Pokud se vám stránka zobrazuje "divně" (neformátovaně), klikněte sem!




11. 1. 2008, 13.32

ČT1, Dobré ráno, 11. 1. 2008: Barbora Tachecí, Jan Potůček (přepis+video)

VIDEO: http://stream4.visual.cz/ct/ukazky/ct24/zdomova/dr_tacheci.wmv

Barbora Tachecí

DOBRÉ RÁNO ČT 11.1. 2008

Moderátor (Jiří Václavek, Česká televize)
Změny, se kterými s Novým rokem přišel Český rozhlas 1 – Radiožurnál, vyvolaly vášně. Jejich odpůrci tvrdí, že se veřejnoprávní stanice bulvarizuje. Zbavila se totiž osvědčených moderátorů a naopak, zaměstnala moderátory komerčních rádií. Pod dvě petice proti těmto změnám se už podepsaly čtyři tisíce lidí. Vedení Radiožurnálu kritiku odmítá. Chce prý stanici omladit a zvýšit její poslechovost. No a ředitelka Radiožurnálu, Barbora Tachecí, ředitelka Českého rozhlasu 1 – Radiožurnálu, je teď dalším hostem Dobrého rána, vítejte.

Host (Barbora Tachecí, ředitelka Českého rozhlasu 1 – Radiožurnálu)
Dobré ráno, mohu Vás opravit hned v úvodu?

Moderátor (Jiří Václavek, Česká televize)
Já si myslím, že zatím… že není co.

Host (Barbora Tachecí, ředitelka Českého rozhlasu 1 – Radiožurnálu)
Ne, vy jste řekl, že vedení Radiožurnálu a Českého rozhlasu chc… říká, že chce prý stanici omladit, a zvýšit…

Moderátor (Jiří Václavek, Česká televize)
Nechce to? Nechce to?

Host (Barbora Tachecí, ředitelka Českého rozhlasu 1 – Radiožurnálu)
Ne, nikdo… nikdo z nás nic takového neřekl!

Moderátor (Jiří Václavek, Česká televize)
Dobře. Tomu se určitě budeme věnovat, …

Host (Barbora Tachecí, ředitelka Českého rozhlasu 1 – Radiožurnálu)
Ne, ale to je docela d ů l e ž i t é.

Moderátor (Jiří Václavek, Česká televize)
Já přivítám dalšího hosta, tím je komentátor Reflexu, Jan Potůček, vítejte. Dobrý den.

Host (Jan Potůček, komentátor časopisu Reflex)
Dobrý den.

Moderátor (Jiří Václavek, Česká televize)
Paní ředitelko – dvě petice, čtyři tisíce podpisů proti nim, co říkáte t a k silné negativní reakci posluchačů na změny, se kterými jste přišli od Nového roku.

Host (Barbora Tachecí, ředitelka Českého rozhlasu 1 – Radiožurnálu)
Tak já ctím především fakta. Což si myslím, že bychom měli všichni, zvlášť my, kteří pracujeme v médiích veřejné služby. Takže jestli jste uvedl celou tuto problematiku slovy „Vedení Radiožurnálu chce prý stanici… říká, že ji chce omladit, a zvýšit poslechovost,“ tak já to neříkám, nikdy…

Moderátor (Jiří Václavek, Česká televize)
Nechcete zvýšit poslechovost?

Host (Barbora Tachecí, ředitelka Českého rozhlasu 1 – Radiožurnálu)
Nikdy jsem to neřekla, a žádn… nikdo z vedení Českého rozhlasu to neřekl. Takže pojďme nejprve…

Moderátor (Jiří Václavek, Česká televize)
Paní ředitelko, já se omlouvám, pojďme se prosím věnovat mé otázce. Č t y ř i tisíce podpisů, dvě petice. Jaká je vaše reakce na tu negativní reakci? Na tu negativní reakci posluchačů. Je to velmi silná reakce, myslím, že v historii Radiožurnálu tak silný odpor posluchačů nikdy nebyl.

Host (Barbora Tachecí, ředitelka Českého rozhlasu 1 – Radiožurnálu)
No, ono je docela myslím k r m e n takovou neprofesionalitou, jako jste předvedl vy! Takže opakuji: já jsem nikdy neřekla, že nám jde o zvýšení poslechovosti a nikdy, že mi jde o to zvýšit, zmladšit publikum. Já ř í k á m , že chceme dělat ještě kvalitnější veřejnou než dosud. J a k – to vám ráda pak odpovím, jestli se vás to bude zajímat.

Moderátor (Jiří Václavek, Česká televize)
Určitě.

Host (Barbora Tachecí, ředitelka Českého rozhlasu 1 – Radiožurnálu)
Tak! A teďko k peticím. Ano. Kdykoli v historii se dělaly jakékoli změny, vždycky vyvolaly negativní reakce.

Moderátor (Jiří Václavek, Česká televize)
Jistě. Ale čtyři tisíce podpisů, dvě petice…

Host (Barbora Tachecí, ředitelka Českého rozhlasu 1 – Radiožurnálu)
…já jsem ještě neskončila! Já jsem ještě neskončila!

Moderátor (Jiří Václavek, Česká televize)
Není to příliš?

Host (Barbora Tachecí, ředitelka Českého rozhlasu 1 – Radiožurnálu)
Já jsem ještě neskončila! Necháte mě domluvit? (úsměv)
Takže znova. Kdykoliv v historii se dělaly jakékoli změny, tak vždycky vyvolaly nějaké negativní reakce. Čím větší ty změny byly, tím větší byly negativní reakce. Čtyři tisíce podpisů pod petici, v zemi, kde žije osm milionů lidí, u rádia, které má něco kolem sedmiset tisíc posluchačů, mě může vnitřně mrzet, a také mě mrzí, ale nepokládám to za číslo, …

Moderátor (Jiří Václavek, Česká televize)
Je to bagatelní číslo?

Host (Barbora Tachecí, ředitelka Českého rozhlasu 1 – Radiožurnálu)
Ne, já jsem nic takového neřekla. Já jsem řekla, že mě to číslo mrzí, může mě mrzet, ale v podstatě jsem ho očekávala.

Moderátor (Jiří Václavek, Česká televize)
Pane Potůčku, Vy jste jeden z těch lidí, kteří se podepsali pod jednu z těch peticí. Co se Vám nelíbí na novém Radiožurnálu?

Host (Jan Potůček, komentátor časopisu Reflex)
Tak asi to, že od Nového roku místo Radiožurnálu vysílá nějaká „Frekvence 2“… Čili komercionalizace tohoto okruhu Českého rozhlasu.

Moderátor (Jiří Václavek, Česká televize)
To je asi největší výtka, která… a nejčastější výtka, která se na Vaši adresu ozývá, a sice, že Radiožurnál ztratil tvář, že splynul s celoplošnými komerčními stanicemi.

Host (Barbora Tachecí)
A jak zní dotaz, pane redaktore?

Moderátor (Jiří Václavek, Česká televize)
Já chci vaši reakci, paní ředitelko.

Host (Barbora Tachecí, ředitelka Českého rozhlasu 1 – Radiožurnálu)
Já si to…

Moderátor (Jiří Václavek, Česká televize)
Co říkáte, na tyto výtky…

Host (Barbora Tachecí, ředitelka Českého rozhlasu 1 – Radiožurnálu)
Já si to nemyslím, já si to nemyslím, a možná, že na rozdíl od názoru vašeho, a názoru vašeho (k panu Potůčkovi) bych si mohla dovolit uvést fakta. Protože opakuji: novináři, a my všichni tři jsme vlastně novináři, bychom měli ctít fakta.

Moderátor (Jiří Václavek, Česká televize)
Já myslím, že my také uvádíme fakta, …

Host (Barbora Tachecí, ředitelka Českého rozhlasu 1 – Radiožurnálu)
Ne, já myslím, že vy uvádíte n á z o r y ! To je právě ten rozdíl!

Moderátor (Jiří Václavek, Česká televize)
Jsou to f a k t a o názorech. Jsou to fakta, která se vyskytují, a ne… prosím, nepolemizujme o tom, …

Host (Barbora Tachecí, ředitelka Českého rozhlasu 1 – Radiožurnálu)
Ne, ja…

Moderátor (Jiří Václavek, Česká televize)
Jak se tedy konkrétně liší Radiožurnál v tuto chvíli, třeba od Frekvence 1 nebo Impulsu?

Host (Barbora Tachecí, ředitelka Českého rozhlasu 1 – Radiožurnálu)
Taky. Možná bych vám nejprve mohla říci, jak se liší fakt od názoru, ano? Fakt…

Moderátor (Jiří Václavek, Česká televize)
Paní ředitelko, já se omlouvám, že vám do toho vstupuju. Prosím, odpovězte na moji otázku.

Host (Barbora Tachecí, ředitelka Českého rozhlasu 1 – Radiožurnálu)
Ne, mě mrzí, že nerozlišujete fakta od názorů. Takže fakta jsou doložitelná a názory máme každý z nás jiné. A osm milionů lidí v této zemi má jiné názory.

Moderátor (Jiří Václavek, Česká televize)
A čtyři tisíce podpisů to není fakt?

Host (Barbora Tachecí, ředitelka Českého rozhlasu 1 – Radiožurnálu)
To je bezpochyby fakt. Ale…

Moderátor (Jiří Václavek, Česká televize)
A to jsou lidé, kteří si právě myslí to, o čem jsme mluvili.

Host (Barbora Tachecí, ředitelka Českého rozhlasu 1 – Radiožurnálu)
Takže fakta: (vtipkuje, s úsměvěm) Pane redaktore, řekneme si to po tom. Takže fakta.
Fakta jsou, že bylo výrazně na Radiožurnálu posíleno zpravodajství v průběhu dne, prodloužila se…

Moderátor (Jiří Václavek, Česká televize)
Paní ředitelko, omlouvám se, že Vám do toho vstupuju, …

Host (Barbora Tachecí, ředitelka Českého rozhlasu 1 – Radiožurnálu)
Pane Bože… (spráskne ruce, zvrátí se v židli, oči v sloup)

Moderátor (Jiří Václavek, Česká televize)
I proti tomu jsou názory. Zkusme chvíli počítat. Ano, zpravodajské relace některé jsou, řekněme, delší, na druhou stranu se třeba ve všední dny zrušily tři Ozvěny dne. V 6, v 16, 23. Nevchází to naopak nula od nuly pojde, že zhruba ta délka zpravodajských relací je přibližně stejná?

Host (Barbora Tachecí, ředitelka Českého rozhlasu 1 – Radiožurnálu)
F a k t a ! … Fakta je: prodloužilo se zpravodajství. Když mě řeknete, že mě dáte o větu víc, já vám řeknu: o kolik? … Můžu?

Moderátor (Jiří Václavek, Česká televize):
Určitě.

Host (Barbora Tachecí, ředitelka Českého rozhlasu 1 – Radiožurnálu)
Takže: polední ozvěny dne se prodloužily o 10 minut… Zprávy v odpoledni se prodloužily každou půlhodinu o 1 minutu. Nově jsem zavedla systém rychlých, aktuálních z p r a v o d a j s k ý c h vstupů v průběhu celého dne. To jsou fakta.

Moderátor (Jiří Václavek, Česká televize)
Nicméně, můžeme říct konkrétně o kolik m i n u t přesně se tedy prodloužilo zpravodajství? Když to vezmeme sumárně za jeden den. Třeba za jeden všední den.

Host (Barbora Tachecí, ředitelka Českého rozhlasu 1 – Radiožurnálu)
Je mi líto, celý všední den spočítán nemám, ale mohu vám říct prokazatelně, že deset minut poledních Ozvěn dne, plus minutu každé půlhodiny, to máte dohromady 14 minut prokazatelného označeného zpravodajství plus…

Moderátor (Jiří Václavek, Česká televize)
…ovšem mínus…

Host (Barbora Tachecí, ředitelka Českého rozhlasu 1 – Radiožurnálu)
…v každý… Můžu?! …v každý všední den, plus p r a v i d e l n ě , v každé hodině m i n i m á l n ě jeden, dva, někdy i tři zpravodajské vstupy. Ano!

Moderátor (Jiří Václavek, Česká televize)
Ovšem mínus třikrát Ozvěny dne.

Host (Barbora Tachecí, ředitelka Českého rozhlasu 1 – Radiožurnálu)
Jaké Ozvěny dne?

Moderátor (Jiří Václavek, Česká televize)
Tak například Ozvěny dne v 6, 16, 23.

Host (Barbora Tachecí, ředitelka Českého rozhlasu 1 – Radiožurnálu)
No! Tak zase špatně fakta! … (3 sec. pauza) Ne! V 16 hodin byla zkrácena jedna zpravodajská relace o 2 minuty. A to je všechno. Plus 14 minut za den, mínus 2, tak celkově plus 12 minut denně.

Moderátor (Jiří Václavek, Česká televize)
Pane Potůčku! I vy přiznáváte, že Radiožurnál potřeboval změnu. Není lepší změna, se kterou teď přišlo nové vedení Radiožurnálu, tato změna než žádná změna?

Host (Jan Potůček, komentátor časopisu Reflex)
Není. Já si myslím, že tohleto je změna revolucí a chtělo to evoluci. Prostě zrušit program, úplně ho překopat a udělat z něj komerční stanici je chyba. Možná bysme k tomu došli časem, možná by to chtělo nějaký průzkum, ale myslím si, že za ty dvě… dva měsíce co je paní Tachecí ředitelkou Radiožurnálu, nedošlo k žádnému průzkumu. My nevíme, jaké bylo zadání, proč vlastně tato změna.

Moderátor (Jiří Václavek, Česká televize)
Paní ředitelko, připustíte, že alespoň v něčem jste, řekněme, šlápli vedle?

Host (Barbora Tachecí, ředitelka Českého rozhlasu 1 – Radiožurnálu)
Ale my jsme…

Moderátor (Jiří Václavek, Česká televize)
I vaši příznivci tvrdí, že jste udělala (Tachecí: Ano.) minimálně dvě strategické chyby. A sice: propuštění Ivana Hofmana – konec jeho Ranní poznámky – a to, že jste angažovala Lucii Výbornou.

Host (Barbora Tachecí, ředitelka Českého rozhlasu 1 – Radiožurnálu)
Ano. Já připouštím, že jsem udělala ne jednu nebo dvě chyby. Já připouštím, že denodenně, protože mýliti se je lidské, děláme řadu chyb.

Moderátor (Jiří Václavek, Česká televize)
Tady možná nejde o ty chyby, řekněme, provozní, ale o ty chyby v té koncepci samotné.

Host (Barbora Tachecí, ředitelka Českého rozhlasu 1 – Radiožurnálu)
Ano! Takže ke koncepci samotné si myslím, že jsem neudělala chybu. A možná když mě slíbíte, že mě necháte minutu mluvit, tak bych řekla proč. Ale nemohu to říct v jedné krátké větě.

Moderátor (Jiří Václavek, Česká televize)
Já si myslím, že s vašimi schopnosti to dokážete i stručněji.

Host (Barbora Tachecí, ředitelka Českého rozhlasu 1 – Radiožurnálu)
Takže dáte mi tu minutu?

Moderátor (Jiří Václavek, Česká televize)
Dám vám čas, který… (nesrozumitelné, protože B. Tachecí skočí do řeči)

Host (Barbora Tachecí, ředitelka Českého rozhlasu 1 – Radiožurnálu)
Výborně! Takže: celkový nárůst zpravodajství a aktuální publicistiky na Radiožurnálu… který se p r o k a z a t e l n ě zvýšil, plus 5 nových publicistických pořadů týdně, plus 12 minut prokazatelného zpravodajství denně. Ivan Hofman: já si myslím, že médium veřejné služby by nemělo, je to můj názor a s ním můžete polemino… polemizovat, by nemělo v jeden pravidelný čas vysílat názory jednoho člověka. Já si myslím, že médium veřejné služby by mělo ukazovat široké s p e k t r u m názorů, které v této zemi jsou, pakliže jsou tyto názory podloženy faktickými znalostmi. (moderátor se nadechuje) Mnohem… ještě jsem neskončila! Proto také jsem pana Hofmana požádala, aby byl tak laskav a zůstal členem pětičlenného týmu, komentátorského, a je mi strašně líto, protože si Ivana Hofmana vážim, že on to odmítl. V tuto chvíli. Ale protože si ho tak nesmírně vážím jako komentátora, tak s ním dokonce generální ředitel Českého rozhlasu jedná dál, a možná, když budeme mít štěstí, tak Ivana Hofmana dále, jako jednoho z pětice komentátorů uslyšíme. Tak. Lucie Výborná? Lucie Výborná je pro mne především profesionální moderátorka.

Moderátor (Jiří Václavek, Česká televize)
Není ale příliš spojena, řekněme, s komerční sférou? Se stylem práce v komerčních médiích?

Host (Barbora Tachecí, ředitelka Českého rozhlasu 1 – Radiožurnálu)
Já vám něco řeknu: jestli styl práce v komerčních médiích je trochu jiný, než styl práce v a š í , ve veřejnoprávním médiu, jakou jste zatím předvedl, s t… s tim… s tou neúctou k faktům, tak z a p l a ť p á m b u ! (úsměv) Jo?

Moderátor (Jiří Václavek, Česká televize)
Já si myslím, že ctíme fakta, to jsem jenom tak pod čarou…

Host (Barbora Tachecí, ředitelka Českého rozhlasu 1 – Radiožurnálu)
To si myslíte možná vy, já ne!

Moderátor (Jiří Václavek, Česká televize)
Pane Potůčku, na závěr ještě váš komentář.

Host (Jan Potůček, komentátor časopisu Reflex)
Já myslím, že se… Pojďme se bavit o formě toho zpravodajství. Ne o tom, kol… kolik minut. Já myslím, že forma je naprosto jasná. Prostě příklon k… ke komerčním rádiím.

Host (Barbora Tachecí, ředitelka Českého rozhlasu 1 – Radiožurnálu)
A v jakém smyslu?

Host (Jan Potůček, komentátor časopisu Reflex)
A já to jako koncesionář nechci.

Moderátor (Jiří Václavek, Česká televize):
Mluví se o zpovrchnění.

Host (Jan Potůček, komentátor časopisu Reflex)
Proto jsem se podepsal.

Host (Barbora Tachecí, ředitelka Českého rozhlasu 1 – Radiožurnálu)
(k moderátorovi) Hm, ale dyk to vám nikdo názor nebere, já jenom bych ráda slyšela fakta. V čem je to komerční?

Moderátor (Jiří Václavek, Česká televize)
Vy nesouhlasíte s tím, že došlo k určitému zpovrchnění…

Host (Barbora Tachecí, ředitelka Českého rozhlasu 1 – Radiožurnálu)
Ne.

Moderátor (Jiří Václavek, Česká televize)
… těch informací? To co vám vyčítají, právě posluchači.

Host (Barbora Tachecí, ředitelka Českého rozhlasu 1 – Radiožurnálu)
Nesouhlasím. Já dennodenně pracuji s týmem profesionálních zprávařů a editorů, jsou to lidé, kteří tam mnoho let pracovali především! A k nim nové tváře, a zeptejte se někoho z nich, kdo tam dře hodiny, hodiny ve dne v noci, pod mým tlakem mimochodem, jestli má pocit, že zpovrchněly zprávy. Já si myslím, že ne.

Moderátor (Jiří Václavek, Česká televize)
Dobře. Koneckonců posluchači si mohou udělat sami názor. Děkuju že jste přišli, pěkný den.

Host (Barbora Tachecí, ředitelka Českého rozhlasu 1 – Radiožurnálu)
Já vám taky děkuju. A přeju lepší práci do budoucna.

Host (Jan Potůček, komentátor časopisu Reflex)
Nashledanou.

Diskuse

  1. # Monika | 11. 1. 2008, 14.52

    Paní Tachecí se dnes v Dobrém ránu opravdu předvedla! Až příliš sebejistá a arogantní. Shazování moderátora, kroucení očima či skákání do řeči… Alespoň víme, co v paní ředitelce je… Možná by se měla trošku zamyslet… Navíc posluchači ji vůbec nezajímají a pokles poslechovosti také ne. V tom případě mě pak zajímá jediné – co na ředitelském křesle vůbec dělá?! PS: A taky by si mohla už před vysíláním rozmyslet, kolik toho zpravodajství “navíc” vlastně je. Odporovat si v 5ti minutovém rozhovoru hned dvakrát je docela neštěstí…

  2. # Slavomír | 11. 1. 2008, 17.38

    NO je mi líto, že BT povraždila více než 2 mil. spoluobčanů v naší malé zemi (opravdu jsem si myslel, že je nás tu víc:-) ). Zatím jsem četl jenom přepis rozhovoru a nevěřím vlastním očím. “Těším se” až to uvidím v záznamu. Mrzí mě, že BT vůbec nezajímá názor posluchačů a i když slyším posun ve vysílání, kterým trochu reaguje na hlasy z komentářů poslucahřů, přesto je posun ke komerci slyšet. Ze studijních důvodů poslouchám Nový RŽ dnes odpoledne, a prostě to není o zvyku to je odpor. Jedině snad se zlepšila Zelená vlna (až na to pípání a také ponechání zapnutí TA signálu až do reklamy, což mě v autě štve). A dobře, že RDS TA signál je na Vltavě a můžu poslouchat Zelenou vlnu i tam. Uvidíme co bude dál, ale vidím to stále černě a přiznám se, že pod touto osobou bych nechtěl pracovat a je mi líto všech zaměstnanců z páteří, kterým to asi dává sníst, ale teď je zatím potřebuje. Až najde náhradu tak asi půjdou jakou ti mnozí před nimi. Pěkný den všem.

  3. # Ondřej | 11. 1. 2008, 17.55

    Jestli je paní Tachecí stejná jako v rozhovoru pro ČT, tak moc lituju všech, kdo v Radiožurnálu pracují. Tu aroganci naprosto nechápu. Ta žena snad nemá žádné srdce, empatii, city. Její sociální inteligence je naprosto na nule. Takový člověk přece nemůže být dobrým manažerem(česky- tím, kdo vede lidi). Určitě se jí nedá upřít dávka inteligence, která je ale velice špatně použita bez jakéhokoliv citu pro věc. To co předvedla byla urážka Radiožurnálu a celého rozhlasu. Musí si uvědomit, že její vystupování je vizitkou a reklamou pro celou stanici!!!
    Ondřej, student, 24 let

  4. # Jaroslav Menšík | 11. 1. 2008, 18.44

    Tolik arogance pohromadě jsem ještě nikdy neviděl.
    Když dokáže v přímém přenosu to co předvedla, mám dojem, že se jí loni Rozhlasová rada při prezentaci své nové RŽ koncepce museli tak zaleknout, že byli jednohlasně pro – raději :-) :-/

    “Barbora Tachecí – Radiobulvár – NEVÍM KUDY KAM…”

    P.S. Doufám, že toto veřejné vystoupení bude “zdravě mobilizovat” i další moderátory a redaktory ČT i jinde .

  5. # Jaroslav Menšík | 11. 1. 2008, 20.13

    Pořád mi to její vystoupení vrtá hlavou. Pí Tachecí tady řekla, že se ozvalo jen ” několik tisíc nespokojenců”, že to čekala… Takže naopak ti všichni spokojení, kteří letos spokojeně mlčí loni křičeli a sepisovali petice pro ony “slavné” změny v RŽ ???
    .
    Ikdyby se vše výrazně zlepšilo, s pí Tachecí v čele nemohu RŽ věřit a nejen jemu…

  6. # Jaroslava Vykoupilová | 11. 1. 2008, 20.41

    Shlédla jsem záznam z rozhovoru s paní ředitelkou a jsem opět v šoku. A těch šoků je od začátku roku trochu moc – nejdříve šok, že rádio je naladěné správně – tedy na Radiožurnál, ale ozývá se to, co běžně nesnesu poslouchat a to je hlas z agresivních rádoby mladých rádií – povrchní rychle chrlené informace stále usměvavých, často nesmysly říkajících, moderátorů. Šok druhý, čtu si v novinách rozhovou s paní B.CH. – dojem strašidelný, co takhle arogantní a názory jiných opovrhující osoba, může dělat ve vedení veřejnoprávního rádia??? No a teď šok z video-záznamu…je to snad ještě horší osoba, než za jakou jsem ji měla. Mohla by okamžitě hrát v hororu, o týrání podřízených…Nedivím se, že zaměstnanci se cítí spíš než “pod pantoflem”, pod lyžařskou botou..která je drtí tak, že se pod své názory na internetu bojí podepsat. Jediné pozitivní na této kauze je, že je nás víc, co mám oči i uši “dokořán” a poznali jsme hned, že změna, která Radiožurnál měla zmodernizovat, ho vlastně pohřbila. Děkuji všem, kteří se starají o tento web, všem co se podepisují…Rada se vyjádřila, že do konce ledna dá paní B.CH. zkušební čas, doufám, že z téhle zkoušky totálně propadne a práci v médií jí už nikdo NIKDY nedá.

  7. # Milan Březina | 11. 1. 2008, 21.08

    TO SNAD NENÍ PRAVDA ! Takovou nevzdělanou a arogantní k…u platí z mých koncesionářských poplatků ! Ona nezná počet občanů ČR, nemá ponětí o počtu posluchačů a 4000 podpisů proti ní za pár dnů je jí málo ! Barborko, v této zemi mají lidi dost jiných starostí. Když 4000 sáhnou kvůli Tvé devastující “činnosti” na klávesnici či k dopisovému papíru, tak je situace více než vážná. A ČRo bych doporučil jednu zlatou radu pro budoucnost : než příště začnete provádět radikální změny, zkuste to nejdřív konzultovat se šéfy : těmi jsme MY, KONCESIONÁŘI !

  8. # Martin Bříza | 11. 1. 2008, 22.42

    Shlédnul jsem záznam a žasnu. Paní Barbora Tachecí změnila Radiožurnál k nepoznání fakty ? To snad nemyslí vážně. Za sebe říkám, že zpravodajských minut mohlo být i o dvě méně, pokud by zůstala zachována forma a obsah. Vůbec nepochopila, že o to právě jde. A pokud chce fakta o špatných zpravodajských relacích, nalezne je na těchto stránkách v odkazu “opravy chyb”. Pevně věřím, že dalším faktem, když se v nich tak vyžívá, budou přibývající podpisy pod peticemi. Protože nespokojených je daleko víc, nejen zatím pouze podepsaní. Pak snad změní své arogantní vystupování a začne se námitkami zabývat. Jak ona, tak rada ČRo, jejíž mluvčí se taky předvedla. Pokud neumí rozlišovat veřejnoprávní a soukromé vysílání, pak snad ani nemá v radě co pohledávat.
    Pokud Radiožurnál zůstane v této podobě nadále, pak zašlu dopis řediteli a radě ČT, aby ČT rozkouskovala své zavedené pořady do celodenního vysílání, do každé hodiny pár letmých zpráv, Panorámu z Krkonoš a Prahy, jeden příspěvek Černých ovcí, jedno kolo z AZ-kvízu, jednu třetinu z hokeje, kousek filmu, kousek Večerníčku a to vše proložila písničkami z Medůzy nebo Vlachovky. Do zpráv angažovala hlavně veselé a laškující moderátory a vytvořila co nejdivočejší znělky a předěly a konečně se tak jako poslední médium v republice přiblížila nejnovějším trendům.
    Pak je s klidem v duši odhlásím a koupím si akvárium.

  9. # marek | 12. 1. 2008, 16.17

    kdyz ani profesionalni moderator poradu ct a ani honza potucek neumeji tuhle damu zsatavit tak asi nedelaji svoji praci dobre

  10. # Martin Srb | 12. 1. 2008, 17.10

    Mohu paní ředitelku opravit hned v úvodu? V Týdeníku Rozhlas č. 2/2008 (vyšlo 29. 12. 2007) říká:
    “Chceme, aby Radiožurnál byl modernější a méně konzervativní stanicí schopnou být v dlouhodobém horizontu absolutně většinovým rádiem u nás.”

  11. # krtek | 12. 1. 2008, 19.20

    Rozdíl mezi komerčním rádiem a veřejnoprávním:

    Komerční rádio vysílá všechno pro všechny
    Veřejnoprávní vysílá pro každého něco
    ….
    milá Barboro!

  12. # andrew94 | 13. 1. 2008, 0.08

    Radiožurnál zbulvárněl a mně, jako jeho bývalému posluchači, je to velmi líto. Zase bych ale Tachecí nedémonizoval. To, co provedla za změny, muselo být každému jasné od chvíle, kdy do Radiožurnálu nastoupila. Nejilustrativnější je případ Haliny, to je fakt síla, obrovský pokles úrovně. Jestli přijde Asterová, bude to totální konec.

  13. # Alžběta | 13. 1. 2008, 0.32

    To je prostě neuvěřitelné. Tachecí se chová nepřipustitelně, neodpustitelně, strašně. Jediný, kdo byl neprofesionální, byla ona. Připadá mi jako raněné zvíře zahnané do kouta – taky už jenom prská… Zkusila bych zahájit novou petici – o její propuštění.

  14. # Ava | 13. 1. 2008, 10.06

    Teď jsem shlédla videozáznam. To je teda síla!! Oni o voze, ona o koze. Jak říkal, tuším Werich, že nejhorší je srážka s blbcem.

  15. # Jirka | 13. 1. 2008, 17.51

    Paní Tachecí tímto svým výstupem jenom dokázala, že nepatří do veřejno-právního rádia. Přišla se změnami, které jsou pro mnoho trvalých posluchačů Radiožurnálu nestrávitelné a bedokáže přiznat chybu. Pokud to takhle půjde dál, může si paní nová ředitelka poslouchat své rádio sama..

  16. # Antonín Havránek | 14. 1. 2008, 22.05

    Nejde o délku doby, kdy se o něčem povídá, ale jak se to povídá. Je-li rozhovor s profesionálním meteorologem nahrazen roztroušenými citacemi jednotlivých jeho vět v toku jiných informací čtených hlasatelem, jedná se o výrazně jinou kvalitu informace. Já jí pokládám za podstatně horší a myslím, že podobně to cítí většina zde diskutujících. Např. nejsou odděleny sportovní zprávy a nevede je kvalifikovaný redaktor. Reklamy nejsou odděleny od jiných zpráv. O to vše jde a ukazuje na arogantní neúctu k profesionalitě, která přímo čiší z činů a vystoupeních paní Tachecí.

  17. # Pavel | 14. 1. 2008, 23.16

    Radiožurnál jsem co do serioznosti dříve řadil hned za ČR6, ČR2, ČR3 a Rádio Česko. I když pro přemíru sportu to byl spíše “sportžurnál”. A teď se obávám, aby se trumfováním komerčních stanic neměnil na pouťový “Radiokravál”. Napříkald dnešní hudební podkresy v Dokumentech z 20. století, hned nato ve zprávách, zprávách o počasí, v ohlašování témat ve Stalo se dnes..
    A leckterá komerční stanice už taky prokoukla a má hudební profil více “český” než jaký ho má “Český rozhlas 1″.
    Můj závěr: Zpravodajství: téměř za jedna.
    Hudební profil: za čtyři.
    Džingly, předěly, podkresy, rámus: nesnesitelné, přepínám..

  18. # Ada | 15. 1. 2008, 12.02

    Docela by mě zajímalo, s jakým záměrem paní achecí do Dobrého rána šla. Jestli chtěla co nejlépe reprezentovat svou rozhlasovou stanici včetně provedených změn, tak se jí to nepovedlo. Vypadala ale spíš, že se přišla bránit zuby nehty čemukoli, co ve skutečnosti třeba ani není útok. Asi se musí cítit zoufale.
    Pokud by byla profesionálka, bylo by základem jejího vystoupení ujištění, že se provedené změny budou po určité době hodnotit, vedení Radiožurnálu se bude námitkami posluchačů zabývat a děkuje za tak velký zájem o kvalitu vysílání, jaký posluchači ve svých aktivitách ukazují…

  19. # JARDA | 15. 1. 2008, 13.23

    Pan komentator, totalne nepripraveny, byl bohuzel jine tridy nez pani Tacheci. Navic, podle mne, s tendenci priklanet se k nazoru, ktery zastupoval pan Potucek. To by profik nemel. B.Tacheci se ukazala non plus ultra. Tu bych za sefovou nechtel. Komplet vsechny osocuje a vyzaduje fakta a sama keca nesmysly (napr. opakovany chybny udaj o poctu obyvatel CR). Neposloucham moc Radiozurnal, takze nemohu posoudit jeho zmeny. At jsou jake jsou, ale pani Barbora v mých ocich silne poklesla, a to ze treba mela “sve dny” ji naprosto neomlouva. Uroven redaktora verejnopravni televize by pak stala za samostany clanek. Zkracene, uroven nasi (ceske) novinariny se ukazala = naprosta bida. Pan Potucek pak tam byl jen do poctu :-)

  20. # pavel | 15. 1. 2008, 13.25

    Je mi vcelku líto, jak se paní Tachecí “vyvinula” během rozhovoru. Pamatuji ji jako reportérku v ČT v “21″ byla nedostižná tím, že dokázala vyrazit odpověď i z politiků, kteří se jí vykrucovali. Jakkoliv si to ona nemyslí, na práci ředitelky se nehodí, ale určitě by se našlo místo, které by její energii využilo lépe. Myslím, že je to v jádru správná ženská, jen je v nepravý čas na nesprávném místě.

  21. # Wendys | 15. 1. 2008, 13.32

    Po zhlédnutí videa mne pojala hrůza. Hned jsem přeladil radio na Radio Sever, aby mě už nic nepřipomínalo tu hrůzu v podání paní Tachecí. Přeji hezký den

  22. # pavel | 15. 1. 2008, 13.40

    Asi by byla na místě oprava nadpisu: paní Tachecí neztrapnila redaktora ČT, ztrapnila především sebe a své pojetí vedení rozhlasové stanice.

  23. # ben06 | 15. 1. 2008, 14.17

    Tachecí měla jedinou pravdu s Hoffmanem.Ostatní jen lži a arogance, po špatně veřejnoprávní ČT, která stále soutěží naprosto nesmyslně s komerčními stanicemi, nás zřejmě čeká totéž na kvadrát u Radiožurnálu.

  24. # Milan | 15. 1. 2008, 16.14

    Tacheci by si měla poslechou radio ty skřeky,znělky které trhají uší a často opakují že jsme rádiožurnal apd.

  25. # Dagmar | 15. 1. 2008, 16.46

    Tachecí si zřejmě myslí,že šéfuje i v redakci ČT.Ona nemá sebemenší právo hodnotit práci redaktora,sama se předvedla jako sice inteligentní,nicméně obyčejná buranka.
    Pokud jde o Radiobulvár – žiji na místě s horším signálem a byla to jediná stanice,která se dala poslouchat.Neposlouchám tedy prostě nic.

  26. # Zdeněk | 15. 1. 2008, 16.53

    V západních Čechách poslouchám ČRO Plzeň, na radiožurnál jsem ladil od jedné do dvou odpoledne, když Plzeň hraje dechovku. Nevěřil jsem svým uším a žasl nad tím, co jsem slyšel po novém roce (nejdřív jsem si myslel, že si mi v autě rádio přeladilo samo). “Konzervativní” plzeňské rádio se stále dá poslouchat a doufám, že jim tam z Prahy nenasadí nějakou dalších Tachecí!

  27. # Ludek | 15. 1. 2008, 19.36

    Tak to je fakt sila, tezko hledat vice arogantni osobu. Te ani Klaus, “odbornik” v tomto oboru, nesaha ani po kotniky. Pracovat pod nekym takovym, tak to jedine za trest. Co si usmysli, to je pravda, nehledi nalevo ani na pravo. Ta by dokazala i slepeho ukecat, ze vidi.

  28. # johnny | 15. 1. 2008, 22.43

    Pani Tacheci je borec a plne s ni souhlasim, moderator predvedl naprosto trapny vystup. Arogance ? Ale jdete, mate se tlacit do rohu nesmyslnymi pocity ?
    Burani jste vy, co to nechapete. To vy mate vymyte hlavy NESTESTIMI V INDII, ktere se vsech dotyka, to vy vsichni dojidate odporna jidla, protoze deti v Africe hladovi.. Ovladaji vas pocity, ne fakta. A to je spatne.

  29. # Michal | 16. 1. 2008, 7.46

    Slyšel jsem tuto dámu v nějakém sebepropagačním pořadu na Radiožurnálu už 30.12. a musím říct, že tento výstup mě až tak nešokoval. Je mi jí skoro líto, protože opravdu nezvládla svůj úkol a toto vystoupení, myslím, je částečně důsledek tohoto faktu.

  30. # Jiri323 | 16. 1. 2008, 13.53

    Doufám, že Tachecí bude co nejdřív odvolána a Radiožurnál se časem z její destruktivní činnosti vzpamatuje.

  31. # Ivana | 16. 1. 2008, 19.42

    Ivana Hofmana ani v nejmenším nepostrádam. Je mi vážně líto toho moderátora, Tachecí ho pěkně zřídila, ale jinak myslím, že změny v Radiožurnálu celkem dobře obhájila. Něco tak vtipného jsem na ČT už dlouho neviděla.

  32. # Josef | 19. 1. 2008, 15.54

    Doufam ze nyni bude Radiozurnal pro vsechny a nejen jako dosud pro rude a oranzove bratrstvo

  33. # Karel Jirát | 20. 1. 2008, 20.06

    Mnoho let jsem byl věrným posluchačem Radiožurnálu. To co s ním provedla pí. Tachecí je neuvěřitelné. Svou úroveň nádherně předvedla v rozhovoru, který jsem si nyní pustil z internetu a tím je mi vše jasné. Na takovou stanici (ani na pí. Tachecí) nejsem zvědavý, ale třeba to není na stálo.

  34. # Řezník | 20. 1. 2008, 22.30

    í Tachecí je přímo vzor superarogance!!! Jí tzv “utřely” nudly pouze pánové Zeman a Klaus,kdysi v pořadu ČT 2 “21″. Z ostatních udělala blbce na úkor objektivního rozhovoru. Vlastní informování bylo pro ní asi vedlejší záležitostí!

  35. # Oskar Veliký | 20. 1. 2008, 22.59

    Nic teď nevymyslím, ale tato dáma přece nesmí být ředitelkou Radiožurnálu. Ne, je to jinak. Ona jí je, ale nesmí být! :-)

  36. # Oskar Veliký | 20. 1. 2008, 23.00

    Věru, jsem také zvědav, jak dlouho v této funkci zůstane. A věřte, že dlouho to nebude.

  37. # MICHAL | 21. 1. 2008, 0.52

    Nechci tady polemizovat o tom, jeslti B.Tachecí umí nebo neumí řídit rádio..Ale k tomu pořadu Dobré ráno..
    Bohužel se jasně ukázalo, že moderátor absolutně nezvládl svoji roli – všude na internetu jsou staré články (r.2005,2006,2007)s B.Tachecí, kde všichni novináři ji položí otázku, že slyšeli, že je arogantní a že v diskuzi je těžká váha aže si mají na ní dávat pozor..” Pokud se toto obecně ví, tak se na mě nezlobte, ale ten moderátor v dobrém ránu, si nesplnil domácí úkol a neměl v ruce bohužel žádný argument – netvrdim, že neměl pravdu,ale neměl ji čim podložit – a to je chyba jak hrom!!! Informace typu jedna paní povídala..bohužel běžná realita dnešních médií a Barbora Tachcecí mu to nechala pěkně sežrat – aspoň na to nezapomene a příště se už připraví..
    Nechci ji tady nějak obhajovat kvůli radiožurnálu, taky se mi spousta změn nelíbí, ale za to dobrý ráno si může moderátor sám..

  38. # Eva | 21. 1. 2008, 9.38

    Zřejmě si paní Dolečková-Tachecí myslí, že lidé ztratili paměť. Vůbec by nebylo od věci kdyby ČT pustila reportáže událostí z roku 89 v podání paní Tachecí a pana Hrabovského. Aby si těch “8 miliónů” udělalo jasno kdo je kdo.

  39. # Venuše | 21. 1. 2008, 10.52

    I když občas ČR Radiožurnál poslouchám vůbec nevím o co jde!
    Ani z té petice jsem se to nedozvěděla.
    Vůbec nevím jaký “osud” by nám měl, nebo neměl být lhostejný.
    Vůbec navím že je tam nějaká generální ředitelka a jak vystupuje?
    Asi mi to nějak uniklo a tak tuto neinformaci vůbec nechápu :( a ani nevím proč bych měla nějakou petici podepisovat ? :-)

    EDIT později:
    Teď jsem to prostudovala a poslechla jsem si ten rozhovor Dobrého rána na ČT a i když mi je paní Barbora Tachecí nesympatická, je nervní (což se snaží zakrýt arogancí a přehnanou sebejistotou) a takový sosák jsem ještě neviděla :lol:, pravda je, že Radiožurnál měl každou ranní čtvrthodinu nicneříkající (a zbytečně dlouhé) zprávy o počasí (vyprávěné nějakým ukrajincem), vytržené nepodstatné zprávy, sport (každý upocený fotbalista dlouho mluvil o tom, jak do míče kopl …), zbytečné zprávy o nehodách na silnicích a pod. nesmysle. Komentáře I.Hofmana byly ať chceme, nebo ne jeho osobním názorem, kterým “masíroval” národ. Jakým právem?
    Jsem ráda, že se něco mění a myslím, že k lepšímu. A problém asi je v tom, že pánům klukům z ČR1 začala velet ženská !! :lol: Ostatně stejné to bylo i v ČT s pí Bobošíkovou ne? Zrovna tak skupina pánů kluků zmasírovalo veřejné mínění a dostalo je na Václavák na trapnou manifestaci, kam lidé přišli jen proto, že chtěli vidět známé tváře z obrazovky! Tady to masírování vyústilo do jakési petice! :lol:
    Ať s tím jdou (s peticí) páni kluci z ČR1 a jejich kámošů z Respektu, MFDnes, HN, a pod do hajzlíku!
    Pa pa

  40. # Jan Budař (57 let) | 21. 1. 2008, 11.49

    Domníval jsem se, že jde o žabomyší spor, ale když jsem dnes ráno slyšel bývalého ředitele rozhlasu pana Ježka hájit ten nový radio – cirkus, trochu mne zamrazilo. Barbora Tachecí dobře ví co dělá a mám trochu strach, že pracuje v zájmu širší skupiny, která chce získat vliv pomocí zavedeného celoplošného rádia. Z jejího projevu přímo čiší, že plní zadání a je si jistá ve své pozici. Velice připomíná paní Bobošíkovou v televizní krizi.
    Pana Ježka si vážím, ale tyto indicie mne utvrzují v tom, že je zapotřebí začít tvrdě hájit lidi, kteří nemají v šest večer na středních vlnách kam přepnout. Je to boj proti ztělesnění arogance, kterou momentálně v tomto státě představuje paní Tachecí. Nic na tom nemění fakt, že jsem kdysi miloval její jiskřící inteligenci. Momentálně ona a její přisluhovači bezostyšně znásilňují jemnocit několika set ticís lidí.

  41. # Eva Čápová | 21. 1. 2008, 23.36

    Při tvorbě veřejnoprávní stanice mohou být představy si různé a nelze se zavděčit všem. Ale snad zase není takový problém namísto zaklínání se vágní moderností vylepšovat tradici, namísto snahy zařadit se do proudu soukromých stanic, nacházet cestu, jak oslovit ty, kteří s tím proudem neplavou. A moc bych prosila paní Tachecí, aby stále nemluvila v první osobě jednotného čísla, když hovoří o práci redakce. Možná, kdyby více hovořila o týmu, jeho snaze a spolupráci, dal by se dnes ČRo1 lépe poslouchat.

  42. # Lenka | 24. 1. 2008, 2.33

    Milá Venuše, trocha slušnosti by vám neuškodilo. Je mi stydno už i za vás. A to ještě nejsem nijak stará. Vy možnost volby přeladit evidentně máte, jistě si lépe popovídáte na diskusích Frekvence 1, vždyť vám to nikdo nebere. My se tady snažíme hájit lidská práva – například to, být včas informováni veřejnoprávním médiem (v tomto případě Českým rozhlasem) o tisícových protestech nespokojených posluchačů, navíc posluchačů, kteří dokládají doložitelné vysílací kolapsy. Tady jde o více než jen vyměněné hlasy u mikrofonu. Nepochybuji o tom, že Vladimír Kroc, pan Chum, a další vzdělaní lidé si práci najdou. Ale zkuste si představit, co by se dělo v případě nenadálé situace (např. povodně) – nebo ne, raději si to nepředstavujte, to bude lepší…
    Lenka, 30 let
    bezdětná, se zájmem o média, o etiku a historii, zvláště o roky 48, 68, ale i o pár dalších…

  43. # Jardík.. | 30. 1. 2008, 13.50

    Tak tahle ženská je snad z jiného světa,,:-))
    Mele si ty svoje ptákoviny,,a přitom nic neřekne…
    Hned bych jí z té její židle sesadil:-)))
    A poslal do pekárny :-))

  44. # Eva | 6. 2. 2008, 16.10

    Paní Tachecí je konečně odvolána a my se již, doufám,nebudeme muset dívat ať už v tisku, TV nebo na internetu na její vykulený zmalovaný obličej ani poslouchat její promluvy a urážlivé poznámky. Děkujeme, že odešla!!!

  45. # Lenka | 6. 2. 2008, 16.42

    Arogantni je asi slusny vyraz pro semetrika? Jen bych se o tom chtela ujistit.

  46. # Milena | 6. 2. 2008, 23.48

    Přiznávám, že pro mne radio jako takové existovat nemusí. Můj 83 letý otec ho má naopak puštěné od rána do noci a právě Radiožurnál. Opakovaně si mi stěžoval, že od počátku roku se nedá poslouchat. Když mi řekl i můj 23 letý syn, který poslouchal jen vybrané relace, že je to děs, rozhodla jsem se pro výjimku a chvíli Radiožurnál poslouchala. Pravdu měli oba. Přihlédnu-li k fantasktnímu vystoupení exředitelky Tachecí na ČT 24, jsem ráda za většinu z Vás, že zlý sen je pryč. Chci věřit, že v tom dobrém se Vám vrátí staré schema s Vašimi oblíbenými redaktory a komentátory, doplněné z nového jen tím, co Radiožurnál posune na vyšší úroveň poslouchatelnosti. Je užasné,co jste svými peticemi dokázali, i když Barbora Tachecí na tom nechtěně pěkně participovala.

  47. # Zuzka | 21. 10. 2008, 15.30

    Paní Tachecí, jediný neprofesionál jste bohužel Vy. Pokud chcete někomu doporučovat jiné zaměstnání a domníváte se, že na to máte patent, začněte prosím hlavně u sebe. Jsem ráda, že jsem tehdy v Dobrém Ránu ten rozhovor neslyšela, protože bych měla z Vašeho projevu zkažený celý den. Přeji Vašim zaměstnancům schopnějšího šéfa…Jste arogantní, hloupá a drzá ženská… Viděla jsem Vás i v Uvolněte se prosím a byla jste úplně stejná, bohužel do tohoto pořadu se Vaše arogance moc nehodila a bylo vidět, že p. Kraus o Vás také asi neměl velké mínění :))) Panebože, takhle se ztrapňovat v tv, to už bych snad ani do konce života nevyšla z baráku…

Vaše reakce

Jestli se po zveřejnění vaše reakce nezobrazí, obnovte stránku (tlačítko „Refresh“ ve vašem prohlížeči, nebo stiskněte kombinaci kláves Ctrl+R). Pokud se nezobrazí ani poté, čeká na schválení (redakční systém mohl váš příspěvek omylem vyhodnotit jako spam), schválení proběhne do 24 hodin.
Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich pisatelů. Neručíme a neneseme zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse není moderována ani redigována. Vyhrazujeme si však právo je smazat, a to zejména takové příspěvky, které odporují dobrým mravům (urážky a vulgarismy) a porušují platné zákony ČR (pomluva). Žádáme čtenáře, aby se v diskusích oprostili od politiky a spekulací. Smazané příspěvky najdete v koši.