Pokud se vám stránka zobrazuje "divně" (neformátovaně), klikněte sem!




1. 5. 2009, 8.35

Fotky a dojmy z koncertu za nezávislé mediální rady

V úterý 28. dubna se na Václavském náměstí konal koncert za nezávislé mediální rady. Bloky hudby se střídaly s vystoupením studentů z Inventury demokracie, kteří výstižně definovali své požadavky Pětkrát NE současným mediálním radám.

Vystoupení dokreslovaly audio ukázky s největšími perlami radních… Některé výroky vyvolávaly smích, jiné vytřeštěné oči a povytažené obočí, ale také otázky, kolik takový radní vydělává, co vlastně dělá, a jak je to s nominací za sdružení králíkářů:-)

Lidé měli možnost podepsat výzvu s názvem Dejte nám dárek ke dvacetinám , ve které studenti žádají omezení poslanecké imunity, odstranění legislativních přílepků, regulaci lobbingu a nová pravidla obsazování mediálních rad.

studenti

V 19 hodin se na pódiu objevily známé osobnosti, které vyjádřily svůj názor na mediální rady. Podpořit nás přišel Leo Pavlát, Oto Klempíř, který hovořil za celou skupinu J.A.R., divadelník Steve Gove a Ivo Mathé. Svůj vzkaz ze záznamu pronesl Richard Krajčo. Za všechny hosty bych ráda odcitovala Iva Mathé, který na na adresu veřejnoprávních radních prohlásil: “Problém rady jak České televize, tak Českého rozhlasu je v tom, jak si vykládají zákon. Ono totiž v jednom paragrafu, v paragrafu 4. se píše, někde dole ovšem, na posledním místě, že se ze své činnosti zodpovídají Poslanecké sněmovně. A to oni preferují před ustanovením hned na začátku toho paragrafu, kdy jsou zákonem považováni za orgán, který slouží veřejnosti. A veřejnost je pro mne, a možná i pro vás trochu širší pojem. Rozhodně je společnost a veřejnost zajímavější, řekl bych, že i inteligentnější, nápaditější a důležitější. Ale jim je bližší zřejmě těch pár poslanců.

mathe

Ivo Mathé také vyřídil vzkaz od Václava Havla, který na dálku podpořil celou akci: “Takováto setkání jsou mi blízká, protože se scházejí za dobrou věc. Pozdravuji přítomné a držím palce Inventuře demokracie.”

Administrativní průtahy magistrátu, které zkomplikovaly stavbu pódia, naznačují, že úředníci spíš hází klacky pod nohy, než podpoří zajímavou akci. Ukazuje se také, že česká společnost hodně zpohodlněla, že lidé zapomínají, jaké to bylo před 20 lety… Když jsem slyšela audiozáznám Evy Jurinové z doby totality, jak zaníceně mluví o divadelním aktivu a nyní ta samá Eva Jurinová kandiduje do televizní rady… tak mi bylo hodně smutno. V rozhlase stále sedí Richard Medek, který o posluchačích Radia Wave řekne, že nejsou budoucností tohoto národa… Ano a tak se koncert “na počest” pana Medka jmenoval Nejsme budoucnost tohoto národa. Panu Medkovi to asi nedojde, ale snad si jiní včas uvědomí, že naopak v posluchačích radia Wave a ve studentech z Inventury demokracie JE BUDOUCNOST TOHOTO NÁRODA!

publikum

Za organizátory koncertu, tj. za Inventuru demokracie, občanské sdružení Pro Wave a za NECHCEME PŘELADIT, děkuji všem, kteří přišli na koncert a které zajímá, v jaké společnosti budeme dál žít.

Jana Kopecká

PS. Žhavá aktualita: Králem Majálesu se stal Dejdárek , moderátor úterního koncertu.

koncert 2

koncert

Fotky dodalo sdružení Pro Wave

Diskuse

  1. # posluchač | 1. 5. 2009, 11.05

    Jen navážu na slova pana Mathé – Bodejť by jim nebyla sněmovna (Radám) bližší než veřejnost! Na veřejnost můžou kašlat, veřejnost nemusí pustit na veřejnou schůzi, zbylou veřejnost mohou nechat vyvést, ruší-li jejich důležité jednání předáváním jakýchsi směšných petic, o věcech veřejných mohou jednat neveřejně, veřejnost jim vadí, protože přece ONI jsou zástupci veřejnosti – a tak, jako vědí KDO není budoucností národa, tak také vědí KTEROU veřejnost zastupují, ta z veřejné ulice to tedy jistě není!
    Naopak sněmovna je dosazuje, sněmovna jim dává pocit důležitosti a jistého podílu na moci. Sněmovna je prostě jejich srdeční záležitostí, neb u srdce se nosí portmonka.

  2. # Ma Yuan | 3. 5. 2009, 14.12

    Re: posluchač | 1. 5. 2009, 11.05

    Ano, veřejnost zapotřebí není, stačí její zástupci (např. strany a vlády). No, snad ještě ty peníze od té veřejnosti se tak ňák mohou hodit… ale jinak… k čemu nějaká veřejnost?

  3. # Jaroslava | 4. 5. 2009, 21.56

    Vřelé díky za zprostředkování – popis průběhu koncertu za inventuru demokracie a nádherné fotografie. A díky všem účastníkům za hojnou účast na koncertu.

    pro posluchače: Vrtá mi hlavou ten paragraf 4, o kterém mluvil pan Mathé, že podle něj se Mediální rady zodpovídají ze své činnosti Poslanecké sněmovně Parlamentu ČR,(která je volí i odvolává). Uměl by, prosím, někdo dát sem na ten zákon odkaz, ráda bych si ten paragraf 4 přečetla celý.
    Mají to naši demokratičtí politici v Mediálním zákonu šikovně zařízeno. Říká se přeci: Čí chleba jíš, toho píseň zpívej.

  4. # posluchač | 5. 5. 2009, 7.23

    Pro Jaroslava – Tak jsem vám našel nějaký odkaz: http://mam.ihned.cz/c4-1000001.....m-rozhlasu
    Řekl bych, že je docela dobré si přečíst ty paragrafy všechny…

  5. # ivana | 5. 5. 2009, 7.34

    Někomu pořádně ležíme v žaludku, že má potřebu plevelit monitoring. Prosím o úklid. Děkuji.

  6. # Občan | 5. 5. 2009, 8.08

    Imitace veřejnoprávních médií v ČR je už všem jasná. Spíš by se měly přejmenovat jednoduše na Česká média, s.r.o.
    Kromě kolonizace jednotlivých rad různými ekonomicko-politickými klany sledujeme totální marasmus, hru na zpravodajství, neprůhlednost, drby, odrhovačky, atd., atd.
    Bohužel, podobně pak na Iprotestu, který je než klonem imitace shora zmíněné. Jakási Jana Kopecká, která se podílí na likvidaci původního Iprotestu, založenéhho dr. Gombosem, má tolik drzosti, že zde děkuje jménem statečného občanského sdružení Wave a dokonce studentské Inventury demokracie! Zapomněla jen pozdrav: Míru zdar, klan Weigl-Šlouf-Jaklová-Tachecí-Florián-Jíša-Kopeckých s.r.o.

  7. # Hanka Kopecka | 5. 5. 2009, 8.49

    Monitoring uklizen, čístíme to ca 1x denně podle výskytu. Je vidět, že s jarem vylezla paní Hana/Anna/občan….

  8. # Ma Yuan | 5. 5. 2009, 8.51

    Re: ivana | 5. 5. 2009, 7.34

    No jo, někdo tam přidává samé “plus” na nějaké lesbické a porno pořady ;-). Že by to už Rž začal vysílat, aby zvýšil poslechovost? Jak vidno, snášejí se na to pochvaly! Osm milionů nadšených poplatníků! (Kdy to Rž vysílá??? Musím si to taky poslechnout!!! To bude ještě zajímavější než skvělé reklamy na slivovici a následnou inkontinenci vlivem jejího popíjení!)

  9. # Jana | 5. 5. 2009, 15.12

    Je zajímavé, že nikoho nezajímá způsob, jakým kandiduje lidi Syndikát novinářů. Zjistilo se, že Kubičko, Jelínek a Punčochář si kandidujou lidi podle toho, s kým se domluví (Jaklová byla Kubičkův kšeft). Když proti tomu pak řidicí výbor protestuje, protože o tom nevěděl, tak udělají hlasování, který potom zruší, udělají další hlasování o stažení kandidátů a do se někde ztratí. Takže tam je navržený Žantovský a spol. A to, že sněmovna tyhle lidi zvolí, tím jsem si jista. Takže se někteří lidi v syndikátu domlouvají s politickýma stranama a pokud na to někdo přijde, tak to někam tiše ztratí. Bezva. Jen se podívejte, kolik lidí kandiduje za novináře do Rady ČT a kdo z nich je opravdu novinář.

  10. # Občan | 5. 5. 2009, 16.10

    Kopeckých zcela v duchu Džugašviliho alias Kučery či Jiši, Jaklové, apod.. Hledat nepřítele. Je přece mezi námi. Odhalit! A pak zničit. Co když Anna je Hana, jak tu čtu. Nebo Občan? Hlavně klid na práci. A pak – vyreklamovat a la Hoffman nebo vygumovat (event. vyretušovat).
    Komu čest, tomu čest, soudruzi.

  11. # krtek | 5. 5. 2009, 18.58

    Jestli se na RŽ vyblívá už i Rejžek,tak to už je fakt hardcore!

  12. # Jaroslava | 5. 5. 2009, 23.36

    posluchač | 5. 5. 2009, 7.23: Tak Vám děkuji za odkaz, přečetla jsem si 4. paragraf a jsem moudřejší. Ostatní paragrafy si nechám na zítra.

  13. # Petr Had | 6. 5. 2009, 9.54

    Paranoia L.V. – dnes před 4.minutami / 10.50 hod./ – stává se z ní i komentátorka a politoložka – tak si myslím , že už je skutečně nejvyšší čas ji odeslat tam , kam patří a kde má i své uplatnění ! Pan Petr Vavrouška ji často a umně musel uzemnit !

  14. # Hluchý pes | 6. 5. 2009, 16.59

    2 občan : občane, nechte se laskavě vyšetřit !

  15. # Občan | 7. 5. 2009, 8.20

    2 Hluchý pes
    Docela jste mě rozesmál. Neměl byste psychatrický přezkum navrhnout spíše členům Rady ČRo, kteří infikovali nešťastnou Tachecí? Někteří kriticil oponují, totiž, že naopak to byla sama Tachecí, která nakazila jednotlivé členy Rady. A nakonec, bohužel, i vedení Iprotestu (dr. Gombos, jak známo, v exilu). Jak s Vámi, to nevím, pokud jsem tu dobře četl, před časem jste prokázal své duševní zdraví a dokonce je veřejně, jednou v sobotu přímo před ČRo demonstroval i s bilboardem, – jménem i ostatních týraných posluchačů RŽ (a takto varoval ostatní spoluobčany pře rozhlasovým terorem zpolitizované a zkorumpované Rady ČRo). Nebo to byl jiný hafík?

  16. # posluchač | 7. 5. 2009, 10.42

    Pro Občan – Hi, hi, už vidím, jak Hluchý pes po vaší průhledné “pochvale” radostně vrtí ocáskem a dává pac. Spíš si dejte pozor, aby vás nekous’ !

  17. # Ma Yuan | 7. 5. 2009, 12.24

    ČRo se (částečně oprávněně) nelíbí úvahy o zrušení poplatků:

    http://www.rozhlas.cz/press/ro.....?sector=10

    Argumentuje “nezávislostí”. Řekl bych, že ta nezávislost neplyne ani tak z poplatků (které teď ostatně má a částečně promrhává za přihlouplé pokovýborné reklamy na špatně vedená ranní a dopolední vysílání), protože mi úplně nezávislý nepřipadá. Problém nezávislosti je asi zejména v těch děsivých čmelácích na bradlech a jejich “nezávislosti” na těch, kteří je nechávají bzučet požadovaný bzukot? O těch ale (mám dojem) ti senátoři nemluví a ČRo taky ne. Avšak z fungování podivné “Rady” pro ČRo nemám pocit nezávislosti ČRo. Pravda určitě bude v tom, že nějací politici chtějí koryta a proto nahlas vyhlašují “zrušení poplatků”, což je podle mě blbost (ale rušení poplatků a vyhlašování “xyz teď bude zadarmo!!!” je pro voliče přece tak lákavé). Zrušení těch rad by bylo lepší, ale taky ne úplné řešení. Já tomu nerozumím a nevím, jak by se to mělo udělat (dokonale to určitě možné není), ale jsem ochoten platit za předpokladu, že se nebudou dělat idiotské experimenty pro zvýšení poslechovosti a příklony k bulváru. Za to platit nechci.

    Politici touží po médiích, která by je vychvalovala, ať už dělají (ti politici) libovolnou všivárnu. Stranický tisk nečtou ani straníci (pouze povinně odebírají), takže touha je po ovládnutí “veřejných” médií. A nejen v ČR.

  18. # Občan | 7. 5. 2009, 17.38

    Asijec zase vychovává. Ale blbě.
    Předně jde o kritiku, nikoli “líbení” či “nelíbení”, tyto pojmy patří do červené knihovny šestnáctek a do knihovny Skvělé s Devotním.

    A za druhé – soudruh ředitel alias vedení ČRo tradičně porušuje vlastní kodex ČRo, neboť každé malé dítě v ČR ví, že není ani náhodou věcí ČRo zveřejňovat vlastní stanoviska k záležitostem “veřejného zájmu”. Budu dělat, že neberu v úvahu totální intelektuální deficit na straně páně Floriánově či Kasíkově, doporučuju jim pak tudy, aby někým nechali přelouskat Hlavu I/1.4 Kodexu ČRo (když už dřepí na Vinohradské a kasírují). Stejně tak Ping pong, pardon.

  19. # Občan | 7. 5. 2009, 18.23

    P.S.
    2 all:
    Důležité je, že se Ping Pong – klasicky – snaží odvést (náhodně objeveným výrokem vedení ČRO) pozornost od diskutovaného tématu Hluchého psa: nastrčené figury ve vedení ČRo (Jaklová, Kasík, atd.) mají ve své podstatě stejně manipulační úkoly jako Kopeckých v čele Iprotestu.Vzpomínáte? Když ne, nalistujte si tu archiv. Připomněl jsem zde ne/dávnou sobotní demonstraci na Vinohradské – proti Radě a managementu ČRO, na kterou dorazili dokonce moravští senioři v čele s Bab až brněnského Brna, čtu-li dobře. Ale Kopeckých, Kučera a spol. měli najednou nutnou “práci na zahrádce” a demonstrace se jim tak nějak najednou nehodila! (Co kdyby se díval Florián z okna ČRo, že. Anebo dokonce Jíša!) Takže v tom našeho Hluchého Žerýka i brněnskou Babičku raději nechali! Tohle by měli naši stateční Wave a orangutani a Inventura demokracie vědět. Zkrátka: IP není Iprotest, ale česká Imitace protestu. Hanba jim.

  20. # ((())) | 7. 5. 2009, 20.24

    Radiožurnálu zas přibylo 50 tisíc posluchačů, je úspěšnější a úspěšnější navzdory vaší nactiutrhačné partičce. Se vší pokorou jsou výborní a vy jste se svými “kritikami” trapní.

  21. # Pepa | 7. 5. 2009, 21.36

    Blahopřeji Radiožurnálu k překročení plánu.
    Nechci zpochybňovat průzkum, ale je zajímavé, že při stejném počtu obyvatel , všechna rááádija mají více posluchačů.

  22. # Jana K. | 7. 5. 2009, 22.11

    TO Pepa: Věřím jen průzkumům, které si zfalšuji sám, říkal svého času Winston Churchil… omlouvám se, za nepřesnou citaci, ale něco na tom bude. Fanoušci filmu Jistě pane ministře také dobře ví, jak se vyrábí průzkum. A co teprve “bible” reklamních agentur = film Vrtěti psem, že?

  23. # pepa | 7. 5. 2009, 22.58

    Možná to byl poslední průzkum, protože po zrušení poplatků, budou šetřit.
    Škoda peněz na průzkumy.

  24. # krtek | 8. 5. 2009, 1.17

    Já jim ten výzkum věřím. Přece platí,že čím blbější rádio-tím větší poslechovost.Po dovolené v Jizerských horách s polským rádiem Euro už mě ani nenapadne zapínat jakýkoliv český rádio.Škoda,že bydlím na jižní Moravě..Kolik posluchačů má asi radio Euro?

  25. # Občan | 8. 5. 2009, 10.08

    Dovolil bych si níže přispět adekvátně do této vážné debaty, anebo Ať žije Iprotest!

    Sedmnáctiletá Britka prý vypije denně litr vodky a osm plechovek piva. Přiznává také, že většinu týdenního kapesného 47 liber (asi 1400 korun) utratí za alkohol. Pít začala ve 12 letech, píše list Daily Mail. Případ vyšel podle deníku najevo v době, kdy nejnovější výzkum poukázal na to, že počet Britek nadměrně popíjejících alkohol se v uplynulých osmi letech zdvojnásobil.

  26. # posluchač | 8. 5. 2009, 17.59

    Pro Občan – Zvolil jste ještě obecnější nick než já, ale taky mnohem významější, aspoň pro demokracii. Ale nechováte se podle toho. Vystupujete jako samozvaný Strážce Čistoty Odkazu iProtestu, ale místo zacílené kritiky, kterou se oháníte, jste zatím vyprodukoval jen osobní útoky na setry Kopeckých a Ma Yuana a zesměšňování příspěvků ostatních. Jestli to myslíte opravdu dobře, vezměte si taky nějaké mávátko s originální myšlenkou a jděte s ním před Rozhlas, navrhněte něco konkrétního, jak znepříjemnit Radě a vedení Rozhlasu pohodlný život “veřejnosti málo odpovědných trubců”. Jinak jste u mně jen další klon už zmiňovaných Han, Ann a dalších, které/kteří akorát opruzují a úkolují ostatní, ačkoliv sami kromě štvaní neudělali nic.

  27. # Jana | 10. 5. 2009, 9.57

    Pan Kratochvíl, který bude ve středu pravděpodobně zvolen do Rady ČT je ten Kratochvíl, který seděl v radě za Jany Dědečkové. Je to ta rada, která svými kroky způsobila televizní krizi. Poslanci jsou nepoučitelní. Udělat dvakrát tutéž chybu je opravdu možné jen někde.

  28. # Jaroslava | 11. 5. 2009, 23.24

    Nepotřebujeme bulvár
    http://www.denik.cz/nazory/hoffmanuv_denik/

    Ani posluchači Rž, sdružení na iprotestu, nepotřebují poslouchat bulvár, proto proti němu již přes rok bojují.

  29. # bab | 12. 5. 2009, 5.20

    Dobré ráno všem, a všichni se právě dnes v 10:06 zapousloucháme do HOSTa. :) Řeč bude o bulváru. Povídat si bude, a pozor, zda naplněno rčení “poturčenec horší Turka”, Lucie… S Janem Krausem.
    pro Jaroslavu:
    Jak připomenul jeden diskutující (k I.H.) poznámku z rozhovoru nedělního hosta Krampola, že “složenky se neptají, čím se živím…”. To když Václav Žmolík narážel na Krampolovu účast v pokleslé reklamě na pokleslý bulvár…

    Nemáme dostatek “celebrit”. LV si musí zvát osvědčené. Co mají vždy co říci. Rok a kousek se s rokem sešel a namátkou:
    Filip Renč 2x hostem
    Miro Zbirka 2x hostem
    Miroslav Donutil 2x hostem

  30. # Hanka Kopecka | 12. 5. 2009, 8.20

    Dnešní ráno jsem pro nějaký neposlouchatelný šlágr na RŽ přeladila na Prahu a ejhle byl tam Vladimír Kroc a Ivan Hoffmann…….krása. Kultivovaná zajímavá půlhodinka jen sem tam občas přerušena hudbou….nedivím se,že se ani jeden nechce na RŽ vrátit. Bohužel pro nás.

  31. # Ma Yuan | 12. 5. 2009, 10.39

    Re: bab | 12. 5. 2009, 5.20

    Škoda, že nemám čas na poslech toho Krause, snad to bude v záznamu.

    Co se týče bulváru, tak mě hluboce dojalo hlášení pokorně Výborného o jakémsi propuštěném vězni, který prý omezoval jakéhosi prostituta, a to hlášení bylo po osmé hodině ráno, kdy by snad ještě nemuseli vykládat bulvár. Ano, poplatník chce za své obtížně na rýžovém políčku vydřené peníze slyšet něco světově významného, např. o signifikantní osobnosti propuštěné z žaláře, kde pykala za své vztahy s prostitutem. Poslechovost nám zase tak ňák pěkně poskočila vzůru!

  32. # Jaroslava | 12. 5. 2009, 16.25

    bab: Nedělní rozhovor p. Žmolíka s J. Krampolem jsem také slyšela. Ta reklama Krampola v TV asi před rokem na bulvární časopis (snad AHA nebo co?) byla fakt stupidní, ale byla stručná, krátká a snad už zkončila (když už se ho “složenky neptají, čím se živí”).

    Rozhovor s J. Krausem byl, myslím, zajímavý, protože Kraus si nedal jen tak vzít slovo a dokázal si obhájit svá stanoviska. Neposlouchala jsem soustavně, ale ten dojem z toho mám.

  33. # Petr Had | 12. 5. 2009, 17.46

    To : # Hanka Kopecka | 12. 5. 2009, 8.20
    Také jsem poslouchal V.Kroce s p.I.Hoffmanem, právě jsem se vrátil a v garáži mám naladěnou Prahu . Z té garáže jsem odešel až po tom , co pořad skončil . S hodnocením zcela souhlasím a také je mi líto …..

  34. # bab | 12. 5. 2009, 18.53

    pro Jaroslava:
    Souhlas. LV neměla nárok být partnerem – komentátorem osobité osobnosti pana Krause. A umí trpělivě vysvětlovat. Pan Jan Kraus. Třikrát během dvaceti minut odpovídal na otázku výběru hostů svého pořadu, že nemá vliv na výběr hostů svého pořadu. Až na tři výjíimky. Proč jsou v kladbě, ty tři výjimky, jsme se nedověděli, neb otázka položena nebyla…:) Legračně napsaáno, že? Tak nějak legračně klade otázky LV.
    pro Hanku a Petra Hada:
    Prahu nechytnu a nechytnu. Může za to přijímač nebo já. Nevím.:)

  35. # bab | 12. 5. 2009, 18.56

    pro Ma Yuana:
    Opravdu stojí za poslech. Pan J.Kraus je zvláštní člověk.:)

  36. # pepa | 12. 5. 2009, 19.11

    jeeeeeeeeeee,vy jeste zijete-zoufalci?????

  37. # Hluchý pes | 12. 5. 2009, 19.35

    2 bab : bab, zkus střední vlny 639 či 954 kHz. Dnes jsem kolem Tebe jel a fungovalo to na 954 kHz prima. Je to sice jak za císaře Franze Josefa, ale co dělat ? Peníze přece potřebujeme na přeplacenou Calamity Lucy, svazáka Pokorného a šumaře Zmizíka s ekvipáží.

  38. # Petr Had | 12. 5. 2009, 21.28

    To bab | 12. 5. 2009, 18.56
    Tu Prahu mám v garáži naladěnou z jednoho prostého důvodu – na starém tranzistoráku už nic jiného nechytnu a VKV v tu dobu ještě v tehdejší ČSSR nebyly . Takže skutečně to je na středních vlnách – délku bohužel neznám.

  39. # bab | 13. 5. 2009, 20.12

    Díky, Pesu i Petře Hade, pokus učiním.

  40. # Ma Yuan | 14. 5. 2009, 10.40

    Re: bab | 12. 5. 2009, 18.56

    Poslechl jsem si ze záznamu a líbilo se mi to. Výborná pokorná tam byla zcela zbytečná, ale Kraus to celé vedl s převahou a přehledem sám a jeho názory nebyly veletuctové zboží poskytované obvyklými herci a fotbalisty. Hned na začátku dal výborné Pokorné najevo, co je a co není “moderátor” a oceňuji, že dbá na význam slov (nikoliv, že jakékoliv slovo může znamenat cokoliv, podle situace, např. vysočina/kotlina, že).

    Naneštěstí se zase ukázalo, jak výborná Pokorná na rozhovory s netuctovými lidmi nestačí a neumí se připravit. Typ Kraus je na ni příliš těžký kalibr, on je asi velmi ostřílený (nemám televizi, poznal jsem ho teprve na záznamu proslulého rozhovoru o biomase s jakousi velmi přihlouplou političkou). Ale Rž vnucuje 55 každý den na celé dopoledne, takže rádio nezapínám, nevyhovuje mi ten velmi povrchní až bulvární přístup pokorného Výborného a výborné Pokorné. 55 by mi byla ukradená, kdyby na té stanici nebyla pořád dokola, vyhnout se tomu nelze, takže to nezapínám.

  41. # Ma Yuan | 14. 5. 2009, 10.55

    Moje poznámka k poslední statistice o poslechovosti stanic: Zdá se mi, že Rž má podle toho, co bylo zveřejněno, docela dost posluchačů na to, že je veřejnou stanicí. 8 milionů jich nebude mít nikdy, i když to možná ta bipolarička slibovala.

    Tak pořád nechápu, proč se Rž nezaměří na zlepšení toho, co je mu celkem obecně a velmi dlouho už vytýkáno: Hnusný hudební doprovod. To asi odpuzuje hodně lidí, nedivím se jim. Ale Rž zcela záhadně na to systematicky kašle, místo tohoto poměrně jednoduchého zlepšení podivně experimentuje a výsledky má nevalné. Ale kdo ví, co za tím vším je. Jedno je jisté: není za tím skutečný zájem o poplatnictvo ze strany vedení ČRo a těch čmelákovitých rad cvičících intenzivně na bradlech.

  42. # ivana | 14. 5. 2009, 11.22

    Podobnost čistě náhodná, jen v našem případě : “V zemi neslyšitelného ředitele ”
    http://hn.ihned.cz/c1-37057230.....o-reditele

  43. # Irena | 14. 5. 2009, 14.31
  44. # Hanka | 14. 5. 2009, 14.58

    Já upřímně věřím, že vedení se 2x nespálí a nějak si nedokážu představit spolupráci s paní Hikelovou. Sice nevím co vlastně dělá A. Pícha, ale BT rozhlas nepotřebuje, třeba po ní skočí Impuls…rozvrátí mu kompletně program a rázem bude RŽ JEDNIČKA

  45. # Hluchý pes | 14. 5. 2009, 17.18

    2 ALL : přeji všem zdraví a pohodu. ale jestli je ta fotka do rozhlasu se deroucí Tachecí aktuální, pak je zde evidentní šílený pohled schizofrenika. Experti potvrdí.Faktem je, že jak Z-1 , tak TV-Barrandov ( nové “hvězdy” na mediálním nebi ) musí šetřit a radikálně redukovat personál……

  46. # Jaroslava | 14. 5. 2009, 23.26

    Irena | 14. 5. 2009, 14.31
    Proboha, paní B.T. chce znovu do Radiožurnálu, jen to ne!
    Asi 2x nebo třikrát jsem si jí zkusila poslechnout na Z1, ale brzy jsem přeladila na jiný kanál nebo rovnou vypnula televizi. Nic zajímavého tam nepředváděla.
    Nyní, když se v letošním roce vysílání zase o něco zlepšilo a od 12 hodin se dá už většinou normálně poslouchat, to by nám ještě tak scházelo! (Ráno to neposlouchám a dopoledního Hosta si vybírám, koho chci poslouchat).

  47. # Jaroslavva | 15. 5. 2009, 0.09

    Re: Ma Yuan | 14. 5. 2009, 10.55
    Také si myslím, že Radiožurnál má posluchačů docela dost – tak akorát.
    Mimochodem, sečetla jsem zkusmo odhady poslechovosti ( v tisících ) u všech celoplošných stanic + regionálních stanic a vyšel mi celkový počet
    7 900 000 posluchačů. Takže prostor k získání nových posluchačů je jen asi 100 000 ( z těh předpokládaných 8 milionů obyvatel, kteří mohou poslouchat rádio). Ostatní nárůst nutně musí znamenat odliv posluchačů na jiných stanicích. Čtvrté místo v poslechovosti je přece dostačující pro veřejnoprávní rozhlasovou stanici!

  48. # Ma Yuan | 15. 5. 2009, 11.35

    Re: Irena | 14. 5. 2009, 14.31

    :-D Naštěstí to píše jen jakýsi AHA, což dle zmínky o Tachecí (včetně titulku článku) je patrně nějaký ten bulvárek.

    Ale jako výhružka je to účinné! Dle článku je Tachecí už zdravá, ale co my, už jsme se uzdravili z jejího devastujícího působení na téměř zlikvidované veřejné stanici? Já ještě ne, a následky jsou asi trvalé… Kerberos Pícha hlídá odkaz Barbory Hádesové přičinlivě!

  49. # Hluchý pes | 15. 5. 2009, 20.32

    2 ALL : ano, čtvrté místo. Za cenu nákladů převyšujících sumu všech tří prvních rádií dohromady.

  50. # Hana Kopecka | 16. 5. 2009, 11.14

    http://www.rozhlas.cz/radiozur.....ava/583175
    odkaz co vás pálí na hudbě RŽ

  51. # posluchač | 16. 5. 2009, 20.11

    Pro Hana Kopecká – Přečetl jsem si ten článek (podle vašeho linku). Naneštěstí – měla jste nás aspoň trochu varovat!
    Něco tak nabubřelého a podceňujícího čtenářovu/posluchačovu inteligenci, co zplodila ta nadepsaná svatá trojice, jsem už dlouho neviděl.
    Jen jednu věc jim musím pokorně přiznat, a to jejich předvídavost, článek totiž končí slovy: “Vulgární a urážlivé reakce nám však, prosím, neposílejte. Nebudeme na ně reagovat”
    Přátelé, klobouk dolů – oni naprosto přesně odhadli mou reakci!!!

  52. # Pepa2 | 16. 5. 2009, 20.53

    pro nick posluchač:
    v čem vám zmíněný text připadá nabubřelý a podceňující posluchačovu inteligenci? Já tam nic nabubřelého nevidím. Jen popis postupu, jakým se vybírá hudba na soukromých rádiích. Aby jim Radiožurnál mohl konkurovat, sáhl po letech konečně k tomu, že se – co se týká výběru hudby, začal chovat jako oni. Osobně se mi to také moc nelíbí, lepší hudbu podle mého hrál RŽ těsně před nástupem Barbory Tachecí, ale je to prostě diktát většinového posluchače. Pokud jste ale objektivní, musíte uznat, že hudba je na RŽ teď o dost pestřejší,než byla za paní Tachecí. Snad by mohli být trochu odvážnější v zařaování novinek, resp. aktuálních hitů, ale ten strach, že posluchači přeladí na konkurenci, je prostě po řadě let trvajícím poklesu pochopitelný.
    Podobně postupují veřejnoprávní rozhlasy všude v Evropě, aspoň v té její civilizovanější části. Například Bayern3 (cílí na posluchače mezi cca 25 až 50 lety), tedy spíš k té starší polovině. A současný diskohit zpěvačky Lady Gaga (poker face) začali hrát před pár dny, zatímco české stanice pro mladé už tohle hráli pěkných pár týdnů. Prostě si počkali, až song vejde do širšího povědomí, a pak zřejmě “testování” dopadlo v tomhle případě kladně pro zařazení této skladby.
    Na druhou stranu je zajímavé, že stanice, které si s výběrem písniček takovou hlavu nedělají a víceméně si moderátoři hrají co chtějí (i když v určitých limitech) mají stále dost posluchačů a předpovědi o jejich krachu se nevyplnily. Jako rádia Egrensis (cheb) nebo RCL (liberec). Ale u celostátního rádia to asi nefunguje.

  53. # posluchač | 17. 5. 2009, 9.50

    Pro Pepa2 – 1.) Text mi přijde nabubřelý proto, že po samochvále o “veliké odbornosti a pečlivosti” (snesl bych tu pečlivost, odbornost článek ničím nedokládá!) přijde resumé: “Tím se podařilo sestavit více než úspěšný model” a vzápětí nato “I to potvrzuje, že tato cesta je jediná správná”. (Inu, od odborníků se nic jiného čekat nedá, že?!)
    Pěkná zmínka o “posluchačské netolerantnosti k žánrové pestrosti”, která nutí rádio k “úzké selekci hudby”, je už jen třešničkou na dortu. (Ti posluchči, kteří naopak žánrovou pestrost požadují mají prostě smůlu, výzkumy odborníků “našeho rááádia” je za své nepovažují).
    2. Podceňování čtenářovy inteligence spatřuji v samozřejmosti, s jakou článek konstatuje: “Hudbu bereme hlavně jako relaxační část programu, která dává posluchači možnost “urovnat si v hlavě” informace z příspěvku, který právě slyšel”. Nic proti tomu, kdyby ta relaxace přišla třeba po čtvrt hodině informacemi nabitého pořadu anebo po nějakém logickém celku – místo toho si vynucuje své místo s tupostí automatické pračky. Já a věřím že ani vy, si nemusím utřiďovat informace už po několika minutách, nebo dokonce hned po oznámení, že následující příspěvek se zabývá rozmnožením sinice. Trapné je také, že živé rozhovory se předčasně ukončují – údajně kvůli času např. do pravidelných zpráv, ale ve skutečnosti se pak ozve uklidňující Jandova píseň. Já mám Jandu docela rád, ale aby kvůli jeho písni musel moderátor zvýšeným hlasem překřikovat svého hosta, nebo mu zaklapnout telefon?! A to vše je zřejmě nutné v zájmu duševního zdraví posluchače.

  54. # Hluchý pes | 17. 5. 2009, 20.06

    2 posluchač : konečně chápu ! “Hit” Ivety Bartošové po krátké zprávě o fenomenálním koncertu Tiny Turner mi dává vlastně možnost urovnat si v hlavě fakta. Třeba začnu uvažovat o tom, že Bartošová je českou Tinou Turner ? Kdo dal tolik moudrosti a důvtipu soudruhům Brodskému a Pýchovi ????

  55. # Hustoles | 24. 5. 2009, 13.51

    Nic proti vám, ale to nemáte co jinýho na práci než furt “monitorovat” bolševickej Českej rozhlas a jiný polodementní Ráááádia a TýVý? Mám pocit z těchto “diskusí”, že už začínáte trpět samopsaním, že už reagujete sami na sebe.
    Kasík s vama, děcka.

  56. # Pepa | 24. 5. 2009, 19.37

    Chci poděkovat lidem, kterým není lhostejný veřejnoprávní rozhlas.
    Poukazováním na nedostatky můžeme rozhýbat molocha k nějaké činnosti.
    Možná je to neschopnost, lenost,případně pohodlnost.
    Proč by se někdo namáhal, když nemusí.
    Takový kšeftík bych taky bral.
    Možná by stálo za úvahu nahradit RŽ šestkou.

  57. # Kamil | 1. 6. 2009, 16.50

    Stačí vidět Pána Ivo Mathé a musí vám být jasno! Pokud ne, Bůh s vámi

Vaše reakce

Jestli se po zveřejnění vaše reakce nezobrazí, obnovte stránku (tlačítko „Refresh“ ve vašem prohlížeči, nebo stiskněte kombinaci kláves Ctrl+R). Pokud se nezobrazí ani poté, čeká na schválení (redakční systém mohl váš příspěvek omylem vyhodnotit jako spam), schválení proběhne do 24 hodin.
Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich pisatelů. Neručíme a neneseme zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse není moderována ani redigována. Vyhrazujeme si však právo je smazat, a to zejména takové příspěvky, které odporují dobrým mravům (urážky a vulgarismy) a porušují platné zákony ČR (pomluva). Žádáme čtenáře, aby se v diskusích oprostili od politiky a spekulací. Smazané příspěvky najdete v koši.