Co přinese Radiožurnálu Hana Hikelová?

Listopadového zasedání rady ČRo se účastnila k mému překvapení i Hana Hikelová. Protože je to dáma fotogenická a mladá, udělal jsem si do archivu i pár snímků, co kdyby se mi někdy hodily, že…
Uplynulo dvacet dní a mohu vám tímto představit budoucí novou ředitelku zpravodajství Českého rozhlasu. Její pronikavý pohled jistě svědčí o cílevědomosti, její výsledky na Rádiu Česko pak o odborných schopnostech – ví, kudy kam! Jaký však toto všechno bude mít dopad na vysílání Radiožurnálu?
Než se nám podaří dostat její odpověď, popřípadě slyšet konkrétní výsledky v programu, můžeme pouze spekulovat. Obsahová stránka zpravodajství Radiožurnálu totiž není jeho achillovou patou. Tou je především “obal”, tedy forma, jakým způsobem jsou informace prezentovány. Od stupidních opakujících se “hlášek”, přes špatnou práci hlasatelů až po neúměrně ořezaný plejlist a sterilní grafiku.
Otázkou je, zdali právě toto bude patřit do kompetence Hany Hikelové. Ve skutečnosti není ani jasné, pod čí kompetence to spadalo dosud. Odpovědnost za tu hrůzu kolísala mezi pány Píchou a Medkem, druhý z nich dokonce svého času nepravdivě sliboval, že zjedná nápravu.
Příslibem naděje budiž některé neoficiální informace, které se k nám dostaly, a též prostá skutečnost, že jakákoliv změna dnešního stavu už těžko může vést k horšímu. Zůstává snad jen neurčitá obava, aby se Rž nestal “hradní vlnkou”.
Děkujeme panu generálnímu řediteli Kasíkovi za rozumné (i když opožděné) řešení situace a přejeme budoucí ředitelce mnoho úspěchů! Furt a všude! :-)


Diskuse
2 Hana Hikelová : Vážená paní ředitelko, gratuluji Vám a nabízím upřímně podanou pravici. Vy jste odvedla prima práci na Rádiu Česko, to je dobrý start. My nejsme “husitští” potížisté pod heslem “Proti všem”. Chtěli bychom jen zpět ten slavný Radiožurnál, rádio seriozní, nebulvární, informativní a zajímavé. Bez komerční uřvanosti a stupidních hesel. Zde máte Vaše vlákno. Budeme Vám sdělovat naše přání a hodnotit Vaši práci na základě poslechu koncesionáře. Neváhejte se na nás obrátit i nepřímo, přes e-mail a postranní cestou. Chceme zpravodajství osvobozené od politických tlaků kohokoliv, zpravodajství seriozní, fundované a přednesené krásnou češtinou. Udělejme spolu z RŽ zase JEDNIČKU !
Gratuluji Vám madam Hikelová k profesnímu postupu. Těším se na nezaplevelený, přirozeně milý rozhlas s prostorem pro projev kvality.
Už se těším Karle s Hluchým, jak se madam a vážená paní ředitelka změní v uječenou kečibabu a nepřítele (nebo jak jste to titulovali Tachecí?), jakmile udělá něco, co vám nebude recht. Přeji aby toho udělala co nejvíc, co naštve zakyslé prudiče z iprotestu.
Sebelepe minenou diskusi musi zoufalec jakub zasmradit svym zapsklym exkrementem. Kečibaba? Jak na tohle slovo jakub proboha prisel?! Vy jste ho nekdy pouzili? :-)
To je dobry! :-)
# jakub | 18. 12. 2008, 14.39
“Hikelová: Chci dodat vysílání Radiožurnálu obsah”
Jakube, výše zmíněný titulek, to je to, po čem zde píšící posluchači, zatím marně, volají( mimo jiné ). A odstranit stupidní hesla, jako: Vaše rádio, Víte kudy kam a podobně. A Vámi uváděnou nadávku zde, pokud vím, nepoužil nikdo ze zdejší sekty iProtestistů. Proto ty naděje, vkládané v novou osobnost zpravodajství i Rž.
Hana Hikelová ale nemluvila o rušení sloganů, ani o něčem podobném. Mluvila o tom, že mechanika vysílání Rž je nějak nastavená a tak to zůstane. Mluvila o tom, že bude ve vysílání méně zajímavostí z regionů a více zahraničních zpravodajů. Poslechovost není její priorita, ale na posluchače podle ní nezabírá ranní Rž, což je třeba změnit. Takže přece jen boj o posluchače – a s Impulsem, F1 a E2 se musí bojovat nejen seriozním a nebulvárním příspěvkem z Bruselu, ale hlavně určitou mírou atraktivity. Jak to paní Hikelová udělá, to neřekla. Stejně jako neřekla, jak chce zajistit možnost prodlužování délky příspěvků – kdo znáte a občas posloucháte ranní vysílání, musíte mi dát za pravdu, že tam moc prostoru není a jediná možnost je vyhodit 1 až 2 písničky za hodinu. To by ale bylo proti logice zvyšování atraktivity rána… A jen tak mimochodem – ruku na srdce – vám se opravdu líbí Česko? Jeho rozplizlost a nuda?
Navíc vím od své kamarádky, která svého času v domácí redakci působila (v době, kdy ve vedení redakce končil Michal Petrov a nastupovala Hana Hikelová) je paní Hikelová jen velice ambiciozní, bezskrupulozní kariéristka, která kolem sebe ničí co může. Ona má známá z Rž odešla víceméně kvůli ní, jejím nesmyslným požadavkům na redaktory, hloupě a nepřesně zadávaným příkazům a nadstandardním kontaktům s politiky.
http://www.ct24.cz/media/39420.....alu-obsah/
2 ALL : Tak se nám zde rozvinula diskuse a je to dobře. Registruji NADĚJI, ale i SKEPSI (Stoner). Dobře, víme o ní málo. Ale víme taky, že každá nová funkce vzbudí pozornost různých škarohlídů, pesimistů, závistivců atd. atd. A ti přinášejí “zaručené” informace od “insiderů”. Tak se snaží H.H. rozložit ještě než začne. My ale insidery nejsme. My můžeme hodnotit jen podle výsledku. A ten se line z vln RŽ. Sám “zaručené” informace nemám. Mám jen jakýsi kredit, který spíš dám osobě, která přichází z velmi solidního Rádia Česko, než provařené mediální cestovatelce přicházející z komerční Frekvence 1. Protože podle toho poznám, jakým směrem se bude RŽ ubírat. Můžeme zažít příjemné překvapení i zklamání. Samozřejmě. Ale jedno vím : horší už vztah mezi námi a RŽ být asi nemůže. Naděje polepšit se je zde. A naděje umírá poslední……
2 ALL : Co mi dává naději ? H.H. je 35 let. nTo znamená, že jí během revoluce bylo 16. Stačili z ní udělat maximálně pionýrku. Vyrůstala a studovala tedy ve svobodné společnosti a měla možnost dohlédnout dále než k pohraničním hvozdům a na Rudé náměstí v Moskvě. Je zde tedy předpoklad, že ve srovnání s Divou Bárou nebude trpět tachecí svazáckou nabubřelostí a arogancí nomenklaturního kádru a hlavně schizofrenií teenagera, vyrostlého v diktatuře.
Skeptici samozřejmě mohou mít také pravdu : kdo nám zaručí, že se nejedná o JUPPIE ( Young Urban Professional ), který pro svou kariéru je schopen jít přes mrtvoly ? Uvidíme. Já zbraň neodložím ani náhodou. Budu ale vývoj bedlivě sledovat. Podle toho, co se bude linout z frekvencí RŽ – TO JE JEDINÉ MĚŘÍTKO.
2 jakub : jakube, Ty si nedáš pokoj ani v tuto dobu předvánoční. Tvá schopnost šířit negativní vlny je opravdu pozoruhodná……
2 ALL : Co bych udělal, být H.H. ? Splnil bych na začátek sen Hluchého psa. Ten vypadal takto : 1.1.2009 si zapnul RŽ…a ejhle : žádné “vhaššezpravodajstvívhaššeráádiovítekudykam”, žádná selfpromotion, žádná Hahahahahávová chechtající se počasí (atˇje jekékoliv), žádný bodře reagující Těžkejpokor, zdůrazňující prima náladičku v nekřestˇanskou dobu, kdy slušní lidé musí vstávat, žádné X-násobné hlášky o tom, co senzačního za chvíli uslyšíme, žádné zpravodajství o tom, kolikrát se minulou noc počůrala šestá dcera Karla Gotta, žádné hlášky, že “sanitka vlítla na D-1 do stříkačky”, žádné nečekané pazvuky. To by byl dobrý začátek. Mohl by vyžehlit šok z 1.1.2008, který máme ještě v kostech. Nic by to nestálo. A mohl by to být začátek dobrého vývoje. A možná i začátek klidu zbraní a později i přátelství mezi iprotestem a ČRo.
2 ALL : Ještě nám nikdo nevysvětlil, proč by vlastně bez těch hesel nemohl RŽ existovat. Jistě, pokud někdo za každé z nich poukáže tisícovku na soukromé konto Václava Kasíka, pak je to důvod pochopitelný, leč námi zcela neakceptovatelný. Já jsem ve světě poznal veřejnoprávní rozhlas bezpečně a bez sebereklamy. Víte jak ? Podle kultivovaného a špičkového hlasového projevu. A to by v české kotlině a na Moravě neměl být problém. Navíc, i kdyby TOHLE nestačilo, stačí zabarvit zvuk mikrofonu rozeznatelným tónem. Neustálými hesly a jingly nahromaděj jen kupu frustrace, nic víc. Ale strejda Hradecký jim asi nakukal, že my posloucháme maximálně čtvrt hodiny………..
Vážená paní ředitelko!
Vaše jmenování mě těší, protože Rádio Česko ladím často. Rozhovor na ČT 24 naznačil profesionalitu, klid a zkušenost ( jak velký rozdíl od památného interwiev s B.T.)
Hovořila jste o cca 70 lidech na RŽ, 16 na Radiu Česko a 10 zahraničních zpravodajů a použila termín „ hospodařit s kvalitou“ . Naprostý souhlas, ALE :
Opravdu především “obal” RŽ je to, co bych přirovnala k luxusní restauraci ( až se otevře ta nová budova), kde mám zaměstnaný perfektní tým kuchařů, kteří uvaří perfektní biftek z kvalitního materiálu , ale přinese mi to ušmudlaný číšník na papírovém tácku a při jídle jsem nucena poslouchat neskutečně plytkou omletou muziku.
Kvantum stupidních opakujících se reklam + sebereklama a vlezlá muzika donutí brzo vypnout a tak se ta kvalita k posluchači nemá šanci přes tu nemožnou vatu dostat.
Takže doufám, že Vaši kompetenci „v kuchyni“ doplní také někdo „ na place“ .
Rádio Česko vůbec neznám, jedině pořady “Příběhy 20. století” (reprízuje to někdy Rž, líbí se mi, ale to není zpravodajství). Kdo ví, co a jak se změní, pokud to bude stát za řeč. Ale třeba bude.
Co se týče atraktivity, tak já vůbec nechápu, proč atraktivitu mají dělat ty chrastivé znělky a omílání bezobsažných hesel, jakýchsi podivných nicneříkajících slovních spojení typu “kudyakam” apod. Když jsem se ptal mudrců, uslyšel jsem vždy jen “nó to se tak teď prostě všude dělá”. Tak co by se stalo, kdyby to zmizelo? Bez tadyateďkudykamů a pazvuků do řeči — v čem by to bylo horší? Nějaký jiný důvod než heslo “je to dynamické a moderní”? Z ČRo systematicky mizí jakákoliv originalita, často (z toho mála mého poslouchání) mi připadá neodlišitelný (zejména Rž) od komerčních stanic, a proto se musí opakovat hloupá fráze o vašem rááádyju, případně jakási ta “selfproma” kde dvě-tři slova řekne zaplacený manekýn a vzápětí to opakuje po něm manekýna.
Po čase někde v zahraničí zase vymyslí něco jiného (pro komerční stanice), a postupně všichni (včetně Rž) to přeberou, takže zase šedivá masa.
Mozná ze my Číňaň nelozumňet dobže ten váš vysilani plotoze byt zvyknutá na požád se ozývající hlas pšedseda Mao a jeho dlouhé plojevy! Nemohla by vy vysilat taky jeho dlouhe plojevy? Vám taky libit se to, věc jistá!
2 ivana, MA YUAN : ivano a pojídači psů, dotkli jste se dvou problémů, které mohou pohřbít celý záměr toho nového zpravodajství paní Hikelové. Jsou to nervydrásající slogany a jingly a hudba Tetřeva Hlušce z diskotéky dýdžejky Tachecí. Jsem zvědav, jak tento kompetenční spor vyřešíte, tím spíš, že Tetřev zdá se být přilepen ke své židly 1A-lepidlem !
Omluva : židliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
To Hluchý pes – Pesu , tak ty jsi se dnes rozjel ! Ale nic proti tomu , pod většinu a nejen Tvých vět se mohu podepsat , ne však pod naprosto všechny zde napsané věty . Přesto jsem optimistický a věřím , že už téměř rok našeho snažení ve prospěch Rž se projeví v tom dobrém slova smyslu . Hlavně vzhledem k blížícím se Vánocům si myslím , že bychom měli a mohli dát šanci případnému pokusu o zlepšení Rž , což však neznamená , že budou přehlíženy mnohdy trapné přeřeky , dezinformace , polopravdy či veledůležité – x krát opakované zprávy z Horní dolní. Slyšet např. dnes na Rž o zataženém dešti není zrovna hodno toho nejlepšího a to si navíc musíme platit ! Nezbývá než věřit a také popřát nové paní ředitelce více úspěchů než měla její předchůdkyně .
2 Petr Had : snažím se jí jen ukázat cestu z pekla ven. A měla by vědět toto : My můžeme existovat bez Rady, bez ČRo …a nakonec i bez poplatků. Radiožurnál může existovat bez Rady, ale NIKOLIV bez posluchačů. Z toho je jasné kdo koho potřebuje. HH je opatrná, nechce vystupovat jako nové železné koště. Může změnit zpravodajství, snad i zvukovou grafiku a snad i odstranit bodré výstřelky moderace a hesla. Nevím, jak je to s hudbou. Třenice se určitě dostaví. Možná, že přesně ví, co chce. A možná, že chce měnit subtilně, ne jako schizofrenička se spoustou rámusu, kouřem a smradem. Stejně jako Ty bych chtěl na ten uplynulý rok zapomenout. Ona má šanci využít příznivé doby a skončit ten horor na RŽ. Má i dobrou příležitost – Nový rok ! Necháme se překvapit. Napišme jí sem, co chceme a co očekáváme.
Re: Hluchý pes | 18. 12. 2008, 21.17
HH by asi neměla hned udělat novou otočku stanice. I kdyby to uspokojilo nás heretiky, popudilo by to zase ony pravověrné — setrvačnost (zvyky) převládají (obě strany jsou už zkostnatělé). Postupná a plíživá sanitace degenerující stanice nevyvolá úlek u již i tak zmateného poplatnictva, a systém pomalého vaření žáby by mohl (nebude-li moc pomalý) nenápadně odstranit fšechny ty furt-a-fšudy i ke spokojenosti heretiků. Iterační postup by k cíli vést mohl; revoluční hnutí, byť doprovázeno pokrokovými písněmi, může taky jen prohodit pozice znepřátelených stran. Tolik tedy citace z vědeckého díla mého učitele Maa (on byl ovšem revolucionář, ale taky jen zpočátku).
“Chci dodat mluvenému slovu obsah”
je snad lepší příslib pro pro Radiožurnál i jeho posluchače než “chodím jen po špičkách”.
2 ALL : přátelé, nevím, opravdu nevím…Je zde mnoho aspektů, které je třeba zohlednit. Třeba českou mentalitu. Lásku ke smrádku a teploučku. Závist. Nechutˇke změnám. Kdyby přišla HH s razantním plánem, tak ji rozcupují už před jejím jmenováním. Vidím po jejím vyjádření (O.Aust) jistou opatrnost a dvě alternativy : 1. Tu lepší : přesně ví, co chce změnit, má představy podobné těm našim. Zlikvidovat TachecíBULVÁR a udělat z RŽ vlajkovou lodˇnejen ČRo, ale i všeho rozhlasu v Česku. 2. Tu horší : bude dělat jen to, co se od ní čeká : řídit deset zahraničních korespondentů a otevře krám se zpravodajstvím, ve kterém bude obsluhovat víc stanic ČRo. Ta druhá varianta znamená, že se pro nás radiožurnalisty nic nezmění. Dobré staré pravidelné pořady nezavedou, obal nezmění, hudbu radikálně nezkvalitní, Tachecí zlý komerční duch bude žít dál. Jen zpravodajství se (možná) zkvalitní. Co nám to ale bude platné ? Na co je mi fundovaný příspěvek z Londýna či Washingtonu, když mě pak vyděsí Hahahahahávová, tadyatedˇvítekudykamvašerááádyjo či popáté v týdnu “první noc v novém bytě” ? Jak bude fungovat “instituce”, která bude zasahovat do vícera programů ? Bude to jakási samoobsluha, kam si budou chodit šéfredaktoři nakupovat, či bude se měnit vliv napříč programy ? To nevíme. Pan GŘ se neobtěžoval nový organigram představit. Obávám se, že on sám má dost nejasné představy….jako vždy….
Re: Hluchý pes | 19. 12. 2008, 17.04
Ani HH teď nemůže vědět, co a jak bude. Patrně je to ambiciózní a schopný člověk, a takoví si vždy vytvářejí nepřátele, jinak o být nemůže. Někdo MUSÍ s tou upadající stanicí něco udělat, vleče se to už léta a výsledek žádný není. Tak třeba HH… doufejme. Akorát nechápu, proč na to před rokem někdo najal Tachecí, která se pohybovala v komerční oblasti a její vstup do (pseudo)veřejného rozhlasu vedl k vytvoření příšerného rááádyja. Najmutí HH je nedostatečné, měli by vyhodit i celé vedení ČRo a zrušit nanicovatou (pseudo)Radu, k čemuž nedojde. Tak snad aspoň mírné zlepšení bude? Možná, že ani to ne. Lakomě dodávám, že bych dal přednost tomu, abych nemusel povinně platit za poslech hihňání (a taky pětapadesátkového “moderování”) své těžce vydělané yuany [1 Chinese Yuan Renminbi (CNY) = 2.66688 Czech Koruna (CZK)], furt a fšady!
2 Ma Yuan : ekonomická krize a propad yuanu bude mít jednu dobrou stránku : nebudete kontumovat tolik psího masa, což mě, jak jistě chápeš, velmi potěší. Ale k věci. Máš pravdu a rozšířil bych to : Celý ČRo pouze tápá, nachází se v hluboké krizi. A to nepřehluší ani hudba, co briskně vyhrává, protože orchestr je na palubě Titanicu. Mají problémy, kam se podívají. Je zde nekoncepčnost, plýtvání našimi penězi, zdvojování stejných činností, nulové představy o směru, kterým se bude rozhlas ubírat ( a to na prahu věku digitálního !). A zdá se, že tento stav mnohým vyhovuje. Těm, kteří jsou korumpováni komerčními médii, radním, kteří mají zájem na potopení ČRo a prosperitě vlastních chlebodárců, politikům, kterým ČRo a nezávislé informace leží v žaludku atd. atd. Jaká bude odpovědˇ? Čekám tuto : Kasík si řekne o zvýšení poplatků ! Nic lepšího jeho mozek nezplodí. Ale pumpovat prachy do bezedné propasti řešením není. Rozhlasu je 85 let a je na kapačce. Osud nejistý. Ale muzika k tomu vyhrává….
Obávám se, že – jak tak čtu úvodní zprávu k H.H, – že to má R.K. a I. T. docela popletené.
Iprotest, čtu-li dobře, nevznikl kvůlivá “obalu”, jak diskutéry manipulují R.K. a I. T., ale skrzevá zhoršení obsahu. Stačí si naklikat “iprotest”.cz, tedy původní verzi.
Jinými slovy:
- cenzura zpravodajství, čili zatajování informací z prostředí “veřejného” čti politického života, včetně veřejného života v EU (viz dnes: zpráva radia Česko, například, z EU, jíž máme předsedat, se nesla v duchu potyčky 2 “pařížských gangů”…
- včetně překrucování informací
krize v ODS běžela dávno na ranní ČT, RŽ tedy ČRo čekal, až KDSkrizi vyváží krize v ČSSD a když se tak nestalo, zařadilo toto info až nazítří…
- likvidace přístupu občana do kontaktních pořadů, které prakticky zmizely: do žádného z pořadů ČRo se z pevné linky ani R.K. nedovolá, upřednostňují se posluchači, kteří mají přistup k internetu a jsou gramotní, tedy umí číst a psát a mají mobil – SMS, ale co ti ostatní nemluvě o handikepovaných…?
Grotestku zažili nevidomí a slabozrací ondyno, to když je vyzval ČRo, aby jim do redakcí své připomínky psali…!
Co dodat?
- ochromení zpravodajství z prostředí masové dopravy (ČD, Autobusová doprava, atd.). Podpora informací ze segmentu ID, tedy individuální dopravy automobilem.
- atd.
- utajování C.V. všech členů Rady ČRo, včetně vedení ČRo a redaktorů.
Stačí?
Čest Vaší práci (ČVP)
Milý partyzáne, prozradím ti sladké tajemství. Roman Kučera i Irena Tothová jsou s námi v Iprotestu od naprosto úplného začátku. Jen se prostě nepodepsali v lednu pod petici všichni jménem.
Smarja mame (staro)noveho tapetare. Tapety jsem smazal. puvodni blabol nechal, ale obavam se, ze je dost nesrozumitelny :-))
2 “handikepovaný” partyzán : tys něco zajímavého kouřil nebo pil ? To, co tu píšeš nedává žádný smysl. Naše požadavky ano. Naše požadavky NEJSOU ani v rozporu s dokumenty kolem poslání ČRo. I sama HH konstatovala, že by mělo ubývat plytkého plkání o banalitách ( třeba od celebrit ze stáje Calamity Lucy ) a přibývat seriozních informací, například ze zahraničí. A k tomu “obalu” tím Tachecí nasadila té hrůze korunu. Té hrůze, ke které patřila “expertka na kvalitní literaturu Obrowská, 55, degradovaná hudba atd. atd. A tento obal lze zlikvidovat jako první a bez nákladů. To, že sebrali Kasíkovi zahraniční zpravodaje, je dobré. Kasíka at´tam nechaj na pokládání věnců a kompetence atˇdaj těm, kteří věci rozumí, to je jen dobře. Já dost dobře nechápu, proč rýpeš do iprotestu. Cos udělal Ty, hrdý partyzáne, pro RŽ ???
Pro Partyzán – Z vašeho příspěvku mi hučí v hlavě! O co vám jde? Jediné co mi přijde srozumitelné je vaše myšlenka, že po zhruba roce svého působení naprosto selhal – iProtest. Tak příště napište rovnou “Děláte to blbě!”, jak to sem píšou Hany a Anny, a když nabídnete i konkrétní kroky, které uděláte vy SÁM, dostanete vavřínový věnec.
Re: posluchač | 20. 12. 2008, 11.48
Podobá se to hlášení času Pokorným a počasí pozitivní hihňavkou. Že by se oba uchýlili do hlubokých nepřístupných lesů ve vysokých horách a odtud přes WiFi zahájili partyzánský boj proti negativním heretikům?
A jedna pravidelná dvacetiminutovka http://www.rta.cz/rta_stream_w.....essage=RTA
Pro Irena – Listener’s Digest: Pan předseda Florián, nejsa pod tlakem, hovoří zde uvážlivě, téměř by se dalo říct noblesně, takže ozvěna jeho volání ochranky zdá se býti pouhým přeludem. Pod jeho vedením si Rada vede dobře a je-li nucena dělat i kroky nepolulární, tlačí ji k tomu zákon. V případě trapné aféry kolem Wave je dlužno jen podotknout, že členové Rady svá doporučení tuto stanici rozehnat dávali pouze formou nezávazné, téměř sousedské diskuze, jež trvala toliko 10 minut – ovšem strhnuvší se poprask tomuto limitu naprosto neodpovídá.
Tolik pan Florián. Já bych k tomu podotkl, že jeden člověk kdysi kdesi pravil “Es kommt der Tag!, což trvá bratru 2 vteřiny – a najdou se lidé, kteří o tom mluví dodnes. Zřejmě tedy záleží spíš na obsahu sdělení, než na jeho délce.
Presne tak. Rada nikdy za nic nemuze, Tacheci prisla tak nejak sama, Wave se znicilo samo, Odhaleni chteli ukoncit sami jejich tvurci, Rada na to jen bezmocne kouka a je z toho smutna.
Šašek Florian….
Přátelé, padlo zde ze začátku plno očekávání na adresu paní H. Hikelové. Mohli bychom napsat přímo jí. Kontakt na madam H. Hikelovou se dá vydedukovat z hl. stránky Radia Česko – Kontakty. Jednotliví redaktoři mají e-mailovou adresu ve tvaru:
jmeno.prijmeni@rozhlas.cz
Tedy:
hana.hikelova@rozhlas.cz
Jinak, p. Florian hájí Radu ČRo a sebe o sto šest.
2 Jaroslava : Autista Florian není řešením problému, autista Florian je jednou z příčin problému. Navíc, je zbytečný jako slepé střevo. Kromě toho, že spotřebovává naše peníze, vliv na okolí nemá.
2 ALL : Ale ona ta realita je zcela jiná. Ta rada přesně plní politická zadání svých protěžovatelů. To třeba taková jedovatá kobra Jaklová přijde do rady a řekne : ve Sněmovně se říká, že by rozhlas měl zastavit …(přehodnotit, zavést….), rada to přeslepičí vedení ČRo a to (jako vždy předposrané) koná jak rada káže. Jen zcela naivní člobvěk může věřit tomu, že rada do programu a personálu nezasahuje. Ona není tak blbá, aby to udělala před veřejností, svých cílů dosahuje. Ona může zmáčknout ředitele a ten tedy koná, co se od něj očekává. Úplně nejhorší je, že rada může do všeho kafrat, ALE ZA NIC NENESE ODPOVĚDNOST ! ANI ZA SVÁ ROZHODNUTÍ A “OPATŘENÍ”. Je to systém neprůhledný, prohnilý, zákeřný a podlý.
Pro všechny – Asi už se sem do konce měsíce nedostanu, tak vám všem přátelé přeju moc hezké Vánoce, dárky ze srdce a do nového roku hodně štěstí !
2 posluchač : děkujeme a přejeme to samé Tobě.
Dobrá novina. Jdu hledat moje rááádio.
Pro všechny a hlavně pro Posluchače, neb do konce roku nemíní přijít pobejt…:)
Přeji svátky plné klidu a radosti a lásky.
Tak se říkávalo za mého mala. Žádné nepěkné (slovo) užívání (si), jen pěkné (slovo) zažívání..:) Bab.
P.S. Zaneprázdněnost veliká, ale jsem. PŘIJDU OPĚT.
2 bab : V to doufám ! Bez Tebe by iprotest nebyl tím, čím je ! A navíc : myslím, že 95 % iprotestˇáků není schopno monitorovat v tak nekřestˇanský čas ( brzy ráno) jako Ty. Hezké svátky a nezapomeň : my Tě zde moc potřebujeme !
Mne by nejvíce potěšilo, kdyby pí Hikelová přinesla změnu (nebo alespoň návrat před 1. leden 2008) v hudebním formátu. Stávající hudba se nedá poslouchat, a proto už Radiožurnál není mým rádiem, ale věřím, že nic netrvá věčně, a že se jednou k němu budu moci vrátit.
2 Jirka : V tom je právě ta záhada. Kdo bude určovat směr RŽ ? Formálně má HH zlepšit zpravodajství na více programech. Formálně NENÍ hudba v její kompetenci. Ale pokud bude chtít lepší image, tak to bez výrazného zlepšení hudby nepůjde. Na co je mi to “nejlepší” zpravodajství, když mě pak otráví Tachecí odrhovačky ? Já věřím, že nás čte. Eventuelně jí někdo hodˇte na hana.hikelova@rozhlas.cz naši adresu.
Potom, co jsem už dnes x-krát slyšela, komu přisoudí soud chlapce z kauzy Kuřim, vypínám Rž a zapnu asi až v 17.00, to je pak vysílání normální.
Zdravím všechny, co ještě neztratili energii a náděj vrátit Rž kvalitu.
Hezké Vánoce a shledání novém roce ve zdraví bez sloganů “Vhaše ráááááááádyjooooookudykampravěted !” a podobných stupidit.
Zdravím také ty pracovníky rozhlasu, kteří se snaží držet úroveň jeho vysílání na slušné úrovni. Jen díky nim nevypínám vždy a všude. Přeji jim inteligentní vedení a radost z práce!
Přidávám se k Zoře, také přeji krásné a klidné Vánoce.S.
Tady se můžete dozvědět leccos o nové podobě RŽ. Myslím, že se ůžete začít těšit.
http://tyden.cz/rubriky/media/.....97113.html
Dobrý den paní Hikelová.Chci Vás poprosit jenom o jediné.Vratte nám starý,dobrý Radiožurnál.Nechci toto uječené,rádoby veselé a papouškující hlasatele,kteří neustále,tisíkrát denně papouškují fráze typu-Kudy kam,Váš Radiožurnál atd.Já toto rádio poslouchám skoro padesát let a nemám potřebu,aby mi to stále někdo připomínal.S pozdravem trvale nespokojený posluchač,kterému chybí hlavně Pan redaktor Pavel Kudrna.
Rozhovor H.H.s Kateřinou Křenovou vyznívá velmi nadějně.Ještě kdyby se tak povedlo vymést ten hudební Augiášův chlív.
Všem příznivců seriozního Radiožurnálu přeji krásné vánoce a hodně zdraví. A hlavně at nás v éteru od ledna čekají samá příjemná překvapení. Nechci žažít další mrtvolné ticho jako letos 1.1. Je ve mne jiskérka naděje po roce hudebního a informačního hnusu.
Adélko díky, hned to přídám v pravo do odkazů
citace ze článku v Týdnu
Není možné, aby všichni redaktoři ve zpravodajství byli brouci Pytlíci, práce všeho druhu, a jeden den se věnovali justici, druhý den byli specialisti na zdravotnictví a třetí den měli informovat o něčem, co se děje v obraně. Je logické, že to nemůže jeden člověk pojmout tak, aby do toho viděl, aby byl schopen informovat zasvěceně, pro posluchače důvěryhodně. V momentě, kdy to budeme více specializovat, tak si myslím, že se zvýší i důvěryhodnost v rámci vysílání. Ale je to hodně práce a je to dlouhodobý cíl. Tohle člověk nezmění za pár měsíců.
JÁ TO CHÁPU JAKO KONEC GULÁŠOVÉ ŽURNALISTIKY A.PÍCHY… Je vidět, že ne každý experiment se zadaří, viz Nada Hávová jako úchylná rosnička, zatím co kulturní rubrika je na 1.
Taky všem přeju hezké svátky a vše nej… do nového roku. A držme si palce!
Co to slyší ucho mé? Kultivovaný hlas ve Stalo se dnes, jméno mladé dámy jsem nezachytila. Má někdo tušení zda se jedná o první zlepšení a nebo je můj náročný program přičinou, že jsem tuto zprávařku neslyšela. A tak je to Stáňa Rampachová
PF 2009
Vánoční doba s hromadou přání je tady a tak i já si dovoluji popřát všem ty nejkrásnější Vánoce , klid a splnění všech i těch nejméně skromných přání v novém roce samozřejmě to vše s co nejpevnějším zdravím ! Mezi ta skromná přání si dovoluji zařadit i to rozhlasové ….
A protože stále doufám a věřím , tak i zvažuji , zda iprotest jako takový by neměl mít připravené vhodné a schopné kandidáty do Rady ČR , kterou je třeba ne-li celou vyměnit , tak alespoň obměnit . Věděl bych minimálně o dvou vhodných lidech , ale dnes není vhodné je jmenovat . Nakonec můžeme každý navrhnout toho dle našeho názoru NEJ……a můžeme si to ještě promyslet a zvážit . Vše NEJ !!! Petr
2 Hanka Kopecká : Doufám, že se nemýlím, když mezi řádky čtu nadějné zvěsti HH. Věřme, že 1.1.09 přinese signifikantní pozitivní změny. Možná, že i Tvé poznatky jsou toho předvojem. I oznámené získávání zpět rozhlasáků, které vyštval Tachecí puč, se čte dobře.
2 Petr Had : to vše přejeme i Tobě ! Já tvrdím od začátku : pošleme drze někoho z těch matek a otců iprotestu do Rady. Nemáme co ztratit. A byla by šance ten klub normalizačních důchodců (bab promine prosím ty důchodce, ví jak to myslím !) řádně provětrat. Waveáci by měli udělat totéž. Ti šašci, co tam dřepí, již hlouběji klesnout nemůžou.
VESELÉ VÁNOCE A KLIDNÉ SVÁTKY VŠEM!!!
to h.pes : my možná víme, komu by to v Radě slušelo, ale máme toho, kdo je tam navrhne a protlačí ve sněmovně? Znáte vlivného poslance ve svém okolí ?
všem všem všem přátelům, které jsem získala navzdory prohlášení p. Tachecí, která na ironickou otázku, zda na novém RŽ bude i seznamka, odpověděla, že to rááádio bude tak dobré, že se nebudeme potřebovat s nikým seznamovat….tak Všem přeji krásnou pohodu Vánoc!
2 ivana : základní prohlášení iprotestu podepsalo asi šest lidí. Všichni jsou vzdělaní, inteligentní a houževnatí. Stačí se domluvit nebo jednoho vylosovat. Pak ho musíme jako iprotest vybavit podporou a odeslat 200 mailů (všem poslancům) s návrhem a oficiální kandidaturou. Kde je problém ? My JSME “relevantním” vzorkem obyvatelstva. A po tom, co se odehrálo kolem ČRo a Rady letos, by snad mohla i většina poslanců pochopit, že opozice a čerstvý vítr by Radě prospěl. Stejně je jeden flek stále neobsazen. A nikdo nejeví snahu ho obsadit.
2 ALL : vím, že bychom si aspoň přes svátky měli odpočinout a zabývat se věcmi radostnějšími. Tím spíš děkuji všem “svátečním” monitorujícím. Monitoring je naší hlavní a neoddiskutovatelnou zbraní.
# ivana | 23. 12. 2008, 19.44
# Hluchý pes | 27. 12. 2008, 18.21
Za pokus by to stálo, bude – li mít někdo z těh šesti lidí ještě tolik času. A jestli nebudou mít na to čas, nejhouževnatější z nás jseš asi Ty osobně a MY Yuan a ještě právě Ivana.
opravuji překlep: Ma Yuan
Velkou nadějí na postupné zlepšení vysílání Rž je přeci jen ta H.H.
To # Jaroslava | 28. 12. 2008, 1.25 –
Naprostý souhlas , připojuji se k tomuto návrhu . Doufám , že v tomto případě nejde o “polibek smrti” !
Zde je odkaz na pořad o jednom rozhlasákovi. Vím, že nevydržíte poslouchat déle než tři minuty bez hudební vykopávky, ale pokuste se udržet pozornost alespoń posledních 16 minut. Snad nejsem sám, komu to něco připomíná :-).
http://www.rozhlas.cz/radionap.....?p_po=1976
Upřesnění: 28.12.2008 22:10
Portréty (ČRo 6)
M. Mráz alias Xaver…
2 m.valach : Neuvěřitelné ! A svým způsobem typické pro ČRo ! Kolik Mrázů s “učesanými” c.v. ještě straší v rozhlase ? A je rozhlas DNES imunní vůči lidem typu Mráze ? Zdá se, že ne ! Není taková Tachecí anno 2008 soudobou variantou “xaverismu” ???
Asi ještě paltí, že kdo se z historie nepoučí, je odsouzen ji opakovat. Také boj o rozhlas je zřejmě tradiční disciplína. Barikádníka máme jen jednoho :-)
Deset dní jsem nezapnul rááádyjo, ani rádio (při představě poslechu hitu Stille Nacht jsem ztratil sluch). Nechybělo mi. Dnes (30. 12. 2008) jsem stroj opět uvedl do chodu, třesa se zvědavostí, zda se něco nezměnilo (k lepšímu). Nezměnilo. Rosnička se, pravda, mám dojem nehihňala: snad neupadla do pesima! Hlasatel Pokorný pořád zasvěceně hovořil o čistých záchodech v nějakém vlaku, psali to prý v novinách. Kdyby se místo toho vysílalo ticho, dalo by se to omluvit výpadkem proudu; takto jedině výpadkem příčetnosti. A od 10:05 zase rozhovor s nějakým zpěvákem — pohled do programu uplynulých dní ukazuje, že se pořád vedou rozhovory s herci a zpěváky. Sice to nemoderovala vždy jachtařka, ale proč _pořád_ poslouchat herce a zpěváky? Jejich IQ nemá jiné rozložení, než je u ostatních lidí, tak proč? Asi že oni rádi zahovoří k lidu. No a ten úděsný hudební doprovod z oblíbených hitů obstarožního Tetřeva Hlušce. Já vím, déle jak 2 minuty bez hitu z doby druhohor nikdo nevydrží poslouchat, jak prý učí nějací vědci z oblasti dodržování žánru. No dobře, už mlčím, může být hůř: Když tu budu pořád naříkat, povolají znovu do přední linie Tachecí… a zvýší poplatky… a poplatníci budou komisionálně zkoušeni z obsahu vysílání Rž… Uvedu stroj raději zase do klidu, dřív než budu muset vyslechnout, come nostro bravissimo Drupi canta “picola é fragile” (překlad poskytne 55).
2 Ma Yuan : milý Číńane, opět smekám před Tvými moudrými glosami. A ani se nedivím. V době, kdy Vy jste pěstovali vysokou filozofii, medicínu, astronomii a gastronomii, tak my jsme si malovali prd..e na modro a obcovali s opicemi. Proto Tobě a nám všem přeji příjemné překvapení od 1.1.2009 na frekvencích RŽ.
2 Ma Yuan / monitoring : Vánoce končí jak známo 26.12. ve 24:00. I wanna wish you a merry X-mas dne 30.12. opět ukázalo “kompetenci” Tetřeva Hlušce. Rád bych věděl, čím se živil, než dostal džob jako soudruh přes hudbu. Ale proč se rozčilovat : ten legrační chlápek, co zastává v tomto státu třetí nejvyšší ústavní funkci a nemůže ji odevzdat (mám přece hypotéku !), je traktoristou.
Re: Hluchý pes | 30. 12. 2008, 16.09
Ano, i sám Předseda Mao vždy varoval před nerozvážným používáním play-list(u)! Já Číňan jsem už nedočkavě očekával píseň s přáním k Novému roku, a nic, pořád jen ty Vánoce. Když nepřeje písní Tet-Řev, tak to jménem Předsedy udělám kantonsky já, Ma, a to všem zdejším sympatickým heretikům:
San nin faai lok! Kung hei fat choi! *)
Nám Číňanům začíná 4706. rok vašeho 26. 1. 2009, kdy je první nov Měsíce. A pamatujte, milé heretičky a milí heretici: Skončil rok Zi (Krysy), začíná rok Chou (Vola)! Tak uvidíme, co nám Vůl přinese pro Rž (za ty naše poplatky, poplatníci). Krysa se už nadřela dost s likvidací Ta Che-Cí.
*) http://en.wikipedia.org/wiki/Chinese_New_Year
http://email.seznam.cz/redir?h.....wv52mkn%2f
Milí všichni,
starost o vnoučata a duševní činnost odpovídající jejich věku a starostem je lék proti neskutečnému mrazu, proti bulvárnímu vysílání, proti Kytááárám, proti Prvním dnům, proti 55, proti přežbleptům, proti nadbytečným hercům a hééérečkám, proti domotanému počasí, proti nesmyslným zeleným vlnám, proti hlasatelům, proti(každý si doplní)… O zpravodajství nemluvě.
Jenže, prázdniny budou končit. A já opět podlehnu posedlosti a budu (nepoučena historií, milý pane Valachu) očekávat v novém roce NOVÝ KABÁT. A s urputností a umanutostí sobě vlastní, budu pouštět radiožurnál… Snad se dočkám.
Milý Ma Yuane, jemná výtka. Jsem člověk jen jednou, jak víte. Překlady z ostatních člověčích jazyků mi nejdou. A zvědavá jsem nadmíru.:)
Milý Pesu, musím ohodnotit (konec roku velí). Zasloužíš uznání nejvyšší. S úctou vyslovuji.
Nu, abych někoho neopomenula, nebudu dále jmenovat…
Zkrátka, milí všichni. Všichni zasluhujeme jiný, ale úplně jiný Radiožurnál… Už jen za naše úsilí.:)
Tak, s přáním “více lepšího” celého nového roku, v předpředvečer Nového Roku vaše bab…:)
P.S.: Stále NECHCEME PŘELADIT! (nemáme kam)
Re: bab | 30. 12. 2008, 21.29
Bab, pardon, ale to víte, my Číňani chceme sahat aspoň po kotníky jachtařkám, proto předstíráme cizácké způsoby a zaprodané jazyky (pan Květák, to je mé pravé jméno, žejo). Ale jste-li zvědavá, tak tedy:
1) come nostro bravissimo Drupi canta “cosi picola é fragile” = jak náš vynikající Drupi zpívá “tak malá a křehká” (“Kozííí píkolááááá…”, kdysi v druhohorách italský střední proud, teď se hraje pietně už jen na Rž, z důvodu žánrové čistoty);
2) San nin faai lok! Kung hei fat choi! = Šťastný Nový rok! Ať se vám daří! [ukradeno z Wikipedie ;-), tam je to i čínským písmem].
Takže Bab: San nin faai lok, kung hei fat choi!
m.valach | 29. 12. 2008, 22.49
Se zájmem jsem si to poslechla skoro celé a děkuji za odkaz.
Přeji všem šťastný Nový rok a hodně zdraví.
Milý Ma Yuane, :))).
Ať se nám daří všem.
Není pěknější “Ať se Vám daří” než přepapouškované “užívejte si”?
Re: bab | 31. 12. 2008, 5.46
Souhlasím. Fráze typu “užívejte si”, “mějte se”, “o tom to je”, a ještě další (lze je nasbírat třeba poslechem Rž) se hodí k přihlouplým poslancům, komunálním činitelům, apod. Proto rád poslouchám třeba paní Klusákovou, jejíž jazykový projev je pravý opak — formou i obsahem. Veřejný rozhlas by se měl snažit o pozvednutí naší jazykové kultury, ne se snižovat k té “poslanecké”. Ale ne vždy to dělá, v podivné naději, že “lidovou” mluvou zvýší poslechovost. Každý jazyk může být hnusný nebo pěkný, každý si může vybrat svou stranu mince. Veřejný rozhlas si ale _musí_ vybrat tu neposlaneckou stranu. Doufejme, že to tak bude dělat, když si to sám stanovuje v Kodexu. Ale řekl bych, že ČRo je v tom zatím pořád o dost lepší, než ty komerční stanice [pokud se nesnaží procpat k lidu níž "v rámci" plnění plánu poslechovosti].
Zrovna teď Rosnička radostně vyzývala k tomu, abychom “počítali” s mlhou aj., takže tady a teď vypínám jejich rááádyjo, zapínám kalkulačku a vím kudy kam jít se mít a užívat si, o tom to je napříč spektrem v pohodě!
Děkuji a přeji všem to krásné od Ma Yuana :
San nin faai lok, kung hei fat choi! Petr
2 ALL : Všem Hadům, číňanům a iprotestˇákům vše NEJ do nového roku !
2 ALL : Všem iprotestˇákům, všem rozhlasákům, co ještě mají zbytky profesní cti a Haně Hikekové : Přesně před rokem jsme měli ještě solidní gastronomický podnik. Nebyl to zrovna chrám nejmodernějšího gurmánství, ale poctivá restaurace se slušnou obsluhou a dobrým jídelníčkem, kam se člověk nestyděl vzít i návštěvu ze zahraničí na českou kuchyni. Přes noc se to změnilo. Bláznivá schizofrenička z té restaurace k 1.1.2008 udělala špinavý, zaplivaný a uřvaný nádražní bufet 4. cenové skupiny, kde se probírají témata nejhoršího bulváru jazykem tohoto bulváru. Vyřvává tam poutˇová muzika jako od Kočkova kolotoče, mouchy tam s..ou na okna a když dojde jídlo, tak jsou buřty s cibulí nebo neurvalá odpovˇědˇ- žrádlo došlo. Tento nádražní bufet vznikl za potlesku a škodolibé radosti vedoucích okolních smradlavých fastfoodů, kteří (světe div se !) zasedají v dozorčí radě naší bývalé restaurace. Rok se s rokem sešel a v bufetu se usídlila i “patřičná” klientela. Přejme si do nového roku, aby došlo k zásadní rekonstrukci této špeluňky a abychom tam zas mohli zajít na slušné a poctivé jídlo uvařené personálem, který má profesní čest a podávané ochotnou, vstřícnou a poctivou obsluhou za doprovodu decentní a všestranné hudby.
Pro Hluchého psa. Skvělé, výstižné, podepisuji. Všem PF 2009!
to ALL,
Hluchý pes mě přeběhl, a řekl to jako vždy výstižně. Díky všem za přízeň a vytrvalost. Nám všem kromě zdraví, štěští a splněných přání PŘEJI POSLOUCHATELNÝ RADIOŽURNÁL. AT JE PLNÝ DŮVĚRYHODNÝCH ZPRÁV, PRONÁŠENÝCH KULTIVOVANÝMI A VZDĚLANÝMI MODERÁTORY A ZPRÁVAŘI. AT NA NÁS ČEKÁ KAŽDÝ DEN KALEIDOSKOP INFORMACÍ Z DOMOVA A ZE SVĚTA, KTERÝM SE DÁ VĚŘIT A ROZŠÍŘÍ TO NAŠE OBZORY. TOT VŠE PROSÍM DOPROVÁZENÉ MULTILINGVNÍ HUDBOU Z CELÉHO SVĚTA, POKUD MOŽNO MLADŠÍ 20 LET.. Pro nás snílky ještě dodám návrat některých hlasů, schématů a odchod všeho zoufalého a úděsného a neschopného co nás provázelo letošním éterem zejména od rána do podvečera.
Re: Hluchý pes | 31. 12. 2008, 17.31
Toť přímo básnický popis: Nádražní bufet. To se mi líbí. Proto tak pořád frčela svého času ta strašlivá hymna bezdomovců!
A vraťte mi Ester!
2 Ma Yuan : Číňane, naši trochu jednodušeji strukturovaní současní ČRo-údržbáři NEJSOU SCHOPNI pochopit fenomenální podtext E.Kočičkové ani kultivovaný a chytrý projev neobyčejně vzdělané paní Klusákové. Tito údržbáři mají svůj starý svazácký princip : každého, kdo je o míle převyšuje, je třeba odstavit. V opačném případě by vynikla jejich vlastní ubohost.Ale věnujme se veselejším věcem. Vám všem PF 2009 !!!
2 ALL : do našich vlastních řad : přátelé, před rokem jsme se ještě neznali. Spojil nás jeden boj za dobrou věc. Je to i boj proti (úmyslnému ?) zpitomění celého národa…nebo aspoň boj za zpomalení tohoto procesu. Stálo to nás všechny a zejména vedení iprotestu mnoho času, nervů a peněz. A přesto : zopakoval bych si to znovu ! Už kvůli vám ! On mi ten kontakt s vámi spoustu věcí přinesl. Nemateriálních, ale o to cennějších. Krásné výměny názorů a myšlenek. Bohatství není to, čím se obklopujete, bohatstvím je především to, co máte mezi ušima. To by klidně mohl být citát z Konfucia, není-liž pravda Ma Yuane ?
2 ALL : A já myslel, že továrišč partyzán aspoň v poslední den roku kápne božskou a pochlubí se SVÝMI hrdinskými činy za lepší Radiožurnál.
Přátelé, myslím na Vás všechny!
2 Hluchý Pes,
hele, Hluchej pse,
vem jako můj hrdinský bonus, že Ti vodevírám oči, – když užs během poslechu RŽ vohluchnul!
A vytrvej: RŽ není publicisticko-zpravodajská stanice, jak manipulují Tvé Kopecké, ale zpravodajsko-publicistická stanice, jak stojí v zákoně.
I Ty se staneš hrdinou, když budeš trvat na gramotnosti vedení IP.
Též v novém roce 09.
Tvůj Partyzán
Všem naším příznivcům:-) moc děkujem za přízeň, neustále monitorování vysílání a sílu se kterou posloucháte Radiožurnál. Bez vás = nás by to nešlo. Díky moc všem
Tak jsem se sem skoro po roce podival a malem uronil slzu:-)
Fakt si myslite, ze by mel Radiozurnal v roce 2009 vypadat tak, jak chce vas asi 10, co se tady schazite a plkate?
A co kdyz je Radiozurnal dobry pro tech zbylych 699 990 posluchacu?
Ti take plati rozhlasove poplatky a v souhrnu jich zaplati asi vic nez vy, tak proc by to radio nemohlo byt i pro ne?:-)
A nebo je to tak, ze jen vy (Hana, Jana, Irena, bab, Hluchy Pes, Ma Yuan, Petr Had, R.K.) vite, jak ma vypadat takove radio pro 700 tisic posluchacu?
A ze teda takovou koncepci ani po tom roce nehodite na papir a jako projekt to nepredlozite treba rade, Kasikovi nebo Medkovi, at vidi, co delaji spatne?
Ale vlastne kritizovat cokoliv je jednodussi, ze?:-)
Preji vam do noveho roku mozna trochu vic tolerance a kompromisu nez jste projevovali v roce 2008:-)
2 M. : Ale můžeš jít ještě dál ! Paní Tachecí tvrdila, že nás pár je nespokojených a osm milionů (tolik prý má ČR obyvatel) kompletně spokojených ! a zkus mi najít jinou akci, která shromáždila 14 000 podpisů během tak krátké doby ! A zkus mi najít akci podobnou té naší V DĚJINÁCH ROZHLASU ! A pokud nevíš, co chceme, tak si přečti naše požadavky a návrhy. NEJEDNOU jsme o nich psali. My nejsme “ti co plkají”. My jsme nespokojení spotřebitelé, kterým se rozhlas snaží za jejich peníze od 1.1. 2008 nabízet sníženou užitnou hodnotu.
Odpověď M. a také Partyzánovi
Také jsem se dění na těchto stránkách dlouho nezúčastnil, ale přeci jenom jsem stačil zaregistrovat, že ti co zbyli z desetitisícového protestu se celý rok snažili své mýšlenky vedení rozhlasu sdělit a udělali pro prosazení svých myšlenek velmi mnoho. Řečí o nekostruktivní kritice jsem v minulém režimu, zvláště v padesátých letech, často slyšel a také útoky na hrstku nespokojenců, kteří narušují naší cestu k světlým zítřkům. Protestujících v Moskvě proti vpádu vojsk v roce 1968 bylo také jenom 8 a jak to s 200 milionovým Sovětským svazem dopadlo. Takže opatrně s těmi 699 990 spokojenými posluchači Radiožurnálu. Minimálně já a moje paní doposud souhlasíme s protestem, takže musíte alespoˇh dva ještě odečíst.
S Partyzánem je to asi trochu jinak. Ten si spíše myslí, že protest je málo radikální a že změna v radiožurnálu je politická a ne kulturní záležitost. V té poslední věci má asi pravdu, ale přesto i zde je otravování lidí, kteří se snaží o dobrou věc velmi netaktní.
Panu M bych vřele doporuřil, aby za svou jedovatou slinu, kterou chce říct jak zbytečná a směšná je poctivá práce zbylých protestujících, omluvil.
To Hluchy pes: Je-li v Cesku povinnych asi 2,5 milionu platcu rozhlasoveho poplatku a Cesky rozhlas ma kolem 20 stanic, da se predpokladat, ze je jen mala pravdepodobnost, ze by bylo mozne, aby byli vsich poplatnici spokojeni. To myslim neni v lidskych silach. Proto jsem psal o toleranci a kompromisu.
Navic jsem nepsal, o tom, ze jste nepsali vase pozadavky a navrhy, ale psal jsem, ze pokud tedy vite, jak by melo vypadat takove radio, ktere by se libilo 700 tisicum posluchacu, meli byste to zpracovat jako projekt a ten potom predat dal.
To Havranek: Nesrovnavejte prosim to co pisu s udalostmi minuleho rezimu… to tam hledate jenom to, co tam chcete videt a ne to, co je tam napsano.
Ano prehnal jsem to s temi 699 990 posluchaci, uznavam, ale ono je skutecne mozne, ze se momentalne Radiozurnal libi vice lidem, nez kolika se nelibi. A mela by tedy o tom, jak bude ta stanice vypadat rozhodovat ta mensina?
P.S. V cem konkretne Vy a Vase pani souhlasite s iProtestem? Co konkretne se Vam ted po roce na Radiozurnalu nelibi? V cem je natolik jiny, nez byl do roku 2008?
pro M. 3.1.2009 1:59 a 23:19 :
Fakt si myslím, že fakt nevím, jak má vypadat RŽ, neb nejsem patřičně studovaná, vzdělaná a navíc, nevnucuji. Ale vím, jak vypadá v mých uších. Není solidní, zpravodajsko-publicistické rádio (jediné celoplošné k tomu). Ještě stále má nádech bulváru. AŤ MNE NĚKDO Z POVOLANÝCH PŘESVĚDČÍ, že nemám pravdu.
Nevnucujeme se s tím, co se každému z nás líbí, ale odmítáme to, co je příšerné a žádáme od počátku diskuzi, ale opravdovou, nikoliv pseudodiskuzi. A obhajobu nastoupených “trendů”. Ať mne někdo přesvědčí, že jsem povinna poslouchat ráno o víkendech a ve svátky hlasatelku Navarovou, jejíž slovní zásoba obsahuje pouze, kdysi zmiňovaných, 200 slov a projev má afektovaný až hrůza…
Že se neozývá více posluchačů? Odpovím Vám postřehem z jedné diskuse: “Vždyť to nikdo neposlouchá!!!” Odpověď: ” Neposlouchá!?! Tak ať vysílají pro MNE, já poslouchat chci…”
A je zajímavé, že po roce nevidíte, M., postatný rozdíl oproti vysílání z počátku roku 2008. Najděte si reakce pod peticí. Mám vypisovat, co se nejvíc kritizovalo? Zbytečné, že? Budete-li mít zájem, objevíte.
Takže, M., třeba pomalé a částečné změny (o kterých mluvila i Jaroslava) nejsou, možná, naší zásluhou, ale jsou tím, oč MY VŠICHNI, a je nás určitě víc než jen deset, ŽÁDÁME… V kritice a “hlídání” budu pokračovat.
P.S.: Vaši otázku si dovolím, ač neoslovena, obrátit. Co se Vám konkrétně na nové koncepci RŽ líbí? A v čem je RŽ lepší, než byl do roku 2008?
P.S.I: Chceme, aby o “vypadání” stanice rozhodovali odborníci a ne obchodníci… I když, je velmi pravděpodobné, že ti obchodníci mají dravější lokty…
Paní(paní)M., já už rok patřím k těm nepochopitelným cca +- 10 jedincům, kterým se Rž v některých jeho postupech a obsahu pořád nelíbí. Mám vysokoškolské vzdělání, nebyla jsem shledána duševně nezpůsobilou, řádně chodím do práce, platím daně, plním si své občanské povinnosti, neporušuji zákony, starám se o rodinu, třídím odpad, takže mám snad i nějaká práva. A k tomu řadím také právo vyjádřit svůj názor na vysílání rozhlasu, který jsem povinna platit.
Co mne pořád na vysílání Rž popuzuje?
Laciné a stupidní postupy, jak upoutat pozornost posluchače ( kudykam, vašerádio,10x hostem je…apod.), zprávy ve formě výkřiků kamelota, který chce noviny rychle prodat a zmizet někam do tepla, nesprávná dikce některých moderátorů, neznalost výslovnosti cizích jmen a názvů , pouťový charakter jejich projevu, převeselé nemístné hihňání, „nevázané“ debaty moderátorů např. o tom, jestli už mají nakoupeny dárky na Vánoce, nebo „ha, ha“ ještě musí zajít do nejmenovaného supermarketu, opakování těch samých někdy absolutně nepodstatných zpráv každou chvíli (jde hlavně o ranní Rž).
Zatím pořád není adekvátní náhrada za ranní poznámky I. Hoffmanna, za pořad E. Kočičkové. Rozdrobené „Děti vám to řeknou“ (nevím, jestli se ještě vysílají-o víkendu skoro neposlouchám) ztratily svoje kouzlo.
Neustále trapná je předpověď počasí.
Zůstává paní Halina jako průvodkyně nejenom knihami, které stojí za přečtení , ale hlavně informátorka o své matce, tchýni, dětech, kamarádkách (ještě zbývají milenci).
Pořád ve mne zůstává otázka, proč byl vyhozen P. Kudrna. Proto, že mluvil normálně, kultivovaně, srozumitelně a přívětivě?
Evidentně zmizel „Test pro spotřebitele“ v jeho původní podobě i dotazy spotřebitelů, kde se člověk mohl dozvědět opravdu něco relevantního.
Často jsme krmeni zcela okrajovými reportážemi z regionů. Všechny ty dvojminutové vstupy nahradí jeden letmý pohled na internet, tam se dozvím za pár minut všechny ty úžasné novinky, dokonce i v cizích jazycích.
Hudba – hrozná. Teď jsem si poslouchala písně J. Nohavici z internetu. Má jich tolik nádherných a také mnoho vtipných, ale rozhlas hraje jen Kometu a První noc v novém bytě, kterou už si snad nikdy nepustím. To platí i o ostatních interpretech. Neustále je na nás páchán „Atentát v posteli..“
Patřím ke starší generaci, tak by se předpokládalo, že mi ta současná hudba na Rž bude vyhovovat. Nevyhovuje. Já chci také slyšet něco současného a pestřejšího. O mizerném výběru hudby na Rž se přece vyjádřil i uznávaný odborník pan Černý.
Rannímu a dopolednímu Rž se vyhýbám, ta ranní hektika je nepříjemná. Až po 17. hodině již začíná zpravodajsko-publicistická nebulvární stanice s dobrou úrovní. Večerní pořady nestíhám, ale co jsem dosud zachytila, bylo dobré. Přidávám se k těm, co oceňují paní Klusákovou, která snad jako jediná (????!!!!!) byla kritizována nějakým hodnotitelem. Sleduji také její pořady v ČT. Vzbuzují ve mně důvěru a pomáhají mi vyrovnávat se s mými 13.komnatami.
V současné době si mnohem více hledám poučení i zábavu na internetu. Objevila jsem Rádio Slovensko (www.rozhlas.sk). Vřele doporučuji např. pořad Pálenica Borisa Fiľana. Zkuste si porovnat ten rozdíl. Vysílá se třeba hodinový rozhovor s někým opravdu zajímavým a netuctovým, není neustále přerušován blbostmi, jméno hosta se řekne na začátku a na konci a pokud je to např. zpěvák, tak se hrají JEHO PÍSNĚ!
Pozoruhodný je jeden slogan na tomto rádiu:“Rádio Slovensko, vedieť viac!“
Předpověď počasí je mi sice na tomto rádiu k ničemu, ale v programu je přesně uvedeno, kdy bude rozhovor s meteorologem a je to rozhovor nesmírně příjemný a obsažný.
Nedávno jsem sledovala na ČT 24 otázky V. Moravce. Měl exluzivní hosty (např. V. Bělohradského, J. Rupnika,..) a debata se vedla o EU, o Lisabonské smlouvě, o evropské ústavě . Ten pořad mi mnohé objasnil z kladů a záporů fungování EU, pochopila jsem lépe, o co v těch dokumentech jde, jaká jsou rizika přijetí i odmítnutí smlouvy, proč je nesrozumitelná, jaká jsou úskalí demokracie, co mají být priority našeho předsednictví apod. Něco takového bych očekávala také od Rž. Ne však v dvouminutových příspěvcích, kde se něco nakousne, nebo v debatách, kde jeden mluví přes druhého a potom už není čas, ale s dostatečným prostorem také pro telefonické otázky posluchačů, nepřerušovanými žádnými stupidními slogany a reklamami. Reakce posluchačů pomocí SMS se mi nelíbí.
Myslím si, že jsme v našich příspěvcích dostatečně jasně vyjádřili, co chceme, jaké vysílání nám vyhovuje. Nevzpomínám si, že by nám někdo kompetentní vysvětlil, o co se zvedne sledovanost, ale hlavně kvalita vysílání, když zazní xkrát Vhhhhhaaaašššššššhhhhhhhhhééééééé rrrhááádddddyjooooooo…Dělal se na to průzkum?
Požadavky, které tady zaznívají, vychází z jejich vlastního kodexu, takže my jenom chceme, aby ho dodržovali.
Všimněte si v monitoringu, že některá jména redaktorů a moderátorů Rž se tam vůbec v záporném slova smyslu vůbec nevyskytují, takže nelze říct, že se nám nic nelíbí.
Co se týče vysílání r. 2009, ještě jsem soustavně neposlouchala, nechtěla jsem si kazit náladu.
Pro Hanu, Annu, Partyzána, Che Guevarru apod.
Čekám, že zde oznámíte založení občanského sdružení na pomoc Rž, stanete se jeho organizátory a odpovědnými činiteli, navrhnete někoho do Rady, a tak dokážete, že vám jde skutečně o zlepšení vysílání, a nejen o plané provokace.
Je zajímavé, že Anna se objeví vždy, když se jí zdá, že jsme málo radikální a začne pak osočovat ty, kteří udělali pro Rž, co bylo v jejich silách a také vůli. Jsme tady dobrovolně a nikomu nepřísluší nás úkolovat. Ona sama se nikde neobjevila, nic nezorganizovala, pokud je mi známo.
Promiňte sáhlodlouhou reakci, myslím, že se tak brzy nezopakuje.
Re: M. | 3. 1. 2009, 1.59
- Deset lidí (třeba i jeden) může svůj názor presentovat zcela nezávisle na libovolném množství neprotestujících. Zda je něco dobré, nebo špatné, nebo nějaké není v principu dáno velikostí davu, který to vyjadřuje (dav může nebo nemusí mít pravdu stejně jako jedinec).
- “Co když je Rž dobrý pro X posluchačů.” Co když není? Kde je řečeno, zda je nebo není? Kde vyjádřili svůj názor? Statistické “výzkumy” presentované Rž jsou zcela nespolehlivé pro takováto zobecnění, nelze jim důvěřovat — stačí např. jen to, že lživě pomíchali grafy v onom známém případu, aby vytvořili zavádějící informaci.
- Vynucené placení poplatků nijak nesouvisí s možností ovlivit vynuceně placené služby. Dobrým příkladem je široká nespokojenost (odhaduji mnohem více než 10 nejen iProtestistů) s hudebním doprovodem — ignoranti v Rž a ČRo to vůbec neberou do úvahy, ale zato berou rádi ty poplatky, z kterých žijí.
- Osm vyjmenovaných nicků zde vyjadřuje své soukromé názory a dosud nikdo z nich neřekl, že tak by to mělo být pro třeba 700 tisíc posluchačů. Ti mohou taky někde vyjadřovat své názory, třeba to někde dělají. Pokud nedělají, výrazně snižují svou (i tak nevelkou) možnost ovlivnit obsah a formu vysílání Rž. Pokud to tedy nedělají, nijak z toho nevyplývá, že by to nemohlo vyjadřovat méně lidí jinde, např. zde. Není nutno se názorově řídit tím, zda dav něco dělá nebo nedělá. *Možná*, že dav by s řadou věcí souhlasil, nebo nesouhlasil. Neví se to (mlčení neznamená ani souhlas, ani nesouhlas, je to prostě chybějící informace).
Re: Zora | 4. 1. 2009, 11.57
Velmi přehledné shrnutí požadavků iProtestistické sekty.
Komu se to nelíbí, může zde zkusit *argumentačně* obhájit opačný postup Rž. Zejména bez pseudoargumentů typu “vy si asi myslíte…” apod. (čtení myšlenek bych ponechal stranou).
Například já bych rád viděl solidní argumentaci podporující špatnou výslovnost hlasatelů u cizích slov v běžných cizích jazycích, zdůvodnění jejich nemožnosti se připravit, obhajobu nedostatku vzdělání v jazykových základech — odstranění základních chyb by u hlasatelů veřejných stanic měly být samozřejmé ještě před tím, než se jim umožní veřejně mluvit (upozornění na různé nedostatky lze najít v monitoringu). Případně jinou podporu toho, co se v monitoringu stanici Rž vytýká (některé věci jsou tam subjektivní, ale řada z nich ne).
Mozna si to tady ne vsichni uvedomuji, ale Cesky rozhlas ma 20 stanic. Radiozurnal je jen jednou z nich. Kazda z tech stanic ma nejaky ukol a u kazde se predpoklada, ze ji budou poslouchat nejaci lide.
I Ceska televize ma 4 programy a asi nikdo nepredpoklada, ze na CT24 budou vysilat primy prenos z fotbalu a na CT4 pujde zaznam predstaveni z Narodniho divadla.
Stejne tak ma Cesky rozhlas Radio Cesko, ktere vysila kontinualni zpravodajstvi a hodne se soustreduje na ekonomiku nebo CRo6, ktery se zase vice soustreduje na komentare a publicistiku. A ma take Radiozurnal, ktery by mel byt aktualni zpravodajskou stanici, ktera udalost zpravodajsky zaznamena a nasledne v aktualni publicistice rozebere.
Kdyz si tak poslechnu Radiozurnal, tak to ta stanice dela.
Podle bab by meli rozhodovat odbornici, no kdyz se tak podivate, kdo momentalne Radiozurnal tvori, zjistite, ze tak z 95 % to jsou stejni lide jako v roce 2007. Jak je mozne, ze tehdy to byli odbornici a delali tu stanici spravne a nyni uz nejsou a delaji bulvar? Ti lide stale delaji svou praci a vetsinou stale stejne.
Vam se bab nelibi Romana Navarova, jsou zase jini, kterym se nelibi treba Hanka Shanelova, jsou taci, kterym se nelibi Lucie Vyborna a jsou taci, kterym se naopak jeji rozhovory s hosty libi. A jsme zpatky u toho, ze nemuze existovat radio, ktere se bude bez vyhrady libit 700 tisicum posluchacu. Proste neexistuje. Tak jako se 700 tisicum lidi nelibi treba jedny konkretni boty, ale u Bati si vetsina z nich nejake vybere a tak jako se 700 tisicum lidi nelibi jeden jediny parfem, ale v Sephore si take vyberou. Ale asi nebudou nadavat prodavacce, ze maji v nabidce i to co se jim osobne nelibi.
A pokud si nevyberou u Bati nebo v Sephore, pujdou treba do jine obuvi nebo parfumerie a vyberou si tam, v prenesenem smyslu, proto ma jen CRo tech 20 stanic, o poctu privatnich radii ani nemluve.
To je vlastne i sdeleni pro Zoru, ano, i ja platim dane, tridim odpad, chodim do prace, nejezdim na cerno a pritom jsem prisel na Silvestra do potravin “na rohu” a oni prosim nemeli rohliky! Mam si snad myslet, ze byla poslapana ma lidska prava?
Ano nabizi se namitka, te samosce nemusim platit ze zakona zadny poplatek, radiu ano. Ale dane musite platit taky a kdyz prijdete na urad, taky nemate jistotu, ze urednice vam vyjde ve vsem vstric a bude se na vas usmivat. Ostatne plno ridicu plati dane a pritom musi na registraci auta cekat nekolik hodin nebo dokonce dni a i kdyz platim dane, tak jsem si musel jit nechat vymenit obcanku, i kdyz jeste ani zdaleka nebyla neplatna, ale zakon to naridil. Kde mam obranu, co moje prava?
A znovu si vezmeme ta cisla, jestli to dobre odhaduju, tak rozhlasovy poplatek se bude platit za asi 3,5 milionu radii (2,5 milionu domacnosti, 1 milion ve firmach). Kdyby to melo byt podle vas, tak by z kazdeho toho radia mela vysilat stanice, ktera se tomu, kdo to radio posloucha 100% libi. Prominte, omlouvam se predem, ale kdyby to tak melo byt, tak zacnu iprotest povazovat za sci-fi krouzek. To proste nejde.
V Cesku je celkem v eteru asi 60-70 radii a kazde si musi najit sveho posluchace a bojovat o nej. I Cesky rozhlas a Radiozurnal. On totiz i Cesky rozhlas musi mit stanici pro tu “mlcici vetsinu”, protoze kdyby ji nemel, tak by se mohl nekdo zacit ptat, proc se musi platit poplatek z 3,5 milionu radii, kdyz vsechny stanice CRo dohromady posloucha treba jen 0,5 milionu lidi? Takze i Radiozurnal, i kdyz jako radio verejne sluzby vstupuje na tento volny trh a musi se nabizet. Tohle nemusi delat napriklad CRo 3 – Vltava, protoze, ta plni jine ukoly, ma prinaset do nasich zivotu umeni a krasno, bez ohledu na to, kolik lidi ji posloucha. Stejne tak to nemusi delat CRo 6. Jenze pak se tedy musi najit nekdo, kdo to delat musi, kdo tedy ma za ukol oslovovat vetsinu, nebrat prilisne ohledy na mensinu a tudiz k tomu voli postupy, kterymi se vetsina da oslovit. Zni to drsne? Ano zni, ale tak to proste je.
Vam Zoro pripadaji zpravy v Rannim Rz nepodstatne, predpoved pocasi je trapna, reportaze z regionu jsou okrajove a pohled na internet je nahradi. Ale oni jsou i lide, kteri rano vstanou, maji na poslech radia treba 20 minut, chteji se rychle dozvedet co se deje, bez ohledu na to, ze se to rikalo pred 20 minutami, to totiz jeste spali, chteji se dozvedet, jak bude, na coz nepotrebuji poslouchat 3 minuty meteorologa a na internet se na deni v regionech podivat nemuzou, protoze sednou do vlaku, jedou do tovarny a tam budou treba 8 hodin stat u linky a domu se dostanou az v pozdnim odpoledni. Vy tu moznost podivat se na internet asi mate, stejne tak mate sanci, poslechnout si meteorologa na CRo 2 – Praha. Oni ne. A plati poplatek stejne jako vy. Tak kdo ma mit ta prava? Vy nebo oni? A nebo vsichni, ale kazdy proste jenom nektera?
Vite, to by se dalo psat hrozne dlouho. O vsem, co zde napisete by se dalo diskutovat, jenze ja mam pocit, ze vase neustupnost a konzervativnost je skutecne takova, ze vlastne ani zadnou diskusi nechcete. Jste presvedceni o sve pravde a tam to konci. Tolerance a kompromis je na strankach iprotestu mozna i zakazane slovo.
Ja samozrejme chapu, Ma Yuane, ze tady nicky, ktere jsem vyjmenoval, pouze popisuji sve nazory, ale ja jsem tim chtel rict, ze se da jen tezko ocekavat, ze podle techto nazoru se ta stanice zacne zcela predelavat. To by potom byla treba jenom pro tech 8 posluchacu a to je mozna trochu malo, ne? Vy sice neverite vyzkumum, jsou pro vas zcela nespolehlive, protoze jste uveril nekomu, kdo tvrdi, ze jim nelze duverovat. Jenze zeptat se na nazor treba milionu lidi nelze jinak nez pruzkumem na nejakem vzorku. Teda v Cine mozna jo, ale v Cesku se to zatim nikomu nepovedlo:-)
Ja nemam zadne opravneni jakkoliv urcovat, jak by iprotest mel fungovat a co by mel po tom roce delat, ale chce-li byt uzitecny, tak si osobne myslim, ze by stalo za to se v monitoringu soutredit skutecne jen na podstatu a nepovazovat za poruseni kodexu kazdou ptakovinu. Nekdy to skoro vypada vic jako utoky, proti konkretnim lidem, treba jen za to, ze si dovolili se prereknout. Komu z nas se to jeste nestalo? Moderator v radiu se prerekne, delnik ve sroubarne zkazi zavit, pekar pripece housku, jsme jenom lide.
A mozna by stalo za to postupne po jednotlivych poradech otevrit diskusi, podobne jako monitoring, co se na tom konkretnim poradu komu nelibi, co se na nem jinemu treba libi, a jak by si ten, kteremu se to nelibi predstavoval, ze by to melo byt lepsi, aby se mu to libilo. Mozna nekdo namitne, ze tohle maji prece delat odbornici, ale to je omyl, to je jen sber dat, udaju, ze kterych pak mohou odbornici vychazet:-) Protoze jenom z kritiky se nic moc dobreho vybudovat neda.
Tak PF 2009:-)
Vážený(á) M,
ne zcela jsem pochopila Vaši odpověď. Na všechna příkoří, která se Vám mohou dít při registraci vozidla, při výměně občanky apod. máte možnosti a právo si také stěžovat, dokonce i co se týče nedostatků v zákonech se můžete obrátit na své poslance, pokud Vás ovšem vyslyší.
Nepředstavuji si, že vysílání rozhlasu se bude řídit přesně podle mě, jen jako jedna z dlouholetých posluchaček vyjadřuji, co mne neuspokojuje, ale také, co se mi líbí.
Označil jste mne za konzervativní. Chtělo by to upřesnění:
1. jsem konzervativní proto, že se mi nelíbí „kudykamprávěteďvašerádio…“ ( Jak to vylepší kvalitu a obsah poslechu těm, co ráno pospíchají do práce, poslouchají těch 15 minut a chtějí vědět ty rychlé informace?);
2. co se týče počasí ráno-nebylo by lepší krátce profesionálně přečtená předpověď počasí místo toho roztrhaného příspěvku meteorologa a „veselého“ povídání rosničky? Čas by se ušetřil a informace by měla hlavu a patu. Je chyba, že poslouchám déle než 15 minut?;
3. spočívá moje zabedněnost v tom, že mi nestačí jen 2, či 3 písně jednotlivých interpretů ,ale že se dožaduji větší pestrosti a zařazení novějších skladeb, a ne pořád jen těch starých vykopávek?;
4. v čem jsem konzervativní, když požaduji, aby hlasatelé a moderátoři ovládali dobře český jazyk a zvládali výslovnost cizích jmen a názvů? Ž e se někdy přeřeknou, mne neudivuje, horší je, že se to stává některým často, ba některé partie jejich projevu se stávají nezrozumitelnými;
5. co je špatné a konzervativní na tom, kdyby člověk očekával, že jestli je rozhovor s určitým zpěvákem, tak se bude uvádět to, co interpretoval a interpretuje?
6. byla Ester Kočičková tak zastaralá, že ji vyhnali?
7. klesala poslechovost I. Hoffmanna?
8. jsem konzervativní proto, že mne nezajímá rodina paní Haliny?
9. Děti Vám to řeknou se rozkouskovaly- to je přímo proti teorii krátkodobého poslechu;
10. je zpátečnické vyžadovat od Rž dodržování toho Kodexu, který si představitelé rozhlasu sami vymysleli? ;
11. rigidně též pátrám po tom,kde jsou uvedeny konkrétní výtky jednotlivým pořadům a pracovníkům před r. 2008, kteří byli vyhozeni .
Napsala jsem toho více, než jsem zamýšlela a zdaleka ne všechno, co bych chtěla.Mám jinou práci. Rozhlas nás neustále vyzývá k tomu, abychom psali a vyjadřovali svoje názory a pořád čekám, že na svých webových stránkách uspořádá třeba anketu o vysílání, o jednotlivých pořadech, kde bude také reagovat na to, co posluchači napíší. To, co je tam dnes, nemá cenu ani číst, protože než se člověk prokouše různými náboženskými fanatiky, tak ho to přestane bavit.
Nás se tady vyjadřuje málo, ale jsou to pořád velmi podobné výtky, jaké se vyskytly v petici v tom velkém počtu nespokojených.
Já už jsem Rž už skoro přestala poslouchat, v tom jsem Vám udělala radost , hledám si informace jinak a za to vlastně vděčím zhoršení kvality jeho vysílání. Každá mince má dvě strany.
Zdravím.
Pro admin.:
Prosím co nejdříve zařadit do sloupku “Píší jinde” záznam pořadu ČT24 Média a svět, 4.1.2009, 16:33. Host Hana Hikelová.
Zase mi nejde přenést sem…
Zoro, děkuji za perfektní shrnutí. Nemám sílu, chyběla mi slova, neb jsem měla pocit, že jsme řekli vše. Opakování je matka moudrosti mne při čtení Vaší reakce napadlo…:))
snad to bude fungovat http://www.ceskatelevize.cz/vy.....16:33.html
pro M. 4.1.2009,16.09:
Vámi uváděných 95% odborníků pravděpodobně nebudou odborníci, ale nástroje, plnící zadání… Třeba zvýšit poslechovost. Jedna z možností byla: RŽ ponížit na dočasný(?) bulvár.
Nejde o jména Navarová, Shánělová, Výborná a jiná. Jde o profesionalitu, projev, znalosti a schopnosti i “rozhlasácké”.
to Zora | 4. 1. 2009, 11.57
Paní Zoro, velmi Vás zdravím a děkuji za Vaše slova. Pěkné shrnutí.
O Vánocích jsem se sešla se spolužáky z Gymplu po roce a jeden dal k dobru, jak mě našel na internetu a hle nebylo to nic o mé práci, která mu připadá atraktivní, ale našel můj dopis paní Tachecí.. nemohl pochopit, co mě tak vadí .. „ když se ti to nelíbí, tak to vypni ..! „ byla to zajímavá diskuse od „ já tedy rádio vůbec neposlouchám..“ „ jezdím v autě a nejlepší je IMPULS, mají dobrý dopravní zpravodajství ..“ až po „ .. snad jen rádio BEAT se dá poslouchat..“ Jen jedna spolužačka se mě zastala, že je to náhodou dobrý, když ještě dneska dokáže někdo za něco bojovat, aniž by z toho něco měl.. A já jsem ráda, že nejsem sama a že je nás určitě více než 8. Mějte se pěkně a vytrvejme !
To M. | 4. 1. 2009, 16.09
Děkuji za Váš obsáhlý příspěvek a za zajímavé názory. Dovolím si jen pár připomínek.
Česky rozhlas nemá 20 stanic, ale 3 stanice slyšitelné běžně pro všechny, 6 stanic přes internet, a pak stanici v každém kraji, což je rozdíl. Radiožurnál není jen jednou z nich, ale je myslím i vedením ČR vnímáno, jako “vlajková loď”, zaměstnává také nejvíce lidí, spotřebovává nejvíce peněz… Já sama mám pocit, že méně stanic by v případě ČR bylo více. A asi si to uvědomuje i vedení, když bude H.H. řídit zpravodajství ČRo 1 – Radiožurnál, Rádio Česko a dále se bude podílet na koordinaci zpravodajství z regionů a bude řídit i zahraniční zpravodaje ČRo.
Neumím porovnat, jestli opravdu na RŽ je 95 % lidí stejných jako v roce 2007, ale těch „slyšitelných„ dost odešlo a bohužel dost dlouho jsme slyšeli každý den ve stejnou hodinu stejného člověka, což je dost nuda. Porovnávali jsme programy „před a po“ a myslím, že hlavně vadilo a vadí, že došlo k velkému omezení pestrosti: http://www.iprotest.cz/downloa.....ovnani.doc
I „mlčící většina” by mohla dostávat více a kvalitněji, bez ohledu na to, jestli po tom hlasitě volá nebo mlčky vypne. To je totiž dle mého povinností veřejnoprávna za povinně vybírané poplatky: stálé zvyšování laťky, nové nápady, nové podněty a nové pořady… ne omezování a zaměnitelnost s jakoukoliv soukromou stanicí. Souhlasím, ať se RŽ nabízí kvalitou, profesionalitou, invencí a vtipem, ale ať se proboha NEPODBÍZÍ. A v tom já budu opravdu neústupná a konzervativní. A vůbec nejsem o své pravdě přesvědčená, naopak stále čekám, že to ČRo udělá svůj průzkum KDO, CO, PRO KOHO? Dodnes neotevřel žádnou stránku, kde by se posluchačů zeptal, rubrika DISKUSE na stránce RŽ byla přesunuta tak, aby ji pokud možno nebylo lehké najít a stejně je prý k tomu, aby diskutovali posluchači mezi sebou! a NIKDO z RŽ nereaguje.
Díky internetu by se mohl ČRo zeptat třeba i milionu lidí, ale opírá se o průzkumy jiných, dělaných za úplně jiným účelem, než je plnění Kodexu.
Děkuji Vám za náměty k přemýšlení a souhlasím, že pokud tu je monitoring, měl by se soustředit na podstatu a vyvarovat se osobních antipatií, ale je to jen subjektivní názor a asi nikdo nechce za jiný názor kamenovat.
Souhlasím s Vámi, že z našeho sběru dat by mohli odbornici vycházet, ale jen tak pro srovnání, sběr dat posoužil k této analýze . http://www.iprotest.cz/dokumenty/200 . Zajímalo by mě, jestli si toho někdo v ČRo všiml a udělal z toho nějaký závěr pro svou práci.
A ještě douška: 15.1.08 napsal pan Mgr. René Zavoral Ředitel Odboru marketingu a PR :
„Věřte, že si vážíme zájmu, který změny na Radiožurnálu u části veřejnosti vyvolal. Každá změna si žádá čas, vedení ČRo pečlivě novou podobu Radiožurnálu sleduje. S nutným časovým odstupem budeme tyto změny vyhodnocovat. Buďme společně v několika příštích týdnech nadále vnímaví, ale současně i trpěliví a pokud možno také objektivní.“
Jestli jste někde četl ono vyhodnocení, dejte prosím vědět, já to nepostřehla.
Děkuji a také přeji PF 2009:-)
Díky všem za porozumění, dnes se upíšu ( na diskusi zbyl, díky marodění,čas). Vyslechla jsem si teď paní Hikelovou. Mnoho moudrých slov, doufejme , že přijdou stejné skutky. Ale představte si, s ranním Rž prý je třeba něco dělat!? To je svatá pravda. Jen to Vhaše rááááááááádiooooo se prý podle průzkumu líbí. Třeba by to bylo možné bez té několikanásobné ozvěny a erotického zabarvení.
Redaktor ČT 24sleduje iprotest a nazval nás militantními ( ale i věrnými posluchači). No kdyby mne znal, tak by tedy militantnost těžko hledal. Já kvůli tomu, abych se nemusela mačkat a prát s lidmi, nechodím ani nakupovat v době, kdy je v obchodech skoro všechno zadarmo. Naposledy jsem zkoušela svoje „bojové“ umění , když jsem se chtěla dostat ve Vídni na výstavu van Gogha, ale v přesile asi 500 lidí jsem to vzdala.
Přeji hezký večer.
Re: M. | 4. 1. 2009, 16.09
Řada názorů iProtestistů je subjektivní, ale řada nikoliv: domnívám se, že mnoho zde vytýkaných věcí vadí více než osmi heretikům. Takže úprava a odstranění vytýkaných chyb by se pozitivně dotkla více než osmi lidí a proto by se stanice měla změnit. (Objektivněji zaměřené výtky lze najít v monitoringu zdejšího web-site, odtud by se dalo začít.)
Postrádám důkladnou analýzu názoru posluchačů Rž ze strany Rž. A např. i to, kolik a jakých posluchačů jsou pravidelní a proč, kolik a jakých ne a proč, a tak. Včetně *zveřejnění* všech detailů analýzy na webu ČRo (statistika je objektivní, její interpretace objektivní být nemusí, proto se pod různými důvody — včetně “obchodního tajemství” — detaily tají; nelze argumentovat, že “by to skoro nikoho nezjímalo a lidi by té těžké matyce stejně nrozuměli”). Dosavadní “statistiky” jsou nepřesvědčivé a protože nejsou zveřejněny detaily, zbývá jen víra či nevíra v presentované výsledky. Proto zůstávám heretikem a konstatuji nezájem ČRo/Rž mě (jako jednoho z několikamilionového davu poplatníků) přesvědčit o správnosti jejich postupu. Mohu konstatovat jen jejich zájem o můj poplatek, ale to mi připadá málo za mých 45 Kč měsíčně, vynucench výhružkami (a nikoliv získaných jako platbu za něco, co si chci koupit).
Hanka Hykelová je velice snaživá a myslím i schopná žena. Co se týká zpravodajství, má už poměrně hodně zkušeností. Vedla domácí redakci a pracovala od začátku na projektu Rádia Česko. Co se táká programu jako celku, tam je začátečnicí.
Radiožurnál může posunout dál jen člověk, který pracuje nebo pracoval v úspěšné privátní stanici na pozici ředitele programu a zároveň má cit pro veřejnoprávní médium. Dokud tohle Český rozhlas nepochopí, Radiožurnál se nikdy nepohne správným směrem. Vedení rozhlasu musí hledat vhodného člověka mimo své budovy, možná i mezi těmi, kteří už rozhlas opustili. Pozor však na “manažery” typu Tachecí, kteří jsou vedeni zahraničními konzultanty, ale sami rádio dělat nedokážou.
Rozhodně není možné spoléhat se na pány Píchu a Medka, kteří rádio opravdu dělat neumějí. Ten první vydržel s kopírován okolí, které mu nějakou dobu vydrželo. Ten druhý vedl neúspěšné Rádio Alfa a dnes je nedopatřením na jedné z nejvyšších funkcí Českého rozhlasu.
Vaše reakce
Email nebude zveřejněn.