Pokud se vám stránka zobrazuje "divně" (neformátovaně), klikněte sem!




4. 1. 2009, 23.48

Hlas z Radiožurnálu – Radiožurnál dále vyhnívající

Po delší době přinášíme autentický Hlas z Radiožurnálu. Text není námi upravován, pouze zformátován do odstavců a doplněn zvýrazněním.

Rok po dramatickém pokusu o změnu podoby Radiožurnálu je stanice v nejhorším stavu od svého vzniku v roce 1993. Nepřináší nic, co by lépe, rychleji a atraktivněji nezprostředkovávala jiná média, točí se v kruhu a bojí se radikálních změn. Přerod, který se pokusila uskutečnit Barbora Tachecí se tiše rozplynul brzy po jejím odvolání a zbyly trčící pahýly změn, které iritují podobně, jako před rokem. Bohužel už jen ty, kteří nad Radiožurnálem ještě nezlomili hůl. Další rok byla stanice ponechána svému osudu.

Výsledek je smutný. Co zbylo je bezdůvodná sebe prezentace vyčpělých osobností v hlavních vysílacích časech, odchod nejlepších reportérů a rezignace těch, co zbyli. To je doplněno bezradností nováčků, které nemá kdo naučit řemeslo. Radiožurnál zůstal díky nedotažené revoluci Barbory Tachecí známou značkou, které současnost dělá hanbu. Přežívá proto, že o celostátní zpravodajství a publicistiku se v éteru nikdo jiný v podstatě seriózně nepokouší a ani na to nikdo jiný nemá peníze. Neotřelé informace se z Radiožurnálu vytratily, stanice klouže po povrchu a vyhýbá se důslednějšímu zacílení na vše podstatné, natož kontroverzní.

Bezkonfliktnost, alibistická vyváženost a ustrašenost vehnaly Radiožurnál do slepé uličky. Snaha vycházet bezkonfliktně se všemi brání Radiožurnálu potýkat se s palčivými problémy. Hlas Radiožurnálu se připojí vždy jen tam, kde už jiní dávno bijí na poplach.

Ryba smrdí od hlavy a tak atmosféra nemůže být jiná, když se celé vedení nevěnuje ničemu jinému než snaze udržet u moci generálního ředitele Václava Kasíka, který svým věrným nadále rozdává funkce, věnuje se přípravě obchodů s rozhlasovými nemovitostmi, bloudí nepřehledným množstvím rozhlasových budov a sám se jako vždy schovává před světem. Už nikdo se nevyzná v kompetencích množství ředitelů, šéfredaktorů, poradců a dalších nadšéfů a podšéfů. Pozic výkonných redaktorů je o to méně. Systém je nastaven tak, aby včas rozmělnil jakýkoliv pokus o změnu a nicotnosti vydával za změny. Dříve nejvyšší vedení nikoho jimi neprověřeného do rádia nepustilo, dnes už je v situaci, kdy nikdo schopný do Českého rozhlasu nastoupit ani nechce.

Jmenování Kasíkovi maximálně loajální Hany Hikelové do neprůhledné funkce ředitelky všeho a ničeho, má zaručit Václavu Kasíkovi dalšího strážce obsahu, aby se nic nového a nepříjemného ve vysílání neobjevilo a aby se naopak politici v dostatečné míře prezentovali v síti stanic Českého rozhlasu. Od Hany Hikelové se asi také očekává, že bude neutralizovat ambice dosavadního programového ředitele Richarda Medka, aby nepomohl části Rady ve vhodné chvíli sesadit z funkce Václava Kasíka.

Mezitím se na Radiožurnálu, kam nyní nikdo schopný nechce jít pracovat, usadili v řadě funkcí středoškoláci, ve vrcholovém vedení jsou odrostlí redaktoři, nikoliv manažeři. Radiožurnál nemá jediný pořad, o kterém by se mluvilo, jedinou osobnost, která by byla výrazem toho, o čem stanice je. Asi nejhorší je to, že z Radiožurnálu zmizela snaha přinést informace první a rozebrat je ze všech stran, poukázat na problémy, které soukromá média ignorují a vyhledávat to podstatné. Pár osobností, které na Radiožurnálu zůstaly, se za stanici stydí, rezignovali na změny nebo čekají na nabídky odjinud.

Pokračuje snaha vysílat od všeho něco a přitom do ničeho nestrkat nos. Vysílání bez nápadu, bez připuštění možnosti hlubších změn uvnitř Radiožurnálu, bezradnost při vytváření programu a vysílání takzvaně od stolu, způsobily další odliv posluchačů v hlavních vysílacích časech. Redaktoři na Radiožurnálu jsou nemotivovaní, špatně zaplacení a prakticky neřízení. Vysílání je bezbřehé, bez pevnějších bodů a nepřetržitý proud informací jaksi vyschl a nahradily ho regionální drby a slovní ujišťování “Vaše zpravodajství, Vaše rádio”

Investigativní žurnalistiku vypudily takzvané surové reportáže, kde výpovědi o podstatě nahradilo vrzání dveří a zvonění zvuků. Pestrobarevný rozhlasový web nemá koncepci a je přeplácaný. Jmenování Hany Hikelové do funkce jakési ředitelky zpravodajství svědčí o tom, že nás čeká jen více toho samého. Její působení ve vedení Rádia Česko neposunulo stanici za několik let ani o píď z okraje zájmu, na kterém v roce 2006 začínala. Je ale jednou z hlavních osobností, která v politických kruzích tlumí nevoli vůči Václavu Kasíkovi a pomáhá mu řešit nepříjemné situace.

Dokud nenastoupí do Českého rozhlasu kompletní nové vedení, může být programových ředitelů klidně dvacet, mohou dublovat šéfredaktory, ale bez vůle ke změně a odvaze nést za ní odpovědnost, to nepůjde.

Radiožurnál vstupuje do dalšího roku beznaděje a vyhnívání. Rada Českého rozhlasu za to nese spoluodpovědnost, protože stanici dostala do role rozhlasového impotenta, nad kterým už mnozí zlomili hůl a přenechali ho, jako hračku, intrikánům ve vedení rozhlasu. Pokud bychom na to neupozorňovali, stali bychom se i my spoluviníky postupného zániku, kdysi nejposlouchanější stanice v České republice.

Diskuse

  1. # Karel | 5. 1. 2009, 1.31

    Paní Hikelovou neznám, a proto má u mne 100 dní hájení. Zbytek textu plně vyjadřuje můj vjem, že se během roku 2008 nic podstatného z prvolednové tragédie nenapravilo, natož přišlo s něčím přínosným. Nejde o špičku ledovce, ale o odér z hromady hnoje. Ještě čekám až odejde Petr Nováček a jedna mladá s vynikajícími schopnostmi a bude zkáza Radiožurnálu nevratná. Je mi to líto. Promiňte.

  2. # Ma Yuan | 5. 1. 2009, 2.10

    Připadá mi to jako docela fundovaná analýza současného stavu. Na mě Rž působí jako velmi povrchní stanice a po přečtení “Hlasu z Rž” důvody chápu.

    Jmenování HH do nové funkce — nenapadlo mě, že to může být z důvodu posílení ředitele Kasíka, ale vypadá to na celkem pravděpodobnou možnost (z hlediska mého amatérského pohledu poplatníka a náhodného posluchače Rž). Pokud to tak je, pak je to špatné. Úplná výměna *vedení* ČRo by dala naději, ale k té nedojde (můj odhad), protože ten, kdo by to mohl udělat (ani nevím, kdo to je), o to patrně nijak nestojí — nejde asi o vysílání, ale o koryta a možnosti manipulace s vepříky u koryt.

    Nejjednodušší by pro mě bylo zrušit povinné placení něčeho, co nechci. K tomu taky nedojde. Takže zbývá jediné: zacpat si nos, když musím jít kolem? Asi ano.

    Ale potěšilo mě, že i jiným se nelíbí to, co mě. Aspoň něco.

  3. # Petr Had | 5. 1. 2009, 18.15

    To Hlas z RŹ – Velmi přesně vyjádřeno, cítím to stejně, zůstává otázka : Není to vše jen příprava na přechod ke komercionalizaci a hlavně prodeji lukrativního majetku obzvláště v Praze ? A co další budovy a objekty v krajských městech ? Dámy a pánové si budou muset vydobýt své místo na tomto trhu a přípravu na to jim platíme a zaplatíme my všichni. Taktéž G.O. objektu na Vinohradské.

  4. # ivana | 5. 1. 2009, 19.01

    Tato analýza přesně vyjadřuje můj laický poslech a dojem : řekl tuším pan Zelenka ze soukromého rádia – parafrázuji: „ veřejnoprávní je to, co soukromá rádia dělat nechtějí či neumějí“ a to je přesně to co očekávám a co jsem si myslela, že RŽ umí a má na to od nás dost peněz : přinášet plno nového, co by lépe, rychleji a atraktivněji nezprostředkovávala jiná média.
    Nechápu, proč a kde je chyba, že nemá RŽ dost peněz dobře zaplatit ty nejlepší s originálními nápady, nesloužit politikům, seriozně informovat, ale i si z politiky udělat legraci ( vraťte nám ESTER a OLAFA !) dost peněz věnovat nejen výchově nováčků, ale dobře zaplatit i hudebního redaktora, aby nekazil práci jiných, které raději vypnete, než poslouchat ten kolovrátek opakovaných skladeb.
    ANO – Výsledek je smutný. Mou situaci přesně vystihl pan Miroslav Konvalina na ČT24 : jsem rozhlasový bezdomovec, přelaďuji a nikde nejsem úplně doma.
    Rozhlasových posluchačů ( ne těch co mají rádio puštěné na úřadě či u holiče) není mnoho a je naprosto trestuhodné, že ČRo dělá vše pro to, aby jich ještě ubylo a nedělá vůbec nic aby nových např. z řad mladých lidí přibylo !!
    Dnes 5.1.09 si na Čro 6 poslechneme co na to vše odborník – 21:40 Zaostřeno na média Rozhovor se senátorem J. Oberfalzerem

  5. # “médium” | 5. 1. 2009, 19.10

    Vaše špičková technika,nevhodné sexystické projevy moderátorů doplněné pochybnými pokusy způsobili nejen sebereflexy,ale také pořádný šok.Poplatky ani náhodou,beze změny vypnout!!!děs

  6. # Eliška | 5. 1. 2009, 21.42

    Ivano,který rozhovor s M. Konvalinou myslíte? Děkuji

  7. # Hluchý pes | 6. 1. 2009, 0.00

    2 ALL : žasnu a smekám před námi všemi ! Není ten hlas insidera přesně to, jak hodnotíme situaci v ČRo, aniž bychom interna důkladně znali ??? Fantastický popis chaosu, bezradnosti, klientelismu a korupce v instituci, hospodařící s dvěma miliardami korun veřejných ročně. Nesdílím jen “shovívavé” hodnocení Tachecí. Ona stála na počátku trivializace a bulvarizace RŽ. Ona přinesla z komerčních médií stupidní hesla a plochost, beznázorovost. Hana Hikelová dostala od nás bonus. Bonus, vyplývající z toho, že si myslíme, že ten, kdo produkuje Hospodářské noviny, nemůže hořet láskou k Blesku. Její funkce zdá se být v organizačních strukturách ČRo nesystémovou. I můj dojem je ten, že se Kasíkovi tento kolos, zvaný ČRo ,zcela vymkl z rukou. Že pravá ruka už dávno neví, co dělá levá. Že je to údržbář, ´jehož jedinou reakcí na jím “řízený” (???) bující byrokratický nádor bude to, že začne žebrat o vyšší koncesionářské poplatky. Ani náhodou, pane ! Nejprve předložte koncepci rozhlasu v příštích letech a výsledky VEŘEJNÉ DISKUZE O SMĚŘOVÁNÍ ROZHLASU S JEHO KONCESIONÁŘI-PLÁTCI !!!!!!!!!!!!

  8. # posluchač | 6. 1. 2009, 0.49

    Asi jsem četl trochu jiný příspěvek než vy, ale v prvním plánu příspěvku insidera je, že Dobré Báře, přinášející svěží vítr, nebylo dáno dosti času, aby svůj záměr Radiožurnál vylepšit, dotáhla do konce. Přiznám se, že toto konstatování mi vzalo chuť rozebírat onu vámi chválenou analýzu situace dnešní. Na mne ten “vítr” tehdy působil jako orkán, který z už tak pochroumané střechy rozhlasu odnesl její značnou část. Takže jeho/její další působení si představuju jako smetení celé stavby – pravda asi i s Kasíkem – ovšem že by pí Tachecí pak dokázala taky něco od základu (a hodnotnějšího) postavit, o tom pochybuju. Prosím nespílejte mi za tento názor, je už pozdní hodina a možná nejsem už zcela při smyslech :-)

  9. # posluchač | 6. 1. 2009, 1.00

    Pro Hluchý pes – Zase jsem neudělal aktualizaci, než jsem ten svůj výplod pustil ven – výsledek je, že tam mám i toho “insidera”. Teď už by mi nevěřil ani učitel na základce, že jsem neopisoval. Jenže navíc, na co tobě stačili asi dvě věty, v tom já se hrabu v celém příspěvku. Ach jo.

  10. # Hluchý pes | 6. 1. 2009, 7.45

    2 posluchač : ale ten učitel by Ti věřil ! To máš z toho, že ponocuješ. Mě se chtělo spát a tak jsem napsal svůj dojem z textu insidera. Ten popsaný chaos si dokážu představit, Tachecí jako “zachránkyni” dobré ráááádyjové žurnalistiky určitě NE !!! Ona vykročila přesně opačným směrem. Navíc spálila úděsné množství našich peněz – a to při radikálním poklesu kvality vysílání. To, co udělala Tachecí, je spíš krizový scénář nějakého ráádyja krátce před konkursem. Jenže ona vše rozvrtala, nic neušetřila, a nacpala sobě a svým paladínům prachy plnými hrstmi do ………

  11. # ivana | 6. 1. 2009, 10.45

    to Eliška – pusťte si vpravo odkaz – H.H. Media a svět na Čt 24 je tam před ní rozhovor s M.Konvalinou – velmi zajímavé.

  12. # ivana | 6. 1. 2009, 10.57

    To posluchač:
    Nespílám, jen uvažuji : on asi RŽ potřebuje svěží vítr, jde mu plno peněz, zaměstnává plno lidí, ale výsledek …. Ale jde o to, kdo je pozván vytvořit svěží stanici a kdo zadá úkol. Myslím, že nám všem bylo brzo jasné, že paní B.T. byla vyslána bez zadání od g.ř. Kasíka a bez brzdy téhož. Udělala co myslela že je nejlepší a jak řekl někdo povolanější : „ ona za sebe nemůže“ či jak se říkalo kdysi : iniciativní ….. je horší než třídní nepřítel“ Chyba byla a je jednoznačně ve vedení. Od g.ř. jsem za celý rok neslyšela kloudnou větu, kam vlastně Rozhlas směřuje a od pana Medka bohužel také ne, ten jen teatrálně volal na jednom zasedání : „ dejte nám zadání …“ !!
    Takže dle mého Dobré Báře, či komukoliv jinému , nebylo dáno hlavně zadání a za orkán a finanční a lidské ztráty může jednoznačně g.ř. a dost dobře nechápu ( a nebo chápu) , že mediální radě je to jedno. .
    A docela by mě zajímalo, jaké oficielní zadání dostala paní H.H.

  13. # posluchač | 6. 1. 2009, 13.14

    Pro ivana – Děkuju, že nespíláte :-), to je v dnešní době krutých bitev na diskuzních fórech dobrý příklad. A k podstatě – nedivil bych se, kdyby zadání znělo: Udržovat v chátrání, prodá se to levnějc.

  14. # Hluchý pes | 6. 1. 2009, 16.38

    2 ivana, posluchač : jako cynik bych mohl zařvat : Slavná Rada přece zorganizovala “seminář o RŽ” ! Soudružky a soudruzi, kurs rozvoje rozhlasu do příští pětiletky je jasný. Závazky splníme na 120 %. Zadání rozhlasu si oni přehazují jako horký brambor : ČRo čeká na Radu, Rada na poslance, poslanci na ČRo atakdále. Ale všechny ty figurky nejsou schopny pochopit multimediální charakter budoucího vysílání. Jaklová brojí proti účasti ČRo na webu (ČRo prý nemá suplovat televizi), protože její mediální horizont končí u středovlnné krystalky s lampami. Podobné je to i u ostatních. Jak chcete od těchto fosilií, aby pochopili, co se kolem nich děje ? Oni patří do úplně jiného století.

  15. # R.K. | 6. 1. 2009, 17.26

    Me CT24 nefunguje na zadnem z mych ctyr pocitacu. Uplne to domrvili, nevim proc. Jeste ze podobne “experty” nemaji na YouTube :-/
    Pokud byste ten rozhovor nekdo mel, rad bych ho videl

  16. # Irena | 6. 1. 2009, 17.55

    To R.K. bohužel, já nepomůžu, stejně tak se mi nepodaří sem dát Interview B.T. z 30.12., na který jsem byla upozorněna. Proto zájemce o tento rozhovor s B.T. prosím, aby si ho vyhledali v archivu televize Z1.

  17. # bab | 6. 1. 2009, 20.34

    pro R.K.:
    Z mého počítače funguje odkaz z “PF 2009 a malé ohlédnutí – Rapl 4.1.2009, 21.38.”
    R.K., protože fungování všech počítačů na celém světě je pro mne velkým zázrakem, nejsem schopna posoudit, zda se Vašemu počítači nevyhne (to fungování).:)))

    Pro Irenu (soukromé):
    Potěšila jste mne.:) Snaha o umístění odkazu na “Z1 – interwieu BT, 30.12.2008″ několikrát marná…:))

  18. # R.K. | 7. 1. 2009, 8.29

    bab, fungovani pocitacu je mnohem vzacnejsi jev nez jejich nefungovani :-)
    Ale CT to dela dobrovolne, driv jim to fungovalo.

  19. # ivana | 7. 1. 2009, 9.48

    všem : http://www.ct24.cz má pod obrazovkou odd. archiv, po kliknutí najděte Media a svět a 4.1.09 je tam rozhovor s H.H a M.Konvalinou.
    http://www.z1tv.cz má archiv vlevo a po kliknutí Talkshow je 30.12. B.T a Kocáb .
    Držím palce je to zajímavé !

  20. # ivana | 7. 1. 2009, 10.07

    A ještě něco černého humoru mimo Rozhlas : Julínkovo poplatky : http://vyhledavani.ihned.cz/2-32270360-M00000_d-79

  21. # Ma Yuan | 7. 1. 2009, 11.27

    Re: R.K. | 7. 1. 2009, 8.29

    Mě se to přehrává bez problémů (ve Firefox 3 — chce to ale plugin Windows Media Player).

    Tak jsem si to poslechl ještě jednou. Redaktor měl docela dobré otázky a poznámky, zejména se mi líbilo, jak zmínil, zda by se Rž neměl poznat spíše podle moderátorů a kvality pořadů než podle “džinglů” [jingle = řinčení ;-)]. Já bych uvítal možnost dobrých moderátorů, řinčení nepotřebuji. Zbytečně mnoho se v rozhovoru vracejí k té Tachecí, ta je už snad po roce zapomenutelná a některé zásadní škody byly vcelku jakž-takž odstraněny (až na to, že z Rž museli někteří odejít a náhrada stále není).

    Myslím, že z Rž pro mě nebude dobrá stanice, HH mluví o směřování k masovosti poslechu… takže je vývoj odhadnutelný. Nic proti tomu, ale proč já na to mám vynuceně platit, když to nechci. Mě jako posluchače zjevně Rž nepotřebuje, potřebuje jen poplatníka. Rozhovor na mě nepůsobil optimisticky — zase se něco vyzkouší, tentokrát opatrněji, trvalých posluchačů nepřibude, takže se půjde k lidu níž à-la komerční stanice. No a zmínka HH o tom, že je málo ranních posluchačů: Zcela evidentně kvůli tomu, kdo a jak tam ráno vysílá. O hihňavé rosničce netřeba mluvit, a “lidově bodré” konverzace mezi Pokorným a Výbornou, kdy Pokorný jí pořád skáče do řeči a ona se vesele směje, k čemu to je? Proč tam nedají aspoň nějaké standardní hlasatele? Tato ranně-dopolední trojice je odpovědí na to, proč v tu dobu není vyslání přitažlivé (eufemismus pro “je odpudivé”). Povrchní pseudolidové plky.

    HH má pravdu v tom, že Rž se změnil v kolektiv Brouků Pytlíků.

    Přesto držím HH palce, když tedy musím být poplatníkem — ale mám dojem, že ty palce by se daly využít užitečněji.

  22. # Ma Yuan | 7. 1. 2009, 15.12

    Re: ivana | 7. 1. 2009, 9.48

    Rozhovor s panem Konvalinou zajímavý je.

    Můj dojem: Rozhovor s Tachecí — připomíná to zase onen “proslulý” televizní rozhovor (někdy asi před rokem) typu “fakta! fakta!”. A zároveň to připomíná štěstí, že se jí bylo možno z veřejné stanice zbavit. Komerční věci jí možná jdou lépe, tak ať se drží toho, co umí (ať třeba dělá rozhovory s politiky, herci a fotbalisty, na to ten její způsob je vhodný). Ona nic nepochopila o svém krachu v Rž, to z Kocábových otázek vyplývá zřetelně. Už by mohla konečně zmizet v zapomnění, co s ní.

  23. # Ma Yuan | 7. 1. 2009, 17.51

    HH v rozhovoru říkala, že se musí zavádět “moderní forma” stanic a že už nebude všeobecná stanice, ale něco jako specializované stanice, z nichž si každý vybere. To zní dost tragicky: pokud někomu bude víc jak (dejme tomu) 35, tak na něj čeká něco jako ČRo-2, dechovka, pořady “pro starší”, Kolotoč, Eva a Vašek, Gott, rady jak proti Alzheimerovi a podagře, tipy, kde mají zlevněné důchodky, zábavné rodinné seriály, jak dobře a chutně vařit, apod. Pro věk pod (dejme tomu) 35 se asi plíživě nazpět zavede systém Tachecí (u těch zkostnatělých “postarších” nenašel pochopení, ale přece nebyl tak úplně špatný, že, a neustálý “pozišnynk” taky být musí, aby bylo poznat, jaká stanice to vlastně hraje). To bude Rž, vaše ráááádyjo tady a teď kudy kam (následuje píseň o novém bytě nebo o Husákových dětech). Základem bude masovost. Komu se nezamlouvá nic, ať si trhne nohou a hlavně ať platí poplatky.

    Nic proti tomu, ale ať platí jen ten, komu se to líbí a poslouchá to.

  24. # Hluchý pes | 7. 1. 2009, 21.20

    2 Ma Yuan : zde se ale pes kouše do ocasu, milý Číňane. Oni fakt nemají představu o tom, co bude. A už vůbec ne o tom, jak se vše bude měnit spolu se stovkami nových digitálních frekvencí a propojení s webem. A současnost přece plně odporuje představám HH o “specializovaných” stanicích. RŽ, Dvojka, Regina a všechny regionální odnože jsou přece “pelmel” kanály, které vykrývají denně včechny posluchače od 4 do 104 let, od dechovkářů až po nákupčí levných důchodek a drahých léků. Já opravdu nevidím žádnou koncepci.

  25. # Ma Yuan | 7. 1. 2009, 21.55

    Re: Hluchý pes | 7. 1. 2009, 21.20

    No právě, jak je a bude vlastně definován ČRo? Pořád je to poohlížení se po tom, jak to dělají komerční stanice, a pak touha po masovosti. Veřejný rozhlas má jít jinou cestou, když chce žít z poplatků získaných výhružkami (místo získání posluchačů nepovrchním programem). Bez vzdychání po masovosti. Pořád šablonovité uvažování: “vzdělancům” poezii a klavírní předehry; “důchodcům” Gotta a dechovku; “rodinám” rodinné seriály a pořady o chutné, zdravé a výživné stravě; “mládeži” pořád dokola několik pop-hitů; “lidu” fotbal a tak podobně. Všem pak k tomu Malinu Obrowskou a povrchní trojvěté deklamace agenturních sdělení jako zprávy. Moderní vizáž vytapetováním pomocí džinglů a pozyšnyngu. Vyšperkovat positivismem (hlasatelé se spolu vesele baví a radostně se smějí, taková jedna velká rodina). Statistka dokazuje všeobecnou spokojenost. Akorát ten Číňan pořád lakotně remcá, jako by měl bez těch 45 Kč zemít hlady z nedostatku rýže. Však kdyby si poslechl pořad o chutné a výživné stravě za dobrou cenu, přežil by.

  26. # krtek | 7. 1. 2009, 22.26

    Já poslouchám Čínský rozhlas.U toho se aspoň zasměju a poslechnu si neotřelou novou hudbu. Tohle je zřejmě ta koncepce ČRo..

  27. # posluchač | 7. 1. 2009, 23.30

    Moje neskromné PF 2009 – Já si sem chodím spravovat náladu obecně, přečtu si co napsal Hluchý pejsek, čímž získám přehled a obvykle i nový pohled a pak se buď zamyslím nebo zasměju tomu co napsal náš Číňánek, přičemž často se zasměju i zamyslím najednou. A i když my ostatní nejsme většinou tak výrazní, jako tihle dva, tak mám pocit, že jsme si sympatičtí. Tak mám přání aby to tak zůstalo co nejdéle!

  28. # Hluchý pes | 8. 1. 2009, 20.36

    2 posluchač : Tvůj zájem mne a jistě i Číňana a ostatní potěšil. A my Ti přejeme také vše dobré a mnoho zdravíčka, štěstíčka a nám všem snad někdy lepší rozhlásek. I kdyby iprotest byl úplně na ….., tak jen ta výměna názorů byla pro přemýšlivou část populace přínosem. ale ještě není všem dnům konec. Iprotest existuje dál, Wave se brání, gorily se brání, mezi koncesionáři to vře, mediální vexperti jsou zděšeni……tolik vzrůša údržbáři neměli minimálně od roku 1989.

  29. # Jaroslava | 9. 1. 2009, 16.12

    # posluchač | 6. 1. 2009, 0.49
    Mluvíte mi z duše. Také jsem se nemohla přenést přes první dva odstavce, kde se vzpomíná na, cituji:

    “Přerod, který se pokusila uskutečnit Barbora Tachecí se tiše rozplynul brzy po jejím odvolání”.
    “Radiožurnál zůstal díky nedotažené revoluci Barbory Tachecí známou značkou, které současnost dělá hanbu.”

    Ne a nešlo mi to, až Vy jste popsal přesně to, co cítím i já. Hlas z Radiožurnálu snad to loňské lednové vysílání vůbec neslyšel, že tak lituje nedotaženou revoluci B.T.

    Jinak víceméně souhlasím s tím ostatním, co pisatel článku napsal, jen to nedovedu posoudit a pojmenovat, tak jako náš čínský přítel a H. pes.

    Jako náš čínský přítel i já považuji za štěstí, že se této paní na Rž podařilo zbavit.

  30. # posluchač | 9. 1. 2009, 17.18

    Pro Jaroslava – Jsem rád, že i na Vás to tak zapůsobilo, já po těch několika reakcích (vyjma Hluchého Psa, o níž jsem nevěděl) jsem nějak cítil potřebu vrátit nás na zem :-).
    Je snad možné, že Insider měl možnost s BT mluvit o jejích plánech soukromě a detailněji a zdálo se mu, že by to mohlo Radiožurnál obrodit – ale to je samé možná a kdyby, ovšem psychedelickou realitu jejího řádění si pamatujeme všichni.

  31. # ivana | 9. 1. 2009, 17.51

    Přátelé, byla doba, kdy se na těchto stránkách volalo po založení organizovanější skupiny, ale nedotáhlo se to. Nyní mám informace, že kolem příznivců radia Wave se připravuje občanské sdružení na podporu Radia Wave, viz. Pro Wave o.s.: http://www.chciwavezpet.cz

    Zároveň tato iniciativa oceňuje naší dosavadní činnost a chtějí další kroky koordinovat s aktivitami iProstest a teď nově i se skupinou “kauza Gorily“.

    Považuji tento návrh na spolupráci a společný postup za výborný, neboť následky u všech tří akcí mají stejnou příčinu, kterou bude společně snažší pojmenovat a pokusit se jí odstranit s cílem kvalitnějšího celého veřejnoprávního prostoru.

    Pokud tedy chcete táhnout za jeden provaz, s něčím konkrétním pomoci a nejen zajímavě diskutovat, přidejte se!

  32. # Ma Yuan | 9. 1. 2009, 19.26

    Re: ivana | 9. 1. 2009, 17.51

    To je velmi racionální výzva, protože tak by se dalo zase udělat něco víc — aby to vše neusnulo a neskončilo. Aspon popudit činitele v ČRo, možná časem něco víc. Jina cesta, než sdružování různých sekt, asi není. Nejsem a nebudu budoucnost národa, ani posluchačem Wave (stejně se to nedá chytit v rádiu), ale taková stanice by měla existovat, když má posluchače. Těžko někdo může poslouchat hudbu na Rž.

  33. # Partyzán | 9. 1. 2009, 22.23

    Vážení přátelé, obránci Radio Wave.

    Dočítám se zde, že se údajně chcete domluvit na spolupráci s Iprotestem.
    Píši vám takto veřejně a kopii ukládám na tento IPportál.

    Jen nerad Vás od tohoto záměru musím předem odradit.
    Vedení IP se chová netransparentně – ani na opakovanou, veřejnou žádost (sestry Kopecké či R. K., například) nezveřejnilo své profesní C.V., není tedy kredibilní, čili důvěryhodné, institutionalizaci odmítlo, dodnes není jasné ani jejich profesní zázemí, ani proč se pod jejich vedením původní stránka modifikovala, čti zfušovala stejně jako tzv. monitoring.
    Ostatně si srovnejte podobu původní petice s dnešní, stejně jako proměnu původních podpisů…
    Dosud neobjasněno. Nejsem sám, viz http://www.mysogen.cz
    Na této webové stránce admin pan R. Kučena (R.K.) dokonce gumuje nepohodlné ohlasy navlas stejně tak, jako Kasík s Floriánem, Jaklovou a Jíšou “vylikvidovali” skvělého komentátora Ivana Hofmana a nakonec i Vaší stanici.

    Původní zakladatelé, pan Gombos, například, jsou – byli “odejiti”, asi by se za své dnešní dítě styděli… Dnes se totiž zabývá “diskusí zde” doslova zbylá hrstka tzv. diskutérů (petici podepsalo původně víc než 15 000 posluchačů Radiožurnálu!)přesněji mlácením prázdné slámy a la, byla-li Lucie Výborná dnes lepší než včera a jsou-li falešné jingly méně falešné v roce 09 než v roce 08!
    Kde je jejich (též váš dnešní) požadavek na odstoupení managementu ČRo?
    Z původního Iprotestu zůstala jen imitace (jak výše uvedeno, co bylo motivem, je záhadou, bez transparentního vedení ovšemže je zbytečné se jí jakkoli zabývat).

    Sledujeme takto odvádění pozornosti od veřejné cenzury a od veřejné manipulace, které se pod vedením Rady ČRo dopouští management RŽ.

    Jděte svou cestou a dobře se dívejte kolem sebe. A na své partnery.
    A budete-li se s kýmkoli spojovat, podívejte se mu dobře do očí.
    Obrana Radia Wave je též obrana smyslu rozhlasové stanice veřejné služby Radiožurnálu.
    Iprotest skončil, zapomeňte.

    Partyzán

  34. # krtek | 10. 1. 2009, 0.23

    lol Partyzáne nežer to tak!
    Kdoví jestli vůbec ty máš “transparentní vedení”! :D
    Pro mě je tady přirozenou autoritou číňan,pes,bab a další a nějaký předsedy a valný hromady vůbec nepotřebuju..

  35. # m.valach | 10. 1. 2009, 9.58

    Nevím, co si představuje Ktrek pod pojmem hromada, ale Partyzán jednající jako partyzán nemusí být mimikry. Spolupráci vítám, žáby na pramenech budou v klidu, dokud budou doufat, že je nás nespokojených hrstka tuhle a hrstka támhle.

  36. # ivana | 10. 1. 2009, 10.59

    Důrazná a poslední výzva pro Partyzána :
    Okamžitě zveřejni své profesní C.V.jaké je Tvé profesní zázemí a zprovozni tu propagovanou stránku http://www.mysogen.cz. A prosím jakou „ dnešní“ petici máš na mysli ? A kde je možné se Ti podívat dobře do očí ? !

    Admin pan R. Kučera dle mého gumuje ne nepohodlné ohlasy, ale v zájmu ochrany duševního zdraví nás všech ohlasy přihlouplé a mimo mísu. Což mu schvaluji a prosím, aby tak činil i nadále.

  37. # ivana | 10. 1. 2009, 11.01

    Všem i Partyzánovi :
    IP nemá žádné vedení, jsme skupina (hrstka ?) poklidně monitorujících, diskutujících a hlouběji se zajímajících lidí o Radiožurnál. Děláme to ve svém volném čase a bez nároku na odměnu, tak můžeme i slámu prázdně plácat, a na rozdíl od jiných slámoplácačů za to nežádáme žádný poplatek!
    Ti, kdo se hlouběji zajímají o celý ČRo a není jim jedno, za co se utrácí vybrané poplatky, mají jedinečnou šanci podpořit vznik občanského sdružení. Čili naprosto transparentně odkrýt svou identitu, vystoupit z internetové anonymity (a světe a Partyzáne div se i tu svou profesi prozradit) a přidat ruku k dílu možná i k přidání se k požadavku na odstoupení managementu ČRo, pokud to bude shledáno správným.
    Obrana Radia Wave je též obrana smyslu rozhlasové stanice veřejné služby Radiožurnálu.
    Iprotest neskončil a může postoupit kvalitativně společně s dalšími výše.

  38. # Hluchý pes | 10. 1. 2009, 17.14

    2 ALL : Wave to vzal za správný konec. Je to velmi sympatické hnutí a MY bychom měli spojit síly jak s ním, tak s gorilami, tak se všemi poplatníky, kteří ze sebe nechtějí už nadále dělat blbce a dojné krávy na koncesionářské poplatky. Přemýšlím, co asi náš “partyzán” dělal za totality. Ten jeho věčný požadavek : zveřejni c.v., adresu, rodné číslo a číslo bot mi připomíná jisté praktiky jistých služeb, které nejprve založily o každém složku. Nerad bych se do těch časů vracel. Ty služby totiž také říkaly : tedˇvás máme, nějaký paragraf už se najde…..

  39. # Ma Yuan | 10. 1. 2009, 18.32

    Na ChciWaveZpet jsem zahlédl připojení iProtestistické heretické sekty:

    http://www.chciwavezpet.cz/nov.....html?id=19

    To je dobře. Snad se podaří zase něco dalšího. Ignorování poplatníků je velká (a nepochopitelná) chyba ČRo.

  40. # Ma Yuan | 11. 1. 2009, 13.57

    Uplynul právě rok od “modernizace” Rž bipolaričkou. Tak jsem se zvědavě podíval prostřednictvím “Radiožurnál na YouTube” (dole v pravém sloupci zdejšího website) na archivovanou minulost. Jsem překvapen, jak děsivé to tehdy bylo: třeba (mnou už dávno zapomentý) jakýsi Bílek, to je opravdu neuvěřitelné, kde to vzali? Odstraněním té nekoncepční ředitelky a převedením ze stavu velmi špatného zpět do hodně špatného se podařilo kupodivu hodně (ale ne dosáhnout dobrého rádia). Zmizeli asi navždy některé dobré pořady a někteří dobří externí — asi i interní — (spolu)pracovníci. 55 zůstala (kdyby jí nedávali pořád tolik hodin vysílání, dalo by se to asi snést — když vysílá v pravidelných časech, prostě se jejich rááádyjo na tu dobu vypne, ale takto musí být vypnuté přes den skoro pořád). Totální neschopnost ohluchlé hudební dramaturgie přežila jako vždycky.

    Mám podezření, zdali cílem bipolární revoluce nebylo jen ukázat, že “může klidně být i hůř, poplatníci, tak neremcejte a plaťte!” a pak se vrátit do předešlého poklidně zahnívajícího stavu.

    Ale musím ocenit, že vyhozením toho Bílka došlo k velikému pokroku. Naneštěstí je stav pořád pod nulou (a nad nulu nám nějak vylézt nechce, chichichichichi, řekla by Rosnička).

  41. # Jaroslava | 11. 1. 2009, 16.03

    Re: Ma Yuan | 10. 1. 2009, 18.32

    Také jsem ráda, že se iProtest k boji za existenci radia Wave připojil( i přes tu známou vulgární drzost moderátora vůči pí presidentové z března roku 2008).

    Opravdu zajímavé čtení je i v rubrice Novinky, např. až na druhé stránce je i článek s novými informacemi z Rady ČRo s názvem :
    “Rada ČRo chce zlikvidovat ředitele Kasíka”

  42. # Ma Yuan | 11. 1. 2009, 17.55

    Bab a monitoring: Bab, podle vašich příkladů sdílím váš názor na bulvárnost Rááádyjobulváru. Obdivuji, že to můžete pro monitoring poslouchat. (Někomu to třeba bulvární nepřipadá, ale jak známo, jakýsi časopis “Blesk” prý má velmi vysokou “poslechovost”.)

  43. # Ma Yuan | 11. 1. 2009, 18.24

    Bab a bulvár: Střelba na (americké) universitě se dá oznámit různým způsobem, stanice Rááádyjobulvár to uváděla bulvárně. Bulvárně lze oznamovat cokoliv, jde o formu. “Střelba na americké universitě. Podrobnosti ve zprávách.” je skutečně senzacechtivé (nalákat pozornost na tragickou událost). Lze to oznámit i jinak. Takže vašeho kritika podle mne můžete klidně ignorovat (on ať má svůj názor, jeho věc — váš názor je vaše věc).

  44. # Hluchý pes | 12. 1. 2009, 17.23

    2 ALL : Ad monitoring : moc mě těší, že aktivní monitorující jsou aktivní i v novém roce. Ano, Achillovou patou jsou i v roce 2009 zprávy o počasí. Dále i vedení interview. A pan Smatana je vynikajícím zpravodajem. Usměrnil bulvární tázající se odkazem na ´to, že jeho domněnka není směrodatná. Prima. Dále : jak v Radiobulváru oznámit střelbu v americké škole ? Já bych to udělal zastřeným a vážným hlasem a následovala by smutná hudba ( Enya : Only Time ???). V Rááádyjožurnálu to však nejde. Máme tam poutˇové vyvolávače a playlist. A tak zařveme senzační zprávu a zahrajeme….třeba Pátá od H.Vondráčkové ( zvonek zvoní, škola končí, po schodech se běží, Novák leze po jabloni a je náhle svěží……). Radiožurnále, je mi z Tebe k b…í……….

  45. # Senior | 13. 1. 2009, 13.10

    Ještě jsem naživu,ale už jsem preventivně přeladil.Občas se podívám na “mlácení slámy”.Až bude Radiožurnál k poslechu,dejte mi zde vědět.Před rokem jsem v diskuzi navrhoval připojení k nějakému občanskému sdružení a rozšíření požadavků na zkvalitnění veřejnoprávních medií,námi placených.CENZURA a AUTOCENZURA v nich sílí a informace (zprávy???) se záměrně vyhýbají skutečným problémům společnosti
    (nás všech).Není divu,že Radiožurnál v současném stavu pohodlně přežívá.Až se probudí většina koncesionářů,možná “bude líp”.K tomu nám dopomáhej Bůh!(Když si nedokážeme pomoct sami)

  46. # Petr Had | 13. 1. 2009, 14.33

    Dnešní MF Dnes – KULTURA – “Zrušené radio Wave dnes oslaví narozeniny”.
    Velmi zajímavé , nehledal jsem na webu. M.j. ostrá slova volil třeba zpěvák kapely Kryštof Richard Krajčo. Měli by vymřít všichni komunisté v radě,aby se konečně začalo dát dýchat a byla tu skutečně svoboda. Dalšími , kdo protesty podporují , jsou oštěpařka Barbora Špotáková či Joe Karafiát ……..Bude zajímavé sledovat , zda to skupině Kryštof ČRo neosladí – prostě na vlnách ČRo přestanou existovat ! Ale to už tu přece bylo , nebudu předjímat !

  47. # Hluchý pes | 14. 1. 2009, 12.55

    2 Senior : rádi Tě u nás opět vidíme, Seniore. Faktem je, že na poslouchatelný RŽ stále čekáme. Faktem je také, že Wave šlo cestou občanského sdružení. A má čtyři zásadní požadavky : rezignaci Rady ČRo, rezignaci Medka, návrat Wave na VKV a celostátní rozšíření na VKV. Velmi ambiciozní a logické. A získali podporu jak naši tak gorilí. Víš jistě, že OS předpokládá registraci a všelijakié povinnosti, které někdo musí důsledně provádět. Na druhé straně má jistě větší váhu než sebelepší “diskusní klub”.

  48. # jakub | 14. 1. 2009, 16.44

    Iprotest vyhnívající a Radiožurnál kvetoucí. Kolik je tam poupátek a poupat. Naďa, Hanka, Romana, Jana, Daniela,Lucka…ani je nespočítám…a v iprotestu? Hluchý pes a bab.

  49. # Hluchý pes | 14. 1. 2009, 21.59

    2 jakub : Jakube, jsi neschopný lempl. Kdybys založil hnutí PRO Tachecí Radiobulvár, taks mohl dnes šéfovat osmi milionům spokojených posluchačů. A mohl bys Pýchovi pucovat polobotky a Kasíkovi nosit švestičky ze zahrádky.

  50. # Hluchý pes | 16. 1. 2009, 16.20

    2 ALL : Ad monitoring – dmnešní den opět ukázal, že RŽ je i přes leadership Hany Hickelové na poli zpráv SENZACECHTIVÝM BULVÁRNÍM RÁÁÁDYJEM. Jakkoliv je čin 59 -letého pilota U.S.Airways a přistání na Hudsonu spektakulární a záchrana všech 155 pasažérů a členů posádky potěšitelná,neustálé VYŘVÁVÁNÍ o věci na vlnách RŽ je ostudné. Paní Hikelová, jestli TOHLE je Vámi slíbená renesance kvality a serioznosti, tak dobrou noc !!!

  51. # Ma Yuan | 16. 1. 2009, 18.13

    Re: Hluchý pes | 16. 1. 2009, 16.20

    Taky nechápu, proč se to pořád omílá, celé dny, jistě i noci. Původně jsem nabyl dojmu, že pilotem byl nejméně sám ředitel ČRo, nebo snad přeceda Rady, nebo dokonce nějaký význačný činitel spojený s Rž, takže každý poplatník si to musí vyslechnou nejméně 40x, aby se mohl radovat, jak skvělí lidé žijí za jeho polatky a co všechno dokážou. Ale pilotem byl jen nějaký Američan (a kdo ví, jestli vůbec poslouchá Rž a pokud ano, zda za to platí; a platí vůbec i když neposlouchá? — prošetřit!), takže se z placení polatků zase nemohu radovat.

    Zatím jsem žádné positivní změny ve zpravodajství nepostřehl, ale asi mám už silně omezenou vnímavost… anebo se opravdu nic neděje.

  52. # Hluchý pes | 16. 1. 2009, 22.04

    2 Ma Yuan : RŽ má zdejší lidi asi za blbce. To nádherné přistání bylo včera v půl čtvrté místního času a byl toho plný cnn v prime timu. Kdo chtěl, ten to mohl sledovat celý večer. Ale Radiožurnál o tom začal 6x za hodinu vyřvávat druhý den ráno. Obrázky stejně nabídnout nemohl. Zas hodně rámusu pro nic. a já myslel, že HH má za úkol poutˇové vyřvávání krotit. Kde udělali soudruzi z týmu HH chybu ?

  53. # Hluchý pes | 18. 1. 2009, 16.20

    2 bab, monitoring : Alena Zárybnická patří k těm několika meteorologům, kteří dokáží “prodat” počasí poutavě, neotřele a zajímavě, nikoliv jako uspávači hadů či šílená Hávová na cracku. Na “Dvojce” měla kdysi v 10:30 desetiminutovku, než ji zrušili (jako vše, co je dobré a co je tudíž třeba zrušit).

  54. # Karel | 19. 1. 2009, 10.12

    Uctěme vzpomínkou pro nás největší dar – horoucí srdce Palachovo,Zajícovo i Plockovo.

  55. # Jaroslava | 19. 1. 2009, 17.47

    Připojuji se a vzpomínám.
    Dokonce dnes vzpomínáme na hrdinský čin Jana Palacha, Jana Zajíce a Plocka i s Radiožurnálem a jeho aktuální anketou na týden protestů a vzpomínek, brutálně potlačovaných Veřejnou bezpečností a vodními děly na Václavském náměstí v lednu r. 1989

  56. # Zora | 19. 1. 2009, 19.02

    Také se skláním v hluboké úctě před nimi.

  57. # Hluchý pes | 20. 1. 2009, 9.35

    2 ALL : Připojuji se. Jsem rád, že jste to připomněli i zde. Palach bojoval v prvé řadě proti nastávající letargii a “normalizaci”. Kolikpak “normalizátorů”, kvůli kterým on zemřel strašnou smrtí, se ještě DNES potlouká po budovách rozhlasu ?

  58. # bab | 20. 1. 2009, 12.11

    Upálení Jana Palacha bylo činem bezmocného vzdoru. S nadějí, že čin bude uchopen jako ta pochodeň. Apelem k vyburcování obrany vyšších hodnot.
    Byli jsme my, většina národa, stejně bezmocná. A mlčící? Ne, rezignovaná… Uvnitř křičelo celé “já” každého slušného člověka.
    A děsivou událost upálení Jana Palacha vnímal jednotlivec, v té mlčící většině, dle svého životního kréda.

  59. # Hluchý pes | 20. 1. 2009, 16.24

    2 bab : ale snad nám mladším dokážeš odpovědět na otázku proč takový žal a taková bolest ve VĚTŠINĚ lidí nevedl k akci vzdoru. Je to krásná představa : ONI zde mají okupační tanky, zrádce instalované ve vedoucích orgánech a NÁROD NA NĚ KAŠLE A POHRDÁ JIMI.Nenechá se zastrašit ani koupit. Ničeho by nedosáhli, na normalizaci by mohli zapomenout !

  60. # Hluchý pes | 20. 1. 2009, 16.36

    2 Jaroslava – monitoring : Drobnost : ten film s Tomem Cruisem se nejmenuje Vampíra, ale Valkýra. Anglicky valkyrie, německy Die Valkuere. Jde skutečně o název převzatý z Wagnerovy opery. Bylo to krycí jméno pro operaci k potlačení vnitřního odporu v Říši. Atentátníci 20. července tu operaci geniálně využili proti Hitlerovi.V Česku by ten film měla vidět zejména mládež, která je krmena dějepisem skoro totalitní úrovně. Svět je černobílý a dějiny končí rokem 1945. možná, že není tak dobrý jako ten německý, Calamitin názor není zajímavý a způsob znehodnocení filmu z její strany skandální. Tom cruise by byl určitě tahákem, aby se mladá generace poučila. NECHCI srovnávat, ani to nelze. Ale Graf Klaus Schenck von Stauffenberg věděl, že jde na téměř jistou smrt. V tom se i tomu Palachovi podobal. Odlišnost . Palach byl vždy na jedné straně barikády. Stauffenberg ji změnil. Kdyby byl úspěšný, možná, že bychom si ušetřili polovinu válečných obětí, a zcela určitě komunistickou totalitu.

  61. # bab | 20. 1. 2009, 21.18

    Pesu,
    nedokážu zodpovědět, proč většina nepovstala. Možná je ale odpověď jednoduchá. Neměli jsme ty tanky. Smutný úsměv. Bab

  62. # Hluchý pes | 20. 1. 2009, 22.37

    2 ALL : Vrtá mi hlavou, jak dnes Calamity Lucy mohla dštít síru a kouř proti filmu Operation Valkyrie,že “prý ho viděla a nudila se”, když ten film měl evropskou premiéru dnes v Berlíně, tedy tam, kde se točil ? To by ho musela vidět ve Státech a o tom pochybuji. Možná, že viděla jeden z jeho předchůdců (téma bylo už zfilmováno několikrát). Že se nudila ? Nojo Kameňák či Slunce, seno či jiné náročné skvosty kinematografie to není, je to akčně zpracovaná opravdová historie. A tomu Lucy nehoví. Film má dokonce dobrou kritiku, někteří herci z druhé řady svými výkony prý Toma Cruise dokonce prý strčili do kapsy. Možná, že by Lucy mohla zde situaci objasnit. Nebo, že by se spletla a myslela fakt ty Vampíry ? Třeba Tanec upírů Romana Polanského…….

  63. # Jaroslava | 21. 1. 2009, 16.30

    2 Hluchý pes | 20. 1. 2009, 16.36: Díky za upozornění a upřesnění a za podrobnosti k atentátu na Hitlera.
    Snažila jsem se ověřit název filmu na Radiu na přání, ale ještě to tam nebylo, měla jsem počkat, až si to překontroluji, jako to dělá bab.
    Vystihl jsi přesně podstat věci. Především současná mladá generace by ten film měla vidět, protože o tom se v dějepise neučí, tak jako o tom neučili nás. Také jsem se o nezdařeném puči na Hitlera dozvěděla až později z nějakého filmu. A Tom Cruise by měl současnou mládež přitáhnout, aby se o tom vnitřním odporu v Říši dozvěděla.

  64. # Jaroslava | 21. 1. 2009, 17.08

    Hluchý pes | 20. 1. 2009, 16.24
    Nebyla jsem tázána, ale přece odpovím.
    Národ na tanky kašlal a pohrdal vojsky, ale zastrašit jsme se vlastně nechali.
    V polovině roku 1969, poté, když se stal Husák presidentem, probíhaly na všech pracovištích prověrky, kde každý musel podepsat souhlas se vstupem vojisk. Kdo nepodepsal, byl tak dlouho i několik dní přemlouván, že by ho museli vyloučit z pracoviště, až nakonec podepsal. Nebo nepodepsal!!! A opravdu ho z práce museli vyhodit!!! A byl z něho topič nebo umývač oken a jiná manuální povolání, viz pozdější disidenti. U mého muže v práci např. byla rok na lince u pásu paní Škutinová, učitelka, která nemohla učit, když spisovatele Škutinu zavřeli a ještě prý tlačili na vedoucího, aby ji propustil, čemuž se prý vzepřel.
    Víš pesu, ony ty represe z 50. let postihly skoro každou rodinu, přímo či v příbuzenstvu. Takže starší generace je měla ještě v paměti a my, tenkrát 18-23 letí jsme si o nich přečetli po zrušení cenzury na jaře 1968 v novinách.

  65. # Hluchý pes | 21. 1. 2009, 17.41

    2 Jaroslava : chápu ! A vím, že dnešní generace dělá chybu v tom, že hodnotí něco, co už známe. Vy jste nevěděli nic. Se zkušenostmi z 50. let v kostech (kdy lidi mizeli jak v Jáchymově tak na Sibiři) musel ten strach být obrovský. A tak oni rozložili ten báječně vzdorující národ po jednotlivcích, hezky zevnitř. Systémem biče a cukru….

  66. # Jaroslava | 21. 1. 2009, 18.13

    2 Hluchý pes: Ano, asi tak to bylo.
    Mladší generaci, jsem v době normalizace zas já litovala, že jako studenti nezažili tu nádhernou svobodu projevu a studia, jakou jsme zažili my na jaře 1968.

  67. # bab | 21. 1. 2009, 18.38

    Hlavně pro Pesa a Jaroslavu:
    Nepodepsali všichni a všichni nebyli propuštěni ze zaměstnání. Našli se i stateční vedoucí, kteří za své podřízené podstoupili riziko a ubránili je. V zaměstnání mého muže nepodepsalo mnoho a dále zůstali…
    Ale, milá Jaroslavo a pesu, nejstrašnější, zákeřné, ponižující a neodpustitelné, byla zrada našich “elit”. Od té doby se datuje má nepomíjející nedůvěra ke slovům “těch nahoře”. (V roce 68 mi bylo dvacettři a byla jsem na mateřské dovolené…)
    Po dvaceti letech od sametové revoluce konstatuji, že život vůbec není a nemůže být černobílý…

    P.S.: A pokud se změní Radiožurnál, nebude to naší zásluhou, ale jedině tím, že se požerou mezi sebou.

  68. # Petr Had | 22. 1. 2009, 0.08

    To # bab | 21. 1. 2009, 18.38
    Pokud se splní první i poslední část závěrečné věty bab , dám na modlení :-) ! Jinak bych chtěl respektovat názor myslím že Karla o tradičním 100 denním hájení HH , musíme doufat ! To nejhorší loňské už máme za sebou a nevěřím , že se vrátí !

  69. # Jaroslava | 22. 1. 2009, 14.11

    bab: Souhlasím. Dík, že jste to napsala.

  70. # Hluchý pes | 22. 1. 2009, 21.33

    Ad monitoring – ivana : Myslíš, že taková Jitka Benešová či Calamity Lucy mají jen stopu představy o tom, kdo byla EVA OLMEROVÁ ???

  71. # ivana | 23. 1. 2009, 16.10

    To Hluchý pes : to je právě to co mě velmi zlobí : s Helenkou a Vaškem už mladou generaci seznámili dosti, Martou otrávili i největší příznivce, ale pojmout celou šíři hudební kultury, včetně těch asi mladých a pro mě naprosto neznámých děvčat, která byla zmíněna, že budou na Hradě k poctě Evy Olmerové zpívat : TO NE !
    Velmi mě potěší, když si přečtu, že nejsem sama koho irituje ten výběr hudby : prosím o začlenění výstižného Epilogu Petra Fischera do článků vpravo i pro ostatní http://vyhledavani.ihned.cz/10.....00000_d-d9

  72. # Hluchý pes | 24. 1. 2009, 16.56

    2 ivana : já se obávám, že hudební horizont Benešové a Výberné kulminuje někde u “Holky z naší školky” světoznámého dua Kotvald/Hložek. Eva Olmerová, kterou chtěla s sebou v roce 1969 z fleku sbalit Ella Fitzgerald, jim těžko něco řekne. Ellu Fitzgerald obě fúrie spíš budou považovat za výrobkyni dámských kabelek.

  73. # bab | 26. 1. 2009, 6.34

    O něčem jiném:
    Milá paní Zoro, hezký “svátkový den”. Celý s úsměvem přeji(me).:))) Bab.

  74. # Zora | 26. 1. 2009, 6.47

    Bab,to je opravdu příjemný začátek dne! Děkuji moc a jsem ráda, že jste si vzpoměla!

  75. # Petr Had | 26. 1. 2009, 11.15

    Dovolím se připojit k přání bab !
    A nemohu si odpustit : Že si pan JAn POKorný plete dny a hodiny je už “STARÁ BAJA” , ale splést si 120 milionů Kč odložených bývalým hejtmanem Tošenovským :-))) – na letiště v Mošnově za 120 MILIARD Kč / opakováno / je alespoň pro mě příliš silné kafe !!! Obzvláště při uvažovaném prodeji letiště v Ruzyni za cca 5-7 miliard Kč ! Stejně jako několikrát papouškovaná “zpráva” o návrhu ČSSD na “13.plat” u důchodců ! Pokud řeknu a) musím říci i známé b) – návrh je na pouhou zálohu ve výši 2500 Kč – a jak říkala babička – když všichni , tak všichni…. a papouškování polopravd není právě “KOŠER”! Zapoměl jsem dodat , že přece zdroje jsou – obzvláště dnes !

  76. # Zora | 26. 1. 2009, 18.22

    To Petr Had:
    Dík, vy jste mne dnes potěšil, Radiožurnál bohužel nikoliv.Ranní palba psychicky ubíjí a myšlenky zabíjí.
    Včera jsem zase rychle spěchala ho vypnout, když se ozvala “lechtivá” recenze paní Haliny na jakýsi román pro ženy o sexu a nevěře, zakončená jakousi “moudrou”rýmovačkou.

  77. # Jana K. | 26. 1. 2009, 20.14

    TO: Hluchý pes, prosím podívej se na mail a ozvi se mi co nejdřív!!! Díky Jana

  78. # Petr Had | 27. 1. 2009, 10.03

    Omlouvám se za včerejší údaj o ceně Ruzyňského letiště v případě privatizace – očekávaná cena je dnes min.70 miliard Kč , zaměnil jsem to s cenou vládou zpět koupených pozemků od společnosti Penta za cca 4 miliardy Kč ! Každopádně bývalý hejtman Tošenovský neodložil žádných 120 miliard Kč na přestavbu ostravského letiště Leoše Janáčka v Mošnově.

  79. # Kvetinka | 4. 2. 2009, 23.00

    Na Radiožurnálu se hýbají ledy,chystá se mocenský a programový souboj mezi dosavadním týmem, který tam dosadila a ponechala svému osudu Tachecí: Pícha, Pokorný, Obzinová a novou ambiciózní ředitelkou Radiožurnálu Hikelovou. Chystá se střet starého Radiožurnálu s Rádiem Česko posíleného o lidi z bývalé BBC, kteří nechtějí hudbu na Radiožurnálu.

Vaše reakce

Jestli se po zveřejnění vaše reakce nezobrazí, obnovte stránku (tlačítko „Refresh“ ve vašem prohlížeči, nebo stiskněte kombinaci kláves Ctrl+R). Pokud se nezobrazí ani poté, čeká na schválení (redakční systém mohl váš příspěvek omylem vyhodnotit jako spam), schválení proběhne do 24 hodin.
Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich pisatelů. Neručíme a neneseme zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse není moderována ani redigována. Vyhrazujeme si však právo je smazat, a to zejména takové příspěvky, které odporují dobrým mravům (urážky a vulgarismy) a porušují platné zákony ČR (pomluva). Žádáme čtenáře, aby se v diskusích oprostili od politiky a spekulací. Smazané příspěvky najdete v koši.