala: “Nejsme zástupci veřejnosti, Nejsme zástupci veřejnosti!!
    Členové Rady se zřejmě cítí být zástupci vyšší sféry, Parlamentu ČR, nebo alespoň zástupci Stálé komise pro sdělovací prostředky Parlamentu ČR, která je volí a které předkládají Výroční zprávy Č. rozhlasu.
    Kdepak zástupci veřejnosti, to jste se spletli holenkové. Dohlížejí na Č.rozhlas, aby chránili Parlament, aby mu Č. rozhlas neškodil.

  21. # ivana | 27. 2. 2009, 11.46

    Doporučuji všem co máte možnost poslechnout si druhou část audio z RADY, byla jsem v šoku, tak pan dr. Seemann není placen za to aby hodnotil radiožurnál, ale aby hodnotil Iprotest !!!! nevíte o čem to tam ten p.Zelenka mluví ?

  22. # Jana | 27. 2. 2009, 11.51

    Ivano, to je účelové, potřebují si všude hodit trochu špíny…. Na Gorily trestní oznámení, na nás špína a na Wave se taky něco najde….. moc pěkná je pasáž, kde Jaklová vyslýchá Kasíka, jestli se sešel s Gorilami online….to je neuveřitelné…

  23. # krtek | 27. 2. 2009, 13.12

    Tady je video z toho Zelenkova proslovu http://www.stream.cz/video/8/2.....eden-39-09
    Databáze nezapomenutelných výroků z ČRo zase o něco povyrostla!

  24. # Ma Yuan | 27. 2. 2009, 13.53

    Re: ivana | 27. 2. 2009, 11.46 & Jana | 27. 2. 2009, 11.51

    Já bych to neviděl jako házení špíny. Naopak: Když se na setkání “radních” musí probírat “ten jakýsi bezvýznamný iProtest těch 20 chytrolínů kteří ničemu nerozumějí”, tak to je empirický důkaz nikoliv bezvýznamnosti iProtestu, hnutí za Wave a Gorily. A to, že to takto vyjadřují (tentokrát s nadějí, že se to dostane do uší veřejnosti), je velmi sympatické, protože to dokazuje, že jim iProtestistická sekta pěkně otravuje vytoužený poklidný život. To je přece cílem — nelze je nechat na pokoji, když se nám jejich podivná funkce nezamlouvá a MUSÍME to platit.

    Věci se mají jinak — bezvýznamných 20 lidí jim leze na nervy, dostává se to do médií, což je právě to, co nechtějí a co jim vadí. Proto se v tom musí pokračovat dál. Když se musí ukrývat před veřejností a vymýšlet si oligofrenní důvody o identifikaci a bezpečnostních prohlídkách, tak to skvěle dokládá, jak se zoufale snaží se zbavit kontaktu s tou částí veřejnosti, která je kritizuje. Ale Rada není od toho, aby přijímala chválu, má se zabývat nedostatky. Nedostatky jí sdělí jedině ta veřejnost, protože to jsou poplatníci/posluchači.

    iProtestistická sekce i po více než roce stále celkem dobře funguje. A navíc vznikly další heretici; jejich vznik je ovšem dán tím, co ČRo a Rada dělá (Wave, Gorily, špatná stanice Rž), nikoliv tím, že by lidi neměli co dělat.

  25. # Ma Yuan | 27. 2. 2009, 14.08

    Re: krtek | 27. 2. 2009, 13.12

    Díky za velmi užitečný odkaz. Rád nekompetentně píšu do tohoto našeho deníčku, když vím, že si ho kompetentní činitelé tajně (a rádi) pročítají :-D.

  26. # jakub | 27. 2. 2009, 14.24

    Ma Yuan
    Kdyby si nějaký kompetentní pročítal váš deníček pozorováků, jistě by některou perlu z něho použil ve svém hodnocení. To neučinil, citoval protinázor z webu rozhlasu. Takže bezvýznamní chytrolínové, namáháte se zcela zbytečně. :-) Nedivím se, že rada otravuje návštěvníky svých zasedání. Vy zase prudíte je, takže jste si kvit…

  27. # krtek | 27. 2. 2009, 14.51

    Ještě video výslech Kasíka Jaklovou http://www.stream.cz/video/258.....a-jaklovou

  28. # Dagmar | 27. 2. 2009, 15.15

    Dnes jsem se dočetla o p.Zelenkovi z Rady, že mimo jiné působí v soukromé televizi Barrandov.Jak potom může hájit zájmy veřejnoprávního média? Vysvětlí mi to někdo? Kvůli tomu byl odejit z Radiožurnálu Jiří Chum, vadí to u Vladimíra Kroce a jiných.

  29. # Dagmar | 27. 2. 2009, 15.18

    2Jakub Proč sem píšete a neustále prudíte? Když Vám nejde o zlepšení vysílání na Radiožurnálu,tak o co Vám jde? Myslím, že se Vám ani náhodou nepodaří otrávit tuhle skupinu :-)

  30. # Soňa | 27. 2. 2009, 16.28

    Označení nekompetentní chytrolínové je v případě Rady eufemismus,obsah jejich sdělení jako z Cimrmanů a úroveň hereckých výkonů šmíra.Když jsem tuto sestavu viděla a slyšela poprvé na vlastní oči a uši,měla jsem tíživý pocit,že jsem se ocitla v hluboké totalitě.A on to bude hnedle rok a stav nezměněn,akorát přibyla mechanická zábrana mezi veřejností (vyvolenou) a tím posvátným orgánem.Jak příznačné.

  31. # Hluchý pes | 27. 2. 2009, 16.32

    2 Dagmar : Ale to se radní a někteří z vedení ČRo učili ve VUMLech – ideologického nepřítele je třeba po čekisticku rozložit zevnitř. A na to mají soudruha Jakuba. Ten jako jediný z nich umí používat internet. Radu a rozhlas si rozvracet nedáme ! Už vůbec ne ve slavných dnech Vítězného února !

  32. # Dagmar | 27. 2. 2009, 16.48

    to Hl.pes: Taky si myslím, že od Rady vane vítr /v případě Jakuba/ a že internet je pro ně velká neznámá.A ten “slavný únor” jim nažene krev do žil a zvedne sebevědomí.Je mi z toho smutno.Nemám slohové nadání, takže se diskusí moc neúčastním, ale každý den na tyto stránky kliknu.Tak vám všem držím moc palce, nebo spíš nám všem.

  33. # ivana | 27. 2. 2009, 17.42

    Díky Jakube, nemůžeš prosím tě upřesnit kde ten názor na webu ČRo byl a zda byl podepsaný?

  34. # Chytrolín | 27. 2. 2009, 18.57

    fotky z rady nechytrolínů

    http://picasaweb.google.cz/Rad.....directlink

  35. # Hluchý pes | 27. 2. 2009, 22.32

    2 ALL : tak jim teče do bot ! Oni chtějí žalovat dvě aktivistky Gorily online v nebezpečí ZA POMLUVU ? No, to jsem zvědav, který soudce je nepošle k šípku. Znáte to přece všichni od politiků. Když jsou zahnáni do úzkých, tak poslední UBOHOU větou bývá “zvažuji podat trestní oznámení na….kvůli….”. pak většinou následuje pád…Jak obě naše aktivistky asi mohly pomluvit něco, co už nemá ani zbytek důstojnosti. A všichni víme, že Rada ČRo je zkorumpovaným orgánem neschopných, nekompetentních vyřazených bývalých mediálních krys, kteří cílevědomě škodí Českému rozhlasu a pracují jen v zájmu těch korporací, ve kterých mají hlavní pracovní poměr.Jejich úkolem je zajištˇovat vliv těch stran, které je do rady “vyslaly” a těch soukromých médií, které si je tam vydržují. To není nic nového. Opravdu nevím, čím tento zkorumpovaný spolek ještě “pomluvit”. Kdyby došlo k soudnímu projednávání, tak bych se na něj moc těšil.

  36. # Pepa | 27. 2. 2009, 22.54

    Ochrana osobních údajů.
    Může pan Florián v rámci pověření zveřejnit osobní údaje?
    Není to trestné?

  37. # Petr | 28. 2. 2009, 7.59

    To Soňa: Přesně, jak jste to napsala. Nabývá to zrůdných rozměrů, dovídáme se, že v naší zemi jsou otroci v zemědělství, kde těhotné ženy mučí elektrošoky, o mafiích, které prodávají Rusům naši zemi, Václavák kousek od rádia je plný pasáků a prostitutek z Afriky a o dalších věcech, ale Radiožurnál to nikdy nevidí a hraje totalitní ploužáky, jako kdysi stanice Hvězda, a stará se o neškodná témata, aby národ nic nepříjemného neslyšel. Slyšíme o turnaji v ctvrkání kuliček na ledě, prima, to je veřejnoprávní služba jako víno. Největším hrdinstvím je opravdu v Radiožurnálu čtení z novin a úlitba 20 minut. Někdo to tu nazval Skanzenžurnál a je to tak. Český rozhlas se stal nástrojem hlavních politických stran. Lidé v rádiu jsou tak zklamaní, že opět nedošlo k odvolání generálního ředitele Kasíka, problém je v tom, že odpovědnost za degradaci této služby a instituce nese celé současné vedení a že jen přesun figurek na šachovnici, by nic nezpravil. Když na dramaturgii Radiožurnálu se výrazněji než profesionálové podílí řidič metra, rekonstrukce za stamiliony vede středoškolák, tak není divu, že nás napadají poúnorové chmury. Na Vinohradské to z venku vypadá tak, že mluvčí a další šéfové přemýšlejí více o přežití a trestání neposlušných posluchačů a najímání ochranek pro papaláše pro ochranu před nespokojenci, než o programu. Rozhlas teprve teď začíná objevovat k čemu je internet, skandální, vymýšlí zpravodajství, které už má dávno fungovat, děsivé. Vždy jen slibuje. Český rozhlas má ale řadu charakterních lidí a velkých osobností, které by neměly mlčet k tomu, co se v rozhlase děje. Pokud si jen v rádiu vydělávají a přitom krčí rameny, tak bohužel selhávají také oni. Uvnitř rozhlasu se lidé vymlouvají, že mají pocit, že o ničem nevědí, vše se připravuje tajně a jen čekají, až se to tam otočí, podezřívavé malé postavy z horních pater ředitelen vrhají zpod knírů přísné pohledy a oni se dívají jinam. Rozhlas ovládla doba temna a to už není jen o následcích Tachecí a jejích změn, ta měla alespoň upřímnou snahu něco udělat i alespoň nás vyburcovala a někteří procitli. Je to velká hanba a neúcta ke všem, kteří obětovali za rozhlas svůj život.

    A jedna perlička na závěr, Jan Pokorný už má trafiku, kam zmizí dříve než padne Kasík, který ho za zásluhy o rozhlas ještě pár měsíců nechá moderovat v ránu Radiožurnálu. Má se do roka stát zahraničním zpravodajem ve Francii. Jediný problém je ten, zda se do té doby stačí naučit francouzky. Patří k těm chytřejším, kteří se koukají schovat, aby nebyli vidět až začnou padat hlavy.

  38. # Hluchý pes | 28. 2. 2009, 9.28

    2 Petr : je to až neuvěřitelné, ale aniž bych měl Vaše insiderské informace, pozoruji na ČRo přesně tu samou bezradnost a bezkoncepčnost. A syndrom “hrajícího orchestru na Titanicu” vzhledem k sebechvále a sebeutěšování. Pokud i paní Hikelová básní o tom, jak je ČRo v prima kondici i v současné hospodářské krizi, pak se mi zdá, že místo pojmenování a řešení problémů vládne princip beznadějné “naděje”. To nikdo nemá odvahu vstát a hovořit pravdu ? Anebo se čeká na nového ředitele, který si toto označení zaslouží, a který bude schopen sebereflexe celého ústavu ?

  39. # bukaj | 28. 2. 2009, 10.45

    Koncesionáři plačte.
    Politici volí radní, radní jsou lokajové politiků a ředitelé ČRo a ČT jsou pak lokajové rad.
    Kvalita nikoho nezajímá, důležitá je loajalita k politickým stranám. To vše za 135 resp.45 Kc měsíčně.
    Čest práci, soudruzi.

  40. # Hluchý pes | 28. 2. 2009, 16.13

    2 bukaj : bukaji, to vše je nám jasné. Jde o to, změnit to. A otázkou je – JAK ?

  41. # Jana Hajduchová | 28. 2. 2009, 21.18

    Chtěla bych poděkovat všem, kdo tu vyjadřují podporu Janě a Vlastě, kterým zRada vyhrožuje trestním oznámením. I my jsme už začali uvažovat o sbírce na případné sopudní výlohy, ale zatím je to předčasné. S radostí bychom takový soud vyhráli, ale myslíme si, že jetsli bude zRada dál postupovat takto, za chvíli se odbourá sama.

  42. # Partyzán | 1. 3. 2009, 15.05

    2 all

    Nikdo neví, co se ve skutečnosti skrývá za nicky: R.K., sestry Kopecké, Irena Tothová.

    Opakovaně žádám, aby se tito občané, kteří se – soukromě- o své vůli rozhodli zastupovat více než 15 000 spoluobčanů, koncesionářů-signatářů Iprotestu, veřejně představily (i).

    Symptomatické je, že ač nikým nezvoleny, vystupují “sestry” jménem 15 000 signatářů vůči třetím subjektům jako “reprezentace Iprotestu”.
    Tedy vůči Gorilám, Wavu i nakonec Radě ČRo.

    Grotesknost vystoupení členů Rady a managementu na poslední schůzce korunuje stejně slaboduchý požadavek “Iprotestu”, redukující původní petici z roku 2008 na dnešní “zkvalitnění hudby na RŽ”!

    Srovnejte s obsahem původní petice – ovšemže iniciované p. Gombosem…

    Celkem oprávněně považuje konzultant ČRo p. Seeman dnešních 10-20 diskutérů IP za hotorické stěžovatele a diletanty – čímž ovšem také nepřímo potvrzuje, že vedení ČRo sleduje tento portál velmi intenzivně.

    Platí tedy stále mé embargo současného vedení Iprotestu na mé zastupování, jak zde, tak například v akcí propojených s Gorilami a Wave.

    Někteří signatáři Iprotestu ze svých požadavků nehodlají udělat hadr na boty.

    Požaduji tedy veřejně

    1. Aby Rada ČRo přezkoumala nové programové schéma, uplatňované od 1.1.2008, které dle našeho názoru neodpovídá § 2 zákona o Českém rozhlasu.

    2. Chci slyšet informace o podstatném dění, nikoliv bulvární informace o takzvaných “celebritách”. Nechci neustále slyšet výplň, že to, co poslouchám, je “nejlepší”, “vaše” a podobná klišé bez obsahu, která jen zabírají čas důležitým informacím. V tom se Radiožurnál musí odlišovat od komerčních stanic, v tom je smysl koncesionářských poplatků a rozhlasu veřejné služby.

    3. Aby se vysílací schéma přiblížilo tomu, které bylo na konci roku 2007, včetně pravidelných specializovaných pořadů s důrazem na obsah a srozumitelnost sdělení, nikoliv na osobní projev moderátora. Chci moderátory, kteří hovoří neafektovaně a správně česky, jako hovořili ti v roce 2007. Nejlépe ty samé.

    4. Změnu hudební dramaturgie tak, aby ve vysílání zaznělo široké spektrum hudebních skladeb, včetně těch méně známých, nikoli jen malý okruh vybraných hitů z posledních dekád.

    Souhlasím se zřízením a vedení Monitoringu, ovšemže bez tzv. pochval, které jen odvádějí pozornost od notorického porušování Kodexu ČRo a plevelí toto protestní vlákno.

  43. # bab | 1. 3. 2009, 18.00

    Na jednání “přecednictva” Rady ČRo dne 4.2.2009 paní H.Hikelová (host) informuje, že do oddělení nastupuje nový řídící pracovník, pod kterého bude spadat také pořad J.Klusákové, takže i zde se dá očekávat změna.
    Další z velké pleády “řídících pracovníků”. Bude jich (těch řídících) pomalu více než těch řízených (pracovníků).

    To byl opsaný fakt.

    A pozastavení se nad citací p.Zelenky z dopisu?, který přiložil pan R.Seemann – ohodnocení Iprotestu. Asi dvacet “chytrolínů”.

    Osvěžila jsem si v monitoringu a v Chybách a omylech naše připomínky. Konstatuji:

    1. Causidisové již nepřibývá 10 čísel sněhu na horách.

    2. Dlouho jsem neslyšela šustění novin.

    3. Teploty přestaly být uváděny způsobem – teplota vyleze, vyskočí, (případně) teploty budou mezi jedničkou a pětkou.

    4. Zmizel Bílek.

    5. ZZZ opustil A.Pyško.

    6. Romana Navarová “odstěhována” z denních časů vysílání.

    7. Hlasatelé přestali honit čas a mlet jak na kolovrátku. Některým tento nešvar zůstal.

    8. Zmizel Jiří Kokmotos.

    9. Není nutné psát do monitoringu “Nechci bavící se moderátory, chci zprávy”, ale jen “Chci důležité, nebojácné, nezaujaté a aktuální zprávy.”

    10. ZV se také ukáznila. “A DEME na silnici” přestalo. (I když chyb je stále dost).

    11. Hihňání a veselý “nový moderní styl” RŽ fakt zmizel…

    12. I Naděžda Hávová mluví při počasí normálně.

    Nehodnotím obsah zpráv a publicistiky, hudební dramaturgii (o problému Rada ví a řeší, že), bylo by “na dlouhé lokte”.

    Proč to všechno vypisuji?
    Protože: Netvrdím, anonyme, citovaný panem Zelenkou na zasedání Rady ČRo, že tyto změny jsou zásluhou Iprotestu. Jen konstatuji, že došlo ke ZMĚNĚ. Když částečné změny “kopírují” naše námitky a požadavky, proč se o nás vyjadřujete jako o chytrolínech co krizují kde co?!?
    Nebyla naše kritika oprávněná?!?

  44. # Hluchý pes | 1. 3. 2009, 20.13

    2 bab : Oni NIKDY nepřiznají, že by NAŠE kritika a kritika jiných ( i mimo iprotest ) vedla ke změnám. Za CHYTROLÍNY se přece považují oni. Jenže, už jen skutečnost, že před 14ti měsíci vzniklo na frekvencích RŽ beznadějně zoufalé a nepřehledné staveniště, kde se intrikuje, vyhazuje, přijímá, kde si stavebníci navzájem překážejí a kde chybí architekt a vedení stavby včetně políra, je přece důkazem katastrofální cesty, na kterou 1.1. 2008 vykročili. Maj tedˇstaveniště dvě. Jedno ve Vinohradské, které má zpoždění a polyká další (naše !) miliardy a to druhé – v RŽ. Jó, a dvě solidní chaty (Wave a Gorily) zavřeli. Je možné “hospodařit” ještě hůře ?

  45. # Chytrolín | 2. 3. 2009, 8.19

    Tak nekde hrozi zase povodně, ale v Radiozurnalu to je vterinové okrajové téma pouze ve zprávách. Co třeba zavolat na povodí a probrat prognozy o případné situaci? Co zavolat na meteorologa a probrat jednotlivé kraje a hlavní řeky s předběžným výhledem pokud by prselo. Hlavně, že jsem se dozvěděl o špatném stavu silnic, které se přeci musí vždy po zimě opravovat, to bych opravdu letos nečekal.Radiožurnále děkuji to byla opravdu nečekaná informace.

  46. # Ma Yuan | 2. 3. 2009, 14.29

    Re: bab | 1. 3. 2009, 18.00

    Váš výčet je pravdivý, taky jsem si některých těch malých zlepšení všiml (ale poslouchám jen velmi náhodně, takže jsem nevěděl, zda nejde o omyl v “pozitvním přístupu” — asi ne, asi to je zlepšeno úmyslně, doufejme).

    Nelze očekávat, že někdo někde bude říkat “…díky internetové kritice…”. Jednak Internet je pro (vedení) Rž/ČRo asi zatím taky “nebudoucnost národa”, a dvak není zdejším cílem vyslechnout nějaké “uznání” (to si můžeme říct sami před zrcadlem, pokud bychom to bez toho nemohli vydržet). Cílem je upozorňovat na špatné stránky Rž s nadějí, že to snad nějak pomůže zlepšení. Kritizovaní z principu nikdy nepřiznají, že ke změně nějak přispěla kritika, ale to není podstatné.

    Podstatné je to, že změny jsou zatím nevelké (ale i tak vítané). Změnit se toho musí ještě hodně (např. ten mimořádně hnusný a nelogický hudební doprovod z plejlistu T. Hlušce, nebo každodenní hodinové večerní pokřikování o nějakém fotbalu a hokeji, jen tak namátkou jsou mé důvody neposlouchání Rž). Ideál je samozřejmě vždy a všude nedosažitelný. Ale aby ten Rž byl konečně a skutečně *veřejná stanice* bez toho, že primární jsou tam reklamy, a tedy “vysoká poslechovost” získaná libovolně je proto nezbytná! Vždyť tu *veřejnost* má Rž popsánu v tom Kodexu, dokonce na vlastních nebudoucnostních www stránkách. Takže až se vedení Rž naučí prohlížet webové stránky, tak pochopí jejich význam a dozví se, co má v Kodexu. (Možná, že zatím se domnívá, že “veřejný rozhlas” je něco jako “veřejný dům”? Asi se to týká i té zbytečné Rady — kéž by ji zrušili.)

    Jak je někde zde uvedeno, totální destrukce Rž, kterou provedla Tachecí, má i tu pozitivní, druhou stranu mince.

  47. # Hluchý pes | 2. 3. 2009, 20.37

    2 Chytrolín : Bingo, Chytrolíne ! Co by mělo dělat “národní” rádio s největším rozšířením ? pravidelně informovat o stavu toků, povodňových stupních a varovat tam, kde je třeba !!! Co však dělá ? NIC. Anebo hostí “celebrity”. Anebo začne se “senzačním” zpravodajstvím. To nás bude s dramatickým patosem až 5x za hodinu upozorňovat, že v velou uslyšíme, jak v Říčkách řeka zaplavila sklepy. Jako vždy : s křížkem po funuse. Ono to vyžaduje opravdu NESMÍRNOU dávku představivosti – vědět, že po přívalech sněhu a vysokých teplotách přijdou záplavy.

  48. # Hluchý pes | 2. 3. 2009, 20.40

    2 Ma Yuan : pokud nám vrátí kvalitní rádio po stránce zpravodajské, publicistické a hudební, tak nebudu vyžadovat “vavříny” za náš příspěvek k nápravě.

  49. # bab | 2. 3. 2009, 21.34

    pro Ma Yuana, Pesa a všechny nás “Chytrolíny”:

    Víte, co je v pozadí mé bodové rekapitulace? Povím. Radní Zelenka přečetl na Radě jednu jedinou reakci za celou dobu, co louskám a poslouchám záznamy z jejich šílených zasedání. Stížnosti a podněty vyřizují vždy na “přecednictvu”, na veřejném zasedaní pouze konstatují, že reagovali na došlé stížnosti a připomínky, vycitují jména stěžovatelů a dost. Na co si ten který “obtěžovatel” stěžoval, se nedovíme ani náhodou.
    A náhle, tak náhle se rozhodnou citovat z dopisu, který hodnotí Iprotest. Tragikomedie.:( Nedůvěryhodná, jako celá “ctěná” rada… Začínají být nervozní. Asi ty prachy…

    Dnes v Ozvěnách dne – publicistika -(asi 12:10) Vít Dvořák (v informaci o demonstraci sklářů před Úřadem vlády) komentuje slovy: …”prý” velmi špatné sociální situaci a “údajně” pomalý postup státu při řešení dopadu insolvenčního zákona…
    Tak nevím, “prý” znamená zpochybňování a “údajně” totéž, že? Vít Dvořák naprosto “nezaujatě, nestranně a vyváženě” hlásí. Hlasatel. Ten pán, se kterým Dvořák hovořil, si zasloužil oponenta a diskusi.

    A večer v Radiofóru Dvořák jak bys met… Ministrovi Nečasovi dokonce “dělal” obránce.

  50. # Hluchý pes | 2. 3. 2009, 22.29

    2 bab : bab, jistě nás iprotest obviní z vybočování z diskuse. Ale já bych rád polemizoval. I takový “Kočkovrah” musí být označován za “údajného” vraha, ač to viděla spousta lidí, nebyl odsouzen. Stejně tak musí reportér mluvit o “údajné” nečinnosti vlády atd. je to názor sklářů. A mezi námi děvčaty : ti skláři NIKDY nebyli zaměstnanci vlády !!! Před Strakovkou jsou totiž tak trochu displaced. Měli by demonstrovat před vilami majitelů Bohemia Crystalex trading, kteří zavedli firmu do bankrotu s vlajícími prapory. Vláda a Parlament se ovšem měli PŘEDEM starat o to, aby vznikl takový insolvenční zákon, který by zajistil za prvé vyplacení mezd a až pak nároky bank. V Tebou uvedeném problému jsem jiného názoru.

  51. # Hluchý pes | 2. 3. 2009, 22.37

    2 bab : Zelenky je malý jednoduše upečený byrokrat a tlučhuba. Jestli citoval “posluchačský” dopis, který hodnotí iprotest, tak si moc nepomohl. Ta rada se má starat o Český rozhlas, ne o iprotest. My radu (ještě) nemáme. Kdybychom měli ale takovou, jakou má ČRo, tak bychom ji vykopali okamžitě.

  52. # posluchač | 2. 3. 2009, 23.55

    Pro Hluchý pes – Jestli dovolíš, zastanu se já zase bab. I ty jsi teď použil slova “Měli by demonstrovat před vilami majitelů Bohemia Crystalex trading, kteří zavedli firmu do bankrotu s vlajícími prapory”, protože úplně “korektní” by bylo také to “údajně zavedli”. Ovšem v tomto případě cosi podobného řekl i pan premiér a ten by takový “podiv” neměl vyslovit ani omylem, přesto si to dovolil ve veřejnoprávní televizi. Co teď na to redaktor Vít Dvořák ve své superkorektnosti? Řekne, že premiér “údajně obvinil majitele skláren”? Ne, V.D. bude “rozumně” mlčet, protože ví, kdy mlčet. Navíc, myslím, že je velký rozdíl mezi oviněním (neprokázaném) z trestného činu a mezi hloupým zpochybňováním sociální situace lidí, kteří už několik měsíců nedostali výplaty. Možná pan Dvořák “vydrží” bez výplaty déle než ti skláři, ale docela bych uvítal, kdyby měl možnost to vyzkoušet.

  53. # krtek | 3. 3. 2009, 1.21

    Podle mě je to s tou vaší vládou jako s tím rozhlasem: když si to platím,tak chci,aby mi to k něčemu bylo. Od čeho je stát? Aby se postaral o nemohoucí,o lidi bez základních prostředků k životu,kteří si to sami nezavinili. Ale čekat od pravice sociální cítění je jako čekat na prince na bílém koni…Mě naštěstí zaměstnavatel zatím platí,i když je firma KO.Potom mě tady asi delší dobu neuvidíte.

  54. # Jaroslava | 3. 3. 2009, 1.24

    pro bab: Dik, že jste si dala práci s výčtem malých zlepšení ve vysílání RŽ.

    pro Hluchý pes: Také já bych byla uvítala ve včerejších Ozvěnách dne k demonstraci sklářů oponenta nebo někoho, kdo by vysvětlil ten Insolvenční zákon. Podstata problému sklářů je, kromě loňského nového Zákoníku práce, současně také v loňském zrušení Zákona o konkurzu a vyrovnání. Dříve podle tohoto zákona patřili zaměstnanci podniku, na nějž byl prohlášen konkurz, mezi věřitele 1. řádu, spolu se státem a bankami. To již od loňského roku neplatí, věřiteli 1. řádu jsou pouze banky a stát (Finanční úřad). Vypadli zaměstnanci, ti se stali až věřiteli druhého řádu, jako dodavatelé a podobně. Na ty se peníze dostanou až, když budou uspokojeny nároky bank a státu, což v praxi nebude zřejmě nikdy. Jak tohle mohla vláda navrhnout a Parlament a Senát schválit a president podepsat?

  55. # Soňa | 3. 3. 2009, 8.19

    Souhlasím s Hluchým psem.Může mi být sklářů stokrát upřímně líto,jako je mi líto zániku tradičních řemesel u nás vůbec,ale jejich odborářští bafuňáři se,jako vždycky,probudili ve svých teplých pelíšcích až nebylo zbytí.Nebo snad tlačili v minulosti na své zaměstnavatele?Pochybuji.Až teď a na vládu.Myslím,že stát nenechá lidi na holičkách skrzeva obce,ale de fakto tím přispíváme ve výsledku majitelům podniků.To neznamená,že jsem proti podpoře,naopak,jen to má tento vedlejší efekt.
    Krtku,jste asi příliš mlád,ale vládu levice vám opravdu nepřeji.Předpokládám,že znáte svoje novodobé dějiny.Jinak nahlédněte do vedení krajů.Konkrétně v Ústeckém kraji (údajně) bývalý vexlák a majitel bordelů vyhazuje ředitele nemocnic a lékařku,která si dovolí kritiku.Jeho nedovzdělaná “přítelkyně” je hejtmankou,a tak je zaručeno překrytí mafiánských praktik.Člověk,kterého si voliči ČSSD zvolili na prvním místě,byl odstaven..atd.O Ráthově morálce nemluvě.Také je však pravdou,že pravice svoji šanci hrubě promarnila.
    A já jsem tak naivní,že si myslím,že toto jsou témata pro veřejnoprávní rozhlas na víc než opatrných 20 minut.Dospěla jsem k názoru,že je čas obnovit české vysílání Rádia Svobodná Evropa.Témata by byla na 24 hodin denně a o posluchače by nebyla nouze.Bez upoutávek na “vaše rádio”,bez omšelého popíku a bez Rady.

  56. # posluchač | 3. 3. 2009, 8.54

    Přátelé, bavme se tady o principech, podle nichž má reportér veřejnoprávního média pracovat a ne o tom, co rozděluje politickou scénu a bohužel i lidi. Já trvám na tom, že opentlovat evidentní skutečnosti přívlastky “údajný”, vyznívá často právě jako stranění opačnému názoru a tak to asi brala i bab. To je to, co jsem nazval “superkorektností”, která ovšem podle mne vyplývá z neobratnosti a necitlivosti zmíněného redaktora.

  57. # bab | 3. 3. 2009, 10.37

    pro posluchače:
    Ano, “hlasatel” (moderátorů si vážím) veřejnoprávního média nemá posluchače navádět (byť jen jediným slovem) ke “SPRÁVNÉMU POCHOPENÍ” daného… Má předkládat KOREKTNĚ fakta. Děkuji Vám.:)

    pro Soňu:
    Vaše pravda, Soni, nemusí být jediná správná. Život je, buhužel, bohudík, pestřejší. Ona ta ne-morálnost, ne-morálka, bezcharakternost a lež panuje mezi LIDMI, bez ohledu na levou či pravou stranu… I v RŽ panuje, co si budeme povídat…

    Krtku, sociální cítění člověka ctí…:)

  58. # Soňa | 3. 3. 2009, 14.47

    Bab.Je to můj osobní názor,nikomu ho nevnucuji.V tom,co byla vláda KSČ, mám jednou provždy jasno.Ale nechci zrovna sem vnášet konfrontační atmosféru,bylo by to kontraproduktivní.Couvám.Hlavně zdraví.

  59. # krtek | 3. 3. 2009, 18.14

    Soňo v Číně je kapitalismus a taky je tam totalita,Británie směřuje k policejnímu státu,USA už jím byly…… Když je u vlády vůl,tak je jedno jak se jmenuje.Otázkou je,jestli je “vláda” vůbec potřeba.Já už ji mám pro sebe dávno odpovězeneou….

    Taky mě zaráželo,proč ve zprávách z demonstrace sklářů dostává slovo jenom jedna strana.Je to jasný porušení kodexu.

  60. # Hluchý pes | 3. 3. 2009, 21.20

    2 bab a spol. : já to tušil, jak začneme odbočovat, bude z toho chaos. Ozvou se zprava, zleva a i anarchista krtek. Bude lépe, když se od sklářů vrátíme k tématu. Ano vyváženosti je třeba. Ale partnery sporu jsou skláři a jejich odborářští bafuňáři ( kteří zasedali v grémiích A VĚDĚLI, KAM SE LODˇŘÍTÍ !!!!!!!) a majitelé BCTrading. TY jsem ještě neviděl NIKDE !!! A ten reportér by si je měl NAJÍT !

  61. # Jaroslava | 4. 3. 2009, 0.20

    posluchač | 3. 3. 2009, 8.54
    Hluchý pes | 3. 3. 2009, 21.20

    O.K.- o principech korektního moderování a reportování

    P.S.:(Pokoušela jsem se prokousat tím Insolvenčním zákonem, ale je to psáno tak složitě, že to chce číst ještě alespoň 1x.)

  62. # Petr Had | 4. 3. 2009, 10.16

    To # Soňa | 3. 3. 2009, 8.19 – naprostý souhlas.

    To ALL – V dnešní MF Dnes je zveřejněn negativní názor Tomáše Zahradníčka na návrh zrušení poplatků za veřejnoprávní média , jak ČT , tak i ČRo. Jakkoliv s panem Zahradníčkem nesouhlasím / pojmenoval to “Nákaza paroubkózou”/, tak považuji za velmi důležité , že se o tomto problému opět začíná hovořit a psát . Zrušení těchto zbytečných poplatků za špatné či nevyžádané služby považuji za jedno z možných a vhodných řešení v momentální situaci a je mi zcela jedno , zda to bude mít za soukromý předvolební tahák pro volby do Evropského parlamentu pan Kožušník z ODS , nebo jiný “politik” z dnešní opozice. Mimochodem , na těchto poplatcích si výše uvedené organizace přijdou na téměř 10 miliard našich již jednou zdaněných peněz , tudíž více než bylo dosud vybráno na regulačních poplatcích ve zdravotnictví . Pokud bych si nejen já mohl vybrat, které poplatky mám zaplatit , tak jsem přesvědčen , že obě veřejnoprávní instituce budou zprivatizovány dříve než ČSA nebo Pražské letiště.

  63. # Hana Kopecka | 4. 3. 2009, 10.53

    Pro vaši pozornost články věnující se radě
    http://www.ceskamedia.cz/article.html?id=280865

    a plné znění
    http://www.tyden.cz/rubriky/do.....08237.html

  64. # Hluchý pes | 4. 3. 2009, 11.18

    2 Petr Had : jestli se toho naši spořiví spoluobčané chytnou ( když tak radostně ušetřili 30 korun, proč by neušetřili ještě dva tisíce ?), tak by mohl veřejnoprávnímu vysílání zazvonit umíráček. Nebylo by to dobře, “menšiny” by přišly i o to málo, co dnes (ještě) mají. Ovšem jak rozhlas, tak televize si o to sami koledují. Místo, aby obyvatelstvu ukázali – jsme tu pro vás a nasloucháme vám, srší neuvěřitelnou arogancí a pošlapáváním demokratických pravidel. Na druhé straně : kdyby k tomu došlo, tak politické strany přijdou i o ten zbytek vlivu na média, který ještě mají ( což je také lumpárna !).

  65. # Hluchý pes | 4. 3. 2009, 11.36

    2 ALL : pěkný článeček ! Oni ti radní za to h…., co dělají mají víc, než jsme si mysleli. Tak si to spočítejme : řadový radní – zasedá dvě hodiny za měsíc. dejme mu ještě 5x tolik na přípravu atd. Máme tedy 12 hodin práce za 17 000 ( plus diety, náhrady, cestovné, občerstvení ). To je hodinová mzda 1417 korun. 17 000 je téměř průměrná mzda za měsíc práce na plný úvazek – kteréžto sumy v regionech ani nedosáhnou. Omluvte mě, jdu se vyblít.

  66. # krtek | 4. 3. 2009, 14.02

    Přesně tak. Když nejste schopní vysílat pro menšiny a jestě o nich tvrdíte,že nejsou budoucností národa,tak se rozlučte s poplatkama a můžete si vysílat ty svoje “formátovaný umělce” klidně do zblbnutí jako komerční médium a můžete se dál a neskrývaně ukájet výzkumama poslechovosti..
    Možná by konečně přišli na to,jakej je jejich smysl v kapitalismu.

  67. # Hluchý pes | 4. 3. 2009, 16.24

    2 ALL : jiné počty : sečteme-li měsíčních 27 000 s. Floriana, 22 000 Jaklové a Jíši a 6x 17 000 zbytkových radních, dostaneme 173 000 měsíčně (bez diet, náhrad, cest, bufetu). vydělíme-li tuto sumu 45 korunami, tak zjistíme, že 3 844 koncesionářů platí každý měsíc ne na rozhlas, ale na “odměny” těch senilních šašků z rady !!!!!!!!!!!!!

  68. # Ma Yuan | 4. 3. 2009, 16.46

    Re: Petr Had | 4. 3. 2009, 10.16

    Přečetl jsem si to dle vašeho upozornění. Je to krásná ukázka toho, jak lidi, aktivní ve veřejné politice, *vůbec* nezajímá rozhlas z hlediska poskytování kvalitních *služeb* veřejnosti.

    Jediné, na co se zmůžou, je pokřikování o odstranění poplatků. A doufají, že jim to vynese nějaké volební hlasy (obávám se, že vynese). Nakonec třeba ani nic neodstraní, ale jejich cíl je samozřejmě jiný: krásné peníze v Eurech.

    Nejde přece (předse :-) o odstranění polatků. Jde o to, aby za poplatky bylo odpovídající zboží. To podle mě není (Rž je tak za 45 haléřů, ne korun). Když budu mít možnost poslouchat dobré rádio, zaplatím si to. To by mělo být cílem těch strejců, kteří tyto věci mohou ovlivňovat přímo — ale zvysoka na to ve skutečnosti kašlou. (Netuším, kdo to nějaký pan Kožušník je, ale tuším, oč mu jde.)

    Podobně s těmi Radami: vhodný doplněk dalších příjmů, toť vše. Už jen těch uplynulých 14-15 měsíců ukazuje, že té podivné zbytečné Radě je ČRo zcela lhostejný — potřebují jen to, aby nikdo neobtěžoval a nepřišli o ten svůj doplněk. Ostatně, co atraktivního na ČRo pro politiky je? To nejsou uhelné doly nebo elktrárny. Televize, to je určitě pro ně lákavější, tam se mohou ukazovat (v rádiu jsou jen slyšet; více tak vynikne hloupost jejich řečí).

  69. # Kvetinka | 4. 3. 2009, 22.07

    Máte pravdu, ve chvíli, kdy tento týden hrozily povodně, Radiožurnál ráno opakovaně vysílal o tom, že si na jeho webových stránkách můžeme prohlédnout novou Škoda Jetti, reklama zcela neskrývaná. Potřebují si namastit kapsy, kdyby šli náhodou zítra od válu. Rada takové excesy ráda přehlédne, stejně, jako prověření rozhlasové účasti v Liberci na MS, kde vysílali-nevysílali, ale práva platili.

    Stejně si myslím, že Kasík už vyjednává s Radou, že za čas odejde ze ,,zdravotních důvodů,, a někdo z jeho věrných pobočníků, jako Medek nebo Hikelová, převezmou veslo, aby se nepřišlo na to, co se tam za Kasíka dělo. Nevěřím, že by se už nepřipravovali scénáře na Kasíkův nenápadný odchod na vytoužené ambasadorské místo do Bělehradu a že se někdy dovíme celou pravdu, co se v rozhlase už 10 let děje.

    Změny programu ale dělají podle Iprotestu, protože nikdo jiný nic rozumného nenavrhuje a za ten rok je Iprotest dotlačil ke změnám na které by Rada nikdy nepřišla. Věk některých členů Rady napovídá, že ani nemohou držet krok s nejnovějšími trendy ale nesou odpovědnost za to, že je Kasík vždy dostal tam, kam potřeboval. Vědí, že jsou za hlupáky, ale on si mezitím vybudoval takovou mašinérii, že se jim může za zády smát. Podcenili jeho životní zkušenosti a schopnost tahat za nitky v pozadí.

    Problém je, že tempo změn programu je záměrně tak pomalé, že se s ním skutečného veřejnoprávního média takto nedočkáme ani za sto let a o to asi jde. Prostě jde o to neustále slibovat a získávat čas. Plnění povinností veřejné služby se stále jen slibuje a oddaluje.

    Nikdy nezveřejní celkovou konkrétní koncepci změn Radiožurnálu a skutečné cílové skupiny, protože by jí pak museli naplňovat. Hudbu draze testují na jiných cílových skupinách než o kterých básní v tisku, protože jinak by nehráli vykopávky co hrají.

    Ti chytřejší v rozhlase dělají rozumnější drobné změny, ti ostatní to vracejí zpět. A přitom mlží a mlží. Proč se o připravovaných změnách v Radiožurnálu nediskutuje. Protože slabí šéfové se bojí, že je jejich podřízení roznesou na kopytech. Proč klíčoví nižší šéfové mají minimální použitelné vzdělání – aby byli lépe ovladatelní.

    Jen na příkladu sportovního zpravodajství je vidět, že rozhlas zaostává tak 30 let za současnými trendy ve světě. Sport v Českém rozhlase je magnet na reklamy a nic víc, to samé motoristické zpravodajství.
    Rozhlasový web je stále v minulém století a opravdu se podobá lacinému vietnamskému tržišti.

    Kvalita v rozhlase je, ale je ukryta hluboko v jeho útrobách. Rozdává se po troškách.

    Přežití mocných se stalo nejvíce propracovaným programem vedení Českého rozhlasu. Na to si ale neplatíme.

  70. # krtek | 4. 3. 2009, 23.04

    Na hnusných levicových Britských listech je zpráva od hnusnýho levičáka Kotrby o tom,jak hnusnej komunista Koníček si vzal Radu na paškál,ale jak mu hrdinové z ODS hážou klacky pod nohy… http://www.blisty.cz/art/45671.html
    Tohle už rada nemůže ustát!
    (sorry za ten sarkasmus,ale v tomhle případě je to ironie jako řemen)

  71. # Hluchý pes | 5. 3. 2009, 8.57

    2 krtek : krtečku, starý anarchisto, komouši samozřejmě pálí na radu. Samozřejmě ne ze starosti o nás a rozhlas, ale proto, že tam chtějí mít své lidi ( oni je tam mají : jsou tam členové KSČ a estébáci – ale to jen na okraj ). Já nechci komouše ani v radě ani v Parlamentu, já je chci maximálně v muzeu. NICMÉNĚ : PRAVDU MÁŠ V TOM, že jde o prima informace o tom, jaký svinčík si ta rada kolem sebe udělala. OPĚT MÁ ČÍSÍLKA : Vroce 2007 tedy činily náklady na radu 4 416 000. Vyděleno 45 korunami a 12ti měsíci, dostaneme 8 177 !!! Přes osm tisíc obyvatel (slušné městečko – jedná se jen o koncese – takže asi 24tisícové město) NEPLATÍ PROVOZ ROZHLASU, ALE P O U Z E radu. Nyní k VEDLEJŠÍM NÁKLADŮM ( CESTOVNÉ, DIETY, HOTELY, BUFÍKY A ŽRANICE ). Rada nás stojí 173 000 měsíčně na “odměnách”, to je 2 076 000 ročně. Odečteme-li je od těch 4 416 000 celkových nákladů, dostaneme 2 340 000. Dobře, myslím, že spotřebovávají papír a poštovné a maj tam i nějakou sekretářku na částečný úvazek. Ale BUDE VELMI ZAJÍMAVÉ, jak to budou všechno dokládat a zdůvodňovat. Že si zákonodárci TEPRVE TEDˇvšimli, že veřejná zasedání jsou jen šmíráckým představením ( zopakováním NEPOVOLENÉHO neveřejného ) je opravdu “úspěchem”. My na to upozorňujem už léta.

  72. # juuu | 5. 3. 2009, 12.01

    přidávám link na článek o Radě v Týdnu: http://www.tyden.cz/rubriky/do.....08361.html

  73. # Hana Kopecká | 5. 3. 2009, 13.04

    to all
    Už zase fungují aktuální odkazy v pravo, vrhněte se na čtení. Závada byla díky jednomu dobrodinci odstraněna.

  74. # Petr Had | 5. 3. 2009, 17.17

    To # Hluchý pes | 5. 3. 2009, 8.57

    Pesu , píšeš tam něco o muzeu , neměl jsi náhodou na mysli mauzoleum ? Třeba vhodná lokalita by byla :
    -Timurovo mauzoleum v Taškentu?
    -Leninovo mauzoleum v Moskvě?
    :-)))
    A ty tvoje “čísílka” jsou skutečně více než zajímavá , asi to zase někdo zamete pod koberec.

  75. # Jaroslava | 5. 3. 2009, 18.50

    Krtek: díky za odkaz, doufejme, že to komise předá NKÚ k prověření. Nic se tam nepíše o členech dozorčí komise Rady ČRo, kterých je 5. Ti že by dozorovali zadarmo?

  76. # Jaroslava | 5. 3. 2009, 19.10

    Hluchý pes | 4. 3. 2009, 16.24 a 5. 3. 2009, 8.57:

    Pohotové výpočty. A větší polovina ročních nákladů RADY jsou opravdu VEDLEJŠÍ NÁKLADY! Ždímají ten Rozhlas, jak nejvíc to jde. I kdyby Dozorčí komise měla také nějaké příjmy, pořád je to přes 8 000 domácností, co je platí! To MUSÍ PROVĚŘIT NKÚ!

    A nechci domyslet, jak je to s Radou Č. televize, když má náklady 10x větší!

Vaše reakce

Jestli se po zveřejnění vaše reakce nezobrazí, obnovte stránku (tlačítko „Refresh“ ve vašem prohlížeči, nebo stiskněte kombinaci kláves Ctrl+R). Pokud se nezobrazí ani poté, čeká na schválení (redakční systém mohl váš příspěvek omylem vyhodnotit jako spam), schválení proběhne do 24 hodin.
Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich pisatelů. Neručíme a neneseme zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse není moderována ani redigována. Vyhrazujeme si však právo je smazat, a to zejména takové příspěvky, které odporují dobrým mravům (urážky a vulgarismy) a porušují platné zákony ČR (pomluva). Žádáme čtenáře, aby se v diskusích oprostili od politiky a spekulací. Smazané příspěvky najdete v koši.