Pokud se vám stránka zobrazuje "divně" (neformátovaně), klikněte sem!




14. 5. 2009, 14.57

Veřejná schůze Rady ČRo 20. května – tentokrát v Liberci

Veřejná schůze Rady ČRo se koná dne 20. května 2009 ve 14:30 hod, v Českém rozhlase SEVER – redakce Liberec, Modrá 1048, 460 06 LIBEREC 6.
Z programu:

* schválení zápisů z jednání předsednictva RČRo
* informace k rekonstrukci objektu ČRo – Vinohradská-aktuální zhodnocení situace
* základní výsledky výzkumu RADIO PROJEKTU od 1.9. 2008 do 31.3. 2009
* hodnocení vybraných rozhlasových stanic za měsíc duben 2009
* stížnosti/názory/náměty posluchačů
* různé

Radní tentokrát zasedají v Liberci, takže posluchači z Liberce a okolí mají jedinečnou příležitost zažít zasedání Rady NAŽIVO. Vzhledem k tomu, že je to nezapomenutelný zážitek, vřele všem doporučuji.

Jana Kopecká

Diskuse

  1. # bab | 15. 5. 2009, 14.48

    Klidně se přiznám k přízemnosti. Malá česká osoba. Jsem já.
    Kolik ten výjezd může stát? Je to i s noclehem? Stravu si platí “vážení radní a radnice” sami? Doprava v limuzínách, vlakem, autobusem (luxusním)? Doporučovala bych “posvejch”. Třeba by ty roupy přešly…
    PROČ?

  2. # Ma Yuan | 15. 5. 2009, 15.39

    Re: bab | 15. 5. 2009, 14.48

    Proč? Protože v Liberci je daleko menší šance na to, že by tam ubozí radní, přepracovaní z toho, jak se snaží poplatníkům vylepšit poslech, byli obtěžováni lidmi, kteří nejsou budoucností národa. V Praze jsou ohroženi, navzdory strážím najatým z bývalých členů VB a PS-VB. Liberec je trochu z ruky, takže tam nebudoucnost národa nepojede a nebude stavět kelímky od chutných a výživných jogurtů proslulé značky!

  3. # bab | 15. 5. 2009, 16.17

    pro Ma Yuan:
    Ó ano, zážitek nevšední si chtějí radní uchovat pouze pro sebe. To mne, osobu přízemní, nenapadlo.

    Stráž mi bránila slovy: “Nemáte přístup, neb je plno.” A to, prosím, žádný jogurt v ruce nebyl… Tenkrát (nikoliv na západě) mne rozumný člověk z rozhlasu (i tací se v budově najdou) vpustil. Se mi moc líbil jeho rozvážný a klidný krok, kterým odešel zkontrolovat stav v zasedací místnosti.:) Stejně rozvážně pravil po návratu “Je tam místo, paní může jít.”
    Jen by mne zajímalo, PROČ tací člověci nemohou řídit… Řeknu – cokoliv. Řídit. To určitě slova jen plná chvály by zněla. Kdekoliv.
    Kdyby, náhodou v Liberci, nebo poblíž, času se dostávalo rozumným lidem, ať podívat se jdou, co jsou schopni námi volení zástupci “vyprodukovat”… Je urážlivé napsat “materiál”? Nechci se dotknout..:)

  4. # Hana Kopecka | 16. 5. 2009, 11.13

    Doporučuji
    http://www.rozhlas.cz/radiozur.....ava/583175
    Co vás pálí na hudběI….

  5. # betty | 16. 5. 2009, 17.33

    Ad hudba na Rž – opět sebechvalná óda psaná přes kopírák bez konkrétních dat, a proto jsem došla k poznání, že mi tam ty stále dokola omílané písničky pouští asi nezbední trpaslíci. Rž by se přece nic takového nemohlo stát.

  6. # krtek | 16. 5. 2009, 22.18

    Tenhle článek,to je jako když má Gustáv Husák projev na téma úspěchy lidové stanice Impuls. Kdo to ještě nečetl,tak doporučuju při čtení nejíst,protže by vám mohlo smíchem zaskočit!

  7. # ivana | 17. 5. 2009, 18.10

    Co vás pálí… na hudbě I.

    ” Náš hudební program je velmi pečlivě a odborně připravován na základě výsledků testování písní, oblíbenosti hudebních žánrů a dalších kritérií v řadách posluchačů v jednotlivých cílových sociálních i věkových skupinách. Tím se podařilo sestavit více než úspěšný model. Do zařazování titulů byla vnesena jasná a přesná koncepce, do které nezasahujeme vlastními nápady.” !!!
    Podepsáni : Lenka Paličková (lep) , Jiří Brodský (jbr) , Alexandr Pícha (ax
    Toto tedy vytesat do kamene nové budovy ČRo.
    Opravdu by měli být tito, co nemají vlastní nádad, dále placeni z našich peněz? !? Ptám se co tam tedy dělají? Už je mi jasné, proč je hudba na RŽ tak otřesná, on ji totiž připravuje nějaký blíže nespecifikovaný notně zastaralý a zarezlý stroj.
    OTŘESNÉ

  8. # Hluchý pes | 17. 5. 2009, 20.26

    2 ALL : Kde si soudruzi Paličková-Brodský-Pícha vzali inspiraci ??? Naše hudba odpovídá spravedlivým požadavkým dělnické třídy, rolnictva a pracující inteligence. Řídíc se závěry posledního sjezdu naší strany jsme vykročili jedinou správnou cestou výběru hudebního programu pro pracující jak prvních, tak i druhých a třetích směn. Soudruzi z našich redakcí jsou neustále přítomni na pracovištích, kde zjištˇují potřeby pracujících ohledně hudby, kterou tito chtějí poslouchat. Proto v souladu s jejich spravedlivými požadavky plníme plány reprodukované hudby v socialistickém rozhlase na 150 %. Tím jsme dosáhli denní poslechovosti dvaceti milionů posluchačů a to v zemi, kde žije 10 milionů pracujících. Náš závazek : plnění plánu reprodukované hudby na 300 %, naše heslo : socialistický rozhlas si rozvracet nedáme, už vůbec ne několika ztroskotanci a samozvanci z iprotestu, podporovanými diverzními dezinformačními centrálami ze zahraničí. Práci čest !
    Podepsáni soudruzi Paličková, Brodský ( nositel Řádu práce ), Pícha ( zasložilý komsomolec a aktivista ).

  9. # )))((( | 17. 5. 2009, 23.24

    Hluchý pse, moc si o sobě myslíte, máte pravdu jen v jednom, iprotest nebere vážně nikdo. Oprávněně. Zřejmě proto, že byl vždy vágní, ani na plná jména Hluchých psů a bab se nezmohl, natož pak na občanské sdružení. Proč by ho tedy někdo měl brát v potaz? Dobře vám tak, za ty urážky slušných lidí, které jsou obrazem vaší nízké dušičky. Když už nevíte, “vtipně” blábolíte o ” soudruzích”? Trapnost a ubohost z vás jen čiší.

  10. # krtek | 18. 5. 2009, 1.01

    Jo pse,přesně tak na mě dýchl článek tří soudruhů z rozhlasu! A ten příspěvek od pana vágního s plným jménem )))((( ti autenticky připsal jeden odstavec navíc k tvýmu komentáři :D Je úplně jasný o koho jde a taky je na něm zcela zřetelný,že iprotest (tak jako nikdo) nebere vážně :D
    Bohužel trapnost a ubohost čiší z hudby na RŽ.

  11. # bab | 18. 5. 2009, 7.01

    Obrácená závorko, do své lživé, nevymáchané a “normalizační” úst (neb slušnost mi opět velí), si berte své podobné…
    Pochlubte se svými “potazy”. Že jako RŽ furt stejný, normalizační? Tak, milá obrácená závorko, to není Vaší zásluhou, leda jste jedním z vyvolených. A to, jste? Nebo jejich slouha… Jedno horší druhého.. Teď a tady hrají… Čas sluhů…

    Které slušné lidi máte namysli, tady a teď je někdo uráží? Někdo z nás?:)))

  12. # bab | 18. 5. 2009, 7.30

    Pesu a Petře Hade, znovu vysvětlení i pro ostatní. Můj rozhlasový přijímač je “srdíčková” záležitost. Dávný dar od dětí. Naladit na něm jiný program než ten proklínaný RŽ dost problém. (Praha). A když se podaří, vrátit zpět opět problém.

    Takže, s trochou nadsázky, jsem stálý posluchač RŽ.(Na námitku svých blízkých, “tak si kup” se škaredě koukám.) A čekám na Velký třesk. Jsem optimista? Většinový?
    “Neříkej už podvacátý” – Sbírka zvadlejch růží… Zní v 8:24. Výstižné. A nikde jinde slyšet nemohla, NEPOSLOUCHÁM. Nemám kam přeladit.

  13. # bab | 18. 5. 2009, 10.14

    Ježíš, barbara vytvořila…
    Poslouchám, samozřejmě poslouchám. CD. Hanu Hegerovou, Kryštof(y), Jarka Nohavicu, zpívajícího právníka, romantický klavír pana Rotrekla, Suchého i Grossmana, Věru Špinarovou, Petra Nováka a Závidím…
    Obraz jsem vylepšila? A to nejsou zdaleka všichni milí mé duši.
    A vůbec je nevnucuji…

  14. # Hluchý pes | 18. 5. 2009, 14.57

    2 bab : no to je legrace. Taková rááádyja, co se na nich dal poslouchat jeden program měli už za Hitlera. Říkalo se jim Goebbelsschnauze. A Ty máš asi Lucy-Pokorný-Schnauze. To je ale nápad jak zvýšit poslechovost RŽ ! Šrotovné na rádia. Ta nová subvencovaná POUZE ale s frekvencí RŽ !

  15. # bab | 18. 5. 2009, 16.27

    Pesu, dej pokoj,:)), i na počítači pustím, ale copak má jeden čas pořád cosi měnit?
    A byl ještě Rozhlas po drátě, později, pamatuji velmi živě… Nikdo mi moji “závislost na RŽ” nevěřil, že? Vaše chyba…:) Zjednodušuji, opět. Bab.

  16. # Hluchý pes | 18. 5. 2009, 21.09

    2 bab : jo, rozhlas po drátě s jedním programem ( kombinace Prahy, Hvězdy a Vltavy. Legrační bylo, že to zavedli kvůli možné válce. A po invazi Rusáků v roce 1968 se to obrátilo proti autorům. Drátˇák vysílal svobodně nejdéle. Nic jim nebylo platné, že vypnuli terestrické vysílače. Drátˇák neumlčeli jen tak lehce….

  17. # ivana | 19. 5. 2009, 8.01

    Možné vyrování i pro ČRo?

    Propouštět se budou ředitelé

    http://ihned.cz/c3-37165000-00.....u-reditele

  18. # bab | 21. 5. 2009, 9.34

    Pesu, mnohdy mimikry nutné “nasadit”.:) Bab.

  19. # Jaroslava | 22. 5. 2009, 21.44

    Již jste si přečetli?
    Co Vás pálí…na hudbě II
    http://www.rozhlas.cz/radiozur.....ava/585659

  20. # Petr Had | 25. 5. 2009, 14.04

    Zajímavosti : http://zpravy.idnes.cz/delnick.....2_krimi_js
    V dnešní MF Dnes zajímavý článek Fero Feniče na ředitele ČT Jiřího Janečka. Velmi mnoho z tohoto článku lze aplikovat i na ČRo – Kasíka ! Zatím není na iDnesu .

  21. # Ma Yuan | 25. 5. 2009, 16.26

    Re: Jaroslava | 22. 5. 2009, 21.44

    Přečetl jsem si vše. Ze strany ČRo je jasné, že text dali dohromady Pícha (o jeho neschopnosti bylo řečeno už mnoho, je to prostě akustický dvouminutový vědec), pak nějaký Brodský (nevím, kdo to je, ale za něj mluví proslulý výběr písní), a pak jakási paní na reklamu (za hloupé řeči ji platí, tak to prostě dělá — těžko říct, zda umí i něco jiného).

    Diskusní příspěvky na web-site ČRo to podle mě zhodnotily velmi dobře. Nějaký člověk, který má web ČRo na starosti, tam občas na něco odpovídá, ale prázdnost jeho odpovědí vystihuje řada diskusních příspěvků taky. Když je zapotřebí, prohlásí ten webový maestro, že je to tajné — čili pokus o utajení toho, že si ČRo ohledně hudby zřejmě vymýšlí a lže, takový to na mě dělá dojem. Hudba je prý skvělá — škoda, že to tvrdí pouze Rž a podložit to něčím jiným, než svým tvrzením, odmítá (tlachy o nadšeném většinovém posluchači jsou mu vyvraceny v diskusi také).

    Zjevně se asi jedná o velký podvod ze strany ČRo, spojený možná s nějakou korupcí apod., protože za puštění skladby jdou někomu peníze a za nepuštění peníze nejdou. Ale co čekat od ČRo, když podobný přístup funguje patrně skoro všude. Ten web-maestro to (asi ne zcela svou vinou) prostě obhájit nemůže, protože pravé důvody toho děsivého hudebního doprovodu se říct nemohou (a jistě to není utajování nějakých statistických postupů).

    Řeči o selektoru: hudba je příliš humanitně zaměřená oblast, než aby se na její výběr dal použít program, který vznikl pro komerční stanice, nikoliv pro veřejné (placené povinně veřejností za pochybn slib, že stanice nebude jako komerční). Programem vybíraná hudba se řídí relativně primitivní statistikou, podloženou finančními zájmy. Podobné výsledky dávají (vzhledem k humanitnímu zaměření problematiky) např. programy na překlad jazyků, protože libovolné statistické postupy dávají *statisticky* ubohé výsledky. Ale v nejhorším se špatné lidské rozhodnutí pak dá svést na špatný program, ne? No a “průměrný” posluchač nemusí vůbec existovat, vyjde jen jako číslo — ale jak se *doopravdy* zjišťuje (pokud se opravdu zjišťuje a není to jen lež)? To je TAJEMSTVÍ.

    Já už jsem přestal Rž poslouchat zcela — pořád se to vleče dost bezútěšně, a odhaduji, že jediná cesta by byla zrušit Rž a vybudovat nový (s naprosto jinými činiteli, bez pokorně výborných Píchů). Zprávy i počasí si mohu zjistit dřív a lépe třeba přes Internet (i když to není optimální přístup, čumět pořád do počítače), resp. na jiných stanicích, hudba se dá najít jinde, když má být z rádia (něco málo i na té Vltavě), no a o zbytek prostě přijdu. Jsem menšinová nebudoucnost v každém případě, a z vyjádření těch dvou příspěvků ČRo mi plyne, že jediným cílem je většinová “poslechovost”, takže Rž musí upadnout na úroveň svých komerčních konkurentů. Jenže stejně je nikdy nepředběhne. Škoda, že na Rž musím platit (nemám na mysli zrušení poplatků, ČRo má některé dobré stanice, ale Rž se s nimi veze — asi jde o tu “sociální solidaritu”, i Pícha s Brodským musí z něčeho důstojně žít a nehladovět).

  22. # Ma Yuan | 25. 5. 2009, 19.41

    Re: Hluchý pes | 17. 5. 2009, 20.26

    Ano, Pse, dobře vystiženo. Ale je to žalostné, že zrovna tohle to tak dobře vystihuje. Na mě (zprofanovaného heretika) ta prohlášení oné svaté trojice dělají obdobný dojem.

  23. # bab | 26. 5. 2009, 17.34

    Nefunguje. Vím já proč? Nevím…
    I o Radě, vážené a “naší”.

  24. # Petr Had | 26. 5. 2009, 18.00

    To bab – ale funguje :-)
    http://www.blisty.cz/2009/5/26/

  25. # Petr Had | 26. 5. 2009, 18.30

    Tak přece to jde :
    Polsko zrušilo kompletně poplatky za televizi. Náklady na provoz televize tak budou napříště hrazeny ze státního rozpočtu a reklamy.

    Poláci zrušili poplatek , na který každá domácnost vlastnící televizní přijímač musela platit v přepočtu částku 1 150 korun. Pro srovnání v České republice platíme za ten samý poplatek výrazně více, tedy 1 620 korun ročně.

    Při vší úctě k Ma Yuanovi mám jiný názor na placení těchto poplatků a to včetně rozhlasových poplatků !

  26. # Jaroslava | 27. 5. 2009, 16.41

    Ma Yuan | 25. 5. 2009, 16.26
    To je přesně ono, za odvysílání skladby jdou někomu peníze (asi přes OSA)! Tak proto se opakují některé skladby velmi často! Pak tomu někomu jdou peníze velmi často! Jiné skladby se vysílají málo a většina se nevysílá vůbec. Proto je ta hudební nabídka na Rž tak málo pestrá. Jenže obyčejný posluchač to nezmění. A že těh nespokojených s hudbou se už ozvalo hodně!

  27. # bab | 27. 5. 2009, 18.00

    Zajímalo by mne, jak je možné vstupovat do hudby, nehrát skladbu do konce a jiné podobné vymoženosti.

    Já bejt interpret, tak se ozvu. Nebo jsou zase prachy “viníkem”? No, ne že by často vadilo..:))) Jen pro pořádek. U ČRo je možné vše.
    Např.: Domluví se z OSA(?), že čas, patřící konci skladby zaplati reklama a tím je zaplacena OSA… ČRo ušetří na poplatcích, ne? Takový malý ale náš kolotoč…
    Pokud jsem zase totálně mimo, omlouvám se, ALE CELÝ SYSTÉM je k uzoufání a zoufalé příčiny napadají…

  28. # Ma Yuan | 27. 5. 2009, 19.34

    Re: bab | 27. 5. 2009, 18.00

    Kdysi, v raných prvohorách, když Jandova dojemná píseň o narození se pouze s holým zadkem, bez platinové kreditní kartičky, byla snad ještě skoro moderní, se mluvilo do skladeb, aby to nahrávačům na (cívkové!!!) magnetofony zkazili z hlediska kopírování (dělal to i 208-Luxemburg — tam ale Jandu naštěstí nehráli).

    Dnes se dozvíte přihlouplý žvást, že to tak je, protože o tak být musí, a musí to tak být, protože to tak je. I nehudební stanice (Rž) by třeba mohla zahrát skladbu bez zbytečného žvanění, a kupodivu by to šlo i vice versa: verbální projev by mohl být bez podkladu písní libovolných Jandů, takže by byl (projev, ne Janda) i srozumitelnější, např. ke konci. Ale nebylo by to “moderní”. (“Moderní” = kopie toho, co už několik let dělá libovolná komerční stanice kdekoliv, a to v naději, že náhle začne celý osmimilionový národ usilovně naslouchat Rž).

    Libovolní akustičtí vědci chtějí překrýváním hudby a slova vyvolat dojem “dynamičnosti a návaznosti”, že jako právě vstupují tím nejaktuálnějším z nejaktuálnějšího do oblíbené písně (o novém bytě), nejnovější hit střídá nejnovější závažná světová událost (módní trendy ve svatebních kyticích). Dle tajného výzkumu spokojený poplatník radostně pokyvuje hlavou a cítí se být “tak nějak” informován i baven.

    No a ono to tak ale většinově je. Proto se to tak dělá. Rozhlas je prostě kulisa na pozadí, to je realita a s tím se nedá nic dělat. Kdo by toho chtěl víc, je skutečně v drtivé menšině a ta prostě ovlivnit nic nemůže. Navzdory tlachům v kodexech (to je totéž jako tlachy o “rovnosti” bez ohledu na pohlaví, původ, věk, …, xyz).

    Menší než malá menšinovost prostě tohle přináší a veřejná stanice se tím ve skutečnosti nemusí zabývat (pouze musí povinně splnit procento minut pro několik *politicky* definovaných menšin [k těm my nepatříme], aby nebyly výtky třeba z Bruselu).

    Tím víc vyniká neschopnost lidí, kteří tam kdysi dosadili tu maniodepresívní osobu. Nepochopili, že vše má své meze. A ti lidi jsou tam pořád, včetně Kerberose střežícího odkaz Hádesové. Hádesová likvidovala prvně především menšinové pořady (Ester apod.), protože jediné, dosud platné zaměření Rž je na poslechovost. Takže co bychom mohli očekávat než nejapné kopírování komerčních stanic (které ale nemusíme zcela přímo platit ze zákona).

    Neříkám, že by Rž musel hrát 15 minut “Toad” od Gingera Bakera, ale nemusel by se uchylovat ani k opačnému extrému.

    Není to úžasné, jak web-maestro argumentuje ve prospěch toho, že se nemůže hrát hudba hudebníků, s kterými je 50timinutový rozhovor? Web-maestro asi umí dokonce zapnout i počítač, takže ho nemohu podezřívat z úplného ignorantsví — takže možná tomu sám nevěří, co musí říkat. Nebo že by věřil? V Rž je možné opravdu cokoliv úděsného.

    Ne, nechtějme raději znát pravdu, proč Rž vysílá hudební doprovod tím (skoro) nejhnusnějším možným způsobem. Vždyť, jak sám Rž nás učí, drtivá většina osmimilionového národa je spokojena. Kdo je nespokojen, jde proti jim. A to musí přecedové zarazit(chtějí-li být přecedy).

  29. # Občan | 28. 5. 2009, 8.24

    Psáno pro portál Radiožurnálu

    Infekce aneb Česká media, s.r.o. zvyšují vliv –
    Jojo, je to bída, Florián už spolu s Růžovoučkým odhalili, že Bab píšící sem, je ta samá Bab, píšící na Iprotest! Hrůza! Proč si Bab nezmění pro portál Radiozurnálu svůj nick? Například na Děd! :) Blbé ovšem je i to, že Tachecí, která,jak známo, spolu s Českými medii s.r.o, řídí na dálku RŽ ,si vzala nějaké přesčasy a šéuje už i Radio Česko, alias BBC. No, jsme zvědavi, jak dlouho to bude Rada BBC Tachecí trpět. Moderátorka Zeleziová je zřejmě dcera prokurátorky JUDr. Polednové. Dnešní ranní výslech šéfa NKÚ, plný jedu a skákání do řeči , samozřejmě nekvalifikovaný a neprofesionální by si měli vzít do prádla na Fakultě žurnalistiky UK. Jako odstrašující příklad. Nedivím se, že Polednová, které každé ráno pouštějí za dobré chování Radio Česko, žádá o podmíněné propuštění! Nedivil bych se, kdyby jí potom svěřila Jaklová moderování na Radiu Česko Impuls nebo tak. Mohlo by se to hodit do marketingu: Pokorně, jsme Výborní, každé Poledne!

  30. # bab | 28. 5. 2009, 9.47

    ***Občane, je mi naprosto lhostejné na co přijdou pánové z rozhlasu v případě mé maličkosti. Více mne zajímá, co se provede s celoplošnou hlasatelkou Výbornou, pokorně výbornou…***

    Předcházející text okopírován z dizkuze na Ižurnálu…

    Občane, co blbnete? Kopírovat umím, všim ste si? A mám začít konspirovat? Proč?
    Jó, jak ví Pes, mimikry občas použiji…:)))

  31. # ivana | 29. 5. 2009, 16.41

    Písničkářský mejdan plaší depresi
    “Spojovaly nás písně a snaha přežít v odporné době,” říká Ivan Hoffman o právě vydaném albu písničkářů ze Slovenska ” Nikdy tak nebolo” . Už jste již někdo slyšel? Tedy nemyslím samozřejmě na RŽ ale někde jinde

  32. # Pepa | 29. 5. 2009, 21.00
  33. # Petr Had | 30. 5. 2009, 10.50

    To : # Pepa | 29. 5. 2009, 21.00 :
    Můj naprostý souhlas s panem Kolmanem , obzvláště když vedení ČRo včetně Rady ČRo se ke svým “koncesionářům” chová tak , jak se chová ! M.j. nestoudný pokus o vyvedení nesouhlasících občanů – posluchačů na zasedání Rady ČRo je toho více než pádným důkazem . Těch důvodů je samozřejmě mnohem více , každý má možnost další důvody zde napsat a většina již napsána byla ! Žádám tímto zástupce IP o zveřejnění zatím jen návrhu zákona o zrušení koncesionářských poplatků a také zefektivnění hospodaření ČT i ČRo !

  34. # Ma Yuan | 30. 5. 2009, 11.55

    Re: Pepa | 29. 5. 2009, 21.00

    Autor toho článku (Petr Kolman) tam nabízí docela racionální řešení (např. platit ČRo z procent DPH). To se mi líbí.

    Politické ovlivňování rozhlasu: že by teď (s našimi poplatky) nebyl Rž ovlivňován politiky, to zní stejně pravdivě jako před- i povolební tlachy těch politiků. I těch přihlouplých reklam je stále víc (mě se to tak jeví a je mi jedno, že se to tak nejeví komukoliv z Rž). Takže poplatnictví příliš účinné není, a Rž sklouzává k napodobenině komerčních stanic (bez ohledu na to, co kdokoliv z Rž o tom vykládá — tak to vidím já jako ten, který na ně PLATÍ). Zákonem zaručená podpora z procent poměrně dost zlodějské daně (DPH) by určitou nezávislost na rozhodnutí nějakých “našich zastupitelů” snad docela podporovala. A ty peníze by se tak aspoň z malé části daly využít rozumně. Možná by to mělo i nějaké nevýhody? Nevím. Ale nebylo by to už přiklepávání peněz “našimi zastupiteli” dle toho, jak moc jim ČRo podlézá nebo ne. DPH se vždy nějaká vybere a nemusely by tam být ty reklamy typu “každ den tady a teď pijte slivovici a poslouchejte při tom výbornou Pokornou”.

    Někdo by ovšem měl mít dohled nad dodržováním stanovených pravidel pro veřejný rozhlas — ale muselo by to být něco jiného než ti jaloví čmeláci na bradlech. To by měli nějací chytří taky vymyslet, aby z toho nebyly zase ty příšerné “Rady” s Tamarami Pressovými a Jogurty Jogurtovičemi Jogurtěnky. V tom vidím velký problém (dohled nad Kasíky být musí, ale čmeláci se neosvědčili).

  35. # Hluchý pes | 30. 5. 2009, 14.26

    2 ALL : Zpráva z médií : uvažuje se dát soudruhu Janečkovi jako trafiku za vyhazov z ČT Český rozhlas !
    PRIMA !!!! Místo estébáckého důvěrníka Zmizíka, pardon : Kasíka konečně kovaného soudruha z KSČ-PALCÁTU !!! Mělo by to “výhody”. Tým RŽ by mohla posílit soudružka Jiřina Švorcová a ČT-estébák Morávek a ČRo-estébák Voldán. ( Oba zatím asistenti soudruha Remka ). Pro nás posluchače by to mělo tyto výhody : soudružka Švorcová by mohla přednášet básničky o “Slunci jménem Stalin” a tzv. investigativní tým RŽ by konečně obdržel dva soudruhy vychované skutečnými experty na investigaci z StB.

  36. # Pepa | 30. 5. 2009, 18.18
  37. # Hana Kopecka | 2. 6. 2009, 13.14

    Tak nám asi padne Kasík……otázka je zda je Duhan lepší čí horší varianta

    http://www.tyden.cz/rubriky/me.....22682.html

    a ještě zde
    http://aktualne.centrum.cz/dom.....?id=638905

  38. # Hluchý pes | 2. 6. 2009, 18.32

    2 Jana : jestli to není fáma, tak by to byla nejlepší zpráva za posledních 17 měsíců.

  39. # Ma Yuan | 2. 6. 2009, 21.21

    BAB: Krásně jste vybrala ty dvě ukázky otázek od 55. Tak hloupě se ptát, to je skoro neuvěřitelné: “Budete ještě zachraňovat?” “Turisti nebo sportovci?”. To je jak parodie na takový typ pořadu, ale Rž (snad ještě) oficiálně není parodickou stanicí? Ani výměna Kasíka tomu nepomůže (ledaže by tu 55 přeřadili na jiný typ pořadů nebo aspoň omezili její vystupování). Já už Rž naštěstí neposlouchám vůbec a nechybí mi taky vůbec (hlavní důvod není 55, to prostě nezapnu, když vím, kdy bude parodovat; důvodem je ten pomatený normalizační hudební doprovod, s kterým ale prý je osmimilionový národ spokojen, jak učí Rž na základě vědeckého výzkumu). Nicméně kuriosity typu “dotazy 55″ si v monitoringu přečtu rád.

  40. # JirkaM | 2. 6. 2009, 23.42

    ..no, takhle vytrženo to vypadá hloupě, ovšem pokud si to poslechnete celé, jsou to otázky celkem na místě. LV nemusím, kvůli Radkovi jsem si to ale stáhl a naopak ji musím pochválit, že to byl zatím jeden z jejich nejlepších rozhovorů. Byla celkem v obraze.

  41. # bab | 3. 6. 2009, 5.16

    pro JirkaM:
    A proč si myslíte, že jsem poslouchala? K vůli LV? Nikoliv, Radek Jaroš byl důvod.
    Já také nemám výhrady k HOROLEZKYNI Výborné (vím o ní houby). Pokud, dle Vás, horolezkyně klade za dvacet minut pět otázek na odchod ze života a je tohle jeden z nejlepších rozhovorů, tak se nedivím vůbec ničemu.
    Vytrženo, nevytrženo, je hloupé… Mne na horolezectví fascinují lidé a hory. Nikoliv smrt. Smrt je krutá a nelidská daň. A ke smrti přistupovat s pokorou…

  42. # JirkaM | 3. 6. 2009, 5.47

    I já poslouchal kvůli němu – dobře se s ním znám – a chtěl jsem vědět, zda to LV ustojí. S počtem otázek na smrt to silně přeháníte a rozhodně nebyly od věci. Zachránil loni dva horolezce, kamarád mu před měsícem zahynul na jiné expedici a jemu samotnému to, bohužel, hrozí kdykoliv se někam vydá. Otázka, jestli bude ještě zachraňovat zazněla proto, že mu člověk, kterého loni snesl dolů, v podstatě ani nepoděkoval. A jak jste se mohla dozvědět, každou takovou záchrannou akcí riskuje svůj život pro člověka, kterého nezná a který by se na něj v opačné situaci třeba klidně vykašlal.

  43. # bab | 3. 6. 2009, 7.49

    pro JirkaM:

    Že záchranou akcí v podmínkách takto extrémních riskuje SVŮJ život každý horolezec, není nutno uvádět bulvární otázkou zda bude zachraňovat životy i v budoucnu. Nic nového jsem se nedověděla. Nepotřebuji NOVÉ, dobře. Ale zajímavé otázky neruší zajímavé odpovědi…

    Bude, bez ohledu na otázky. Zachraňovat. Možná si jen nerozumíme…

  44. # bab | 3. 6. 2009, 8.21

    Věta: “Nic nového jsem se nedověděla.” patří na adresu Lucie Výborné !!!
    Nikoliv Radka Jaroše. Jak mnohlo vyznít…

  45. # Ma Yuan | 3. 6. 2009, 8.44

    Re: JirkaM | 2. 6. 2009, 23.42

    Jirko, poslechl jsem si to na základě zmínky Bab v Monitoringu. Mě připadá, že se těm úmrtím věnovalo příliš mnoho času — chápu, že je to obecně zajímavější, než jiné věci o horách; černou kroniku s oblibou čte skoro každý, jak známo. Pro mě to téma “neštěstí horolezců” je ale poněkud bulvár, když se tomu věnovalo tolik minut z pořadu, ale jiné to samozřejmě může zajímat.

    Pro lidi typu toho horolezce je zcela přirozené, že pomohou druhým. Proto se ho ptát, zda po jedné divné zkušenosti “přestane pomáhat”, mi připadá velmi hloupé. Ten horolezec je zjevně charakterní člověk a příště zase pomůže, bude-li třeba. Proto mi ta otázka připadá velmi bulvární.

    Já osobně bych očekával jiný obsah rozhovoru o lezení v (pro mě nepochybně) extrémních podmínkách (jsem jen turista a nejvýš jsem byl v 4600 m; zaujaly by mě jiné věci než kolik bylo mrtvých na Mount Everest, ale 55 se asi domnívá, že zajímavé je tohle a pořád to tam směřovala coby moderátorka).

    Protože jsme všichni velmi různorodí i z hlediska obliby poslechu typu rozhovorů s *netuctovými* lidmi (což byl konkrétně případ toho horolezce), tak by Rž měl poskytovat i jinou příležitost než pořád dokola, každý den, jednu a tutéž moderátorku, která to umí jediným způsobem. Řadě posluchačů se její způsob práce nelíbí, řadě se asi líbí — tak proč nevyhovět i těm, kterým se nelíbí? Ti také platí poplatky a chtěli by (např. já) za to mít i něco pro sebe. Jenže každé dopoledne 55 a k tomu kombinace omílání pořád stejných “hitů” spoustu lidí odpuzuje (nejen mě).

    Stanici Rž podle mě chybí v mnoha typech pořadů právě ta různorodost. 55 je ukázkou. Měli by (nejen) ji s někým střídat, domnívám se.

  46. # Hana Kopecka | 3. 6. 2009, 16.57

    Osobní vzkazy a názory Bab a proti Bab byly v monitoringu smazány, pokud je možno pište je sem do diskuze v rámci slušnosti a nezaplevelujte monitoring. V monitoringu se snažte být konkrétní. Díky všem
    Administrátor

  47. # bab | 3. 6. 2009, 17.46

    Ma Yuane, jste vzácný člověk. Zdravím Vás. Bab.

  48. # Petr Had | 3. 6. 2009, 18.30

    K diskuzi -
    1.Přežitý a zastaralý systém koncesionářských poplatků odpovídající době svého vzniku, tedy první polovině dvacátého století.
    2.Neefektivní výběr poplatků.
    3.Poplatky mají povahu jakéhosi „výpalného“, které jsou občané povinni platit veřejnoprávním médiím za to, že se mohou dívat na televizi.
    4.Nespravedlnost systému poplatků, kdy je musí platit všichni bez ohledu na to, zda přijímají signál veřejnoprávních médií.
    5.Asociálnost systému rozhlasových a televizních poplatků, kdy poplatek ve stejné výši musí platit jak mnohočlenné domácnosti tak domácnosti jednočlenné, čímž jsou zasaženi nejvíce starobní důchodci.
    6.Poplatky neplní roli vyplývající z definice poplatků, tedy, že za selektivně vybranou veřejnou službu občan zaplatí poplatek a dostane určité protiplnění. Za rozhlasové a televizní poplatky občan nic nedostává poplatky tak mají povahu dalšího daňového zatížení.
    7.Zrušením poplatků a financováním veřejnoprávních médií ze státního rozpočtu se ušetří za inkaso poplatků cca 400 mil. Kč za rok.

  49. # Petr | 3. 6. 2009, 21.25

    Sním nebo bdím. Asi sním: Celý rozhlas nemluví o ničem jiném než o, z mnohastran potvrzovaném, pečlivě inscenovaném, nadcházejícím odstoupení dnes už krajně nepopulárního generálního ředitele Václava Kasíka.

    Kazíka, známého mezi rozhlasáky též jako Zmizík nebo Fíkus, posílají ke dnu ti, kterým nejvíce věřil, ti, které nominoval do nejvyšších funkcí programu politického zpravodajství a publicistiky. Neuhlídal je a oni si zajistili v dramatické době před volbami na různých frontách politickou podporu a mohou ho obětovat a do voleb získat zásluhy, aby mohli být pozdějí sami zvoleni alespoň na čas, do funkce generálního ředitele.

    U šéfa ČSSD a KDU je už zřejmě v přízni Slovák a bývalý federální rozhlasový generál, pan D., u ODS zůstává ošuntělý pan M. potřísněný Wawem a Hrad se mile tváří na statnou mladou paní H.

    Zaměstnanci plánují akci Pivo bez generálního ředitele, ale neznají přesný termín. Současný GŘ zřejmě plánuje oznámení nuceného odchodu na oslavách svého desetiletého působení v čele ČRo na kterou svolal na příští týden rozhlasovou generalitu. Tam mu ještě všichni jeho věrní zatleskají, ale především jim půjde o to se s ostatními dohodnout na aliancích, aby byla zajištěna kontinuita, aby někdo z desítek současných ředitelů rozhlasu zůstal u hlavního vesla, a tak aby se většina Kasíkových šéfů zachránila ve funkcích i za cenu toho, že by se od něj více, méně distancovali.

    Asi částečně paranoidní a těžce nepředvídatelný vládce veřejného éteru zažívá hořké dny,které ale i pro něj budou vysvobozující. Odejde z Vinohradské zrazen těmi, kteří se ho nejvíce báli, opuštěn všemi spojenci z rozumu, kteří mu ze strachu tak nadbíhali.

    Na odchod mu snad zazpívají hrdinové z bilboardů, Honza a Lucka, ale i za ně už se hledá náhrada.

    U některých zaměstnanců rozhlasu se snad objeví lítost nad podivínem, který vše podřídil tomu, aby se udržel co nejdéle u moci, vše dělal pro to, aby působil před politiky co nejvíce neškodně, až proti němu začali nezávisle na sobě působit tři jeho nejvěrnější ředitelé s léta pěstovanými vazbami na politické špičky, kteří teď svedou boj o prozatím dočasné vedení Českého rozhlasu.

    Jak ale říkám, možná je to ale vše jen další zlý sen o české realitě a ještě mnohokrát se probudíme a zjistíme, že je to vše úplně jinak. Ať už si politici rozhlasové vedení naplánovali před volbami jakkoliv, redaktorů a rozhlasových pracovníků odchod Kasíka zbaví permanentního sevření žaludku strachu a nejistoty co bude. Klíčové bude, zda se rozhlas znovu neuzavře do sebe, nebude z vysílání nadále odpuzovat vše konfliktní a přestane hrát profláknutou hudbu minulého století a zda budou šiky současných ředitelů schopné přizvat nové lidi s novými myšlenkami a radní přizvat skutečné manažery hodné média 21. století.

    Až jednou u karlovarského barového klavíru budete před půlnocí žádat malého přikrčeného starého muže v brýlích a s knírkem o písničku na dobrou noc ani Vás asi nenapadne, kolika lidem otrávil život jen tím, že se na dlouhých 10 let od klaviru vzdálil a jal se řídit rádio.

  50. # Hluchý pes | 4. 6. 2009, 14.45

    2 Petr : já sai tu žumpu ve Vinohradské představuji téměř stejně. Jde 1. o prachy a vliv, 2. o vliv a prachy, 3. o prachy a o to, kam umístit své kamarádíčky do tručných trafik, a vliv. A UDRŽET TO, CO NEJDÉLE ! ROZHLASOVÝ PROGRAM ? POSLUCHAČ ? BUDOUCNOST MÉDIA ? CHACHA CHA CHA CHA CHA !!! Který IDIOT může myslet na takové hlouposti ! Zatímco krize likviduje tisíce malých podniků a pracovních míst, v rozhlase s garantovaným příjmem je možno umístit spousty kovaných soudruhů, estébáků, oportunitů a vlezdoprdelků. No,uvidíme….Udivuje mě klid těch “slušných a poctivých” pracovníků, co do korýtka ani náhodou nedosáhnou a co smějí sbírat drobky upadlé z Kasíkových knírů….

  51. # Hluchý pes | 4. 6. 2009, 14.57

    2 Petr : konečně konstruktivní myšlenka – Lobby Grandhotelu Pupp, přítmí, u klavíru Kasík, na klavíru se válí 55 ve svůdném prádélku …a šeptá mu do ouška : Zahraj to ještě jednou, Same….As times go by…

  52. # Ma Yuan | 4. 6. 2009, 17.53

    Re: ivana

    Díky za odkaz na pořad s Martinem Vadasem v Monitoringu — dodatečně jsem si poslechl. To je podle mě ukázka typu pořadu, jaký komerční rádia nikdy dělat nebudou. Takové pořady však jsou vemi potřebné (a zajímavé, dobře moderované). Zároveň to (ve srovnání) ukazuje na povrchnost toho, co produkuje třeba 55.

    V době procesu s Miladou Horákovou jsem ještě nepopuzoval svět svou přítomností, ale když si to jeden poslechne… přinejmenším jako poučení to stojí za to.

    ČRo, placený námi povinně, by se měl věnovat věcem, které v komerčních žvanírnách nikdy nebudou. Uvedený pořad naneštěstí patří spíše k výjimkám vzhledem ke směřování Rž do pokud možno gigantické poslechovosti (vzhledem k možné budoucí privatisaci???). A kdo by pořady o Miladě Horákové, moderované Janou Klusákovou, poslouchal, žejo; tam tak ňák tu poslechovost neseženeme, souzi a soušky.

  53. # Partyzan | 7. 6. 2009, 8.46

    RŽ se spojilo s ČRo – Radio Česko, alias BBC!

    Chválím Šárku Dańkovou za její překrásný pořad Kronika Radia Česko, věnovaný EU. Ovšemže (sabotéři ve vedení ČRo) její skvělou reportáž, kterou dokonce podkreslovala velebná Smetanova Vltava! zařadili bratři Kasík s Floriánem zlým činem (proklausovsky a projaklovsky) nikoli propagačně před volby do EU, ale na neděli: zkrátka ČRo vysílal vzdělávací unijní pořad na dobu po volbách v ČR do Evropské unie. Český rozhlas jednotně česky skanduje: Entropě zdar!

  54. # Kvetinka | 7. 6. 2009, 14.56

    Slovák nebo Maďar Duhan tedy podle některých dělá vše pro to, aby si lidé mysleli, že znovu povede Český rozhlas. Už jednou tu funkci za Československa dělal, nevíte, proč musel skončit? Nebyly to problémy s alkoholem, že ne? V čem bude lepší než Kasík kromě toho, že si ho vybraly politické strany? Umí něco? Má o rozhlase nějakou představu nebo se jen mocným hodí do krámu před volbami? Co si myslí o Kasíkovi? Není to jen další intrikán? Nebude digitální rádio řídit další důchodce, který se neumí připojit na internet?

  55. # Hluchý pes | 7. 6. 2009, 15.54

    2 Kvetinka : koho nemám rád, to jsou rasisté a xenofobové. Dal bych rozhlas i Japonci, kdyby ho vyvedl z dnešní zoufalé situace. Zbylé invektivy bys měla doložit. Že my nazýváme zde Kasíka Fíkusem a Zmizíkem je doloženo ( je to slang pracovníků ČRo ), že byl šumařem, je pravda, důvěrníkem StB též, a že je neschopný – to je více než očividné. Ale z alkoholismu nebo něčeho podobného jsme ho nikdy neobviňovali neb pro to nemáme důkazy a je nám to celkem lhostejné.

  56. # Hluchý pes | 7. 6. 2009, 17.19

    2 Kvetinka :hele, Kvetinko, nechceš to vzít Ty ? Jako pracovnici rozhlasu stačí ti změnit smlouvu a když ještě přesvědčíš ty zombies z rady, tak to máš v kapse. Jenže : v monitoringu Tě nevidno a kromě kritiky nějakých konstruktivních návrhů z Tvé strany pomálu….

  57. # Jana K. | 7. 6. 2009, 18.56

    To Pes a Květinka. Je možné, že má Květinka podložené informace, co se alkoholu týká, ale nechci spekulovat. Mně na panu Duhanovi spíš drásá jeho věk. Nic proti, ale nenašel by se v rozhlase někdo schopnější, kdo přinese svěží vítr? Peter Duhan asi nebude příznivec radia Wave, nevím jak moc fandí ČRo Leonardo a dalším digitálům. Pokud to má být pro pana Duhana trafika, tak nechť je mu prosím nalezena nějaká jiná. Chtělo by to mladou krev, schopného manažéra, či manažérku.

  58. # Občan | 7. 6. 2009, 19.21

    Rozumím mudrování Jany K.: nejlépe – co do mládí některá z vedení Iprotestu nebo rovnou – co do schopností – Jaklová. Nebo vobě?

  59. # krtek | 7. 6. 2009, 20.21

    Že měl Duhan aféru s chlastem jsem taky někde četl nebo slyšel.Je to možný.Duhan je kámoš Kasíka a oba jsou velcí fandové zašlých časů.ČRo Brno je pro ně vzor úspěšnýho veřejnoprávního rádia.Takový pocity jsem nabyl,když jsem je svýho času poslouchal na šestce.Když ani na ČRo6 nebyl schopnej vyměnit zprávaře,kteří neumí přečíst tři věty bez přeřeku,tak teda nevím jak chce dělat nevyššího führera.

  60. # Pepa | 7. 6. 2009, 20.52

    V úterý 9.6. bude po 10. hodině na RŽ hostem Daniely Karafiátové ředitel rozhlasu V. Kasík – pramen: program na příští týden na webu ČRo.

  61. # Jana K. | 7. 6. 2009, 22.35

    TO Občan, trochu vás nechápu, ale nevadí. Dana Jaklová nesplňuje ani jednu z možností, 20 už jí bylo a manažérka taky není. Je sice všeho schopná, ale to snad pro řízení rozhlasu nestačí…

  62. # Občan | 8. 6. 2009, 7.36

    To: Jana K.
    Naopak, stačí, neboť toto je pro řízení veřejnoprávních médií – ČTK, ČT, ČRo – v ČR klíčová podmínka!

  63. # Hanka Kopecka | 8. 6. 2009, 8.53
  64. # Obcan | 8. 6. 2009, 9.26

    To: Hana Kopecká

    Vedení IP Čermákovu blábolu říká “zajímavost”.
    “Ale když si čas od času televizi pustím, vidím v ní z novinářského hlediska solidní zpravodajství a slušnou publicistiku.” medituje Čermák například.
    Jak zde kdosi napsal, ČT, ČRo i ČTK by se měly stát oficiální součástí Matějské poutě:
    Tržiště senzací v kombinaci s Černou kronikou. Třeba Jaklová s Jíšou skutečně ČRo Ďuričkovi prodají!

  65. # Hanka Kopecka | 8. 6. 2009, 10.50

    Občane/Partyzáne,
    jako zájímavost jsem odkaz dala proto,že se netýká rozhlasu, ale mediálních rad a ona si ta televizní je s tou rozhlasovou dost podobná.

  66. # Jaroslava | 8. 6. 2009, 23.23

    V poslední době rozhlas téměř neposlouchám. Dnes jsem s úžasem zjistila, že se někdo v monitoringu dne 5.6.2009 vyjádřil, pod mým nickem, ke zřejmě nové hlasatelce Rž, van Erne. Nevím jaká je, ještě jsem jí neslyšela.

  67. # František | 9. 6. 2009, 6.51

    Občanko-Hanko Kopecká

    Spíš než studiu, kdo jaký používá na Vašem protestním webu používá nick, byste si měla alespoň jednou přečíst něco o médiích veřejné služby anebo třeba Zákon o Českém rozhlase.
    František

  68. # Ma Yuan | 9. 6. 2009, 8.13

    Re: Jaroslava | 8. 6. 2009, 23.23

    Podle vašeho stylu psaní zde je velmi pravděpodobné, že se za vás v Monitoringu vydával nějaký ten pseudo-Jakub/František/*/… Tam se nemusí zadávat e-mail jako zde, takže tam může kdokoliv napsat cokoliv, včetně “nicku” ukradeného odsud.

    Pouze další ukázka “statečnosti v projevování názoru” anonymním pokřikováním (resp. psaním nesmyslů) z úkrytu v davu (nebo vystupováním pod ukradeným jménem/nickem). Dělají to hodně děti, ale nejen ony. To je v této zemi asi dáno už geneticky (evoluce v prostředí budování komunismu).

    Doklad toho, že když se bývalým budovatelům (a jejich potomkům) dá k dispozici svoboda vyjadřování a veřejná síť typu Internet, tak neumí nic jiného, než to anonymně zneužívat. Doklad i toho, že někdo není schopen snést jiné názory, než má on/ona/ono.

    (Mně ta poznámka v Monitoringu podepsaná “Jaroslava” neseděla k “Jaroslavě” odsud.)

  69. # Hluchý pes | 9. 6. 2009, 8.45

    2 ALL : veřejně přístupná diskuze je napadána a manipulována, monitoring též. To už známe, zvykli jsme si. Myslím, že pravidelní přispěvatelé se poznají podle stylu vyjadřování. S tou Jaklovou si někdo dělá legraci ? Navíc : zákon to nepřipouští. Musela by si odpočinout dva roky po skončení v radě. Navíc : to by byl už d o k o n a l ý horror !

  70. # Lecher | 9. 6. 2009, 10.08

    Je cerven 2009 a hudebni dramaturgie radiozurnalu jde stale stejnym tempem do kopru. Nekdo zde v jine diskuzi na prelomu brezna/dubna nadsene jasal nad SNAD probihajici zmenou v hudebni produkci, jez pry byla avizovana. Po nekolika tydnech poslechu mohu konstatovat, ze se stale NIC nezmenilo. Snad jen byl vice zkrouhnut jiz Barou Tacheci oklesteny playlist 700 skladeb (tohle cislo je snad komplet vycucane z prstu, nebot denne slysim-casto i v pravidelnych casech- stejne skladby). Nejlepsi je, kdyz si jako ja dnes rano, pustite CRo1, pripraveni nasavat jako vyzdimana houba aktualni informace a zpravodajsti, nabit se pro novy den a oni vas dorazi tim, ze spusti jejich oblibene optimisticke “Až me andělééééééé, zavolají k sobě… nechci mííííííít na pohřbu šumaře…..”. V tu chvili jsem musel radio kvičíce s interpretem úvodní fraze skladby nasilne vytahnout ze zasuvky. Neopovazuji se ted stanici opetovne zapnout z obavy, ze se trefim zrovna do dlouho neslysene skladby “Prvni noc v novem byte, co se ti asi zdááááloo…” a novy hi-fi system ve vzteku rozmlatim (a to zrovna me jentak neco nerozhodi :o\)

    To snad neni normalni uz. Timto s prominutim vyblitym kolovratkovym playlistem Vam nejenze maximalne znechuti nejednu oldies hitovku, interpreta bo skupinu (Beatles, ABBA, Olympic, Drupi, Rottrova…) ale behem dne Vam takto nekolikrate dokonale zkazi naladu.
    Ma snad cenu, abych psal nekomu do radia, do rady pro rozhlasove a tv vysilani a stezoval si? No ma?!
    Vime dobre ze zverejnenych odpovedi, jez prisly nekterym posluchacum, kteri jiz nevydrzeli a museli ventilovat, ze nema…

  71. # Hanka Kopecká | 9. 6. 2009, 13.33

    to Krtek
    Dovolím si podotknout, k poznámce v monitoringu,že paní Karafiátová asi neměla s dnešním hostem na výběr….nikdo z nás nebude tak naivní že.

  72. # Ma Yuan | 9. 6. 2009, 15.33

    Re: Hanka Kopecká | 9. 6. 2009, 13.33

    Neslyšel jsem, ale moderátorka by mohla velmi těžko ždímat veřejně svého ředitele bez následků.

    Spíše bych řekl, že (ze strany ČRo) takto dělat rozhovor s ředitelem ČRo je neobyčejně špatné a k ničemu, protože on se bude chválit a podřízená mu to nemůže vyvracet. Takto byl nepochybně rozhovor nachystán předem (já být řiditelem nebo přecedou ČRo, zahajoval bych každý den poslechem povinně oslavných písní na sebe od sboru podřízených, podobně jako v Japonsku). Rozhovor (i pro vysílání v ČRo) měl vést někdo odjinud, ze strany ČRo neohrozitelný. Slušně, ale velmi důrazně by mohl argumentovat proti případným nedostatkům vzniklým a existujícím za vedení daného řiditele a limitovat eventuální nabubřelou samochválu. No a řiditel by mohl ztěžka pravdivě vysvětlovat… pokud by si troufl (neb Jogurt Jogurtovič ostražitě bdí!).

    Asi další ukázka zbytečného pořadu. A asi (zcela zbytečný) pokus řiditele o záchranu (neb jak jedna poplatnice povídala, řiditelem by už prý být neměl). Poslechnout ze záznamu se mi to nechce, ztráta času.

  73. # posluchač | 9. 6. 2009, 16.19

    Řiditel předčítá dětem. Při vší tý svý vodpovědný práci si urval kousek času! No, že je to vod něj hezkýýý! To nevoceněj jen úplný ignoranti!

  74. # Ma Yuan | 9. 6. 2009, 17.13

    Ester Kočičková (kdo jiný!) bude moderovat obnovený Festival politické písně Sokolov:

    http://kultura.idnes.cz/obnove.....5_hudba_ob

    Kdyby náhodou někdo věděl, že něco z toho bude někde v rádiu… (vím, že nebude; ČRo musí vysílat skupinu ABBA, protože podle ůplně nejposlednějších vědeckých výzkumů to tak drtivá většina poplatníků žádá).

  75. # Partyzan | 9. 6. 2009, 18.53

    Snad My-Yang promine.

    http://www.blisty.cz/2008/12/22/art44347.html

    Jestli v prosinci 08 sledujeme v Rakouském ORF “mizerii”, jak nazvat dnešní ČRo?

  76. # Hluchý pes | 10. 6. 2009, 7.42

    2 Lecher : absolutní souhlas ! Ta hudba je katastrofa a není ani stopy po zlepšení. Vím už, že to je zaviněno lidským faktorem a “(ne)vkusem” soudruhů z NDR (pardon : z hudební redakce). Překvapuje Tě to, když vrchním ředitelem ČT byl milicionář, Janečka zastupuje esenbák a v ČRo klíčovou pozici zastupuje “moderátor” z pražského metra ?

  77. # Hluchý pes | 10. 6. 2009, 7.45

    2 ALL : víte, co je zajímavé ? Když Tachecí též interviewoval podřízený, tak to někdo kritizoval a rada “konstatovala porušení kodexu”. Proč to nekonstatuje i po tomto tzv. interview s Kasíkem ?

  78. # Hanka Kopecká | 10. 6. 2009, 8.09

    Protože někdo musí poslat stížnost Hluchý pse. Ale znáte jak to vypadá se stížnostma v ČRo

  79. # Partyzán | 10. 6. 2009, 17.38

    Předávám a doplňuji z diskuse v Respektu

    Janeček (čti Jaklová, Jíša a spol.) vytuneloval veřejnou službu

    Janeček vytuneloval z České televize veřejnou službu, jen redaktor Kundra z Respektu ( Iprotest, mudrující nad hudbou RŽ!) si toho nevšiml. Trapné!
    Česká televize (Český rozhlas) je rozvrácená, cenzurovaná, autocenzurovaná, znormalizovaná a tunelovaná. Kdo asi jí do tohoto stavu dovedl? Osobní přítel “Ička”…

  80. # Jaroslava | 10. 6. 2009, 23.41

    Ma Yuan | 9. 6. 2009, 8.1
    Ano, také si myslím, že se za mne v Monitoringu vydával nějaký ten pseudo-Jakub/František/posluchač?- podle stylu psaní.
    Již jsem tu novou moderátorku, van Erne, slyšela včera odpoledne po 16.hodině. Hlas má milý a výslovnost perfektní. Obsah sdělení zatím nic moc, možná to bylo tím, že jsem kolem rádia jen probíhala a málo poslouchala.

    Ester Kočičková a její politická satira, ta mi stále na Radiožurnálu chybí, tak jako Vám. Mohli by ten koncert z obnoveného Festivalu politické písně vysílat na Radiožurnálu přímým přenosem a nebo aspoň ze záznamu. Karikatury P. Reisenauera jsou mistrné.

  81. # Občan | 12. 6. 2009, 6.03

    Plevelení monitoringu (původně určen pro odhalování nedodržování Kodexu ČRo) je vlastně stejného rodu jako zaplevelení původního (Gombosova) Iprotestu (původně protest, zaměřen proti změně “nového” charakteru ČRo-RŽ, viz).

    Jsem zvědav, co se tu bude diskutovat, až Jaklová s Píšou nechají zvolit do rady někoho z Dělnické strany. Třeba, že koneckonců nemá tak slabou slovní zásobu, jak se zdálo!

  82. # Partyzán | 12. 6. 2009, 7.25

    Občane,podepisuju.

    A dodávám:
    http://www.uzdost.cz

  83. # Hana Kopecka | 12. 6. 2009, 8.50

    Partyzáne a Občane nechceš se rozhodnout pod kterým nickem sem budete psát a nebo si prostě jen potřebujete přizvukovat?

  84. # Hluchý pes | 12. 6. 2009, 15.15

    2 Hana Kopecká : soudruh Partyzán/Občan je též schizofrenik jako Tachecí. Občas se pohádají a vynadají si, poté, co vynadají nám. Iprotest v pohodě přežije i tyto/tohoto exoty/a.

  85. # Hluchý pes | 12. 6. 2009, 15.27

    2 ALL : Poslední interview Kasíka s Ondřejem Austem v Lidovkách je typicky kasíkovským příkladem jak žvanit a přitom neříct nic. Vše je v nejlepším pořádku. Jakby ne, když rádyjo “řídí” nejúspěšnější ředitel všech dob. Fantasticky zrekonstruovaná budova rozhlasu díkiy Kasíkovi. A málem dodrželi rozpočet. Těch pár stovek milionů navíc….A stanice jsou prima “vyprofilované”. Trochu “hapruje” hudba, ale to nic. Za Wave se bil Kasík až do krajnosti. Pak ale musel přestat kvůli radě. Radši se bít přestal kvůli riziku ztráty trafičky. Ale bude se bít, až nebezpečí pomine. To je,panečku, kabrňák ! Tachecí reforma RŽ byla prima. Tak proč sis, Kasíku, tuto špičkovou sílu nenechal ? Mohla ti “úspěšně” zreformovat celý ČRo !

  86. # Pepa | 12. 6. 2009, 17.12

    Perla.

    * LN Za vašich deset let ve funkci ovšem klesl tržní podíl Českého rozhlasu z třetiny zhruba na čtvrtinu vůči komerčním stanicím.
    To je pravda. Spíš než oslabení rozhlasu je ale v absolutních číslech třeba vidět posílení vlivu privátních rádií.
    http://www.lidovky.cz/tahneme-.....s=090612_0

  87. # ˇˇˇ | 12. 6. 2009, 18.03

    Pepo, pochopte, jak za těch deset let komerční stanice “zlidověly” a tudíž je začal víc a více poslouchat plebs. Je to nejzřetelnější na F1, počátky vysílání této stanice byly vcelku kultivované. Hlasatelky typu Jarky Panýrkové a moderátorky typu Jitky Lukešové přinášely určitou úroveň. Trendy však šly dále a se vznikem formátu Sexy život šla kvalita do kopru, aby poslechovost i nadále stoupala. A tak to bylo v komerci za těch deset let obecně. Takže Kasík má pravdu a Český rozhlas velmi těžkou úlohu. V dnešní době hnoje a smogu v éteru, u kterého se nemusí myslet, a proto je vyhledáván, je těžké obstát a Kasík to zvládá na výbornou. To, co dnes rozhlas programově i technicky nabízí je nesrovnatelné s dobou před deseti lety, jako celoživotně usilovně posluchající to mohu posoudit.

  88. # Pepa | 12. 6. 2009, 18.52

    Nevím, jestli všechny stanice zlidověly, ale Impuls asi ne.
    Impuls se soustředil na největší menšinu u nás- motoristy.
    RŽ omezil Motožurnál
    Impuls zavedl Impulsy VM, protože zjistil poptávku po takovém druhu pořadů (asi mají lepší průzkum)
    RŽ omezil tento druh programů.
    Jsem nedobrovolným posluchačem mnoha stanic, ale RŽ nikde neslyším.
    V době hnoje , nemusím taky kydat hnůj :-)

  89. # Hluchý pes | 12. 6. 2009, 20.03

    2 ALL : Jistě, i soukromá média se učí. A mnohé dělají lépe než ČRo. Přesto není úkolem ČRo suplovat soukromníky, už vůbec ne opouštěním vysokých standardů. A to se právě stalo příchodem Tachecí na RŽ a trvá dodnes. Není úkolem veřejnoprávního rozhlasu napadat F-1, Impuls atd. ČRo by měl být alternativou s nejvyššími nároky na jazyk, zpravodajství, kulturu, vzdělání a hudbu (zde je JEDINÝM rozhlasem, který by bez komerčních tlaků mohl představovat hudební scénu V CELÉ ŠÍŘI ).

  90. # Ma Yuan | 13. 6. 2009, 0.23

    Re: Hluchý pes | 12. 6. 2009, 20.03

    Zní to pěkně (nemyslím to ironicky). Ale kvalita ČRo (a Rž) teď půjde určitě dolů — v souvislosti s finančními škrty. Doufám (marně), že se mýlím. Ale v souvislosti s neprůstřelnou odpornou hudbou, která se prostě měnit nebude, i když názory na ni jsou zřejmé… i Evy & Vaška se dočkáme — vyjde to laciněji a šetřit se bude protože se musí! (Fuj, to snad nebudou vysílat — ale jo, budou.)

  91. # Partyzan | 13. 6. 2009, 5.50

    V anketě o nejhorší veřejné záchodky vede hlavní nádraží v Praze!
    Zpráva z Novinek.cz.
    V ČRo (i ve vedení Iprotestu) si oddechli.

  92. # Pepa | 13. 6. 2009, 22.31
  93. # Jaroslava | 13. 6. 2009, 23.40

    Pepa | 13. 6. 2009, 22.31
    Tedy ta Česká média do GŘ. Kasíka pěkně šijou a to tento týden hned několikrát, podle odkazů vpravo dole. A my jsme si v monitoringu stěžovali, že, když ve středu dopoledne hovořil na Rž, že se hlavně chválil.

  94. # Hanka | 14. 6. 2009, 7.25

    To PEPA
    Vážený Josefe,(dovolila jsem si nahlédnout “pod kůži” Vašeho nicku!
    :)
    Moc děkuji – takto, veřejně před nastoupenou jednotkou pěti mudrlantů, zbytků z cca kdysi armád 15 000 rozkacených, protestujících posluchačů RŽ, tedy poté, co se webu Iprotestu chopily sestry a Džugašvili (podobně, jako se Rady ČRo chopily zde známé síly). Mou maličkost ostatně také odtud na čas R.K. vygumoval…
    Dík Vám za Váš vhled, je obdivuhodný, též znalosti mechanismů a informace zevnitř systému. A samosebou ideové, občanské směřování. Navíc mluvíte – píšete též normálně, takže hold dvojitý!
    Po cca roce a půl agonie, totiž ploužení se na zdejším břečkovitém portálu pseudoprotestu zasvitlo kdesi slunce.
    Někdo tuší, co je veřejná služba!

    Pro další vzdělávání přikládám poučný odkaz…
    http://www.blisty.cz/2008/12/22/art44347.html (Jestli v prosinci 08 sledujeme v Rakouském ORF “mizerii”, jak nazvat ČRo?)

    A pozvánku, kterou v ČRo neseženete.
    (Ani na Česká media s.r.o.!)

    http://www.uzdost.cz
    Šiřte dál!
    Děkuji.

  95. # posluchač | 14. 6. 2009, 9.08

    Pro Hanka – Nemile jste mne překvapila, zdá se, že věčným touláním v břečkovitých fórech vaše kdysi lehkonohá bojovnost nasákla a ztěžkla. Myslím tím ty odkazy – jak nudné, první je dokonce částečně k věci, byť z pochybného zdroje! Dříve bych od vás čekal plamennou výzvu, aby se iProtest postavil do čela indiánů v Curva del Diablo a nastavil svou hruď kulkám nemyslících policejních monster, které tam poslala loutková vláda. Myslím, že sama byste se tam z vážných zdravotních důvodů nemohla dostavit, ale dramatickým popisem salv, trhajících sestry Kopecké na kousky, byste dojala čtenáře svých četných fór k slzám. Nu, jednu příležitost jste promarnila, ale smažme to, snad se nikdo nebude dobývat pod kůži vašeho nicku a kádrovat vás podle jednoho selhání – ale pro příště POZOR!

  96. # Ma Yuan | 15. 6. 2009, 17.30

    Re:

    Poslední vědecké výzkumy přinesly tyto výsledky:

    Řiditel: “A mně mnohem víc vyhovuje, když poroučí posluchač – koncesionář.”

    Poplatník-poručník: “Moje řeč. Poručil sem si tu abu a hrajou mi ju furt! Sou tam dobří chlapi v tym rejdyjožurnálu, žejo.”

  97. # Petr Had | 15. 6. 2009, 20.29

    Staré pořekadlo říká: Kdo platí, ten poroučí. A mně mnohem víc vyhovuje, když poroučí posluchač – koncesionář. Děl pan KASÍK i toto : Mé odvolání je uměle vyvolaná situace

    http://zpravy.idnes.cz/sef-ces....._media_pei

  98. # Hana | 16. 6. 2009, 7.18

    Milý Josefe,
    děkuji za Vaše díky!
    :)

    Stran Vašich laskavých odkazů,
    moc se omlouvám, ale mezi čtyřma očima: nespoléhala bych na význam změn pravidel – jmenovitě v případě barbarů, bytujících v naší kotlině.
    To máte jako když by házenkáři nedodržovali ofside nebo že když padne gól, nepředávaly mičudu protistraně! A Vy jste jim navrhl (diváky to už dávno nebaví a na házenou nechodí, vstupné neplatí, jste teda švorc), ať se na na podobném hřišti uskutečňuje dejme tomu Česká házená.
    Myslíte si, že by Váš poslanec ve sněmovně tentokrát, tedy v případě jiné házené, české přešlapy či český ofside pískal? A dejme tomu Váš inspektor utkání Jandák (za Vaše peníze) nastrčenému rozhodčímu a la Jaklová ukázal červenou kartu?

    Jestli víte, jak to myslím.
    Proto jsem Vás – ale i tu hrstku sirotků-mudrlantů z Iprotestu (včetně vedení!) – pozvala namísto na zasedání Českých házenkářů na smysluplné:
    http://www.uzdost.cz

  99. # Hana | 16. 6. 2009, 7.23

    P.S.
    Omluva za nedodržení platných pravidel pravopisu:
    Nikoli – nepředávaly, ale nepředávali.
    A ne ofside, ale offside!
    Vaše H.

  100. # Jaroslava | 16. 6. 2009, 11.59

    Petr Had | 15. 6. 2009, 20.29
    Petře, díky za odkaz, ráda jsem si celý článek přečetla. Také bych chtěla, aby vyhověli přání posluchače – koncesionáře.

  101. # posluchač | 16. 6. 2009, 17.02

    Pro Petr Had – Taky děkuju za ten odkaz, díky němu jsem pochopil, proč se v našem rááádiu po několika minutách rozhovoru pouští hudba, údajně aby si mohl posluchač “promyslet” o co vlastně jde. Normální smrtelník to považuje za zbytečné – teď jsem zjistil, že to potřebuje sám pan generální! Hle, příklad jak to dopadlo, když mu tu pauzu nedali:
    Otázka- Čas od času se objevují spekulace o vašem konci v čele ČRo, naposledy minulý týden.
    “Tato situace byla uměle vyvolaná. Až zjistíme, kdo ji vyvolal, za jakým účelem, pak budeme znát odpověď na vaši otázku. Já to nevím.”
    Otázka- Ani netušíte? (pozor, teď měl být hudební předěl, ale nebyl!)
    “Dokonce to vím, ale nepřísluší mi na toto téma rozvíjet další věty.”
    To zní ještě sofistikovanějí než slavné: “My nesmíme ani naznačovat!”
    Pak už vás nepřekvapí nic, ani zvláštní úvaha, že manažér, který vlastní neschopností něco z 30% zbodá, není vlastně tak špatný. Převedeno do praxe: dejte mi 100 milionů a když prošustruji jen 30, není to ani na káravý pohled investora, natož na trestní oznámení. Já nejsem psycholog, ale to vypadá jako ukecnutí, co pana generálního ředitele trápí ve snech :-)

  102. # Petra | 17. 6. 2009, 7.07

    Pane “posluchaci”, ja Vam tleskam. Uz dlouho jsem se tak nezasmala…..jak jste p.generalniho Kasika odhalil!! Super postreh. Diky :-))

  103. # Partyzan | 17. 6. 2009, 7.44

    Hanko,
    děkuji straně a vládě (R.K., jak se kdesi uvádí), že sem smíte už zase přispívat!
    Všimla jste si, že jakmile sem napíšete něco důležitého, neřkuli zásadního (například odkaz na dnešní narozeniny V.K.- http://www.uzdost.cz) objeví se Jarda nebo Ping Yang,apod.? se svými stesky, že Devotní například pozdě klesl hlasem v 6. větě v 6, 46 nebo Skvělá ne/vypadá v nové halence s povolenými knoflíčky – viz nové foto na webu ČRo!
    Váš Partyz

  104. # Obcan | 17. 6. 2009, 8.36

    Venkoncem se tu, pardon, Partyzáne, polemizuje drobátko zbytečně. Místo toho, abychom si definitivně a už naposledy pogratulovali vespolek k výročí listopadu 89!, třeba. Kdyby se Český rozhlas efektivně a rovnou přetituloval s pomocí boží na Česká media, s.r.o-Český rozhlas, (varianta: Česká média-Zlatý hrozen – Český rozhlas, s.r.o.,) nikdo by neřekl ani žmolik. A sestry by mohly výhodně střelit do frcu portál Iprotestu (dokud se tu vykecává aspoň těch pět zbylých mudrlantů!):)

  105. # Petr Had | 17. 6. 2009, 13.31

    Obcane !
    Matematika zcela zřejmě není Vaší silnou zbraní , jde spíše o úroveň matematiky mého vnuka , u kterého končí číslelná řada / zatím / na 4 . A do listopadu přece jen chybí ještě 5 měsíců . Mudr.Lant
    Petr Had

  106. # Jaroslava | 17. 6. 2009, 14.15
  107. # posluchač | 18. 6. 2009, 19.57

    Pro Petra – Jste milá :-)

Vaše reakce

Jestli se po zveřejnění vaše reakce nezobrazí, obnovte stránku (tlačítko „Refresh“ ve vašem prohlížeči, nebo stiskněte kombinaci kláves Ctrl+R). Pokud se nezobrazí ani poté, čeká na schválení (redakční systém mohl váš příspěvek omylem vyhodnotit jako spam), schválení proběhne do 24 hodin.
Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich pisatelů. Neručíme a neneseme zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse není moderována ani redigována. Vyhrazujeme si však právo je smazat, a to zejména takové příspěvky, které odporují dobrým mravům (urážky a vulgarismy) a porušují platné zákony ČR (pomluva). Žádáme čtenáře, aby se v diskusích oprostili od politiky a spekulací. Smazané příspěvky najdete v koši.